Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 96 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In het Sunweb topic komt hier geen discussie over los dus plaatsen we het maar in het TLJ-topic om het toch maar over de problemen van Sunweb te hebben. Dumoulin heeft daar een doorlopend contract dus zoek het lekker daar uit. Discussiëren over een overstap is dus ook volkomen zinloos.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Je hebt een goed en duidelijk punt.
Want waarom "niet hebben" over de kopmannen van TLJ en hun ondersteuning.
Groenewegen heeft zijn trein met Jansen, Roosen, Boom en Leezer; dus geen punt van discussie.
Kruijswijk heeft ook min of meer zijn klimtrein met Clement, Bouwman, De Tier en Battaglin?; dus eigenlijk .. of de toekomst van Clement, die ook wat ouder wordt.
Maar hoe zit met die andere kopmannen zoals Roglic, Bennett, Gesink en Danny van Poppel?

S. Morgenstern

Welkom! Kruijswijk, Roglic, Bennett en eventueel ook Gesink hebben buiten elkaar (ja echt!) op verschillende momenten in het seizoen de ondersteuning van Clement, Tolhoek, De Tier, Olivier, Powless, Bouwman en Kuss wanneer het om bergritten gaat en van Tankink, Battaglin, Martens, Boom, Roosen, Van Emden, Wynants, enz. in alle overige kilometers die ze gedurende het seizoen moeten afleggen. Van Poppel heeft met Wagner, Van Hoecke, Van Emden en Wynants een trein die je gedurende het seizoen in verschillende samenstellingen zal zien.

Laatst gewijzigd
gardeyn

Van Poppel: van Hoecke, wagner en v Emden.
Gesink: geen kopman, maar vrije rol.dus geen trein nodig.
In TA kunnen Roglic en Bennett elkaar helpen en Wynants zal de kopman in de vlakke ritten van voren houden.

Een klimtrein hoeft ook niet zo goed ingespeeld te zijn op elkaar als een sprinttrein, dus de ondersteuning zal wisselend zijn. Afhankelijk van trainingskampen en programma.

Maar dat had je in principe ook zelf kunnen bedenken...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kelderfan volgens mij heeft Van Poppel een sprinttrein met Wagner, Van Emden en Van Hoecke .. dus daar is volgens mij nu nog geen probleem. Het is zijn eerste jaar dus daar moet je net zoals bij Groenewegen nog aan sleutelen en moet je dat ook de tijd durven geven. En misschien dat je na dit jaar eens moet kijken of daar nog renners voor gehaald moeten worden of andere kunnen worden ingepast.

Qua ondersteuning voor de klassementsmannen bekijk je dat per wedstrijd. Daar zal dus oa het parcours en of er een sprinter meegaat dus van invloed op zijn. Maar TLJ heeft genoeg mannen met klimvermogen: Gesink, Bennett, Kruijswijk, Tolhoek, Bouwman, Clement, De Tier, Powless, Kuss, Roglic en Olivier... daar zal je dus elke keer mee gaan puzzelen.

edit: Nou 3 antwoorden waar je toch verder mee zou moeten kunnen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ik ben er blij mee, dan is de discussie over Sunweb ook gesloten.
Bennett gaat de Volta Limburg Classic rijden in voorbereiding op de Giro.

ghostwriter

'@rahimns
Inderdaad, Van Emden en Van Hoecke lijken mij prima schakels voor een sprinttrein en na dit jaar kunnen ze kijken of ze Wagner moeten vervangen door een andere spintaantrekken (misschien Boy van Poppel). Voor dit wielerjaar heeft LottoNL met Leezer, Roosen, Jansen en Groenewegen en Wagner, Van Emden, Van Hoecke en Van Poppel in ieder geval twee redelijke/goede sprinttreinen.

@jvh93
"Het is toch wel duidelijk dat er bij Sunweb enorm gekrompen is om Dumoulin binnenboord te houden."

Inderdaad, dat is duidelijk maar de vraag is of Sunweb niet alsnog een te grote broek aanheeft. Als een ploeg hun absolute kopman die grote rondes kan winnen (en er al één heeft gewonnen) niet de juiste ondersteuning (op elk gebied en dus niet alleen qua knechten) kan bieden moet de vraag worden gesteld of de ploeg die kopman wel waardig is. Dumoulin heeft geen goede klimtrein als ondersteuning en nu blijkt dat de ploeg op andere vlakken ook niet de juiste ondersteuning voor hem kan veroorloven.

