Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 418 ... 481 482
kelderfan

'@Poeksel
Dat plezier moet hij natuurlijk houden, maar dat rittenkapen is 't niet helemaal.
Dus waarom niet in een ronde de in de ondersteuning en een andere ronde als begeleider van de jonge talenten.
En als De PLus heeft bedongen, dat hij in een ronde een vrije rol gaat krijgen, dan zou je kunnen denken, dat Gesink de Giro met o.a. De Plus en Kuss gaat doen en dan ook nog in de Vuelta in de ondersteuning van Kruijswijk en Bennett.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Maar zijn huidige rol is toch o.a. knechten voor de kopman en begeleiding van jonge talenten?

Laatste man

Volgens zit hij vaak in de goede ontsnapping. Daarnaast winst in de Vuelta, 2e in Giro/Tour rit en nog een aantal top 10 noteringen vanuit de aanval.

Gewoon deze rol houden, kan prima als luxeknecht.

xistnc

Wegkapitein is iets anders dan het begeleiden van jonge talenten.

Romāns Vainšteins

'kijk jongen, trappen jongen, zo die berg op rammen daar, zo gaat dat jongen'

kelderfan

'@RV
Volgens mij heeft Clement die rol nu; hij is afgereisd naar de Vuelta. Dat gaat met korte commando's heb ik begrepen.
Zoiets van nu rammen boy. Yes Me ….

Romāns Vainšteins

Zoals Gesink afgelopen tour reed zou het de eerste die ik naast de beoogde kopman(nen) erbij neem.

kelderfan

Het wordt dringen voor de TdF Roglic, Kruijswijk, Bennett met Gesink, Martin, Groenewegen, Roosen en Jansen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het lijkt me sterk dat TLJ met zijn 3 kopmannen gaat starten in de Tour...

simplex

Dus dan een Tour zonder al die jonge potentieel sterk gegroeide en kansrijke jongeren hier alom geadoreerd?

kelderfan

'@simplex
Het kan verkeren. Dus dan toch maar Tolhoek.
@rahimns
Je hebt gelijk hoor. Drie is een teveel, maar wie wordt geofferd, als Roglic niet kan missen en Bennett kennelijk iets is beloofd en dan de steengoede Kruijswijk, die toch ook mag aangeven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

als eerste weten wij niet wat Bennett is beloofd, maar logisch zou lijken om Steven weer zijn favoriete ronde te laten rijden. Ik denk dat hij dat niet als een offer zou zien. En dan Bennett met Roglic naar de Tour te sturen. Maar ik denk dat de ploeg gewoon eerste de presentaties van de parcoursen afwacht en dan met de renners om de tafel gaat zitten om te kijken welke ronde bij welke renner past. Ik zie in ieder geval geen grote overkomelijke problemen.

Wielerfan1987

Gesink heeft meerdere keren al aangegeven dat de gemiddeld succesvolle klassementsman niet meer dezelfde is als in de jaren 90 en 2000 en dat hij daarom zijn doelen verlegd.

In die jaren konden relatief zware renners gewoon podium rijden in de Tour en Giro, tegenwoordig is de gemiddelde gegadigde voor een GT podium gewoonweg 1,5 a 2 of misschien zelfs wel 3 kilo lichter als destijds (ongeacht lengte).
Gesink kon daarin niet meer mee omdat zijn fysiek meer spiermassa heeft gekregen door de jaren heen, en misschien ook wel omdat hij het niet meer op kon brengen die 110% focus 3 weken lang (om over de maandenlange voorbereiding te zwijgen)
Hij geeft daarbij ook aan dat hij graag meer zou willen winnen en dat zijn Vuelta overwinning in 2016, en zijn Overwinning in Canada een of 2 jaar ervoor hem het geloof hebben gegeven dat hij dat zou moeten kunnen.

De ploegleiding geeft aan dat Robert heel erg waardevol is in zijn rol als mentor van de jongere en meer onervaren (ronde)renners in de ploeg en dat hij daar veel voldoening uit haalt, en hij daarnaast gewoon de ruimte blijft krijgen om zijn eigen doelen na te streven.

