Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 447 ... 481 482
JoaJoch

'@veld
Een opleidingsploeg kost echt geen miljoen of 4 joh, dat halen een flink aantal ProContinentale ploegen waarschijnlijk niet eens. Voor 1 miljoen per jaar kan je al een prima beloftenteam opzetten.

Ik denk ook dat veel mensen hier het belang van het Rabobank Development Team gigantisch onderschatten. SEG en Sunweb zijn op zich prima opleidingsploegen, maar die vullen bij lange na niet het gat op dat Rabobank heeft achtergelaten. Alleen dat ga je pas merken over een jaar of 10 als de huidige generatie afzwaait.

KJP

'- Groenewegen, Tolhoek, Van Der Hoorn zijn afgeleverd aan de WT
- Weening heeft daar na een knechtenrol bij Orica prima gepresteerd
- Maurits Lammertink heeft na goede in 2016 (waarin hij ook nog een blessure had de stap terug naar WT gezet)
- Van der Lijke & Meijers kun je even over discussieren, stappen zijn niet immens, maar Meijers heeft toch de stap van presteren op .2 niveau naar af en toe mee doen op .1 & .HC niveau gezet, wat wel een stap is. Van der Lijke, die niet onbelangrijk gewoon een afvaller van de WT was lijkt ook wel wat constanter te worden.

Waar je voor het gemak even aan voorbij gaat is dat Roompot het net als vergelijkbare PCT teams met een vrij klein budget moet doen en dat ze ook nog een vrij beperkt rennerbestand hadden om uit te kiezen: Alleen maar Nederlanders. De beste Nederlanders worden dan ook nog eens weggekaapt door minimaal 2 WT ploegen die meer dan gemiddelde interesse hebben in dezelfde regio.

Als je het vergelijkt met andere WT-ploegen is het ook gewoon echt niet slecht wat ze hebben opgeleid. Waar doen de Italiaanse teams als Bardiani, Nippo & Willier het beter op? Op welk vlak zijn de Franse teams Delko en Direct Energie beter gebleken in opleiden? Is de staat van dienst van teams als Gazprom en CCC dan zoveel beter? Volgens mij hebben al die ploegen het qua verbeteren van renners gewoon niet beter gedaan dan Roompot.

En de discussie ging er inderdaad over dat er een gat is achtergelaten toen RDT verdween, dat dat zo is onderken ik ook. Ik verdedigde roompot alleen wel tegen het beeld dat zij helemaal niks wisten op te leiden, of veel te weinig in ieder geval, dat is gewoon niet zo als je het vergelijkt met andere PCT teams. Het gat dat Roompot zou achterlaten zal niet zo groot zijn als RDT, maar het blijft gewoon een gat doordat de opbrengst met 5 renners die de weg naar de WT (weer) vonden best aardig is. (Ook van Goethem hoort daar bij) Ook Jumbo zou het gaan merken, want die hebben met Groenewegen, Tolhoek & van der Hoorn volgend jaar dus wel gewoon zo'n 10-15% van de selectie opgevuld met oud-Roompot mannen.

Waarbij we dus uiteindelijk uitkomen op dezelfde mening over een eventueel Development team uitkomen, dat is zeer welkom. Maar voor mij dus nog meer als naast RDT ook Roompot wegvalt als een plek waar talenten de stap naar de WT kunnen gaan zetten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AlfredoBinda
Ik denk, dat juist een LottoNL in samenwerking met de KNWU en Team Jumbo, die taak om een opleidingstraject voor jonge wielertalenten op zich zou moeten nemen. Zij hebben nu Team Jumbo weer op de rit gezet; dus waarom niet zo'n herstart van "RDT."

kelderfan

'@rahimns
Dat is leuk, dat jij de verlenging t/m 2020 van Stef Clement hebt gemeld. Of heb ik wat gemist?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hij heeft zelf in een radioprogramma aangegeven dat hij mits de medicijnen niet aanslaan hij 2 jaar langer bij de ploeg blijft.

xistnc

*tenzij

jvh93

weet iemand wellicht hoe het met het herstel van clement gaat? vind dat we er angstvallig weinig over horen eerlijk gezegd

Yeez

Er wordt inderdaad weinig over gemeld. Enige renner vd ploeg waar nog onduidelijkheid over is.

Romāns Vainšteins

*enigste

Hij is leuk !

Yeez

'@rv het is enige. Ga mij a.u.b. over spelling niks leren ;)

Romāns Vainšteins

Ga jij voor mij uitmaken wie ik de meest grappige renner van Jumbo vind ?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rv ja hij is leuk...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc wat jij wilt ;)

kelderfan

Er komt toch beweging in het reilen en zeilen bij TLJ. Giro dell'Emilia staat zaterdag op de planning en de 1e. 4 renners worden al genoemd en wel Roglic met Battaglin, Kruijswijk en Gesink.

S. Morgenstern

Emilia heeft die vier namen enkele weken terug reeds gegeven. Zijn toen hier ook besproken.

kelderfan

'@vlek
Ja met Bennett erbij, maar die is vervangen door Kruijswijk volgens PCS.
Volgens Cyclingfever staan de volgende renners genoemd:
91 Battaglin, 92 Bennett, 93 Gesink, 94 Kuss, 95 Powless, 96 Roglic en 97 Tolhoek,
Een sterke ploeg en ik vind 't een goede zaak, dat TLJ deze Italiaanse koersen nu ook gaat doen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Emilia heeft vandaag inderdaad een bericht geplaatst waar ze als belangrijke deelnemers inderdaad Kruijswijk noemen. Hij zal dan wel iemand vervangen van die startlijst die cyclingfever heeft geplaatst.

kelderfan

Ik denk, dat Bennett, die al die koersen zou rijden, vanwege zijn problemen, misschien eerder gaat stoppen om zich wederom te laten onderzoeken. Ik kan mij natuurlijk vergissen.;)

S. Morgenstern

Goed mogelijk. Ik kan me ook voorstellen dat het seizoen van Kuss niet verder wordt uitgerekt.

kelderfan

Powless en Kuss gaan ook nog naar China las ik ergens.
GP Bruno Beghelli is inmiddels ook bekend en wordt volgens cyclingfever met dezelfde bezetting gereden.

Sijbrands

"....dat Bennett, die al die koersen zou rijden, vanwege zijn problemen...."

Heb ik iets gemist?

kelderfan

Volgens Cyclingfever staat of stond Bennett met Gesink bij verschillende Italiaanse najaarskoersen vermeld ook bijv. de Emilia en volgens PCS is dat niet het geval; dus missen weet ik niet. Het zijn de bronnen, die soms niet overeen komen.

Sijbrands

Maar welke problemen?
Wat is er gebeurd sinds hij 18e op het wk is geworden?

kelderfan

'@Sijbrands
Bennett heeft weer problemen gekregen met zijn steken in zijn zijde. Dat is weer bovengekomen in de Giro.
Dus hij wil 't wederom laten onderzoeken. Hij heeft 't WK goed gereden, maar hij denkt toch, dat die steken hem belemmeren. Dat kan de reden zijn om eerder te stoppen.
Maar TLJ moet eerst zelf met de selectie komen, want ik mis ook Bouwman en De Tier in betreffende opstellingen.

Sijbrands

Kijk, dat had ik gemist dat hij daar opnieuw last van heeft.
Dank.

1 2 ... 447 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.