Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 425 ... 481 482
Adrianus en Patrick

'@ Tendam, ik ben een fan op afstand die op een afstandje z'n mening geeft. Net als Clement dit makkelijk op TV bij RTL 7 kan doen welliswaar niet gehinderd door een gebrek aan kennis en inzicht. Wat ik van Clement heb gezien heeft z'n houding nou niet direct een positieve invloed op de jonge gasten uit het team. Dat is nog al een verschil me dunkt?

tendam

'@lb117
Weet ik niet, als hij te aardig is is het ook weer niet goed, want dan worden die jonge renners 'gepamperd' (vrij naar Leo van Vliet). Ik denk dat een eigenwijze kerel als Clement in je ploeg niet verkeerd is. Boom is ook eigenwijs, maar die is (met alle respect) niet zo slim. Dat is Clement wel.

ghostwriter

'@tendam
Dat klopt natuurlijk. Kruijswijk en Tolhoek moeten elkaar wel liggen maar het is natuurlijk ook niet zo alsof het goede vrienden hoeven te zijn. Ik denk dus niet dat daar een probleem mee zou zijn. Het is ook een andere verhouding als tussen Clement en Kruijswijk. Ik zie Kruijswijk namelijk meer als mentor van Toloek terwijl Clement natuurlijk geen mentor van Kruijswijk was.

defietser

Voor 2019 24 renners op papier zonder Clement en Boom. Dienen er volgens mij toch nog een 3 tot 4 renners bij te komen. Wie o wie?

peerduell

Wat heb je liever? Een "ouderwetse" leraar/leermeester die zonder aanzien des persoons je vaak de soms ook vervelende waarheid vertelt of de leraar van het type "noem mij maar Piet" die probeert de tere ziel te ontzien en via de "gelijkwaardige" dialoog tot resultaat te komen? ik denk dat veel mensen voor de 2e optie kiezen (de Tankink aanhangers) maar ik prefereer de 1e optie (de Clement aanhangers). Kruijswijk kennelijk overigens ook.

tendam

'@ghostwriter
Maar waarom moet Tolhoek aan Kruijswijk worden gekoppeld? Ik zou eerder Gesink die rol laten vervullen, ook een vriend van Kruijswijk.

ghostwriter

'@tendam
Gesink wordt al aan Roglic en Bennett gekoppeld (heeft Gesink zelf in een interview bekend gemaakt). Kruijswijk heeft een klimknecht nodig die hem in het hooggebergte kan bijstaan en Tolhoek is daar ideaal voor. In kleine rondes kan Tolhoek kan een vrije rol krijgen of zelfs als co-kopman van Kruijswijk worden uitgespeeld.

S. Morgenstern

Waarom zouden renners gekoppeld moeten worden? Omdat ze dat met Clement hebben gedaan? Het lijkt me een denkfout om zo'n rol die perfect bij hem paste, te zien als een rol die sowieso ingevuld moet worden.

Clement had buiten zijn werk voor Kruijswijk namelijk geen eigen doelen en daardoor was het een optie om ze op exact hetzelfde traject te zetten. De renners die nu in aanmerking komen hebben echter andere kwaliteiten (Bouwman zou zo'n beetje de enige zijn die daar naar mijn mening een uitzondering op is) en die moet je dus niet geforceerd in zo'n Clement-rol duwen. Ik kan me goed voorstellen dat de renners die met Kruijswijk naar de Giro gaan, daarvoor enkele koersen met hem zullen rijden, maar daar zullen ook renners tussen zitten die bijvoorbeeld de Vlaamse (bv. Van Emden en Van Poppel) of de Waalse (bv. Tolhoek, Gesink en De Plus) klassiekers rijden.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik ben het eens met Vlek.

Het is niet perse nodig om 1 iemand vast aan Steven, dan wel aan Roglic te koppelen.

Je zou wel kunnen kijken of je een vaste kern bij elkaar kunt zetten van renners met specifieke kwaliteiten die je probeert een jaar lang globaal dezelfde hoofddoelen te laten rijden.

