Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 448 ... 481 482
S. Morgenstern

PCS heeft de vier namen uit het bericht van vandaag overgenomen. Daarmee is er echter op zichzelf op geen enkele manier iets zinnigs te zeggen over de overige drie plekken, waar verder niets over wordt gezegd. PCS stelt bijvoorbeeld ook niet dat het niet het geval is dat Tolhoek op de startlijsten staat voor die Italiaanse koersen.

Bouwman en De Tier mis je overigens toch ook niet echt als je die selectie van cyclingfever bekijkt? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
De ploegsamenstelling moet nog bevestigd worden voor de Giro dell'Emilia, maar PCS geeft nu dezelfde namen met uitzondering van de wissel Bennett => Kruijswijk.
Wat er nog bijkomt is, dat de Giro dell'Emilia echt pittig is te noemen en een goede voorbereiding voor de Il Lombardia.
Ook de zwaarte van de Giro dell'Emilia is voor mij de rede, dat ik al eerder heb gezegd, dat de GP Bruno Beghelli eigenlijk met in ieder geval een aantal andere renners moet worden gereden.
De Tre Valli Varesine is als voorbereiding in mijn ogen beter om de toppers daar in te zetten en dan ook met dezelfde ploeg voor de UWT Il Lombardia.

S. Morgenstern

Beghelli is toch geen speerpunt?* Dat zal voor een groot deel een kwestie zijn de benen wat los schudden en voor anderen mogelijk een herkansing na een tegenvaller in Emilia. Daarvoor hoef je echt geen verse knechten in te vliegen.

Het is enkel voor Battaglin een dag om te verkiezen boven Emilia, wat er waarschijnlijk toe zal leiden dat hij zaterdag wat eerder in de remmen knijpt.

S. Morgenstern

PCS heeft overigens gewoon dezelfde startlijst overgenomen als cyclingfever. Mocht het bericht van de organisatie van gisteren kloppen, waarin Kruijswijk als een van de deelnemers wordt gepresenteerd, dan wordt daarmee nog steeds niet duidelijk of dat ten opzichte van de voorlopige startlijst voor Bennett, Tolhoek, Kuss of Powless zal zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Die koersen worden toch gereden als voorbereiding op .. Il Lombardia; dan ga je toch niet alle 4 rijden, want dan kom je toch vermoeid aan bij de speerpuntkoers!
Het lijkt mij dat Roglic, Bennett {toch}, Gesink en Tolhoek de mannen zijn voor Il Lombardia en om die 1 week ervoor helemaal op te rijden.
Tevens gaat Battaglin ook nog naar de Tacx Pro Classic met o.a. Jan Maas;
Tolhoek staat nog op de rol van die klimkoers in Japan;
Olivier gaat ook naar Japan, maar geeft zelf aan via Italie;
Powless geeft ook zoiets aan, maar dan Italie en China;.
Kuss lijkt een beetje vermoeid na 't WK en Bouwman en De Tier willen ook nog wel een koers rijden voorafgaande aan Japan.
Derhalve denk ik, dat er toch nog een paar jongens worden ingevlogen.

Yeez

Je kan prima die 4 koersen rijden voor Lombardije. Dst doen de meesten

S. Morgenstern

Wanneer je ze rijdt als voorbereiding op Lombardije, dan doe je iets
helemaal verkeerd wanneer je door die koersen extra vermoeid aan de start staat van de koers waar je je op aan het voorbereiden was.

Wanneer ze er twee van de drie rijden als voorbereiding op Lombardije, dan zijn die koersen dus ondergeschikt aan Lombardije, en dan sta je als het goed is niet extra vermoeid aan de start.

Iedere geschikte renner wat van die koersjes laten rijden is gewoon totaal onrealistisch; ze gaan daar net als iedere andere ploeg hooguit met negen renners naartoe. Trainingskampen zijn er straks weer in de winter.

Laatst gewijzigd
xistnc

Wanneer je ze rijdt als voorbereiding op Lombardije, dan doe je iets
helemaal verkeerd wanneer je door die koersen extra vermoeid aan de start staat van de koers waar je je op aan het voorbereiden was.

Ja, dat heb ik nou altijd met Veenendaal-Veenendaal... :|

kelderfan

"Iedere geschikte renner wat van die koersjes laten rijden is gewoon totaal onrealistisch; ze gaan daar net als iedere andere ploeg hooguit met negen renners naartoe."
Precies, dat is toch wat ik aangeef. Dat jij er twee van maakt en ik er drie van maak is toch geen halszaak.
Het is alleen nog onduidelijk wat Kruijswijk betreft. Gaat hij er 2 of drie rijden?

kelderfan

"Je kan prima die 4 koersen rijden voor Lombardije. Dst doen de meesten."
Ja, dat kan, maar 1) wat doet Battaglin, die alle 4 die koersen zou moeten rijden? Want op dezelfde dag mag hij naar Nederland terugreizen om ook de Tacx Pro Classic te doen. Want cyclingfever {kennelijk de goede bron} geeft aan dat Batta daar gaat starten samen met Daan Olivier.
2) Als iemand komt te vallen {Gesink weet er alles van}; dan koers II Lombardia met 1 renner minder.
Dus zeg jij 't maar!

