Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 52 ... 481 482
kelderfan

'@rahimns
Pascal Eenkhoorn heeft inmiddels toch ook zijn rondje op Strava gezet. Timo Roosen en Paul Martens hebben hem begeleid.
Dus is er wat veranderd wat betreft die "situatie" met Tolhoek en ook Lobato natuurlijk?

Yeez

Eenkhoorn toch op het trainingskamp?

Wielerfan1987

Eenkhoorn heeft volgens mij afgelopen weken zelf een trainingskamp in Spanje belegd... wellicht hebben hij en andere renners afgesproken voor een gezamelijk rondje??

Yeez

Nee want hij is nu ook in Calpe, lijkt me niet dat je zomaar ook contact met de renners mag zoeken tijdens een trainingskamp tijdens een schorsing.

S. Morgenstern

Voortschrijdend inzicht dat (tijdelijke) volledige uitsluiting niet zo effectief is voor de begeleiding van een jonge renner die een foutje heeft gemaakt?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

in het kader van hun reintegratie mocht hij en Tolhoek een dagje langskomen. Deze situatie heeft op zo'n ploeg toch een grote impact, dus is het denk ik goed voor maart ze af en toe wel weer terug te brengen binnen de groep.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Nog een leuk info voor je.
Kruijswijk heeft vandaag met Foris de Tier, Bram Tankink een rondje Callossa to the castle gereden 1:21:09; maar ook T.J. Eisenhart en jawel
Alexey Vermeulen;) {grapje die jongens reden die rit op 12 februari 2014 tijd 1:25:22}

kelderfan

'@vlek
Dat voortschrijdend inzicht komt niet dichterbij helaas; dan is dat probleempje Dubai nog niet opgelost.

ghostwriter

'@Rebellin
Als er iemand nergens over zeurt dan is dat Gesink wel. Die jongen had het potentieel om één van de beste wielrenners van zijn generatie te worden maar heeft door fysieke en persoonlijke tegenslagen zich keer op keer terug moeten knokken. Dat heeft hij altijd gedaan zonder te zeuren of verongelijkt te doen maar volgens ene Rebellin op WF is hij al "zijn hele carrière aan het piepen over van alles en nog wat"...

Fanny

'@Rahimns
Quote: in het kader van hun reintegratie mocht hij en Tolhoek een dagje langskomen. Deze situatie heeft op zo’n ploeg toch een grote impact, dus is het denk ik goed voor maart ze af en toe wel weer terug te brengen binnen de groep.

Ik vind dit absoluut niet kunnen, belachelijk zelfs.
TLJ zegt dat ze geschorst zijn tot 1 maart en dat ze overal worden buitengehouden en dat ze zelf maar buiten de ploeg eenzijdig moeten gaan trainen.
Ik vond de straf sowieso heel erg kort en dat in een periode dat er bijna niet gekoerst wordt. Dat is géén straf.
Althans geen grote wedstrijden. Ok alleen Lobato in TDU.
Maar die gaat gelukkig weg bij TLJ.
De overige renners, die destijds bij de 1e trainingskamp zeer kwaad waren en direct opstapten na mededeling/confrontatie/gezamenlijke bijeenkomst, wilden (voorlopig) niets meer met deze jongens (Tolhoek, Eeenkhoorn en Lobato) te maken hebben en worden er nu (behalve door afwezige TDU ploeg) toch weer door de TLJ ploegleiding voor 1 maart mee geconfronteerd.
Het zal er mee te maken hebben dat TLJ deze geschorste renners gezien de blessures van andere renners en het komende drukke programma nu erg nodig heeft.
Het belachelijke is dat bv de geschorste Tolhoek die flink de fout is ingegaan en in eerste instantie ook nog tegen de ploeg heeft gelogen de komende tijd de mooiste wedstrijden krijgt tw WP-LBL-AG en de Giro. Dat is in mijn ogen geen straf maar juist een beloning.
Ik vraag mij af hoe de ploeg en dan de vooral de kopmannen die destijds het gebeuren op het 1e trainingskamp erg sterk afkeurden in bepaalde grote wedstrijden deze renners nog serieus nemen.
Ik ben bang dat TLJ, zeker als deze geschorsten dit jaar niet heel goed presteren, afscheid gaat nemen van deze 2 renners (m.n. Tolhoek) waarbij Eenkhoorn nog een extra jaar heeft.
Zeker als ze nog eens de fout ingaan want men kan niet hebben dat dan daardoor 1 of meer van de grote sponsoren opstappen.
Kortom ik heb zeer mijn bedenkingen om deze renners toch op deze 2e trainingskamp uit te nodigen.
Maar er zullen ongetwijfeld anderen TLJ fans zijn die er anders over denken.
Ik ben in ieder geval geen fan meer van Lobato, Tolhoek en Eenkhoorn.
Natuurlijk nog wel van de overige renners van de TLJ ploeg.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny het gaat om een dagje bij de rest van de ploeg te zijn, niet om ingezet worden tijdens koersen. De schorsing staat nog steeds... maar het is wel goed om deze jonge gasten zo nu en dan weer tussen de groep te zetten (niet in wedstrijdverband) om op die manier er binnen de groep er ook over te praten voordat ze opeens weer in maart samen gekoerst moet worden. Dit is dus ook juist in het belang van de rest van de groep. Daar mag en kan je natuurlijk van alles van vinden maar blijkbaar is dit in belang van de hele groep afgewogen en de beste weg bevonden.

