Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 55 ... 481 482
Fanny

Daan Olivier dus geblesseerd in Australië na vervelende val.
Weet iemand of er nog een reserve naar Australië gaat/is gegaan voor de WT Koers Cadel Evans Great Ocean Road Race van aanstaande zondag of doet TLJ deze koers gewoon af met een renner minder ?
Ik denk zelf het laatste.

ghostwriter

Op de foto's lijkt het erop dat Foss nog behoorlijk wat babyvet heeft. Dat is alleen maar goed want als LottoNL dat eraf krijgt zal hij waarschijnlijk een stuk sneller omhoog rijden.

S. Morgenstern

Weet iemand of er nog een reserve naar Australië gaat/is gegaan voor de WT Koers Cadel Evans Great Ocean Road Race van aanstaande zondag of doet TLJ deze koers gewoon af met een renner minder?

Dat laatste natuurlijk; zelfs wanneer het in Spanje was geweest, zou dat voor een koers buiten de WT geen ongewoon gevolg zijn. Hebben we het over een koers aan de andere kant van de wereld, is het geen vraag.

Chrys

Dat doet alleen SKY. Die vliegen Knees even in voor de Cadel Evans Race.

kelderfan

'@ghostwriter
Tobias Foss reed probleemloos met de TLJ club mee en dat baby vet komt natuurlijk, omdat hij nu bij Unox rijdt.
Ik hoop wel, dat zij hem kunnen strikken voor seizoen 2019.

kelderfan

Ik weet niet of 't belangrijk is, maar Bennett gaat volgens PCS de Tour of the Alps 16 - 20 april 2018 rijden in voorbereiding op de Giro.
Enrico Battaglin bloeit helemaal op, lijkt mij. Nu nog de Giro dell'Emilia speciaal voor Robert Gesink erbij; dan wordt 't een leuk afwisselend seizoen.

Rahim Vlasblom
admin

Was het vorig jaar dan geen leuk afwisselend seizoen ??

kelderfan

'@rahimns
Voor jou voor 't 2e. seizoen, maar is dat alles wat invalt.;)

S. Morgenstern

Leuk en afwisselend, tot je hoort dat deelname aan de Tour de Alpes en die van Utah ten kosten gaat van Yorkshire en Wallonië.

Loek de Rooij

Als volger is het wel leuk dat er dit jaar andere koersen gereden worden. In die zin snap ik wat Kelderfan bedoelt. 2016 en 2017 waren qua programma erg vergelijkbaar. Best kans dat er ook startplekken v oor het Italiaanse najaar zijn aangevraagd.

Rahim Vlasblom
admin

'@luckyloek als je hem in die zin leest tov voorgaande jaren wel... dat er weer eens wat andere wedstrijden worden gereden is altijd wel leuk. Het wordt wel steeds lastiger met zoveel WT koersen. Yorkshire was natuurlijk de afgelopen 2 jaar (op papier) de ideale voorbereidingskoers voor de Giro... nu met een andere startdatum viel die weg en dan is zeker voor een renner als Bennett de Tour de Alpes een prima alternatief. Ik heb ook geen moeite met nieuwe wedstrijden maar vindt persoonlijk elk seizoen afwisselend genoeg... nu ook weer.

kelderfan

'@vlek
Ja leuk en afwisselend. Maar waarom moet dat ten koste gaan van Yorkshire. Dat moet je Groenewegen maar eens uitleggen.
@rahimns
Ja, Yorkshire was leuk als voorbereiding op de Giro, maar Kruijswijk heeft dat niet zo ervaren, want met die val is zijn Giro niet geslaagd te noemen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Omdat de grap minder goed werkt met Noorwegen of een andere random koers die zou kunnen sneuvelen. Ruta del Sol gaat daarnaast binnenkort al van start, dus die kwam ook niet in aanmerking..

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Yorkshire lijkt mij een leuke klus voor Lars Boom met een van de jonge garde {klimmers} erbij.
Maar je hebt gelijk. De Volta a la Comunitat Valenciana, de Dubai Tour, de Vuelta Andalucia - Ruta Ciclista del Sol en de Ronde van de Algarve staan voor de deur. Ook zag ik de Clasica Almeriavoorbij komen met Floris De Tier in de hoofdrol. Maar gaat die koers nog door?

S. Morgenstern

Yorkshire lijkt mij een leuke klus voor Lars Boom met een van de jonge garde {klimmers} erbij.

Sprinten en een heuvelrit hebben ze daar toch altijd? Waarom moet je dan aan Boom denken en zou je dat een leuke klus vinden?

Boom moet volgens mij na het voorjaar vooral goed ingepast worden in het treintje van Groenewegen. Dat kan uiteraard in Yorkshire, maar kan natuurlijk net zo goed in om het even welke andere koers in die maanden.

Maar gaat die koers nog door?

