Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 427 ... 481 482
tendam

De Tour is wel een andere koers dan de Giro. Puur qua Watts zullen ze die beklimmingen wel minder hard oprijden, maar de openingsweek kost dan weer meer energie. En het is ook een ander soort beklimmingen, die iemand als Dumoulin sowieso al beter afgaan. Ik denk bv. niet dat als je Simon Yates in de Tour zet hij Dumoulin er zo makkelijk afrijdt als in de Giro.

KJP

Ik ben ook benieuwd hoe Tolhoek er vanaf het WK-einde seizoen gaat staan. Dit is toch wel een erg belangrijk moment voor hem. Bevestigd hij het niveau van de Dauphine/Tour/San Sebastian dan zal hij het seizoen denk ik volgend jaar met redelijk wat vrijheid in mogen gaan, beetje onder Roglic/Kruijswijk en gelijk met Bennett. Bevestigd hij niet dan zal hij toch vooral als een luxeknecht gezien worden voor volgend jaar die sporadisch een kansje zal krijgen.

Yeez

Tolhoek is wel verkouden geweest, wat altijd wel een dipje in de conditie kan brengen.

tendam

Vergeet niet dat dit seizoen nou niet bepaald ideaal verliep voor Tolhoek... wat hij al heeft laten zien lijkt me al meer dan genoeg om hem volgend jaar her en der als (mede-)kopman uit te spelen.

Witte Trui

'@tendam; laten we Tolhoek nou niet te snel in (grote) wedstrijden als kopman uitspelen en druk opleggen. In het 'jonge honden collectief' lekker vrij laten koersen en daarnaast werken voor Roglic en Kruijswijk.

Renners als Tolhoek, de Plus, Bouwman en de Amerikanen kunnen vanuit een beschermde (vrije) rol de kansen grijpen wanneer die zich voordoen. Kopmanschap met de ondersteuning die daarbij hoort moet je van daaruit verdienen.

Ik ben het wel met je eens dat hij met regelmaat een beschermde rol verdiend en dat mag bewijzen.

user26777

Tolhoek is wat mij betreft een van de grotere klimtalenten, beter dan zijn gehypte leeftijdgenoot Sepp Kuss.
Die had zich volledig voorbereid op Utah, had in het begin van de Vuelta nog wat van die vorm over, daarna ging het uit als een nachtkaars.
Tolhoek is een ijzervreter, ik zie hem in de toekomst wel het niveau van Kruijswijk benaderen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg heeft natuurlijk meer instrumenten om te zien wat voor doelen realiseerbaar zouden moeten zijn voor een bepaalde renner. Het is op dat punt voor ons wat lastiger om te zien hoe een renner ontwikkeld, alleen op basis van uitslagen is dat toch wel moeilijk. Denk dat men bij de ploeg wel realistisch genoeg zijn om te weten wat eventueel haalbaar is voor een renner.

tendam

'@joachim
Mwah, Kuss straalt w.m.b. wat meer klasse uit. Kruijswijk had dat ook meteen in z'n eerste Giro. Wat Kruijswijk ook meteen had is dat herstelvermogen, net als Tolhoek. Dat heeft Kuss blijkbaar toch wat minder.

SS3000NL

Het publieke geheim is bevestigd, de advocaat van WvA heeft het contract vanaf 2020 bevestigd. Niet handig als je een contract aanvecht om een ander contract te bevestigen.

xistnc

Wat is je punt precies?

veld

In de door jou genoemde ploeg zou Boom eerder een dissonant dan een versterking zijn.Hij is en was al nooit een teamplayer en hij is bovendien zeer duidelijk op z´n retour. Dit jaar eigenlijk niets positiefs van gezien. Ik vermoedt )en hoop') dan ook dat Van Aert alsnog komt en dat ze Boom laten gaan. Ik vrees dat ook Stef Clement met zijn ziekte niet verder zal kunnen (wel als ploegleider oid). Martin kan dat gat wel opvullen dunkt mij.Ook sluit ik de komst van JW van Schip nog niet uit.

aru123

https://www.ad.nl/home/kruijswijk-heeft-het-beste-gehaald-uit-het-slechtste-moment-van-z-n-loopbaan~aa1c4433/

Wielerfan1987

Met de onzekerheid die onststaat over de fusie van Roompot wordt de kans groter dat Taco vd Hoorn voor zekerheid zal kiezen en het aanbod van onze ploeg accepteren.

Daarnaast ging er recent een gerucht dat Jumbo ook in de running zou zijn voor van Schip? Ook de kans dat die toehapt wordt met de huidige ontwikkelingen groter.

Gister las ik van iemand dat we reeds op 24 renners staan voor 2019 waarbij Boom onzeker is en een mogelijke komst van Martin nog noet bevestigd.

Welnu, met Martin erbij gerekend en een nieuwe kopman in de persoon van van Aert en daarnaast vd Hoorn en van Schip zit je op de volgens @Rahimns door de ploeg gewenste +/- 28 renners.
Daarbij ga ik er vanuit dat de Rol van Boom met de komst van zowel Martin als v Aert uitgespeeld zou zijn.

Resumerend kan de ploeg dan volgend jaar zowel in de WT klassiekers als in een uitgebreid programma van semi klassiekers een deftige ploeg aan de start brengen met hopen talent.

Kelderman Rules

'@SS3000NL staat helemaal los van elkaar. Geen enkele reden om dit niet te mogen benoemen!

SS3000NL

'@Kelderman Rules, niet helemaal. Rechters zullen dat meewegen in hun beslissing of de zwaarwegende reden er echt 1 is, of dat ze het gebruiken om een vertrek te forceren.

