'@Poeksel
Dat plezier moet hij natuurlijk houden, maar dat rittenkapen is 't niet helemaal.
Dus waarom niet in een ronde de in de ondersteuning en een andere ronde als begeleider van de jonge talenten.
En als De PLus heeft bedongen, dat hij in een ronde een vrije rol gaat krijgen, dan zou je kunnen denken, dat Gesink de Giro met o.a. De Plus en Kuss gaat doen en dan ook nog in de Vuelta in de ondersteuning van Kruijswijk en Bennett.
als eerste weten wij niet wat Bennett is beloofd, maar logisch zou lijken om Steven weer zijn favoriete ronde te laten rijden. Ik denk dat hij dat niet als een offer zou zien. En dan Bennett met Roglic naar de Tour te sturen. Maar ik denk dat de ploeg gewoon eerste de presentaties van de parcoursen afwacht en dan met de renners om de tafel gaat zitten om te kijken welke ronde bij welke renner past. Ik zie in ieder geval geen grote overkomelijke problemen.
Gesink heeft meerdere keren al aangegeven dat de gemiddeld succesvolle klassementsman niet meer dezelfde is als in de jaren 90 en 2000 en dat hij daarom zijn doelen verlegd.
In die jaren konden relatief zware renners gewoon podium rijden in de Tour en Giro, tegenwoordig is de gemiddelde gegadigde voor een GT podium gewoonweg 1,5 a 2 of misschien zelfs wel 3 kilo lichter als destijds (ongeacht lengte).
Gesink kon daarin niet meer mee omdat zijn fysiek meer spiermassa heeft gekregen door de jaren heen, en misschien ook wel omdat hij het niet meer op kon brengen die 110% focus 3 weken lang (om over de maandenlange voorbereiding te zwijgen)
Hij geeft daarbij ook aan dat hij graag meer zou willen winnen en dat zijn Vuelta overwinning in 2016, en zijn Overwinning in Canada een of 2 jaar ervoor hem het geloof hebben gegeven dat hij dat zou moeten kunnen.
De ploegleiding geeft aan dat Robert heel erg waardevol is in zijn rol als mentor van de jongere en meer onervaren (ronde)renners in de ploeg en dat hij daar veel voldoening uit haalt, en hij daarnaast gewoon de ruimte blijft krijgen om zijn eigen doelen na te streven.
Ik zou niets meer willen veranderen aan die formule.
De ronderenner Gesink van rond 2011 komt toch niet meer terug, daarvoor is het rijden voor klassementen met de aanwezigheid van team Sky en de aanwezigheid van de vele vedergewichten qua klimmers te veel veranderd vergeleken met toen.
Hopelijk is de goede tijdrit van Kruijswijk een goede motivatie voor Bennett en Kuss om nog een kleine week zich helemaal leeg te rijden voor het klassement van hun kopman. Ze hebben eigenlijk twee dagen rust gehad doordat hun tijdrit eigenlijk meer een trainingsrit was. Het is te hopen dat ze daardoor iets hebben kunnen herstellen en Kruijswijk tot diep in de finale van bergetappes bij kunnen staan.
'@wielerfan1987
Ja, dat zegt Gesink wel, maar hij is vooral zelf minder geworden. Het complete Tourpodium zijn ook mannen van tegen de 70 kg. Ik denk zelfs dat er nu wordt gekoerst op een manier die de Gesink van 2010-2011 heel goed zou moeten liggen. Ik ben het eens dat dat dit er niet meer inzit, maar de reden vind ik onzin.
@mus van de maasstad
Campenaerts rijdt toch een prima seizoen? Ja, hij wilde wat meer vrijheid of zoiets, maar doorgaans kun je alle woorden in dat soort persberichten vervangen door €€€.
Van Aert kan alleen weg door een afkoopsom ter waarde van een jaarsalaris te betalen (tussen de 750.000 en 1 miljoen). TLJ liet aan het laatste nieuws weten zich afzijdig te houden van deze kwestie en er “voorlopig” geen vervroegde overstap plaatsvindt.
Reken maar dat ze hem bij de ploeg halen als Wout zelf een manier kan vinden om zijn contract te breken of af te kopen.
'@tendam
Gesink is inderdaad minder geworden maar dit jaar heb ik bij hem ook het gevoel dat hij nooit echt in topvorm is geweest. Dat is misschien ook wel logisch aangezien hij lang niet heeft kunnen trainen door zijn rugblessure. Ik hoop dat hij komende winter zich wel zich optimaal voor kan bereiden op het volgende wielerjaar. Volgens mij is een Gesink in vorm nog steeds een geweldenaar als meesterknecht en aanvaller. Hij lijkt ook veel plezier te vinden in zijn nieuwe rol.
Als Jumbo het allemaal heel mooi wil spreiden gooi je aankomend seizoen Kruijswijk en Roglic helemaal los van elkaar waar de eerste rondes met het accent op TT's gaat betwisten en je de tweede de bergrondes instuurt.
Wordt heel wat gedoe om daar de juiste ploegen omheen te formeren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.