Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 451 ... 481 482
S. Morgenstern

Ik vind dat je de WT koersen die je rijdt, met een zo sterk mogelijk team dient deel te nemen.

De WT-kalender die je rijdt zul je zo competitief mogelijk voor de dag moeten komen. Onmogelijk dat TLJ dan iedere koers met een toptien kandidaat aan het vertrek staat, dat weet iedereen. Roglic, Kruijswijk en Bennett kunnen tenslotte onmogelijk de hele kalender afdekken; een topsprinter naar China sturen is wat dat betreft al heel wat.

Romāns Vainšteins

'ik herhaal het nog maar eens, WT!!'

En toen ? Wat kun je netto precies halen bij de bakker mochten ze dikke punten binnenslepen daaro ?

tendam

'@romans
Gokje: brood?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter ik weet het niet, ik heb hem nog niet op explosiviteit betrapt.

maklukzat

De TLJ mannen zullen vandaag wel snel afgedraaid zijn toen er niets meer te halen viel. Nog genoeg koersen. Alleen Gesink kon wel wat wedstrijdhardheid gebruiken en zal daarom wel zijn doorgereden.

ghostwriter

'@rahimns
Ik heb hem anders heel snel explosieve klimmetjes op zien rijden in bijvoorbeeld San Sebastian en het WK.

Romāns Vainšteins

Maar ook relatief 'explosief', ten opzichte van degenen waartegen hij het zou moeten opnemen in die niche ?

ghostwriter

'@Romāns Vainšteins
Als je tiende kan worden in San Sebastian na in de aanval te zijn geweest en vervolgens (nadat je terug ben gepakt) op je kopman hebt gewacht lijkt dat me dat hij wel explosief genoeg is voor dat soort wedstrijden. Laten we niet doen alsof heuvel- en bergklassiekers altijd worden gewonden door een type-Valverde/Alaphilippe. Tolhoek lijkt me in ieder geval een stukje explosiever dan mannen als Poels en Jungels en die hebben beide Luik-Bastenaken-Luik gewonnen. Qua explosiviteit zit het wel goed bij Tolhoek maar hij moer vooral nog wat meer inhoud opdoen voordat hij echt de strijd aan kan gaan met de toppers voor de klassiekers.

Laatst gewijzigd
StevieK

'@Ghost. Ja, net als ik Tolhoek ook expliciet benoemde. En het ak, dat benoemde ik gisteren al om 20.17 uur. ;)
Iig bedankt voor het uitwisselen van eea.

Grappig trouwens, dat er dan ineens allerlei bijdehandjes opduiken hier, in een discussietje van likmevestje,

xistnc

Zelfspot, prima. Wordt gewaardeerd :p

tendam

'@ghostwriter
Poels heeft een flinke demarrage in de benen hoor. En een sprint.

Tolhoek heb ik ook al een paar keer een ferme aanval zien plaatsen, inderdaad. Maar de meeste klimmers kunnen dat wel. Behalve Gesink en Kruijswijk dan ;)

kelderfan

Mooie race van TLJ in GP Bruno Beghelli helaas geen bonus, want Mollema maakte 't mooi af in de laatste km.
Bouwman heeft een toptien binnen gehaald en is 9e. geworden na Lobato.

user26799

'@kelderfan
Inderdaad, en vooral Kruijswijk koerste zeer agressief.... Bouwman 1e TLJ'er : is het toeval of niet juist hij gisteren niet gekoerst heeft ?

kelderfan

Dit is meer een heuvelrit; dus niet echt voor de klimmers. Bouwman kan wel goed aankomen en was nog fris.
Taco van der Hoorn bleef zijn nieuwe ploeggenoot net voor met 9e. plek. Jos van Emden heeft gelukkig nog een toptien gescoord en hij heeft nog geprobeerd om de aansluiting te maken naar Naesen & Co.
De jongeling Pascal Eenkhoorn liet zich ook goed zien en wordt almaar sterker. Dat wordt nog een moeilijke keuze voor Eenkhoorn, wat betreft Vlaamse werk of toch meer naar 't rondewerk.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Eenkhoorn is toch geen ronderenner... die keuze lijkt me vrij simpel.