Het is natuurlijk een utopie om 2 renners het hele jaar op de wedstrijddag nauwkeurig hetzelfde programma te laten rijden, laat staan meerdere renners.

Maar stel dat je naar de Giro zou gaan met oa. Bouwman, Kruijswijk, Gesink, Olivier om maar een voorbeeld te noemen, dan kun je proberen om de basis van hun programma voor aanvang van de Giro zoveel mogelijk samen te laten komen.
En dan bedoel ik daarmee, dat zij enkele rittenkoersen samen rijden in de aanloop

kelderfan

"Het is niet perse nodig om 1 iemand vast aan Steven, dan wel aan Roglic te koppelen."
Dat is natuurlijk zo, maar kijk naar de sprinttrein, die is in een vaste samenstelling steeds sterker geworden.

Derhalve lijkt mij dat juist een mooie uitdaging voor TLJ om dat ook voor bergwerk in te stellen of een gooi ernaar te doen.
Kruijswijk en Niermann gaven dat juist aan, dat een team groeit door 3 weken met elkaar te zijn.
Mocht Clement echt de handdoek in de ring gooien, dan lijkt mij, dat zij toch nog een renner halen voor juist Roglic en dan kun je denken aan een Jan Polanc.

KJP

Ik hoop nog steeds op Fabio Felline stiekem. :D

Witte Trui

Mooiste zou natuurlijk zijn wanneer Clement weer helemaal er bovenop komt en het traject met Kruijswijk kan vervolgen. Steven hecht daar volgens mij waarde aan en een dergelijke steun en toeverlaat kan alleen maar positief werken.

Zou mooi zijn wanneer Steven zich focust op de Giro (en daarna mogelijk Vuelta). Wanneer hij in Tour- vorm van dit jaar aan de Vuelta had gestart en iets betere ondersteuning had gehad (niveau Gesink/Clement/Tolhoek), had ik het weleens willen zien.

Een Felline of Polanc hoef ik niet persé te zien. Dan liever Boom verlengen en Maas binnen halen.

Om aan te sluiten bij alle prognose qua ploegensamenstelling (voordat de parcoursen bekend zijn ;-)
Kruijswijk, Clement, Gesink, Bouwman, De Plus, van Poppel, van Emden en Teunissen. Hopen op een TTT in deze samenstelling en inzetten van Tolhoek of Kuss indien Clement niet fit geraakt.

S. Morgenstern

Een sprinttrein luistert veel nauwer, daar is het noodzakelijk om goed op elkaar ingespeeld te zijn. De omkadering van een klassementsrenner kan eenvoudiger bestaan uit verschillende renners die dezelfde rol van elkaar overnemen. Zeker waar het de klimmers van die ondersteuning betreft.

user26777

Het is te hopen dat Clement's "Bechterew" niet te agressief is. Voor je het weet kan hij door vergroeiingen niet meer goed op zijn fiets zitten. Ook de chronische vermoeidheid, veroorzaakt door ontstekingen is killing.
Zoals eerder aangegeven, is blijven bewegen van "levensbelang" en kan zeker geen kwaad.
Gevaarlijk is ook de plotselinge ontsteking in de iris van het oog, die dient direct behandeld te worden.
Medicijnen remmen de ontstekingen en verzachten de pijn, maar kunnen vergroeiingen niet voorkomen!
Ik ben inmiddels 35jr. ervaringsdeskundige, vandaar.

Laatst gewijzigd
Lebbes

Persoonlijk zie ik het liefst roglic en kruijswijk samen blijven rijden en een volledige ondersteuning krijgen en voor groenewegen geld het zelfde. Alle drie hebben ze laten zien het te verdienen. Ik ben namelijk bang dat vooral de klassementsmannen 1a 2 % te kort gaan komen op de mannen die een volledig team om zich heen hebben.

kelderfan

'@Lebbes
Dat kan maar Kruijswijk wil toch ook eens in de top-drie eindigen en met Roglic erbij kan dat een probleem worden.
In de TdF krijgt Roglic al Bennett mee in 2019; Dus Kruijswijk zal in de Giro met Clement blij zijn, maar lukt dat.
@Witte Trui
Als 't lukt met Clement, dan lijkt mij Maas ook welkom natuurlijk.

