Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 429 ... 481 482
Netraam

Zolang van Aert geen contract tekent voor 2019, zal dat ook niet bij de rechter meetellen. Jumbo is niet geïnteresseerd in het veldritseizoen, dus het zou best tot eind februari kunnen duren voor zo'n contract er uberhaupt zou zijn.

FBahamontes

Het feit dat van Aert een contract voor 2020 heeft getekend bij Jumbo heeft natuurlijk 0 invloed op een eventuele rechtzaak, aangezien het helemaal niet relevant is en de huidige contractproblemen van van Aert er werkelijk niks mee te maken hebben.

Mocht de advocaat van Nuyens daadwerkelijk het contract met Jumbo opvoeren, dan zal elke rechter dat argument lachend van tafel vegen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het gaat nu toch vooral of er een verstoorde werkrelatie is tussen Nuyens en Van Aert. Weg gaat hij, het gaat dus nu alleen om of hij daarvoor een vergoeding moet betalen of niet. Waar hij een contract heeft voor 2020 doet dus totaal niet terzake. Weggaan na 2019 ging hij toch al. Als Nuyens inderdaad zijn ploeggenoten dwong om belastende verklaringen tegen hem af te leggen dan heeft hij een sterk punt. Waarschijnlijk zal er een compromis gesloten worden en zal hij voor een bepaald bedrag wel gaan. Fietsen voor die ploeg zal er in ieder geval niet meer in zitten.

tendam

Ik ben geen rechter, noch een advocaat, maar het lijkt mij duidelijk dat Van Aert liefst z.s.m. in de WT koerst en het feit dat hij volgend jaar nog bij een PCT-ploeg zat hem niet zinde.

horsm

Ja maar hij zal wel het argument kunnen maken dat de PCT ploeg waar hij voor tekende, Willems Verandas, de facto een hele andere is dan de ploeg waar hij nu naar doorverkocht is, nl Roompot.

achtpuntzes

Jongens kom op zeg.

Wat de fuck maakt het allemaal uit, laat die advocaten het gewoon lekker onderling uitmaken of en wie er wat geld moet betalen. Al die zelfbenoemde juristenexperts hier komen mij de keel uit.

Laten we het gewoon weer over het sportieve hebben of desnoods het saaie maar toch beter te pruimen spelletje 'wie gaat waar rijden'.

Laatst gewijzigd
assen

Ha ha 8.6
Ik ben het met je eens, laten we het over het sportieve hebben.

Mijn ervaring met juridische zaken is dat, zelfs als je hoogopgeleid/verstandig/slim bent, maar GEEN jurist, dan blijft het heel lastig te voorspellen hoe een zaak verloopt en uitpakt. Speculaties hebben dan weinig tot geen voorspellende waarde. Recht gaat over regels en procedures; als je die niet kent... houdt het op.

Dus mijn voorstel zou ook zijn het gewoon over de sport te hebben. Of WF vraagt een jurist om commentaar. De NOS heeft dat ook weleens gedaan in sportzaken.

KJP

Ben het een keer volledig met je eens 8.6, het is echt tenenkrommend hoeveel zelfbenoemde super goede sportjuristen er opeens op het forum ronddwalen. Het lijkt er bijna op alsof die kennis bij de supermarkt te koop is.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Ik vind de Wout van Aert case heel interessant om te volgen, maar heb ook niet zoveel met die semi-juristen op dit forum. Dus 8.6:

Tour de l'Eurométropole One Day Race (206k)

Team LottoNL-Jumbo
81 GROENEWEGEN Dylan
82 VAN HOECKE Gijs
83 JANSEN Amund Grøndahl
84 MARTENS Paul
85 ROOSEN Timo
86 WAGNER Robert
87 WYNANTS Maarten

En ook het afscheid van één van onze helden is aangekondigd:

Bart Brentjens Challenge laatste officiële wedstrijd voor Bram Tankink

Zondag 7 oktober 2018 wordt voor de 14e keer de Bart Brentjens Challenge verreden. Voor profwielrenner Bram Tankink zal de Challenge zijn laatste officiële...

kelderfan

Ok SEG levert weer een renner af aan een WT-ploeg en ja ik zit nog te wachten op de bevestiging van Jan Maas, die toch een goede indruk achterliet in de Tour of Utah en de Colorado Classic.
Dus hij met Bennett, Eenkhoorn, Powless, Olivier en Kuss naar de ToC en ja olv Maarten Wynants natuurlijk.

KJP

Was die Affini niet een betere geweest voor Jumbo?

assen

Ha ha 8.6
Ik ben het met je eens, laten we het over het sportieve hebben.

Mijn ervaring met juridische zaken is dat, zelfs als je hoogopgeleid/verstandig/slim bent, maar GEEN jurist, dan blijft het heel lastig te voorspellen hoe een zaak verloopt en uitpakt. Speculaties hebben dan weinig tot geen voorspellende waarde. Recht gaat over regels en procedures; als je die niet kent... houdt het op.

