'@wielerfan1987
Bedankt voor de link.
Realistisch verhaal van Gesink.
Ik hoop dat zijn voor hem slechte koersjaren als kopman ivm de vooral vele fysieke problemen maar ook o.a psychische probleem na het plotseling overlijden van zijn vader tijdens een toertocht voor MTB-bikers (Bart Brentjes Challenge), nu eindelijk eens voorbij zijn en dat hij in 2018 weer eens een volledig koersprogramma kan rijden om te scoren in ritoverwinningen in de grote rondes.
Ik acht hem nog steeds, als een van de weinige Nederlanders, in staat om zware bergetappes te winnen.
Ik vind het knap van hem om steeds opnieuw na z'n grote fysieke tegenvaller op niveau terug te komen.
Hij blijft voor mij een groot sportman ondanks de mindere jaren en ook een van de grootste profwielrenners van Nederland in zijn leeftijdscategorie.
Eenkhoorn mag 3 ritten doen in de Ruta en daarna door naar Abu Dhabi.
Ene kant gaat 't goed met Van Poppel en Groenewegen; maar dit lijkt er toch op, dat na het vertrek van Lobato personeelstekort is ontstaan.
Ik vraag mij af, hoe zij dat gaan oplossen.
Abu Dhabi wordt ook al een sprinterskoers?
Ik vind de mails met race updates en de prerace interviews echt wel goed gedaan. Heeft wel een meerwaarde. (Hoop alleen dat wielerflits nu niet met een artikel komt met de tekst: "Pascal Eenkhoorn gaat na drie ritten richting Abu Dhabi weet wielerflits." maar dat eigenlijk volstrekt overbodig terzijde...)
Dus Fanambassadeurs... breng de complimenten maar over, hoop dat er meer komt. Ook van achter de schermen (bijvoorbeeld het hoe en waarom van de testen, talenten die meetrainen en plannen voor zover geen concurrentiegevoelige info natuurlijk.)
'@wouter
Eens dat race updates via de mail worden verspreid. Dat is een goede zaak en geeft toch leuke informatie over de Ruta en de Tour de Algarve.
Maar Wielerflits heeft reeds gereageerd betreffende Eenkhoorn. Over Tolhoek wordt niet gesproken en dat vind ik wel apart.
Maar kudos voor Fanambassadeurs en 8.6.!
Lindeman wordt echt overgeheveld naar de Vlaamse koersen. Hij staat nu met Boo, Jansen en Roosen op de voorlopige lijst van de Omloop.
O.a. dus door Eenkhoorn in twee koersen vlak achter elkaar op te stellen. Of zoals eerder in de TDU waar renners als Wynants en Battaglin plekken in moesten nemen. Het lijkt er dus eigenlijk op dat er nauwelijks een probleem is ontstaan na het vertrek van Lobato.
'@vlek
Quote:"Het lijkt er dus eigenlijk op dat er nauwelijks een probleem is ontstaan na het vertrek van Lobato."
In jouw ogen wel en so be it.
Eenkhoorn mag maar 3 ritten afwerken in de Ruta en dan moet er niemand vallen. Dan mag hij in zijn opleidingstijd door naar Abu Dhabi.
Het was toch de bedoeling, dat hij rustig zou worden gebracht en pas op 22 maart zijn debuut zou maken. Oh, ja dat komt ook uit de lucht vallen.;)
Iets wat nauwelijks een probleem genoemd kan worden, aangezien ze anders in die eerste koers ook gewoon hadden kunnen kiezen voor starten met een renner minder. Blijkbaar is het rijden van beide koersen dus iets wat past binnen de plannen die ze voor Eenkhoorn hadden.
Die eer gaat volledig naar de ploeg zelf die dus besloten hebben om de nieuwsbrief te stoppen en dus elke week met een race update gaan komen. Ook hebben ze dit jaar een continue een professionele cameraploeg rondlopen die dus het hele jaar door met bijdragen zullen komen.
Daartegen is men dus gestopt met de betaalde fan lidmaatschappen. Maar daar komt wel iets nieuws voor terug en daar zal binnenkort meer duidelijkheid over komen. Dat heeft wel tot gevolg dat de rol van fanambassadeur komt te vervallen, wel blijft het periodiek overleg met de ploeg.
Weet niet waar je dat vandaan haalt Kelderfan, maar dan hebben we voor abu dhabi iig al: eenkhoorn, tolhoek en van Poppel.
Blijf benieuwd of Bennett daar als kopman nog start (Roglic lijkt het niet vanwege eerdere interviews).
Andere mgl kandidaten om daar te starten lijken me powless, van hoecke, Wagner. (Laatste 2 vanwege treintje van Poppel).
Lindeman lijkt voor Vlaamse werk ingezet, kuss rijdt in Portugal. Even afwachten nog maar.
@roelien
Hoe meld ik me hiervoor aan? En wanneer beginnen ze daarmee?
De laatste drie renners voor Abu Dhadi zijn volgens mij ook wel in te vullen, door alle bekende voorlopige selecties van andere koersen en de renners die op hoogtestage zijn en zich op maart en april richten. Naast Van Poppel, Wagner, Eenkhoorn en Tolhoek mag je dan Van Hoecke en Van Emden (beide niet op de inschrijflijsten van het openingsweekend) sowieso verwachten, met als laatste waarschijnlijk Powless.
'@vlek
Dat is wel weer apart, dat Van Emden en Van Hoecke opeens ontbreken bij de Omloop en KBK. Dat zijn toch twee van de motoren voor dat werk.
Jij was 't niet met mij eens, dat Van Emden een ander traject zou moeten bewandelen gezien zijn tijdritcapaciteiten.
@tdola
Het kwam uit de lucht vallen, dat Tolhoek Abu Dhabi gaat rijden. De betreffende video kun je nu op de site van TLJ bewonderen.;)
Ik denk niet dat Bennett Abu Dhabi gaat rijden, hij had het in interviews altijd over Tour Down Under, dan wat tijd thuis doorbrengen in NZ en dan naar Europa om de opbouw naar de Giro te beginnen oa via Tirreno en Tour of the Alps.
Al kan het natuurlijk altijd veranderen.
Van Emden zou ik zelf inderdaad in Vlaanderen laten rijden, maar dat neemt niet weg dat er ook andere goede alternatieven kunnen zijn. Een WT-koers met veel kansen voor Van Poppel (waarmee hij de Giro zal betwisten) en een tijdrit van een afstand waar Van Emden zelf een van de favorieten zal zijn, lijkt me zo'n alternatief. Mocht hij er in Vlaanderen en Roubaix straks ook niet bij zijn, enkel om zich dan op hoogte op de Giro voor te bereiden, dan zou ik dat veel minder goed kunnen begrijpen.
Van Hoecke kan er uiteraard heel goed uit de voeten, maar kun je toch moeilijk als een van de belangrijkste renners voor Vlaanderen bestempelen. Boom, Van Emden, Roosen, Groenewegen, Van Poppel en mogelijk ook Jansen zijn degene die op dat terrein uitslagen kunnen rijden. Van Hoecke is daar in principe 'inwisselbaar' met renners als Wynants, Leezer, Wagner, Lindeman en Tankink. Dat hij tijdens het openingsweekend met Van Poppel naar Abu Dhabi gaat is dan ook moeilijk apart te noemen.
Precies, de hardnekkigheid van dat 'moeten' is iets waar ik me graag tegen verzet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.