Jij mag er natuurlijk verder van vinden wat je wilt. Eenkhoorn heeft zelfs nog 2 jaar hierna dus hij heeft nog de tijd om zich te bewijzen. Verder lijkt het me logisch dat als ze nog zo'n misstap begaan er waarschijnlijk direct ontslag zal zijn.

@Kelderfan ??? ... waar heb je het over, wie is TJ Eisenhart en wat heeft hij in hemelsnaam te maken met TLJ.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Rahim

Weet jij of de ploeg (zowel renners als leiding) in dit proces begeleid worden door professionals zoals bijvoorbeeld een sportpsycholoog of iets dergelijk?

Het lijkt mij namelijk wel belangrijk dat er begeleiding is in verband met hoe die jongens weer in de groep komen en niet in de laatste plaats hoe de leiding met hen omgaat in het hele proces.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@wielerfan1987 dat weet ik eerlijk gezegd niet... maar ik kan herinneren dat dit wel werd aangehaald in het persbericht na aanleiding van dit incident.

kelderfan

'@Rahimns
Ik snap dat op je ... bent getrapt. Maar T.J. Eisenhart is hele goede renner en ik zou 't niet verkeerd vinden als die volgend seizoen wordt gehaald; maar dat is andere koek. Ik maakte een grapje;), omdat bij diezelfde klim, waarbij Kruijswijk een KOM heeft gehaald ook de naam van Alexey Vermeulen {nog steeds lid van TLJ} staat gemeld; alleen niet op die dag omdat hij volgens eigen Strava gegevens in de States aan 't trainen is.

Wat betreft het eendaagse bezoek van Tolhoek en Eenkhoorn kan ik mij niet zo druk maken, want op zich is dat een betere oplossing, omdat juist die jonge garde naast training ook wedstrijdritme moet opdoen. En met Almeria, de Ruta en Abu kan ik mij goed voorstellen, dat de straf wordt verkort.
Hopelijk hebben zij nu een goed gesprek met die jongens. Ik vind die jongens met iets extra's wel leuk {zie Bram Tankink}

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik ben niet zo snel op mijn teentjes getrapt... heb blijkbaar gewoon een ander soort humor als jij. Maar blijf proberen ;)

S. Morgenstern

Dat is in mijn ogen geen straf maar juist een beloning.

Het hele idee van iedere straf (zeker waar het een samenwerking betreft) is mede dat je na afloop ervan weer verder kunt en niet blijft hangen in de aanleiding van de straf. Dat laatste zou een volkomen onwerkbare situatie creëren. Het wedstrijdprogramma na het 'uitzitten' van de straf is dus inderdaad geen onderdeel van de straf, net zo goed als het geen beloning is voor hetgeen er is voorgevallen; beide zou belachelijk zijn.

