Gesink rijdt de Giro en de Tour. Roglic rijdt wel Zwitserland.
Jansen staat daar nu ook op de rol, wat een mogelijkheid zou zijn om weer eens zelf te sprinten, maar mocht hij de Tour de France halen, dan lijkt het me logisch dat hij met Groenewegen en Roosen de ZLM gaat rijden.
'@vlek
Roglic rijdt Tour de Slovenie 13 - 17 juni in voorbereiding op TdF; de Tour de Suisse wordt verreden 9 - 17 juni 2018.
Derhalve kun je Roglic schrappen van je lijstje voor de TdS.
Ja, dat Jansen dan met Groenewegen en Roosen de ZLM gaan rijden lijkt mij inderdaad een logische optie.
Dan lijkt 't mij ook logisch, dat TLJ Lars Boom in de TdS gaat opstellen ook ivm de TTT.
Ik meen dat ik Roglic reeds over Zwitserland heb horen spreken. Hier spreekt hij echter inderdaad over Slovenië. Dat is dan met drie WT-rondjes van een week wel erg mager voor iemand die zich vooral daar op ging richten.
Boom zou in beide koersen (ZLM en Zwitserland) op zijn plaats zijn.
Ik denk dat het verlies in de ploegentijdrit maakt dat hij niet mee gaat doen voor de eindoverwinning. De heuvelritten zijn niet het terrein waar hij dat goed kan maken en de slottijdrit is te kort. Daarnaast zijn belangrijke concurrenten niet noodzakelijk mindere tijdrijders en voorlopig wel als betere klimmers in te schatten. Ik denk dat met dit parcours een plek bij de eerste vijf van dit veld heel erg goed zou zijn.
'@vlek
Met dank aan de samenstelling van 't team voor de T/A, als je gelijk krijgt, dat Wynants de vervanger wordt van Tankink.
Als je kijkt wat Sunweb daar tegenover stelt. Je constateert zelf, dat Roglic maar erg weinig korte rondes rijdt; terwijl er op voorhand wordt verkondigt,
dat hij uitgespeeld wordt in de korte UWT-rondes. Ik snap TLJ af en toe niet.
Af en toe?
Dat is de wereldkampioen TTT, met de winnaar van de Giro als kopman en zo'n beetje het beste wat ze op kunnen stellen. Een even sterke selectie opstellen gaan ze zelf dit seizoen waarschijnlijk hooguit in de Tour de France nog doen en is voor TLJ sowieso nagenoeg onmogelijk. Beetje een scheve vergelijking.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.