Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 426 ... 481 482
S. Morgenstern

Tolhoek zou ik als meesterknecht van Kruijswijk meenemen naar de Giro, aangezien hij daarvoor momenteel de beste (of zelfs de enige) optie is.

Laatst gewijzigd
tendam

Giro en Tour lijkt me ook het meest logisch voor Kruijswijk. Bennett als meesterknecht voor Roglic in de Tour lijkt me wat te zwak, dat moet bijna wel Kruijswijk zijn.

Lebbes

Begrijp me niet verkeerd ik vind Bennet een goede rennen, alleen geen slimme renner. Als ik hem mag quoten." I rode like a fucking idiot". Hij heeft, als ik het goed heb, nog nooit een grote ronde met een mentor gereden en heeft nooit echt zichtbaar meegereden. Hij gaf het deze vuelta ook aan dat kuss in de eerste week meer heeft gedaan dan hij in zijn 5 voorgaande rondes.
Daarom geloof ik dat hij nog flinke stappen kan zetten, maar dat dat nog niet volgend jaar is. (Of de operatie die hij heeft gehad, maakt dat hij niet aan mijn verwachting voldoet en rijdt hij volgend jaar als de beste)
Ik zou liever zien dat ze met kruijswijk en roglic voor de giro en vuelta gaan en groenewegen naar de tour. De marges aan de top zijn zo klein dat ik denk dat een sprinttrein niet samen gaat met een klimtrein als je met beide de beste wilt zijn.

S. Morgenstern

Dat domme rijden was toch juist altijd op een zichtbare manier? Wanneer je op die manier in de toptien van een grote ronde kunt eindigen (en hetzelfde doet in nagenoeg iedere WT-koers waar je start), dan moet je in dienst van een duidelijke kopman toch ook heel erg waardevol kunnen zijn. Daarvoor hoeven er echt geen flinke stappen meer gezet te worden.

Laatst gewijzigd
tendam

'@lebbes
Bennett is een droge Kiwi en heeft het hart op de tong, je hoeft z'n opmerkingen niet allemaal letterlijk te nemen.

Gezien de prestaties in de Tour van zowel Groenewegen als Roglic verdienen ze het allebei om volgend jaar weer de Tour te rijden.

ghostwriter

Ik zou Kruijswijk de Giro en Vuelta laten rijden en Bennett als knecht van Roglic de Tour laten rijden. Bennett is een goede kopman voor kleine rondes (zonder tijdrit) maar voor grote rondes lijkt hij me meer van nut als meesterknecht. In die rol mag hij best de vrijheid krijgen om af en toe in de aanval te gaan. Ik zou Tolhoek met Kruijswijk naar de Giro sturen aangezien ik denk dat de Giro het beste bij Tolhoek past.

Laatst gewijzigd
Yeez

Kruijswijk de giro en de vuelta, maar ook de tour?

ghostwriter

'@jessevdalen
Daar moest "Giro" staan.

tdola

'@defietser

24 renners onder contract, Tony Martin is 25, taco vd hoorn 26, Clement wellicht 27. Nr 28 (of 27) Maas of boom lijkt het.
Wellicht nog van aert als hij onder contract uitkomt. En dan is je selectie wel vol.

Dit jaar had tlj oorspronkelijk 27 man, maar uiteindelijk 26 door ontslag lobato.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Merijn Zeeman was aan de telefoon bij Hidde en Thijs bij hun podcast in het wiel. Kruijswijk was over de hele Giro zo'n 5 procent minder dan in de Tour. Verder had hij dus vooral de zondag voor de 2e rustdag zijn slechtste dag. Voor volgend jaar weten ze nog niet wat ze gaan doen, ze zullen dus oa de parcoursen afwachten en met de renners en het team gaan kijken wie wat voor programma gaat rijden.

tdola

Leuk om te lezen rahimns, link? via ad.nl heb ik t gevonden
(Pm overwinning 31 in 1e post verwerken).

Volgende week presentatie giro parcours, 23 oktober volgt tour de france parcours, Vuelta parcours in? (Januari ergens?).

En wanneer volgt de ploegpresentatie van jumbo? Dan zal wellicht meer duidelijk worden over welke kopmannen welke grote ronde in 2019.

