Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 74 ... 481 482
S. Morgenstern

Roosen, Van Emden, Groenewegen en Jansen kunnen ook zonder een goede Boom best voor wat leuke uitslagen zorgen. Uiteraard niet op het niveau hetgeen je van de beste Boom mag verwachten, maar om bij weer een voorjaar zonder een goede Boom direct van magertjes uit te gaan, lijkt me met deze selectie nogal voorbarig. Of je moet er vanuit gaan dat Roosen weer ziek wordt, Van Emden opnieuw hard onderuit gaat tijdens Vlaanderen en de andere twee geen stappen hebben gezet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Van Emden is toch bij 't treintje van Danny van Poppel ingedeeld en die zou alleen maar Gent-Wevelgem en Dwars door Vlaanderen rijden.
Hij rijdt nu ook Abu Dhabi en kan derhalve niet ook de Omloop erbij nemen. Ik hoop echt dat Jansen en Roosen stappen hebben gemaakt om mee te kunnen doen in de finale van de Omloop.
Dus het is wachten op een spoedig herstel van Lars Boom. Ik hoop op de E3 enz.

veld

Ik denk dat Roosen nu al beter is dan Boom, en zeker beter dan de Boom van vorig jaar. Als Boom begin april nog niet echt goed is zou hij m.i moete knechten voor Roosen en Jansen.

S. Morgenstern

Van Emden is toch bij ’t treintje van Danny van Poppel ingedeeld en die zou alleen maar Gent-Wevelgem en Dwars door Vlaanderen rijden.
Hij rijdt nu ook Abu Dhabi en kan derhalve niet ook de Omloop erbij nemen.

Van Emden is inderdaad bij het treintje van Van Poppel gevoegd (1), zoals Boom bij het treintje van Groenewegen; niet in de 'vaste opstelling', maar erbij gevoegd tijdens de grote ronde die hun sprinter rijdt. In het geval van Van Emden mede ingegeven door de proloog met kansen op het roze. Logischerwijs zullen ze beide ook buiten die rondjes plaatsnemen in die treintjes; Van Emden in Valencia, Abu Dhabi en Tirreno (niet toevallig twee keer koersen met een tijdrit op zijn maat) en Boom in Parijs-Nice en de koersen na het voorjaar.
Van Poppel rijdt inderdaad alleen Sanremo, Wevelgem en Dwars door Vlaanderen om daarna met Wagner (+ Bennett en Bouwman) op hoogtestage te gaan (2). Van Emden rijdt inderdaad Abu Dhabi en niet in het openingsweekend (3).

Ik lees tussen de regels de conclusie dat Van Emden ook alleen Wevelgem en Warelgem zou rijden, maar die conclusie kun je absoluut niet trekken op basis van de drie feiten die je noemt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, tussen de regels door. Ik hoop, dat je gelijk hebt en dat Jos van Emden de E3 enz. gaat rijden.

S. Morgenstern

Ik kan geen goede reden bedenken om hem in die weken niet in dat soort koersen op te stellen.

Strade Bianche (voorlopige) selectie: Roglic, Bennett, Kruijswijk, Battaglin, De Tier, Tankink en Wynants.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Je bent mij voor in deze; maar in de Strade met Kruijswijk en Bennett is wel heel apart.
Ik had hier Roglic, De Tier, Battaglin en Wynants wel verwacht.
Wat moeten Kruijswijk en Bennett op zo'n parcours uitrichten. Gesink heeft 't geprobeerd, maar Vanmarcke deed 't namens TLJ beter op dat parcours met kasseistroken.
Met oog op de TdF kan ik mij nog indenken, dat Kruijswijk zich wil testen.
Vertel jij 't maar.

S. Morgenstern

Ik vind het een prima selectie. Niets bijzonders, maar dat weet je met een selectie zonder renners die in zo'n koers bij de beste tien rijden.
Ik weet niet wat er op aan te merken zou moeten zijn; laat staan waarom het 'heel apart' zou zijn om Kruijswijk en Bennett daar op te stellen.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dan mag jij me uitleggen waarom je Roglic hier wel zou verwachten en Kruijswijk niet ??
Het is nou niet dat die hier vorig jaar zo uitblonk. Op zich heeft TLJ niet het typerenner in de ploeg die hier echt iets kan uitrichten net zoals ze die niet hebben voor de heuvelklassiekers. Op zich is dit wel een sterke selectie voor deze wedstrijd alleen zie ik ze ook niet meteen meedoen om de knikkers. Wel is het inderdaad een leuke test voor Kruijswijk als is dit toch wel weer een totaal andere ondergrond als wat hij in Bordeaux voor de wielen krijgt.