KJP

Paniek in de tent, kronkel in de kop of paard in de gang?

kelderfan

'@KJP
Paard in de gang; ja paniek in de tent. Paarden horen niet in de gang.;)

kelderfan

'@jessevdalen
Ik heb eens gekeken maar bijvoorbeeld Michelton rijdt ook Giro dell'Emilia met Albasini, Power, Haig, Kreuzinger, Hamilton, Verona en Simon Yates;
en de GP Bruno Beghelli met Kreuzinger, Bewley, Hamilton, Mezgec, Verona, Power en Trentin.
Dus zeker niet alle 4 koersen met dezelfde renners.

S. Morgenstern

Michelton zal dan een uitzondering zijn. Ik denk niet dat er meer ploegen gaan zijn die nu nog de mogelijkheid hebben om tien renners in te zetten voor een weekendje in Italië.

Het belangrijkste punt is echter dat het helemaal nergens voor nodig is om renners als Bouwman en De Tier voor een koersjes in te vliegen. De meerwaarde daarvan ontbreekt.

Waarom zou je je verder druk maken over Battaglin die de Tacx zou moeten rijden? Niemand stelt toch dat ze alle vier de Italiaanse koersen met exact dezelfde zeven renners moeten rijden? Goed mogelijk dat ze een kopman het eerste weekend over laten slaan (zoals ze mogelijk met Kruijswijk van plan waren) en dan is Battaglin toch geen onlogische afvaller om daarvoor ruimte te maken?

Dat er renners geblesseerd kunnen raken is verder iets om op dat moment op te lossen, daarvoor hoef je niet bij voorbaat meer dan een week met tien renners en begeleiding in een hotel in Italië te gaan zitten.

S. Morgenstern

Cyclingfever is overigens geen bron, maar een doorgeefluik van startlijsten die door de organisatie worden prijsgegeven. Ze doen in wezen niets anders dan PCS, soms misschien wat sneller of trager, maar zo'n voorlopige startlijst blijft ook op die site zijn voorlopige status behouden.

kelderfan

"Het belangrijkste punt is echter dat het helemaal nergens voor nodig is om renners als Bouwman en De Tier voor een koersjes in te vliegen. De meerwaarde daarvan ontbreekt."
Je bevestigt zelf dat er wel 9 renners meegaan voor die koersen; derhalve wordt toch niet alleen Kruijswijk ingevlogen.
Dat 't verder Olivier of De Tier of Bouwman betreft, lijkt mij toch geen strijdpunt.
Ik denk alleen dat 't om 3 extra renners gaat net als bij Michelton. Want ook Michelton doet 4 koersen.
Want je hebt zelf geconstateerd, dat Kruijswijk volgens de organisatie op de rol staat voor de Giro dell'Emilia.

S. Morgenstern

Hooguit (!) negen renners verwachten over vier koersen, is volledig iets anders dan wensen dat er in het eerste weekend ook nog extra ruimte wordt gemaakt voor Bouwman en De Tier.

Wensen staat je uiteraard altijd vrij, maar aangezien de extra aanwezigheid van dat soort knechten totaal overbodig is, wordt het wat onzinnig om te verwachten dat je wens uit komt. De voorlopige startlijsten van de eerste koersen bevatten vast niet zonder reden twee keer dezelfde selectie.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
Michelton is misschien de enige ploeg (al betwijfel ik dat) die meer dan zeven man voor die vier/vijf koersen meeneemt maar hoeveel WT ploegen zijn er uberhaubt die alle vier/vijf de koersen rijden? Een aantal ploegen rijden (net als LottoNL vorig jaar) alleen Milaan-San Remo en de Ronde van Lombardije. In het verleden hebben mannen als Slagter en Pinot aangegeven dat het erg zwaar is om alle vier/vijf de wedstrijden te rijden. Mocht LottoNL twee/drie wielrenners achter de hand hebben die beschikbaar zijn dan lijkt het me wel verstandig om ze mee te nemen maar voor LottoNL lijkt het me geen noodzaak om meer dan zeven man mee te nemen. Ze rijden Milaan-Turijn (geloof ik) niet en dus hebben ze drie dagen tussen de Tre Valli Varesine (één van mijn favoriete plaatsen om te fietsen) en de Ronde van Lombardije.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Morgen maakt TLJ de selecties voor komende week bekend via de nieuwsbrief.

xistnc

Niet aan de renners zelf, hoop ik?

S. Morgenstern

Dan moeten we het er vandaag dus nog even goed van nemen, morgen is het uit met de pret.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wout van Aert is onderweg naar zijn nieuwe sponsor. Of dat voor komend seizoen is of alleen nog voor dit jaar is nog niet helemaal duidelijk maar we gaan het snel weten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Selectie Emilia:
Primoz Roglic, Steven Kruijswijk, Antwan Tolhoek, Daan Olivier, Enrico Battaglin, Floris de Tier en Robert Gesink

Dus zonder Bennett en onze Amerikaanse vrienden, wat vrij logisch lijkt.

Laatst gewijzigd
JoaJoch

'@rahimns
Om 12:30 geeft ie blijkbaar een kleine persconferentie om zijn nieuwe kledinglijn te presenteren en om te praten over de toekomst?

tendam

Zal wel een tussensponsor zijn voor Van Aert... Friet van Piet ofzo.

1 2 ... 448 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.