Van aert na recente mededeling stap dichter bij jumbo ploeg 2019, benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Laatst gewijzigd
Kelderman Rules

Wout van Aert heeft contract ontbonden aldus HLN.

jvh93

Door de hele ontbinding van het contract van Van Aert is de kans toch aanzienlijk dat Wout volgend seizoen voor Jumbo gaat rijden. Ik begin nu al zin te krijgen in het klassieke voorjaar met Van Aert, Teunissen, Martin (indien bevestigd), vd Hoorn (indien hij inderdaad komt), Roosen, Jansen, Wynants en Eenkhoorn. Wat een team zou je dan op kunnen stellen zeg. En dan is het nog niet eens zeker wat Lars Boom gaat doen (als je hem erbij zou kunnen houden zou ik het zeker doen om je blok nog sterker te maken).

T80JZ

'@vlek
Kruiswijk kon na de Tour inderdaad met de besten mee in de Vuelta. Maar de besten daar waren S. Yates, Mast, Lopez en Valverde, de besten in de Tour zullen Dumoulin, Froome, Thomas, Bernal en Roglic zijn. Dat is een toch een ander niveau.

De Giro - Tour is bijna altijd een moeilijkere combinatie gebleken dan de Tour - Vuelta. Waarschijnlijk omdat een renner met de vermoeidheid van de Giro in de benen zich moet gaan meten met de allerbesten die zich optimaal voorbereid hebben op de Tour.

Kruiswijk reed in 2015 de Tour na de Giro. De eerste twee weken was hij matig, pas de laatste week kon hij Gesink helpen. Maar die reed voor plaats 6 en niet voor het podium

assen

'@T80JZ
Iedereen praat elkaar een beetje na, over het effect van het rijden van 1 ronde op het rijden van een andere, in hetzelfde jaar. Maar als je naar de gegevens kijkt, dan moet je dat (negatieve) effect toch echt in twijfel gaan trekken. Kijk maar naar de afgelopen jaren.

2018: Froome 2 maal podium, Dumoulin 2 maal podium, Lopeze 2 maal podium (van de NEGEN podiumplekken!)
2017: Zowel Nibali als Froome tweemaal podium
2016: Quintana, Froome, Chaves, alle drie tweemaal podium
2015: Aru tweemaaal podium

Als het echt zo is dat EEN grote ronde een negatief effect heeft op het rijden van een volgende grote ronde, dan zouden deze meervoudige podiumplaatsen niet of minder voorkomen. Zeker omdat de top breder is dan, zeg 5 renners.

Samengevat: de statistieken spreken het verhaal tegen, het verhaal wat experts zoals Wuyts en De Cauwer ook steeds vertellen, dat het rijden van 1 grote ronde een negatief effect heeft op prestaties in de volgende grote ronde.

interessant is trouwens wel dat in de periode waarvan gezegd wordt dat doping meer voorkwam dubbele podiumplaatsen NAUWELIJKS voorkwamen. Bijv, van 2000-2011 zien we alleen maar dubbele podiumplaatsen voor
Beloki in 2002, en in 2008 Contador en Sastre, en Nibali in 2010. Misschien heeft dit te maken met prepareren en pakkans?

assen

Oeps, sorry, dit is TLJ folder - mijn excuus!

S. Morgenstern

2015 is een uitstekend voorbeeld, aangezien Kruijswijk toen in de beoogde Tolhoek-rol een hele goede Tour de France reed. Ik zou niet weten waarom de Kruijswijk van nu, die een stuk beter is, dat niet zou kunnen.

ghostwriter

Ik zou het me kunnen voorstellen dat LottoNL ervoor kiest om Kruijswijk de Giro en Tour, Roglic de Tour en Vuelta en Bennett de Giro en Vuelta te laten rijden. Zo rijden de klassementsrenners allen de twee grote rondes die op papier het beste bij hun passen. Mocht Kruijswijk in de Tour niet met de beste mee kunnen dan heeft Roglic er een geweldige meesterknecht bij. Roglic zou ik in de Vuelta niet voor een klassement laten gaan maar een vrije rol als aanvaller geven. Zo kan hij de Vuelta gebruiken als voorbereiding op het WK en de Ronde van Lombardije. Bennett zou ik in de Giro voor Kruijswijk laten knechten en in de Vuelta voor een klassement laten gaan. Volgens mij houdt je zo alle drie de klassementsrenners tevreden en geef je ze de maximale ruimte om te presteren. Met mannen als Clement*, Gesink, De Tier, Olivier, Bouwman, Tolhoek, Kuss, De Plus en Powless kan LottoNL in de drie grote rondes een sterke klimploeg om hun kopmannen heen bouwen.