kelderfan

'@Rahimns
Roglic heeft vorig jaar in de Strade gereden met Floris De Tier met een 24e. en 35e. plek op ca. 10:00 min. van de winnaar. Het jaar daarvoor kwam hij nog als 74e. op 24 min. binnen en dat hij geen uitgesproken renner voor dit werk is, is een feit. Je hebt voor dit werk een Sep Vanmarcke nodig.
Maar waarom Kruijswijk met Bennett dit dan maar moeten opknappen mag jij mij uitleggen.
Het is een beetje onzin, dat TLJ nu geen renners heeft voor de heuvelklassiekers. Ja toppers rijden bij SKY.
Olivier, Tolhoek, De Tier en volgend jaar Neilson Powless zijn juist prima renners om dit werk te doen. De Tier was al eens 12e. in de BP 2016 en 13e. in de Giro dell'Emilia 2015.
Als Gesink zover te brengen is om de AGR WP en LBL voor zijn rekening te nemen, dan heb je best een leuk team voor dat werk, die ver kunnen komen.

EmPeHa

Een reactie van Eenkhoorn over "het incident"
https://www.ad.nl/wielrennen/eenkhoorn-zoekt-naar-vertrouwen-na-slaapmiddelen-affaire~abe967e1/

Laatst gewijzigd
tdola

Hoe gaan ze het openingsweekend het plekje van boom invullen? Op zondag ook Jansen lijkt me simpele oplossing.
Op zaterdag ook groenewegen of die zich juist sparen voor zondag?
Martens op zaterdag toevoegen lijkt me het meest logisch.

Fanny

'@EmPeHa
Bedankt voor de link.

Morgen dus nog maar 6 renners van TLJ in koers voor de laatste bergetappe van de Ruta del Sol waarna zondag de TT als afsluiting volgt.
De echte sprinters zullen denk ik in deze toch redelijk zware etappe van 190km met de 16km lange klim (5,4%) naar de Puerto de las Palomas, niet meer aan bod komen ondanks dat er na deze klim nog 60km te gaan is.
Vlak voor de finish is er ook nog een klein steil klimmetje van 2km met een stijgingspercentage van 18%.
Misschien is juist deze rit een mooie kans voor TLJ aanvallers.
Ik denk daarbij dan vooral aan Battaglin, de Tier of bij een lange ontsnapping met Wijnants.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Vlek
Quote: Strade Bianche (voorlopige) selectie: Roglic, Bennett, Kruijswijk, Battaglin, De Tier, Tankink en Wynants.

Ik denk niet dat Roglic, Bennett en Kruiswijk hier alle drie zullen starten.
Ik verwacht eerder dat een van de Amerikanen en/of Bouwman hier zal starten voor bovengenoemde namen.

@tdola
Quote: Hoe gaan ze het openingsweekend het plekje van boom invullen?
Ik zou een van de renners pakken die nu in de Ruta del Sol rijden (geen Kruijswijk/Clement) en die goed in vorm is.
Dan denk ik al gauw aan de Tier of Bouwman.

S. Morgenstern

Roglic heeft vorig jaar in de Strade gereden met Floris De Tier met een 24e. en 35e. plek op ca. 10:00 min. van de winnaar. Het jaar daarvoor kwam hij nog als 74e. op 24 min. binnen en dat hij geen uitgesproken renner voor dit werk is, is een feit.

Je had ze hier (net als Battaglin en Wynants) echter wel verwacht, ondanks dat ze allemaal geen uitgesproken renners zijn voor zo'n koers. Waarschijnlijk kun je ze desondanks daar verwachten, omdat TLJ überhaupt geen uitgesproken renners voor Strade heeft.

Het is een beetje onzin, dat TLJ nu geen renners heeft voor de heuvelklassiekers. Olivier, Tolhoek, De Tier en volgend jaar Neilson Powless zijn juist prima renners om dit werk te doen.

Precies; het ontbreken van uitsproken renners voor dat soort koeren, geeft nog steeds genoeg ruimte om renners prima geschikt te achten voor koersen die geen speerpunt zijn. Ondanks dat het plafond van die renners waarschijnlijk achterin de top twintig zal liggen.

Maar waarom Kruijswijk met Bennett dit dan maar moeten opknappen mag jij mij uitleggen.

Dit is samen met het voorgaande een hele vreemde opmerking. Waarom moeten anderen jou opeens uitleggen waarom Kruijswijk en Bennett prima geschikt zijn om in Strade te starten? Niet dat het moeilijk is, maar zou je niet eerst zelf uit moeten leggen waarom ze totaal ongeschikt zijn? Zonder zo'n uitleg komt je onderscheid namelijk nogal random over.

