Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 452 ... 481 482
kelderfan

'@rahimns
Jij zegt 'dat Eenkhoorn geen ronderenner is; waar baseer je dat op, want in die Amerikaanse koersen liet toch zien mee te kunnen met de jongens. Nog niet zo lang geleden gaf @vlek aan, dat hij Eenkhoorn volgend jaar in de Vuelta zou willen zien. Dat moet zich nog allemaal ontwikkelen, maar op voorhand nu al zeggen, dat hij geen ronderenner is.
Dat mag jij uitleggen!
@vlek Groenewegen heeft een vaste groep toch met Roosen en Jansen. Ik zeg en ik bedoel ook niet, dat zij niet met Van Aert samen kunnen rijden in de Vlaamse klassiekers. Net zo goed als ik niet wil uitsluiten, dat Martin met Groenewegen op stap gaat. {zeker niet vanwege de TdF-ploeg} Als Groenewegen weer P/N gaat doen, dan wat mij betreft met Martin, Jansen en Roosen. Dan kun je daarnaast {mijn voorkeur} bijvoorbeeld De Plus, Olivier en Powless inzetten, want er wordt ook geklommen.

S. Morgenstern

Groenewegen heeft inderdaad ieder seizoen een redelijk vaste lead-out groep om zich heen. Van Aert is geen sprinter en hoeft geen vaste groep om zich heen, laat staan één die noodzakelijk bestaat uit andere renners dan die renners rond Groenewegen. Het Vlaamse voorjaar valt tenslotte uitstekend te combineren met het werk in een sprinttrein.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Een deelname van Eenkhoorn zou trouwens zijn in het kader van zijn algemene ontwikkeling als wielrenner, niet omdat hij een ronderenner zou zijn.

Ik begrijp ook niet op welke manier die Amerikaanse koersen zouden hebben bijgedragen aan de gedachte dat Eenkhoorn een potentiële ronderenner zou zijn. Volgens mij heeft hij dit seizoen nergens laten zien potentie als klimmer te hebben, hooguit dat hij in de toekomst eventueel redelijk voor de dag kan komen op heuvelachtig terrein.

Romāns Vainšteins

Je kunt sowieso niet bij voorbaat een hele 'groep rond van Aert bouwen' op een moment dat het geenszins zeker is dat hij alle anderen er maar even zomaar afrijdt. Mocht het al voor aankomend jaar zijn geef je Teunissen wellicht eveneens een vrije rol toch ? Het is eerder dat je er andersom moet waken dat bijv van Aert en Teunissen alle finales, dus ook die van Glaffen-borfeld-Glaffen, voor de bowlingbal zich kapot moeten zwoegen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan in welke etappe heeft hij laten zien dat hij bergop mee kan ??? En dan niet vanuit een vrij zwakke kopgroep. Dat Vlek hem graag in een grote ronde ziet, begrijp ik wel. Kan een zeer nuttige renner zijn voor de kopmannen of voor in een vlucht. Verder zal een grote renner ook voor zijn inhoud zeker niet slecht zijn, maar dat maakt hem nog niet tot een potentiële klassementsrenner.

user26777

'@ Kelderfan
Daar zal Teunissen blij mee zijn. Van pissebed naar kakkebed noemen ze dat geloof ik....
Leuk dat v. Aert zich dit jaar prima heeft getoond, maar laat hij eerst maar bewijzen dat hij daadwerkelijk wedstrijden kan winnen, voor je het weet wordt hij een tweede Vanmarcke.

Laatst gewijzigd
tdola

'@kelderfan
Ik ben bang dat je de plank volledig misslaat.
Iedereen kan zien dat eenkhoorn geen ronderenner is. Al zal hij best wel eens een rit kunnen pakken in een etappekoers of wellicht Zelfs een korte etappe koers kunnen winnen als het goed valt.
En hem in de Vuelta is voor verdere ontwikkeling en kweken inhoud.