Maar zoals ik eerder al schreef lijkt het mij het beste om Kruijswijk de Giro en Vuelta te laten rijden. Als hij dit jaar in de Vuelta 5% minder was dan in de Tour kan hij volgend jaar in de Vuelta misschien wel op het podium eindigen als hij de Tour heeft overgeslagen. In de Giro is Kruijswijk sowieso één van de favorieten voor een podiumplaats.

Laatst gewijzigd
T80JZ

'@assen
Froome was dit jaar niet in topvorm in de Tour vanwege het rijden van de Giro. Kruiswijk zou zonder de Tour in zijn benen deze Vuelta op het podium zijn gekomen. Je kunt wel in twee rondes achterelkaar presteren maar ze beïnvloeden elkaar wel.

@vlek
Pas in de derde week was Kruiswijk daar toe in staat. Bovendien vind ik Kruiswijk te goed voor een Tolhoek-rol, maar misschien wil hij dat zelf wel. Veel zal afhangen van het resultaat in de Giro als hij die rijdt.

S. Morgenstern

Dat was de belangrijkste week qua bergritten, zoals ieder jaar werd er daar het meest van de ondersteuning gevraagd. Kruijswijk in die rol (sparen in de vlakke ritten om er te staan in de bergen) zou verder natuurlijk veel meer bieden en een stuk meer vrijheid hebben dan een jonge renner die de eerste week nog moest wennen aan het niveau van dat peloton.

ghostwriter

'@vlek
Inderdaad, Kruijswijk kan als knecht in de Tour (ook na het rijden van de Giro) meer waarde hebben voor Roglic dan welke andere LottoNL wielrenner dan ook. Maar dan offer je wel de kans op een top drie klassering van Kruijswijk in de Vuelta op. Ik denk dat LottoNL ook zonder Kruijswijk in de Tour een sterke klimploeg om Roglic heen kan bouwen. De LottoNL ploegleiding staat een aantal moeilijke keuzes te wachten. I don't envy them...

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer je Kruijswijk naar de Vuelta zou sturen, dan offer je zijn kansen om een mooie bergrit in de Tour de France te winnen, ontbreekt het beste breekijzer dat ze voor Roglic in de Tour in kunnen zetten tegen de SKY-trein en mis je de kans om in de Vuelta enkele jongeren hun kans te geven op doorbreken als kopman.

Wat mij betreft schiet de weegschaal duidelijk door naar de Tour de France.

ghostwriter

'@vlek
Ik denk dat de keuze voor een groot deel door Kruijswijk zelf gemaakt moet worden. Ik denk dat het rijden van vier grote rondes op rij (Tour-Vuelta-Giro-Tour) ook mentaal erg zwaar kan zijn. Als Kruijswijk denkt het aan te kunnen en zich daarvoor te kunnen motiveren lijkt het me zeker geen slechte optie.

Ik hoop dat we snel duidelijkheid krijgen over Van Aert. Het zou prachtig zijn als hij volgend jaar al voor LottoNL zal rijden. Met hem erbij zou LottoNL zich settelen in de subtop van de WorldTour en is het minder afhankelijk van de punten die de klassementsrenners binnen halen.

Ik vraag me af wat Tolhoek op het WK en daarna in de Italiaanse koersen kan. In de Clásica de San Sebastián was hij misschien wel de sterkste van de LottoNL mannen. Hij heeft aangevallen, is op Roglic gewacht en heeft alsnog de top tien gehaald. Als hij die vorm weer weet te vinden schrijf ik hem op als kanshebber om de Giro dell'Emilia te winnen.

Laatst gewijzigd
tendam

Dat rijden van 4 grote rondes op rij heeft Froomie geen windeieren gelegd... en die had het mentaal vermoedelijk wel iets zwaarder met een klein dopingkwestietje erbij.

De Vuelta is een extraatje. Ook dit jaar weer. Kruijswijk is niet eens top en wordt toch 4e. De Tour is waar het om draait, en in de Giro heeft hij nog unfinished business.

Witte Trui

Ben wel benieuwd naar de analyse van de waarden die Dumoulin beschikbaar heeft gesteld van Giro en Tour dit jaar. Schijnt - zelfs met 1 week extra daartussen - een aanzienlijk effect in te zitten en hij was qua waarden wezenlijk minder goed dan in de Giro. Niet voor niets dat ook Froome minder bleek dan zijn ploeggenoot (is niet uit luxe). Analyse komt binnenkort in het AD begreep ik.

Dan heeft de Giro rijden ontegenzeggelijk een negatief effect op het niveau dat zij hadden in de Tour (het zijn kleppers, dus nog steeds beter dan anderen).

1 2 ... 426 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.