S. Morgenstern

Eenkhoorn heeft vandaag weer een aardige indicatie gegeven van zijn mogelijkheden in Vlaamse koersen. Goede koers gereden.

kelderfan

'@rahimns
Nu al vergeetachtig. Tip de ronde van Tour of Utah & Colorado Classic. Eenkhoorn slaagde zelfs met een ritzege met dank aan Jan Maas en Maarten Wynants.

kelderfan

'@vlek
Ja Pascal Eenkhoorn ontwikkelt zich snel. Hij was de enige TLj, die op de versnelling van Terpstra kon reageren.
Hij kan 't Vlaamse heuvelwerk ook goed aan.
Met de komst van Taco, Mike en dan Tony Martin wordt 't nog lastig om de juiste mensen in te passen. Je hebt maar 7 plekken.

S. Morgenstern

Eenkhoorn is dus behoorlijk explosief; gunstig in Vlaanderen.

Mocht het zo zijn dat de selectie van volgend jaar daadwerkelijk Van Aert, Van Poppel, Teunissen, Van der Hoorn, Roosen en Jansen bevat, dan wordt het inderdaad niet makkelijk om je als zevende in de selectie van de belangrijkste Vlaamse koersen te rijden. Het zou niet verbazen wanneer ze voor die plek voor de ervaring van Van Emden of Wynants kiezen.

Gezien de hoeveelheid Vlaamse koersen die elkaar in die weken snel opvolgen, zal er voor Eenkhoorn echter genoeg ruimte zijn om een mooi programma te rijden. Het lijkt me veel mooier om je met zijn kwaliteiten daar op te richten, dan op het rijden van 'Battaglin'-uitslagen in sprintjes in de WT-rondjes die ze in die weken rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik zie dat Tolhoek en De Tier ook goed mee hebben gedaan. Tolhoek met een 15e. stek is ook niet verkeerd en Floris De Tier komt ook op toeren met een 33e. stek in dezelfde tijd als Tolhoek.
Kruijswijk zat daar dicht bij, maar liet duidelijk lopen.
Wat het programma betreft kun je een sterke groep om Van Aert bouwen met bijv. Van der Hoorn, Teunissen, Van Emden, Martin, Wynants en Van Poppel. Dan kan Groenewegen met Jansen, Leezer, Roosen, Eenkhoorn, Lindeman en Martens zijn koersen rijden.

S. Morgenstern

De noodzaak van het opsplitsen van de groep renners die geschikt zijn voor die koersen ontbreekt volledig.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je gaat op basis van die Amerikaanse koersen toch geen conclusie trekken dat Eenkhoorn een renner is voor het meerdaagse werk. Voor een klassement is hij gewoon te weinig klimmer en hij kan redelijk aankomen maar dan zal hij tegen veel renners het gewoon moeten afleggen. Natuurlijk kan je hem als knecht voor het heuvelwerk en het vlakke goed gebruiken maar voor resultaten lijkt hij meer kans te hebben in het eendaagse werk.

ghostwriter

Ik hoop dat Eenkhoon volgend jaar in ieder geval de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race rijdt.

kelderfan

"De noodzaak van het opsplitsen van de groep renners die geschikt zijn voor die koersen ontbreekt volledig."
Ik gaf 't ook als voorbeeld; maar ik zou wel een vaste groep willen bouwen om Van Aert, net zo goed als Groenewegen graag een vaste groep om zich heeft.
Bij Van Aert zie ik toch echt als vaste waarde: Van der Hoorn, Teunissen, Van Poppel en Jos van Emden.

S. Morgenstern

Waarom zou je een 'vaste groep' rond Van Aert wensen? Waarom niet gewoon proberen de beste renners voor die koersen zo optimaal mogelijk op te stellen? Beetje onzinnig bijvoorbeeld om Roosen en Jansen, dit jaar beide nog goed voor een subtop uitslag in een van de twee 'Vlaamse' monumenten, op de een of andere manier los te weken van Van Aert (en Teunissen, Van Poppel en Van der Hoorn).

Laatst gewijzigd
1 2 ... 451 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.