Dus mijn voorstel zou ook zijn het gewoon over de sport te hebben. Of WF vraagt een jurist om commentaar. De NOS heeft dat ook weleens gedaan in sportzaken.

kelderfan

'@rahimns
Giro dell'Emilia Internazionale Donne Elite is een vrouwenwedstrijd. Heeft TLJ inmiddels een damesafdeling erbij.
bron: TLJ nieuws.
@Jotto-Lumbo
Die Bram Tankkink mag zeker in 't zonnetje worden gezet en die wedstrijd lijkt mij een ideaal om afscheid te nemen.

SS3000NL

8.6, als jurist vind ik die discussie interessanter dan wie in 2030 (gechargeerd) de Slag om Norg voor Jumbo moet rijden. Of welk talent toevallig die dag een leuke uitslag rijdt en voor zijn leven een contract moet krijgen. Als je het niet interessant vind lees je het toch niet. Iedereen vindt iets anders interessant.

tendam

'@kimjungpoels
Ik denk dat Jumbo meer affiniteit heeft met Maas, al lijkt dat toch op z'n best een aardige knecht.

ghostwriter

Ik denk dat Maas wordt vastgelegd als Clement niet door blijkt te kunnen.

Romāns Vainšteins

Ik ben jurist, van Aert heeft wel degelijk gegronde gronden derhalve een voortijdige contractexecutie plausibel te effectueren. Een wederzijdsvertrouwenondermijning ligt hieraan ten grondslag. In deze, indien onomstokelijk aannemelijk geacht, worden aangevochten kastijdingskosten gevrijwaard.

xistnc

"onomstokelijk", mooi!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan foutje op PCS. Ik heb het doorgegeven.

@RV einde discussie... hier kan niemand omheen ;)

kelderfan

'@Sephiroth
Dat gewauwel over de casus Van Aert en wie volgend seizoen waar rijdt is toch even interessant voor de volgers.
Het is goed om te lezen, dat Wout Van Aert niet zomaar de overstap kan maken, maar hoe dat afloopt wordt elders bepaald. Net zo als het halen van Tony Martin en Taco van der Hoorn eerst moet worden bevestigd door de ploeg.

Ik vind 't allebei leuk om te volgen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Tobias Foss is 6e. geworden in de Okolo Slovenska met als winnaar ene Julian Alaphilippe en een goede 2e. Jan Tratnik.
Wat ik zou willen weten is of die Tobias Foss nog steeds op de radar staat van TLJ?
Hij werd in 't begin van 't jaar toch genoemd als mogelijke kandidaat.

KJP

Heb je iets van de koers gezien die je aanhaalt? Of stuitte je toevallig op de uitslag toen je door PCS zat te scrollen? En waarom zou hij opeens van de radar verdwenen zijn denk je als hij daar eerder op stond?

ghostwriter

'@kelderfan
Hij is toch een keer mee op trainingskamp gegaan? Ik neem dan wel aan dat ze zijn ontwikkeling nog steeds in de gaten houden. Het zou vreemd zijn als dit niet het geval was.

In plaats van een opleidingsploeg op te zetten zou LottoNL ervoor kunnen kiezen om een aantal talenten bij hun CT ploegen van begeleiding te voorzien. Zo kunnen de ontwikkeling van deze talenten zowel stimuleren als goed analiseren. Dit is veel goedkoper dan een opleidingsploeg en misschien wel net zo goed in het vinden en ontwikkelen van talenten voor de WT ploeg.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bang dat ze hem uit het oog zijn verloren in de periode dat je zelf niet begreep waarom Foss nog in beeld was en ze niet voor Leknessund gingen?

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik denk dat Foss nog wel op de radar zal staan, maar vermoed toch niet meer voor komend jaar.
Waarom?

Bij het aantrekken van Vingegaard werd gezegd dat ze enkele renners hebben getest en Vingegaard als beste presteerde in deze test, ik denk dan ook dat Vingegaard de voorkeur heeft gekregen boven oa. Foss...

Echter zal Foss zeker nog wel gevolgd blijven worden, ploegen zullen altijd renners kwijtraken die andere oorden opzoeken en derhalve moet je altijd een lijstje paraat hebben van renners waar je interesse in hebt.

Ik zeg niet dat het zal gebeuren, maar stel dat Powless volgend jaar nog niet helemaal uit de verf komt en besluit dat hij zich bij een ploeg met Amerikaanse basis (lees EF-Drapac) beter zal voelen en hij zou besluiten te vertrekken.
In zo'n geval is het gewoon goed om enkele namen al op een shortlist te hebben en met de betreffende renners een vorm van contact onderhoud zodat je niet op zo'n moment nog halsoverkop moet zoeken naar een mogelijke vervanger.

Overigens @vlek kwam Leknessund voornamelijk uit mijn koker nadat ik hem enkele keren in wedstrijdverslagen ben tegengekomen en hij met zijn leeftijd opvallend presteerde als jongste van het peloton in veel gevallen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 429 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.