Romāns Vainšteins

BLAF ! Zo'n hele unit ineens bam C_P vanaf nu weetje

Lotto-Jumbo laat geschorste Tolhoek en Eenkhoorn 're-integreren' in Spanje
Foto: Getty Images
Gepubliceerd: 23 januari 2018 23:08
Laatste update: 23 januari 2018 23:07

Antwan Tolhoek en Pascal Eenkhoorn zijn ondanks hun schorsing twee dagen aanwezig geweest bij het Spaanse trainingskamp van hun werkgever Lotto-Jumbo. De Nederlandse equipe nam het duo mee om eventuele onvrede weg te nemen bij ploeggenoten.
Half december werden de 23-jarige Tolhoek en de 20-jarige Eenkhoorn voor twee maanden geschorst door Lotto-Jumbo, dat de talentvolle renners uitsloot voor alle teamactiviteiten.

Dat gebeurde naar aanleiding van een incident op het trainingskamp in Sant Feliu de Guixols, waar zij zonder medeweten van de ploegleiding en medische staf slaapmedicatie gebruikten.

Daarmee overtraden de renners de regels van de ploeg. De Spanjaard Juan José Lobato werd voor zijn rol daarbij zelfs op straat gezet door Lotto-Jumbo.

Drietal gestraft voor incident met slaapmedicatie tijdens trainingskampZie ook: Lotto-Jumbo breekt met Lobato en schorst Tolhoek en Eenkhoorn
Re-integratietraject
Minder dan twee maanden na het ingaan van hun schorsing meldden Tolhoek en Eenkhoorn zich echter al weer in trainingskamp in Alicante. "De schorsing is niet opgeheven. Integendeel", reageert persvoorlichter Ard Bierens tegenover de NOS.

"Zie dit als een onderdeel van het re-integratietraject. We willen hiermee voorkomen dat ze straks, als de schorsing erop zit, aan de vooravond van een wedstrijd ineens weer in het team worden opgenomen terwijl er bijvoorbeeld nog zaken met ploeggenoten moeten worden uitgesproken."

Volgens de zegsman van Lotto-Jumbo mochten Tolhoek en Eenkhoorn in Spanje niet deelnemen aan teamactiviteiten en zelfs tijdens maaltijden niet aanschuiven bij hun ploeggenoten.

Op een registratie van een trainingsrit op de wielerapp Strava is wel te zien dat Eenkhoorn samen met Paul Martens en Timo Roosen bijna 200 kilometer had afgelegd in de buurt van Alicante.

Romāns Vainšteins

Gaan ze nu ook subsidie aanvragen ?

Fanny

'@Rahimns
Eenkhoorn heeft inderdaad nog 2 jaar. Excuus voor het foutje.
Je mag er als fan cq fan-ambassadeur natuurlijk anders over denken en dat is jouw goed recht maar ik denk er het mijne over.
Ik heb er een nare smaak van als TLJ fan, zeker nadat ik het e.e.a. zijdelings erover gehoord heb op de presentatie dag en dan m.n. over de geschorste Tolhoek. Maar misschien weet jij er wel meer van als fan-ambassadeur en kun je het hier tegenover de ploeg TLJ niet vertellen.
Tolhoek heeft in ieder geval niet alles over het gebeurde aan de Zeeuwese krant verteld.
Die Tolhoek gaat in ieder geval naast de al weggestuurde Lobato absoluut niet meer mijn renner bij TLJ worden.
Voor Eenkhoorn heb ik dan nog wel enige clementie maar die heeft al een vlekje op zijn nog jonge blazoen opgelopen voordat hij überhaupt was begonnen bij TLJ.
Er is die bewuste dag/nacht op het 1e trainingskamp heel veel gebeurd waarvan gelukkig (waarschijnlijk) niet alles bekend is geworden.
Vraag is worden de geschorsten weer als echte teamleden in een koers door de andere renners uit het team opgenomen want ze waren destijds heel erg kwaad op de geschorsten over het gebeuren.

Maar vanaf nu op naar de 1e wedstrijd van het seizoen voor TLJ in Europa tw de Ronde van Valencia.
Ik hoop dat de overwegend jonge TLJ ploeg zich gelijk goed kan laten zien met een ritoverwinning of een podiumplaats.

@Vlek
De straf had m.i. langer in tijd moeten zijn en de renners hadden als straf n.m.m. voorlopig geen grote klassiekers en/of een grote ronde in het vooruitzicht gesteld moeten worden.
Het maakt voor mij niet uit of die koersen al waren vastgelegd of niet.
Wat ze nu hebben gekregen vind ik geen echte straf.
Jij mag het misschien anders vinden en daarbij wil ik het laten.

kelderfan

Het wordt steeds leuker. Die arme Ad Bierens moet 't weer rechtbreien. Die jongens moesten apart van de groep eten. Dan vraag ik mij af #hoe kun je 't dan uitpraten met je "verongelijkte" collega's#; oh, ja tijdens de koffie-break.

