'@Fanny
Ik denk dat Bennett, Bouwman, Battaglin, Kuss, Lindeman, Van Poppel en Vermeulen? oeps foutje Gijs van Hoecke natuurlijk.
De Tour of Alps wordt door o.a. SKY gereden voor de Giro. Geraint Thomas en Landa waren na de Tour of Alps in de Giro steengoed bezig ondanks valpartijen. Dus met die keuze voor de Tour of Alps zit 't wel goed.
Dan kan de AGR/WP/LBL met kopman Gesink, De Tier, Olivier, Powless, Tolhoek, Martens en Boom?/Clement??Tankink! worden gereden.
Wat Volta Ciclista a Catalunya {@vlek} betreft wordt 't wel interessant om te zien, wie daar gaan rijden, omdat dan ook de Settimana Int. Coppi e Bartali wordt verreden.
Het zou kunnen dat die Amerikaanse jongens die koers rijden voordat ze naar Amerika gaan. Pascal Eenkhoorn misschien.
@kelderfan is het niet logischer als Battaglin de heuvelklassiekers gaat rijden en Powless de Tour de Alpes... daar liggen voor beide renners toch meer hun specialiteit.
Dat lijkt mij voldoende rust.
Ja, misschien zelfs eerder teveel, dan te weinig.
De mogelijke afwezigheid in Catalunya (neem aan dat je daar op reageerde) heeft echter te maken met wat er dan voor de Tour of the Alps allemaal gedaan zou moeten worden; de zes weken ervoor vullen met Tirreno, Catalunya en een hoogtestage van drie weken is waarschijnlijk wat teveel van het goede voor renners die in de Giro willen pieken.
Renners die niet in Baskenland en de klassiekers rijden. Clement en Eenkhoorn. Vast ook nog minimaal een van Olivier, Powless en Kuss. Voor die laatste drie zou ik het andere programma echter interessanter vinden. Ik zou Tankink gebruiken om de minder interessante koersen mee te vullen.
'@rahimns
Ik denk dat Powless dat werk {AGR/WP} heel goed kan doen. Hij heeft daar vaak genoeg getraind met zijn team.
Kuss is natuurlijk een ander verhaal omdat die vnl in de USA heeft gereden en pas in 't na-seizoen naar Europa is gekomen.
Pascal Eenkhoorn is nog een open boek, wat mij betreft en hij rijdt al de Settimana Int. Coppi e Bartali in maart.
'@Kelderfan als je als ploeg aangeeft Powless niet meteen een al te zwaar seizoen te willen geven en het vooral in het teken wilt zetten van leren dan ga je die jongen toch niet laten starten in zware 200+ km wedstrijden. Battaglin heeft bewezen goed uit de voeten te kunnen in de AGR en lijkt me een prima knecht voor Robert in de Waalse Pijl en Luik... lijkt me toch echt een stuk logischer. En in de Coppi e Bartali rijden als goed is ook Powless en Kuss.
@Vlek vorig jaar hebben ook een aantal kopmannen de Tour de Alpes gebruikt als voorbereidingswedstrijd en dat pakte voor de aantal van die mannen toch best goed uit.
'@ti-Raleigh op zich is het geen doel, al heeft Robert aangegeven wel er vol voor te willen gaan. De ervaring leert natuurlijk dat TLJ niet echt de renners heeft om hier mee te doen om de prijzen al heeft Robert in het verleden toch in de ook de Waalse Pijl wel vrij kort kunnen eindigen. We zullen zien wat de ploeg hem voor koersen nog geeft.
'@ti
Ik denk persoonlijk dat LBL beter bij Powless past.
Bovendien ben ik bang dat hij in de Amstel wellicht teveel risico loopt op valpartijen en blessures.
Hij is natuurlijk nog niet echt gewend in het Europese profpeloton, en niet bekend met het draaien en keren in Limburg.
Dat samen met onze Nederlandse verkeersobstakels zou er voor kunnen zorgen dat een klimmer als Powless zonder de nodige ervaring en parcourskennis diverse keren in zo'n race op het verkeerde moment op de verkeerde plaats in het peloton terecht komt, met behoorlijke risico's tot gevolg.
Ik ben het overigens wel met jullie eens dat (mits passend in zijn programma) een deelname aan LBL of de waalse pijl goed zou zijn voor zijn ontwikkeling.
'@Wielerfan1987
Eens, maar dat van Powless klopt toch niet, want ik heb ergens gelezen, dat hij en zijn team Axeon ook in Limburg hebben geoefend of zelfs een basis hebben. Maar misschien kan Kruijswijk wel de AGR en WP rijden? Dan zou theoretisch Clement ook nog kunnen. Dan kan Battaglin met Bouwman en Bennett die Tour of the Alps rijden.
Het lijkt mij voor Bennett wel belangrijk om een thuisrijder erbij te hebben en dan leren zij elkaar goed kennen op de manier van Kruijswijk met Clement.