Martin zou ik juist in zijn kracht inzetten en dat zou niet pn beteken maar de Tirreno al daar weer een ttt inzit. Als Roglic daar een doel van maakt kan Martin daar erg nuttig zijn (net zoals bijv van Emden en mgl de plus).

kelderfan

'@tdola
Jij slaat de plank mis, want ik geef alleen aan, dat hij zich nog moet ontwikkelen, maar hem bij voorbaat uitsluiten als ronderenner lijkt mij onzin.
Ik zie Martin met Groenewegen, als Groenewegen wederom Parijs-Nice gaat rijden, omdat hij ook met hem de TdF gaat doen, denk ik.
@Joachim
"Leuk dat v. Aert zich dit jaar prima heeft getoond, maar laat hij eerst maar bewijzen dat hij daadwerkelijk wedstrijden kan winnen, voor je het weet wordt hij een tweede Vanmarcke."
Dat kan ook nog gebeuren, maar vooralsnog ziet TLJ in hem een grote vis. Wie zegt, dat Teunissen en Van der Hoorn geen vrije rol krijgen; dat wordt nog leuk.

Koosr1946

Wat een geweldige dag was dit voor de TLJ ploeg.
Zelf even naar Parijs Tours gekeken, daar schitterden ze, alleen was het wel door afwezigheid.
Maar een 9e plaats in een kleine koers wordt hier al als TOP PRESTATIE nee gezet.
Gelukkig kunnen jullie nu weer zeuren over wie in de jaren 2019/2022 opgesteld moeten worden
en in welke trein ze moeten stappen.
Het geeft me nog steeds vreugde in mijn leven om deze zotte bespiegelingen te mogen lezen

S. Morgenstern

Wat een TOP bericht Koos.

wieler4live

Mensen doe je zelf (en mij) een plezier en ga niet reageren op koos B. V. D

tdola

'@kelderfan
...........tuurlijk eenkhoorn.........

En je denkt niet dat Roglic de tour gaat rijden met hulp van Martin?

kelderfan

'@tdola
Natuurlijk denk ik, dat Martin meegaat om Groenewegen en Roglic bij te staan. Waarom niet?

jvh93

ik wil eerst de bevestiging van de komst van Tony Martin zien. Duurt wat mij betreft iets te lang dat zijn komst wereldkundig gemaakt wordt

ghostwriter

Kelderfan heeft natuurlijk wel een punt dat het veel te vroeg is om te stellen dat Eenkhoorn zich moet richten op de Vlaamse klassiekers. Toen hij werd gecontracteerd zij Zeeman niet voor niets dat LottoNL en Eenkhoorn nog moesten ondekken wat zijn echt specialiteit is maar dat hij "een goede tijdrijder en klimmer" is en op de LottoNL site zegt hij zelf te hopen de komende jaren "vooral beter te worden in klimmen en tijdrijden". Volgend jaar is Eenkhoorn nog officieel een beloften en het lijkt me dan ook nog steeds te vroeg om met enige zekerheid te kunnen zeggen wat voor een type wielrenner Eenkhoorn is.

Ik zou hem in 2019 zo veel mogelijk kasseien- en heuvelklassiekers (en in ieder geval de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race) laten rijden zodat hij zichzelf verder kan ontdekken. Daarbij zou ik hem in kleine rondes de vrijheid geven om zo aanvallend mogelijk te rijden. Misschien krijgt kelderfan wel gelijk en valt Eenkhoorn vijf kilo af om zich op het rijden van rondes met een tijdrit te richten. Ik verwacht het persoonlijk niet maar om nou te doen alsof kelderfan belachelijk is dat hij dat misschien als een optie voor in de toekomst van Eenkhoorn ziet vind is zelf nogal voorbarig en zelfs wat misplaatst arrogant.

@jvh93
Het duurt inderdaad lang maar zolang Martin niet bij een andere ploeg heeft getekent ga ik er vanuit dat hij naar LottoNL gaat. Zeker aangezien er verder geen geloofwaardige geruchten om de toekomst van Martin naar buiten zijn gebracht. Hetzelfde geld trouwens voor Vd Hoorn. Ik hoop enorm dat beide bij LottoNL tekenen want ze zouden zeker een kwalitatieve impuls geven aan een al sterke klassiekerploeg. Ik ga er trouwens ook nog steeds vanuit dat Van Aert in de loop van het jaar naar LottoNL zal gaan aangezien hij anders geen wegwedstrijden (van naam) zal kunnen rijden.