S. Morgenstern

Op zaterdag ook groenewegen of die zich juist sparen voor zondag?

Groenewegen zou kunnen, maar dan stappen ze wel van het plan af om met hem dit jaar volledig op Kuurne in te zetten. Ik zou dan kiezen voor De Tier, wanneer dat binnen zijn programma zou passen. Heeft een achtergrond in het veld en zou in een vroege aanval nog redelijk ver mee moeten kunnen. Martens zou anders als pure knecht inderdaad ook een optie kunnen zijn.

kelderfan

'@vlek
De Strade heeft meerdere kasseienstroken en ook onze nationale kanjer kon geen potten breken op dit parcours. Maar hij probeert 't opnieuw.
De mannen die hier de boventoon voeren zijn toch mannen als Kwiatkowski, Stybar, Greg Van Avermaet, Tim Wellens en Peter Sagan; dus sterke renners die geen moeite hebben met die afwisselende stroken. Lars Boom in goede doen zou voor mij de man van TLJ zijn om hier mee te doen.
@Fanny
Ik hoop, dat jij gelijk krijgt met Bouwman naar de Strade, want Bennett lijkt mij echt een verkeerde keuze voor dit werk.
Ik zag dat juist Floris De Tier en Stef Clement bij Kruijswijk zijn gebleven in de redelijk zware Ruta etappe naar La Guardia de Jaén en zou 't geen goed idee zijn om 't eens met Enrico Battaglin te proberen om de aanval te zoeken, want De Tier en Bouwman staan te goed in 't klassement. En met de tijdrit op de laatste dag mag Koen Bouwman hopen op een goede klassering. Ik hoop dat Kruijswijk zich kan opladen om vandaag een goed resultaat neer te zetten.

S. Morgenstern

Strade heeft geen kasseistroken. Strade heeft gravelstroken. En ik zie je nog steeds niet uitleggen waarom Kruijswijk en Bennett opstellen heel apart is, maar de andere daar wel prima opgesteld kunnen worden..

Lars Boom in goede doen zou voor mij de man van TLJ zijn om hier mee te doen.

Ik denk dat mannen met dat postuur op die beklimmingen alleen goed meekomen, wanneer ze eigenlijk te vroeg in topvorm zijn. Vanmarcke was daar een goed voorbeeld van; die zal niet nog eens zo vroeg zo'n hoogvorm willen hebben. Boom is wat mij betreft dan ook geen renner om als kanshebber te zien. Weet je overigens wie er van de selectie van TLJ het beste heeft gepresteerd op de wegen van de Strade-beklimmingen die ze daar moeten betwisten? Het antwoord zou je nog wel eens kunnen verrassen.

Laatst gewijzigd
tdola

Gesink in 2016? 22e

S. Morgenstern

Ja, dat is in Strade Bianche zelf. De lat ligt wat dat betreft dus niet zo hoog.

Kruijswijk ging in de Giro die hij bijna won op de dag dat Dumoulin het roze verloor met de beste mee op die beklimmingen. Daarnaast deed hij het in de rit die Weening won volgens mij ook heel goed. Niet dat hij daarmee meteen een interessante renner is voor de Strade Bianche zelf, maar het zou ook niemand mogen verbazen wanneer hij ook daar de beste TLJ-renner blijkt te zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Je hebt gelijk met die gravelstroken.
De klassieke renners doen 't daar meestal 't beste zoals ik al aangaf. Dat is een leuke draai wat betreft Sep Vanmarcke in de Strade, die 't echt een stuk beter deed, dan kopman Robert Gesink.
Van de geselecteerde renners zijn Roglic en De Tier de mannen, die hier 't beste uit de voeten kunnen komen. Want zoals je aan 't profiel kan zien is 't meer heuvelwerk. Ik zou ook Bouwman wel eens willen zien op dat parcours.

S. Morgenstern

Een goede reden voor je onderscheid heb je dus niet? Prima.

Wouter1998

Wat een geweldige prestatie van de Tier. Ook petje af voor kruijswijk met deze aankomst. Hier kan op verder gebouwd worden.

kelderfan

Wauw het is Floris De Tier, die TLJ thuisbrengt met 5e.plek en Kruijswijk keurig op een 7e. stek. Hij staat nu ook op de 7e. plek in 't AK.
Dat wordt nog leuk met de tijdrit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Thomas Sprengers die geen contract kreeg bij TLJ laat zien, dat hij op de weg terug is, want in deze toch redelijk zware rit en aankomst, komt hij toch als 11e. over de streep.
@vlek
Die Floris De Tier heeft inmiddels toch een top-tien gescoord en lijkt mij klaar voor de Strada.

1 2 ... 74 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.