Ik zou niets meer willen veranderen aan die formule.
De ronderenner Gesink van rond 2011 komt toch niet meer terug, daarvoor is het rijden voor klassementen met de aanwezigheid van team Sky en de aanwezigheid van de vele vedergewichten qua klimmers te veel veranderd vergeleken met toen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor zover het nog niet duidelijk was, maar de mindere tijden van de rest van de ploeg vandaag was op orders van de teamleiding. Bron: twitter Grischa Niermann

ghostwriter

Hopelijk is de goede tijdrit van Kruijswijk een goede motivatie voor Bennett en Kuss om nog een kleine week zich helemaal leeg te rijden voor het klassement van hun kopman. Ze hebben eigenlijk twee dagen rust gehad doordat hun tijdrit eigenlijk meer een trainingsrit was. Het is te hopen dat ze daardoor iets hebben kunnen herstellen en Kruijswijk tot diep in de finale van bergetappes bij kunnen staan.

jvh93

zeer benieuwd hoe deze teamorders gaan uitpakken. Hopelijk is het team net iets frisser dan de andere teams en kan Kruijswijk perfect ondersteund worden om zijn podiumplek vast te houden en inderdaad alleen maar omhoog te kijken en niet achterom.

mus van de maasstad

Maar goed dat campenearts niet meer bij TLJ rijd. Dan was hem toch ff een mooie 12e plek in de ITT door de neus geboord.

tendam

'@wielerfan1987
Ja, dat zegt Gesink wel, maar hij is vooral zelf minder geworden. Het complete Tourpodium zijn ook mannen van tegen de 70 kg. Ik denk zelfs dat er nu wordt gekoerst op een manier die de Gesink van 2010-2011 heel goed zou moeten liggen. Ik ben het eens dat dat dit er niet meer inzit, maar de reden vind ik onzin.

@mus van de maasstad
Campenaerts rijdt toch een prima seizoen? Ja, hij wilde wat meer vrijheid of zoiets, maar doorgaans kun je alle woorden in dat soort persberichten vervangen door €€€.

Yeez

Van Aert kan alleen weg door een afkoopsom ter waarde van een jaarsalaris te betalen (tussen de 750.000 en 1 miljoen). TLJ liet aan het laatste nieuws weten zich afzijdig te houden van deze kwestie en er “voorlopig” geen vervroegde overstap plaatsvindt.

Reken maar dat ze hem bij de ploeg halen als Wout zelf een manier kan vinden om zijn contract te breken of af te kopen.

ghostwriter

'@tendam
Gesink is inderdaad minder geworden maar dit jaar heb ik bij hem ook het gevoel dat hij nooit echt in topvorm is geweest. Dat is misschien ook wel logisch aangezien hij lang niet heeft kunnen trainen door zijn rugblessure. Ik hoop dat hij komende winter zich wel zich optimaal voor kan bereiden op het volgende wielerjaar. Volgens mij is een Gesink in vorm nog steeds een geweldenaar als meesterknecht en aanvaller. Hij lijkt ook veel plezier te vinden in zijn nieuwe rol.

Laatst gewijzigd
Raafje

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/la-vuelta/188756/windtunnel-leverde-kruijswijk-winst-op-een-oncomfortabele-manier-van-fietsen

Merijn Zeeman is ervan overtuigd dat als Kruijswijk niet van die brede schouders had, dat hij dan tijdritten had gewonnen.

tendam

Die brede rug legt hem denk ik geen windeieren bij het klimmen. Hij zit nu ook wel heel goed op z'n fiets, dat viel me wel op gisteren. Heel klein frontaal oppervlak, zeker met die schouders.

Romāns Vainšteins

Als Jumbo het allemaal heel mooi wil spreiden gooi je aankomend seizoen Kruijswijk en Roglic helemaal los van elkaar waar de eerste rondes met het accent op TT's gaat betwisten en je de tweede de bergrondes instuurt.

Wordt heel wat gedoe om daar de juiste ploegen omheen te formeren.

assen

'@ Raafje. Mooi, dank!
Dat ie harder zou rijden zonder brede schouders klopt, maar je kunt er niets mee. Trouwens, met een hoger zuurstofopname gehalte doe je het ook beter. ;-)

tendam

'@romans
Hallo, Roglic heeft nog altijd een betere tijdrit dan Kruijswijk... ik zou het eerder andersom doen. Zeker in een ronde van een week is de tijdrit van Roglic een wapen, en die van Kruijswijk niet.

1 2 ... 418 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.