Fanny

'@RV
Bedankt voor de informatie.
De NOS denkt er ook het zijne over dat de 2 geschorsten toch op trainingskamp (2 dagen) met TLJ zijn.
De PR man Bierens van TLJ was er wel snel bij om hierop te reageren.
Het vreemde is dat TLJ hierover zelf niets meldt of heeft gemeld op zijn eigen mediakanalen.
Men heeft het waarschijnlijk geheim willen houden totdat er iemand van de NOS contact opnam.

S. Morgenstern

Wanneer je ze enkel nog als tweederangs renners in de selectie op zou nemen, dan kun je ze beter helemaal niet meer terug laten keren.

kelderfan

'@Fanny
Ik snap dat je boos bent, maar ik denk, dat die verongelijkte collega's ook niet brandschoon zijn. Want die rommel wordt gebruikt op de lange vluchten naar bijvoorbeeld Australie met toestemming, heb ik ergens gelezen. Maar als jij meer weet, dan hoor ik dat graag.

Als e.e.a is besproken en uitgesproken in Alicante dan zou ik 't hierbij laten en die jongens gewoon weer opnemen in de groep.
Want dit moet echt niet langer duren. Dit is niet goed voor 't moraal binnen de groep, lijkt mij.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik weet niet wat jij nog zijdelings hebt gehoord of van wie. Als er nog meer zou spelen zou het toch vreemd zijn als dat niet naar buiten zou zijn gekomen in een ruimte vol met journalisten. Ik heb al vaker gezegd dat ik geen idee heb wie jij bent dus als iemand loslippig is tegen jou over wat er allemaal nog meer zou zijn gebeurd waarom hoor je daar dan verder niets over. Als je meer weet zeg het dan gewoon en anders moet je er niet over beginnen. Maar om er juist voor te zorgen dat die jongens weer teamleden worden opgenomen is het juist goed dat ze af en toe weer wat met de ploeg doen voordat ze in maart weer mee gaan koersen.

@Kelderfan op lange vluchten krijgen ze eventueel voorgeschreven slaapmedicatie maar dat zijn niet deze middelen. Verder kan je ook tijdens de trainingstocht prima met elkaar praten.

@Fanny er is deze keer bewust gekozen om er niet heel veel aandacht te geven, blijkbaar is die opzet niet helemaal gelukt. Verder zie ik geen waardeoordeel in het stuk van de NOS... alleen maar een vaststelling en de vraag om een verklaring van de ploeg waarom.

Wielerfan1987

Ik neem aan dat om dat reintegratiemoment plaats te laten hebben de hele ploeg bij elkaar is geroepen voor een groepsgesprek of iets dergelijks bijvoorbeeld na het ontbijt en voor de training, of na de training en voor het diner.

Het is daarnaast eventueel nog mogelijk dat Eenkhoorn op pad is gestuurd met een van de meest in hem teleurgestelde renners (Roosen?) en een andere renner die als mediator optreed bijvoorbeeld (Martens)

Uit diverse uitingen van Daan Olivier heb ik begrepen dat hij Paul Martens zo'n beetje ziet als zijn mentor, mogelijk is Martens dan ook door de leiding bewust als Mentor van een of meerdere jonge renners aangewezen.

Maar het kan natuurlijk ook volstrekte willekeur zijn dat Eenkhoorn juist met deze twee collega's een rit maakte, buiten misschien een al reeds aanwezige persoonlijke band natuurlijk.

Al eerder heb ik gezegd dat op Strava was te zien dat Eenkhoorn al langer op persoonlijke titel een trainingskamp belegd in de buurt van Alicante waar ook een behoorlijke wielerenclave is gevestigd net als in Girona.

Bauke Mollema woonde er een tijd, en ook Kelderman, Martens en ik meen Clement huurden er destijds samen een woning.

Het is dus helemaal niet gek dat Eenkhoorn na het mogelijke groepsgesprek zijn trainingsrit die hij toch moest maken, maakte met collega's omdat hij deze dag zijn rit vanuit hetzelfde hotel begon als de anderen.

1 2 ... 52 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.