'@Poeksel
Hij laat die ijsco-mannen en vrouwen ook op de fiets trainen. Sven Kramer was bijna ploeggenoot van Gesink & Co. geweest.
Maar Orie heeft ook een dikke pluim verdiend met de gouden en zilveren plakken van Kramer, Nuis, Roest & Carlijn Achtereekte.
De wielercollega's zullen echt wel een tikkie jaloers zijn op die schaatsploeg. Want goud winnen op de Olympische Spelen is toch wel iets anders.;)
Ik kreeg deze week al 2x koersupdate binnen via de email. Dus dat moet goedkomen; want over een paar dagen komt koersupdate met Abu Dhabi, Omloop en KBK.
==
Ik kan er niets aan veranderen, maar Kjeld Nuis genereert op dit moment de meeste en beste aandacht, die een geldgever kan wensen.
=>
@usainbolt: Yes I did! @TeamNLtweets @Ireenw @kjeldnuis congrats for your gold medals! You are speed legends on ice! I admire you for th…
'@vlek: precies.
3 sprintetappes, 1 tijdrit en een zo goed als vlakke etappe, maar wel met een finish bergop. Dan is een klimtrein nogal overbodig.
Zeker als de beoogde kopman van die trein aan z'n tweede wedstrijd begint bij de profs. Laat hem maar lekker zo lang mogelijk achter de treintjes van Movistart en Astana laten hangen.
Van Emden mag zijn krachten sparen voor in rit 4, lijkt mij. In de 1e, 2e. en 3e. rit mag Danny Van Poppel kijken hoever hij kan komen.
In rit 5 wordt 't pas spannend met de Jebel Hafeet.
Maar, ja eerst de Ruta met vandaag al Mijas › Granada; wat kan Kruijswijk op dit moment en dan nog een beetje de Algarve met alleen Sepp Kuss.
Hij heeft de snelheid om in de slipstream mee te schuiven voor een aardige plaats in de toptien. Ik denk echter niet dat hij ook de snelheid heeft om enig verschil te maken in een sprint. Ik heb daar nooit een indicatie van gezien in ieder geval en verwacht ook dat het de reden is waarom hij altijd vanuit de luwte zijn sprints aanpakt; dit is zijn manier om uitslagen te rijden.
'@jessevdalen
Ik ben dezelfde mening toegedaan mbt Battaglin.
Hij moet eens durven te sprinten. Er waren kansen om steeds in het gat te duiken.
Zoals hij het nu doet zal hij geen sprint (op het vlakke) winnen of in de top 3 eindigen.
Ook niet in de zwak bezette sprintkoersen/etappes.
Misschien doet hij het alleen voor de punten.
Dus vaak rondom top 10 in de wat kleine koersen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.