Mocht het daadwerkelijk zo zijn dat Martin, Vd Hoorn en Van Aert in 2019 voor LottoNL rijden dan vraag ik het me af hoe ze dat gaan doen in de klassiekers. Teunissen tekende bij LottoNL omdat hij een vrije rol zou krijgen in de klassiekers en Van Aert zal heus niet naar LottoNL komen als hij geen garantie krijgt dat hij daar kopman is. Naast die twee heeft de ploeg met Roosen, Van Poppel, Vd Hoorn en Jansen nog vier man die in aanmerking komen voor een vrije rol (of zelfs een rol als kopman) in de klassiekers en dat wordt dus een hele puzzel voor de ploegleiding van LottoNL.

In ieder geval heeft de ploeg met Wynants, Van Emden, Martin, Leezer, Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen, Van Aert, Hofstede en Eenkhoorn de keuze uit een brede selectie voor de Vlaamse (semi-)klassiekers. Ik denk dat LottoNL met deze mannen de concurrentie aan kan gaan met Quick-Step. Daarmee wil ik niet zeggen dat LottoNL in 2019 de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix zal domineren maar ze hebben enorm veel potentieel en ik verwacht een behoorlijk aantal goede resultaten in de wat lichtere/kortere (semi-)klassiekers.

Laatst gewijzigd
tendam

Ze hebben geen van allen ooit iets laten zien in een echte klassieker wat een vrije rol rechtvaardigt, behalve Van Aert dan. Dus als ze die vrije rol willen moeten ze bewijzen het waard te zijn.

Teunissen zal wel een vrije rol hebben bedongen, maar ik vind hem niet bij voorbaat beter dan een Roosen of Vd Hoorn.

ghostwriter

'@tendam
"Teunissen zal wel een vrije rol hebben bedongen, maar ik vind hem niet bij voorbaat beter dan een Roosen of Vd Hoorn."

Inderdaad, en doordat Teunissen een vrije rol heeft bedongen kan je ervan uitgaan dat Roosen en Vd Hoorn (maar ook Groenewegen, Van Poppel en Jansen) verwachten dat ook zij met enige regelmaat voor eigen kans mogen rijden. Dit wordt dus zeker een hele puzzel voor de ploegleiding van LottoNL en het is belangrijk dat er een sfeer ontstaat waarin deze mannen elkaar alles gunnen en voor elkaar willen knechten. Ik verwacht dus in ieder geval dat LottoNL veel van de semi-klassiekers en andere Vlaamse eendaagse koersen die ze dit jaar over hebben geslagen volgend jaar wel zullen rijden zodat er zo veel mogelijk van kopmannen kan worden gerouleerd.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mike heeft een contract voor 4 jaar getekend met de wetenschap dat Van Aert in 2020 zich bij de ploeg zou voegen, dus ik denk dat hij wist in wat voor rol hij bij de ploeg zou krijgen. Hij zou dit nooit gedaan hebben als hij hier niet mee om zou kunnen gaan. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.