@xs,mijn punt: officiële bevestiging. En dat ik het onhandig vind. Als je alleen mag posten met een overduidelijk punt, kun je 99,99999% van de posts schrappen (inclusief die van jou)

Poeksel

'@SS3000NL: Ontkennen in een eventuele rechtszaak lijkt me nog minder handig...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Alsof je voor de rechter mag ontkennen dat je een contract hebt voor 2020 bij een andere ploeg. Al had hij er nu niets over gezegd dan was dat argument voor de rechtbank door Sniper alsnog wel ingebracht, dus het maakt nu geen bal uit of die advocaat dat wel of niet bevestigd.

achtpuntzes

Ik wil van Aert eigenlijk wel graag voor volgend jaar al.

Ik neem aan dat TLJ dat ook wil en dat er achter de schermen keihard gewerkt wordt om dit mogelijk te maken?

Eventueel ten koste van Lars Boom, wat ik geen enkel probleem vind.

edit; ik lees nu pas jullie laatste reacties, ben niet de enige zie ik lol)

Laatst gewijzigd
SS3000NL

'@poeksel en rahimns, ontkennen in de rechtszaal is meineed. Alleen binnen 16 uur na opzeggen contract officieel bekend maken, dat je al een contract hebt is onhandig. Deze timing is onhandig. Tijdens de rechtszaak kun je aanvoeren, dat er idd al een contract ligt, maar dat dit los staat van de opzegging en de zwaarwegende reden. Binnen een etmaal bevestigen is slecht voor de beeldvorming. Je geeft nu ook tegenpartij de kans tot aan rechtszaak de publieke opinie te laten beïnvloeden door hen overal te laten wijzen op dat nieuwe contract en dat het enkel om persoonlijk gewin gaat. Daar er officieel niets bekend was (en volgens uci regels dat ook nog niet mag), hadden ze door te zwijgen tot aan de rechtszaal een hoop gedonder in de media en onder volgers/fans kunnen besparen. Daarom noemde ik het onhandig. En over de rechtszaak had ik het niet. Ik blijf het onhandig vinden om dit vandaag te bevestigen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@8.6
Ja, lol, want ik zie die 2 blz. ook nu pas. Wout Van Aert zonder ploeg. Het kan verkeren.
Eens dat Van Aert reeds in 2019 voor de ploeg moet gaan uitkomen. Dit najaar zou dan wel moeten worden opgelost.
Met de komst van Van Aert, Van der Hoorn, Teunissen en Martin lijkt Boom exit te zijn, want die gaat echt niet 3e. viool spelen.
@Wielerfan1987
Jan-Willem van Schip hoorde ik noemen door een verslaggever van Sporza tijdens de verslaggeving van de Primus.
Of dat serieus is, weet ik niet.

achtpuntzes

'@ SS3000NL

Ik denk juist dat de timing wel goed is, en dat van Aert hier een hoop Nederlandse fans mee kan maken.

Zelf vind ik het wel een toffe actie. Ik had niet zo veel met van Aert, maar ik begin spontaan fan te worden, en al zeker in combinatie met de column van vandaag waar hij gewoon wijs zijn kaken op elkaar houdt inzake de kwestie.

voor de rest handelen de advocaten het wel af, komt ongetwijfeld goed..

achtpuntzes

'@ kelderfan:

Ok, Boom er uit, van Aert er in. Martin en Teunissen er nog bij, en een van de jonkies van Roompot of gewoon allebei lol.

Dan heb je toch wel een ploeg om serieus rekening mee te houden volgend jaar!

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@SS3000NL Iedereen wist toch al dat hij naar TLJ zou gaan, zie het verschil niet. Het is niet dat nu opeens blijkt dat Van Aert naar Jumbo gaat in 2020. Zijn ploeg wist dat ook al. Volgens mij maakt het op dit moment niet uit dat hij al een contract heeft voor 2020. Hij heeft nooit ontkent dat hij weg wilde na 2019, heeft zelfs tot voor de fusie altijd aangegeven zijn contract te eerbiedigen,

Poeksel

Als het verhaal van het Nieuwsblad (Nick Nuyens had verschillende mensen in het team proberen dwingen een belastende verklaring op papier te zetten tegen hun kopman) klopt en dat bewezen kan worden, zal Van Aert toch wel sterk staan in een rechtszaak?

Laatst gewijzigd
SS3000NL

Alsof de gemiddelde wielervolger het wist? Niet iedereen zit dagelijks op forums. Ik schat dat 90% van de mensen die wielrennen kijkt op tv het niet wist. Plus sniper zal het niet officieel geweten hebben. Wat je niet officieel wist, kan je niet gebruiken. Sniper wist dat er geen contract meer was vanaf 2020 en dat de renner niet wilde verlengen. Juridisch maakt dit groot verschil. Ook qua voorbereiding op een eventuele rechtszaak en het überhaupt eventueel op een zaak aan te laten komen. De advocaat gaf aan, te verwachten dat sniper akkoord gaat met de opzegging zonder zaak. En zo niet, met vertrouwen uit te zien naar een rechtszaak. Door de officiële bevestiging gaf hij sniper ammo om het op een rechtszaak aan te laten komen. WvA loopt nu het risico, dat als hij de opzegging hard weet te maken, dat hij door het contract alsnog een schadevergoeding moet betalen (alleen een gematigde).

Ontslag nemen op staande voet is enkel mogelijk met zwaarwegende redenen. Alleen nu kan je openlijk de vraag stellen, of dat de daadwerkelijke reden is.

In de normale maatschappij als je een baan hebt, en je gaat ergens anders solliciteren ga je dat ook niet openlijk vertellen. LinkedIn heeft zelfs de optie, om op beschikbaar te staan, terwijl dat wordt verborgen voor je huidige werkgever. Zolang je huidige werkgever officieel niets weet, kunnen ze je vrij weinig maken.

1 2 ... 427 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.