S. Morgenstern

Kruijswijk kan na de Giro uitstekend in dienst van Roglic naar de Tour de France.

Lebbes

In de tour hebben roglic en kruijswijk laten zien goed samen te kunnen werken en sky heeft laten zien dat je met twee kopmannen in de top 3 kan komen. Bennet is me een beetje tegengevallen deze vuelta ik zie daar geen superknecht in.

S. Morgenstern

Bennett gaat vast niet door met tegenvallen. De afgelopen Vuelta is kijkend naar de laatste jaren wat dat betreft namelijk een uitzondering. Wanneer je hem naast Roglic volledig naar de Tour de France laat pieken, dan heb je voor de podiumkansen van Roglic echt geen Kruijswijk in absolute topvorm nodig.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Lijkt jou, dat niet te zwaar. De TdF en Vuelta was ook erg zwaar voor Steven Kruijswijk. Hij kwam een paar procentjes te kort. Dus zou 't niet verstandiger zijn om de Giro te combineren met de Vuelta.
De Giro kan hij goed aan en met de Vuelta heeft hij toch nog een appeltje te schillen. Het lijkt mij niet leuk om in de laatste bergrit van 't podium af te vallen.
@Lebbes
Ja, dat klopt. Maar als hij de TdF goed wil doen, dan kan hij zich niet vooraf vol op de Giro richten. Dan wordt weer de combi TdF met de Vuelta.
Bennett viel nu wat tegen, maar wat was de oorzaak, want normaal gesproken moet hij goed mee kunnen komen in de bergritten. Dat heeft hij meermaals laten zien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Lebbes hij heeft 2x top 10 gereden in een grote ronde en nu is hij niet eens meer geschikt als knecht.... beetje overtrokken toch na 1 mindere ronde. Dus nu kan hij er opeens helemaal niets meer van.

ti-raleigh

Bennett is vrij constant in zijn prestaties. Veel top 10 plekken. Uitschieter naar boven ToC en eentje naar beneden Vuelta.
Als Kruiswijk goed zou presteten in Giro weet ik niet of hij wel gemotiveerd zal zijn als knevht in Tour. Bovendien welk programma moet hij daarna nog rijden?

S. Morgenstern

Waarom zou dat te zwaar zijn? Hij kon na een geweldige Tour de France in de Vuelta gewoon weer drie weken mee doen met de beste. Ik zou niet weten waarom hij dan na de Giro niet een Tour de France zou kunnen rijden in de rol die Tolhoek dit jaar had.

Roglic en de ploeg hebben een renner van zijn niveau eigenlijk gewoon nodig, wanneer ze serieus voor op zijn minst het podium willen gaan. Daarnaast is de Vuelta voor Kruijswijk sowieso de minst interessante ronde en ook voor de ploeg ondergeschikt aan de plannen in de Tour.

Ik zou er zelf in ieder geval niet enthousiast van worden, wanneer Kruijswijk het programma van vorig jaar zou herhalen. Hij gaat ook met frissere benen op die Spaanse hellingen namelijk altijd tekort komen op die jongere springveren en daar komen volgend jaar dan waarschijnlijk ook nog de toppers bij die dit jaar de Giro en Tour combineerde.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer je na de Giro fris naar de Vuelta wil gaan, dan is het programma uiteindelijk niet groter of beter gevuld, dan wanneer je puur voor de bergritten naar de Tour de France zou gaan.

kelderfan

'@vlek
Ja, als je Kruijswijk echt wil inzetten in de Giro en TdF; dan is de vraag, wie moet er dan wijken. Tolhoek die misschien een goed voorjaar aflevert en dan niet meenemen naar de TdF? Gesink die je niet kan wegdenken uit de TdF-selectie en Bennett, die kennelijk de afspraak heeft, dat hij de TdF gaat doen in 2019. Tony Martin lijkt mij ook een vaste waarde.
Aan de sprinttrein met Groenewegen, Roosen en Jansen kun je ook niet aan voorbij.

1 2 ... 425 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.