@vlek
Eens.
Kruijswijk start enkel in de Waalse Pijl voor zover bekend. Hij heeft sowieso weinig tot niets te zoeken in de Amstel Gold Race. Luik zou nog enigszins interessant kunnen zijn, maar een doel maken van Romandie geniet vast de voorkeur. Clement is een zelfde verhaal; veel geschikter voor rondjes van een week, dan voor die klassiekers. Battaglin daarentegen...
'@vlek
Die Tour of the Alps wordt toch als voorbereidingskoers voor de Giro gereden, dan is 't toch niet verkeerd, dat Bennett zijn belangrijkste helpers meekrijgt in deze voorbereidingskoers.
Ik denk dat Gesink met De Tier {op Strava met Tankink net de 200 km gereden}, Olivier {hersteld?}, Tolhoek en Martens een leuke ploeg heeft voor die drieluik. Dan kun je afwisselend Tankink {AGR}, Kruijswijk {WP}, Kuss {LBL}, Powless, Jansen {hoe zit 't met Foss} opstellen.
Gesink gaat toch als vrijbuiter mee en Tolhoek zal ook wel een wat vrijere rol hebben in de Giro; die twee staan zelfs op de rol voor de AGR/WP/LBL.
De belangrijkste mannen voor Bennett zijn Bouwman en Battaglin. Het wordt nog puzzelen want gaat Battaglin de T/A rijden?
Roglic gaat na de Strade Bianche door naar de Tirreno Adriatico met Bennett en Van Emden volgens PCS.
Degene die zich het meest om Bennett zal bekommeren in de Giro zal vast Bouwman zijn. Battaglin verwacht ik dit jaar echter met veel meer vrijheid voor zijn ritten, behalve wanneer Bennett het echt heel goed zou doen, maar wanneer dat duidelijk zou worden zijn de meeste ritten voor Battaglin toch al geweest. Tolhoek meer vrijheid geven lijkt me vreemd. Ik zie geen enkele goede reden om ze niet beide met ongeveer dezelfde doelstelling op te stellen. Battaglin waarschijnlijk zelfs wat vaker met ruimte om in de finale voor zichzelf te rijden.
De belangrijkste man voor Bennett echter, zeker in het geval het met Bennett echt voortvarend gaat, zou natuurlijk Gesink zijn, overduidelijk, met daarna heel lang niemand en dan qua klimpotentie Tolhoek met Bouwman en qua knechtwerk voor de stressmomenten Van Emden. Battaglin is binnen die selectie dan een hele degelijke middenvelder, maar zeker niet een van de belangrijkste knechten.
'@vlek
Volgens mij maakt ook Danny van Poppel zijn opwachting in de Giro; die lijkt mij de man om de sprintetappes te doen en daarbij ook de wat moeilijkere aankomsten. Volgens mij blijft er vrij weinig over voor Battaglin. Die zal zich in de Giro moeten schikken naar 1) de kopman en 2) de sprinter.
Dat is mijn reden om hem juist in die Settimana Int. Coppi e Bartali en Tour of the Alps voor eigen kans te laten rijden.
Volgens mij zijn er sowieso zelden echte kansen voor Battaglin. De ritten die hem kansen bieden (4, 5 en 11), zal hij in ieder geval niet in de weg gezeten worden door Van Poppel, hooguit door het moeten rijden voor Bennett. Ik denk echter dat hij dit jaar wel voor zichzelf kan rijden in die ritten, aangezien de selectie nu niet volledig rond een kopman is samengesteld en er daarmee meer ruimte lijkt te zijn.
Eerst nog maar de vraag of battaglin meegaat ri giro. Zou ten koste gaan van sprinttrein van van Poppel, Wagner/van hoecke, al zou battaglin daar ook in kunnen plaatsnemen.
Cadel evans race behoorlijk resultaat met 9e batta, 11e gesink en 15e Wijnants. Vooral laatste opvallend, hopelijk kan die dat doortrekken ri voorjaar. Daarover gesproken, hoe gaat het met boom? Alweer volop in training na operatie?
Ben ook benieuwd wie er namens de ploeg ri volgende wt race in abu dhabi gaan. Gesink pas weer Parijs Nice en Catalonië blijkt uit site van tlj. Kruijswijk lijkt pas later te starten. Roglic of Bennett als beoogde klassement mannen die kant nog op? Of wat jonge mannen of van Poppel voor de sprints als die Belgisch openingsweekend niet rijdt?
Ben benieuwd
'@tdola
Maarten Wynants is net als Bram Tankink nog steeds goed in orde. In de TDU was hij ook al goed bezig.
Ik lees net bij de TLJ-site, dat ook Tom Leezer zich goed laat zien. Hij deed toch even de forcing voor zijn kopmannen in de Cadel Evans Great Ocean Road Race.
Kruijswijk start al in Valencia en Almeria; dus van later starten is geen sprake.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.