@Ghostwriter natuurlijk niemand kan in de toekomst kijken en weten hoe Eenkhoorn verder ontwikkeld. Maar zoals het er nu naar uit ziet ligt zijn toekomst eerder in het klassieke werk, of als aanvaller. Misschien wordt hij wel een type De Gendt, hij houdt van aanvallen. Maar ik zie nou niet direct een echt topklimmer in hem. Volgend jaar zal hij weer wat verder zijn en dan zullen we zien hoe het verder uitpakt.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@rahimns
Teunissen was heel duidelijk dat hij bij LottoNL tekende omdat hij daar een vrije rol krijgt in de klassiekers. Natuurlijk wist hij dat Van Aert zou komen maar ik zie niet in wat dit te maken heeft met de rol van Teunissen. Van Aert is natuurlijk geen Van Avermaet of Sagan waarbij het duidelijk is dat de rest in hun dienst zal rijden. Het is namelijk heel normaal dat een ploeg meerdere bechermde mannen heeft voor de klassiekers. Dat Teunissen niet de enige kopman zou worden was duidelijk en dat verwacht hij natuurlijk niet maar dat neemt niet weg dat hij verwacht een vrije rol te krijgen in de (belangrijke) klassiekers en dat hij anders niet voor LottoNL had getekend.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Wat betreft Martin geeft wielerflits aan, dat hij de overstap al heeft gemaakt;
wat Taco van der Hoorn betreft geeft cyclingfever aan dat de ploeg hem al heeft bevestigd;
wat Wout Van Aert betreft geloof ik ook, dat hij erbij komt en dat TLJ even 't kruit drooghoudt ivm de rechtzaak;
wat Clement betreft is 't wachten op de dokter, want anders was hij al bevestigd.

Alleen wat betreft Jan Maas hoop ik toch op een plek en waarom, omdat Van Aert later instroomt en eerder stopt met de weg om toch nog een aantal modderweggetjes te rijden, want dat gaat niet zomaar over. Dat zou er 1 renner meer zijn als de planning, maar toch vind ik, die jongen goed om erbij te hebben. SEG heeft toch nog meer leuke renners, die 't goed doen. Die Thymen Arensman zou ik volgend jaar al inlijven en na Tour de l'Avenir laten instromen.

Yeez

Ja joh een jongen van Negentien naar de wt sturen. Vast een goed idee @kelderfan hij gaf zelf aan nog wat jaren als belofte te blijven koersen. Hij is eerstejaars zeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter uit welke tekst haal jij dat hij een vrije rol krijgt in de klassiekers. Hij zal echt wel kansen krijgen voor zichzelf, maar hij weet ook dat hij zich in dienst zal moeten stellen van anderen. Ik ben echt heel blij met zijn komst. Maar die vrije rol zal echt niet altijd voor hem bestemd zijn.

ghostwriter

'@rahimns
Dat heeft hij in een interview gezegd. Ik weet niet waar ik het las maar dat kan hier op WF zijn geweest. Natuurlijk zal hij ook af en toe moeten knechten maar dat is ook precies waar mijn gehele stuk om ging. Dat het alleen goed zal gaan als ze allen ook voor elkaar willen werken. Als ze dat doen dan zal iedereen daarvan profiteren aangezien ze in de wedstrijden waarin ze zelf een beschermde renner zijn dan een geweldige ondersteuning hebben. Die sfeer ontstaat niet zomaar en is iets waar de ploegleiding van LottoNL hard aan zal moeten werken. Ik zie dat als hij voornaamste uitdaging. Dat is natuurlijk wel een uitdaging die je als ploegleiding heel graag aangaat aangezien dat betekent dat je een luxe-probleem hebt.

kelderfan

'@rahimns
"Maar ik zie nou niet direct een echt topklimmer in hem."
Wie zegt, dat Eenkhoorn als topklimmer is binnengehaald. Het enige wat ik zeg en denk, dat hij over enige tijd best in rondjes kan acteren. Dat hij geen klimmer is als Kuss en Tolhoek lijkt mij wel duidelijk.
Wat wel duidelijk is, dat hij graag aanvalt en dat is een plus.

Maar is dat de enige reden {rechtzaak}, dat TLJ wacht met bevestigen; terwijl andere sites wel bevestigen, dat Martin en Van der Hoorn binnen zijn.

tendam

'@kelderfan
Als je je in wat meer zou verdiepen dan alleen uitslagenlijstjes zou je weten dat Arensman voorlopig geen prof wil worden, omdat hij naast het wielrennen een universitaire studie volgt.

@ghostwriter
Het zou een puzzel zijn als het allemaal (sub)toppers waren. Als TLJ-fan volg je Jansen wat intensiever, maar laten we eerlijk zijn, wat heeft die jongen nou al laten zien?

1 2 ... 452 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.