Battaglin gaat in dit soort sprints echt nooit meedoen voor de winst, ook niet wanneer hij voorin aan de sprint kan beginnen. Hij zal altijd overvleugeld worden door renners die heel veel sneller zijn. Ik sluit zelfs niet uit dat hij met deze slipstream methode uiteindelijk meer plekken pakt, dan hij andersom zou verliezen. De winst qua plaatsen zou hoe dan ook minimaal zijn en wat mij betreft totaal oninteressant.
'@horsm en @rahim Dit was ook onderdeel van een afstudeerscriptie. Jolien is ook freelance journalist bij Dagblad van het Noorden en naar aanleiding van haar scriptie (wat bestond uit 6 grote onderdelen) heeft de krant gevraagd of ze het stuk kleiner wilden maken. Heb het origineel ook gezien en daar komt Richard Plugge ook uitgebreid aan het woord. Interessant stuk!
Het forum voor deze ploeg heeft als aansprekende Nederlands georienteerde ploeg altijd al meer geleefd dan dat van Sunweb, zelfs Sunweb fans komen hier om mee te discussieren over Nederlandse renners etc.
En dat maakt het voor mij ook de charme, ieder heeft een eigen kijk op de ploeg en haar presteren.
De enkele negatieveling daargelaten die hier alleen maar komt om gal te spuwen heb ik hier heel goeie gesprekken en discussies en er komt veel nieuws voorbij die ik anders zelf vermoedelijk niet tot mij had genomen om de doodeenvoudige reden dat er zoveel kanalen en wegen zijn waarover dat nieuws zich verspreid dat ik onmogelijk alles zelf zou kunnen volgen.
Op de TJL-site "Nothing more refreshing then a mid Michigan winter ride!"; dat kan natuurlijk alleen maar Alexey Vermeulen zijn.
Maar als je zijn fiets ziet, dan denk ik die jongen ga ik missen bij TLJ; want als je onder die omstandigheden kan fietsen bergop en bergaf, dan @8.6 petje af.;)
Dat is sowieso iets dat mij is opgevallen.
In diverse rennersprofielen (van diegenen die Giro vermoedelijk gaan rijden)op de site van TLJ staat bij dat zij hopen een rit in die ronde te winnen danwel om een ritzege mee te doen.
Dit geld voor Gesink, Battaglin, Bouwman, Tolhoek, van Poppel.
Mijn hoop groeit hiermee dat de renners er in de Giro allen in mogen vliegen (inclusief Bennett) en dat we dus een aanvallend koersend TLJ zullen zien en dat men zich niet blind staart op een klassement van Bennett ondanks dat hij wat mij betreft de benodigde ondersteuning wel verdiend
'@Roelien
Inderdaad bedankt voor je bijdrage (interview Regio 8) over toprenner Gesink en de nog jonge knecht Bouwman.
Ben benieuwd wat deze nuchtere Achterhoekers dit jaar gaan doen.
Ik verwacht dit jaar een getergde en goed getrainde Gesink na zijn wederom door blessure verloren jaar 2017.
Het zat hem weer niet mee terwijl hij volgens mij goed in vorm was in de TDF.
Maar misschien dat hij daardoor juist een goed voorjaar 2018 gaat rijden, te beginnen natuurlijk in Australië.
Indien top, dan verwacht ik juist van hem dit jaar aansprekende resultaten.
Helaas niet als ronderenner.
Dat is weggelegd voor Kruijswijk en Bennett.
Kruijswijk kan mij na de succesvolle Giro niet echt meer bekoren als ronderenner en zal in de toekomstige grote ronden denk ik tekort komen in vooral de TT t.o.v. de andere grote ronderenners.
Ook ben ik in 2018 benieuwd naar Bouwman die op mij sinds zijn vele aanvallen met een overwinning en bergtrui in de Dauphiné 2017 een goede indruk op mij heeft gemaakt. Zeker na die knappe sprintoverwinning in die Dauphiné.
Hij is dit jaar een gewaardeerde knecht gebleken voor de aangewezen kopmannen van TLJ en die dus dit jaar zal proberen een klassement te rijden in de kleine ronden met een TT.
Bij TLJ hebben ze in ieder geval vertrouwen in hem als TTT rijder voor het WK in Innsbruck.
In welke koersen hij dan als klassementsrenner gaat rijden weet ik zo direct niet.
Bedoelt hij 2.1 en 2HC koersen of juist de WT koersen ?
Het zullen in ieder geval koersen zijn met een TT.
@Kelderfan
Ik denk dat hij na het trainingskamp direct gaat starten in de Volta a la Comutat Valencia op 31 januari 2018 omdat de 2 geschorsten (Tolhoek en Eenkhoorn) er niet bij zijn. Daarnaast zijn er ook nog eens 2 renners ter vervanging van Boom en Lobato naar de TDU gegaan.
Misschien dat Bouwman juist hier voor zijn eigen kans mag gaan.
Hij heeft in ieder geval samen met Lindeman de afgelopen week flink getraind op Tenerife (Strava).
De volgende koers van kleine week zal m.i. zeker de Ruta del Sol op 14 februari voor hem zijn als knecht voor denk ik Roglic.
Eventuele andere koersen die hij als klassementsrenner en/of aanvalsrenner voor zichzelf mag rijden zijn misschien de Amerikaanse koersen Tour of Utah en Colorado Classic.
Of in Europa wederom in zijn succesvolle Dauphiné van vorig jaar.
Maar het voor het grote deel van het jaar zal het vooral in de ondersteuning voor de aangewezen kopmannen en topsprinters van TLJ zijn.
@Wielerfan 1987
Ik denk inderdaad dat TLJ met bijna het gehele team er vol invliegt in de Giro 2018, te beginnen op de 1e dag met de TT voor van Emden.
Aanvallend koersen dus op een ritoverwinning en met een klein team gaan voor een sprintoverwinning met Van Poppel.
Misschien zullen ze het in het begin nog even aankijken met Bennett als klassementsrenner tot bv na de bergrit naar de Etna op Sicilië.
Kijken hoe hij er dan voorstaat in het klassement en daarop de tactiek aanpassen.
'@Kelderfan
Leuke post/column in "'t is koers " van Erik Berendsen over Robert Gesink
Bedankt voor jouw vermelding.
Ik zie Bouwman en Lindeman inderdaad wel starten in de Ruta del Sol.
De Tier zou ook heel goed kunnen.
Afijn, misschien horen we het wel vanuit het trainingskamp dat deze week start in Spanje.
Waar weet ik trouwens niet, maar ik denk dat dit zoals gewoonlijk in de omgeving van Calpe (Alicante) zal zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.