Ik heb niets gelezen over problemen bij de organisatie van die koers. Waar ben je dat tegen gekomen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote:"Boom moet volgens mij na het voorjaar vooral goed ingepast worden in het treintje van Groenewegen. Dat kan uiteraard in Yorkshire, maar kan natuurlijk net zo goed in om het even welke andere koers in die maanden."
Ben je vergeten, dat Lars Boom de OVO Energy Tour of Britain naar zijn hand heeft gezet.;)

S. Morgenstern

Ik ben niet vergeten op welke fiets hij dat deed...

Dezelfde logica maakt de Amstel Gold Race ook een leuke klus voor Boom.

Laatst gewijzigd
klassementsrenner

Maar kijken hoe Boom het dit jaar gaat doen op zijn terein. Ik hoop een Boom te zien die vooraan meestrijdt!
ik vraag me trouwens af of er nu druk bij hem op komt, Wat als het dit jaar weer niet lukt, dan kan die naar contractverlening fluiten......?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dezelfde logica maakt de AGR juist "niet" een leuke klus voor Lars Boom. Daarvoor heeft TLJ gelukkig andere renners op stal.
Ik denk daarbij "nadrukkelijk" aan kopman Robert Gesink met De Tier, Olivier, Tolhoek, Powless en de ondersteuning van Martens en Jansen/Roosen.

kelderfan

Nog wat info over Clasica Almeria, want volgens cyclingnews rijdt TLJ deze "nieuwe" koers met Kruijswijk, De Tier, Powless, Van Hoecke, Van Poppel, Clement en Bouwman. Die Bouwman heeft 't maar druk met Valencia, Almeria en Ruta.
Lars Boom lijkt mij gebrand op een goed jaar, want zijn winst in Engeland smaakt naar meer.

Netraam

Boom reed goed op het WK in Valkenburg, dat is in Limburg, ergo Boom rijdt goed in Limburg, de AGR is een leuke klus voor Boom.
Boom heeft de Tour of Britain gewonnen, dat is in Groot-Brittanië, ergo Boom rijdt goed in Groot-Brittanië, de Tour of Yorkshire is een leuke klus voor Boom.

Je zou het WK en de AGR nog kunnen verdedigen met het argument dat het grotendeels dezelfde wegen zijn....

jerteg

Ja, Yorkshire was leuk als voorbereiding op de Giro, maar Kruijswijk heeft dat niet zo ervaren, want met die val is zijn Giro niet geslaagd te noemen.

Diezelfde Kruijswijk won anders wel bijna de Giro na diezelfde Tour de Yorkshire als voorbereiding.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Ik weet niet of ’t belangrijk is, maar Bennett gaat volgens PCS de Tour of the Alps 16 – 20 april 2018 rijden in voorbereiding op de Giro.

Tour of the Alps is dit jaar echt een prachtige koers met veel bergritten door Italië en Oostenrijk.
De finish is naar mijn weten op het WK parcours in Innsbruck.
Volgens mij de ideale voorbereiding voor de renners die de Giro 2018 gaan rijden w.o. TLJ renner Bennet enz.
Er zullen hier, denk ik, veel WT teams bij deze mooie koers aan de start staan.
Ik vind het leuk dat TLJ dit jaar hier ook aan de start staat.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij de ideale voorbereiding voor de renners die de Giro 2018 gaan rijden w.o. TLJ renner Bennet enz.

Ik denk dat van de Giro selectie alleen Bennett en Bouwman daar gaan rijden. De meest gebruikte route voor dat soort renners richting de Giro is/was meestal Catalunya gevolgd door een hoogtestage van drie weken en nog een laatste (korte) voorbereidingskoers. Tour of the Alps is door zijn ligging op de kalender niet ideaal in te passen in die voorbereiding, maar zou voor Bennett en Bouwman uiteraard wel als een soort Dauphine gebruikt kunnen worden; dus met ervoor en erna een hoogte/trainingsstage. Grote kans dat we Bennett (en Bouwman) na Tirreno dus niet in Catalunya gaan zien.

Gesink, Tolhoek en waarschijnlijk ook Battaglin rijden de klassiekers in die week.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Vlek
Tussen de finish van de Tour of the Alps (vrijdag 20 april) en de start van de Giro (vrijdag 4 mei) zitten nog 2 weken tussen (inclusief de reisdagen naar de start in Israel).
Dat lijkt mij voldoende rust.
Ik denk inderdaad dat ze, de renners van TLJ die de Giro gaan doen w.o. Bennett en Bouwman, vóór de start van de Tour of the Alps op 16 april eerst een hoogtestage van een 2,5 á 3 weken gaan doen ergens in Europa.
Gezien het weer in maart/april schat ik in dat dit ergens in Spanje zal zijn.
Ik gok op de Sierra Nevada dat in het zuiden van Spanje ligt en ook voldoende hoogtemeters heeft, nl boven de 2000m.
Volgens mij komt het nut van een hoogtestage, voor de renners die het nodig en baat bij hebben, het beste tot zijn recht 3 á 4 weken voor een grote ronde zoals bv de Giro.
Ben benieuwd wie er dan behalve George Bennett en Bouwman nog meer de dit jaar mooie Tour of the Alps gaan rijden.
Iemand een idee wie dat van TLJ zouden kunnen zijn ?

1 2 ... 55 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.