Rawolf

Ik had niet gedacht dat Sunweb t zo slecht deed op gebied van staf, hoe doet tlj het? Dumoulin moet gewoon lekker naar een andere ploeg gaan, Sunweb wil teveel. Katusha Zou wel een mooie ploeg voor m zijn, die schijnen ook een groot budget te hebben maar wat ze ermee doen is mij een raadsel. Dit seizoen zijn ze eindelijk begonnen met investeren door Kittel aan te trekken

xistnc

Het schijnt niet te liggen aan de hoeveelheid staf bij Giant, kijk maar eens op hun website. Als ik de verhalen moet geloven gaat het vooral om het aantal 'junior' medewerkers. Het komt op mij over alsof ze daar 'pound-foolish & penny-wise' zijn.

schipperaar

Heeft al vaker aangegeven het prima naar zijn zin te hebben maar zonder weerwoord gaat de kwaliteit er niet op voorruit, tijdig aan de bel trekken, niet als iedereen al thuis zit. Wat die ploeg vorige week opperde om renners als mecaniciens, verzorgers, maseuseurs, hulpkok mee te laten draaien is een prachtige opzet, om acht uur naar bed is allang uit de tijd, werken tenslotte maar parttime en scheelt een hoop geld.

Treenert

'@Randomwielerliefhebber: je hebt hem toch lichtelijk onderschat. Een Groenewegen in vorm kan van iedereen winnen, ook met een heuveltje aan het eind. Je ziet dat als hij eenmaal op topsnelheid is, en dat houdt hij lang vol, niemand meer uit zijn wiel kan komen. Wordt nog een mooie zomer!

https://nos.nl/artikel/2220779-sterke-groenewegen-sprint-naar-ritzege-in-parijs-nice.html

Rawolf

Treenert het bericht van hierboven ging over vandaag, dat moeten we nog zien

kelderfan

'@ghostwriter
Eens dat Boy van Poppel voor zijn broer een prima lead-out zou kunnen zijn, dan zou 't met die trein ook een stuk minder kunnen.
Dan is er misschien nog wel geld voor een extra klimheuvelman voor de Waalse klassiekers en de AGR, want volgens Zeeman heeft TLJ geen mannen voor dat werk. Ik ben niet met hem eens.

Rawolf

Ze hebben de tier :p, ben t wel met hem eens

kelderfan

Dit was een etappe voor Groenewegen of mogelijke vluchters. De sprinters liggen eraf op deze toch makkelijke klim.
Het kan verkeren.

Adrianus en Patrick

'@ Rahims, excuses voor het vervuilen van het TLJ 2018 topic. Het leek mij namelijk wel interessant om te discussieren over TD en zijn ploeg. Of het verschil in ondersteuning tussen Sunweb en TLJ. Wat maakt nou een ploeg succesvol en welke ondersteuning geeft men in zo'n ploeg etc. Aangezien dit topic verreweg het best gelezen en besproken topic is leek mij dit relevant. In ieder geval interessanter dan het wel of niet starten van Bennett in met alle respect de Volta Limburg classic.

mvg

kelderfan

'@LB117
Natuurlijk is 't verhaal over Dumoulin interessanter dan het rijden van Bennett in de Volta Limburg Classic.
Maar dat hij daar opeens zijn opwachting maakt, geeft toch wel te denken.
On topic:
Geen goede dag voor Groenewegen; gelukkig kon de groep Demare met o.a. Roosen aansluiten bij de 1e groep met Mollema, met dank aan het afstoppen van de Astana-boys.
Dus Roosen de beste TLJ-man vandaag. Dan blijf ik denken, waarom geen Bouwman of Tolhoek meegenomen, dat maakt 't voor de volger ook leuker om te volgen. Gesink in spaarstand of heeft hij nog een weg te gaan om zijn doel te bereiken in de Giro/TdF.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wat geeft dat te denken dan???

S. Morgenstern

Dan blijf ik denken, waarom geen Bouwman of Tolhoek meegenomen, dat maakt ’t voor de volger ook leuker om te volgen.

Dat jij dat blijf denken hebben we ondertussen allemaal wel begrepen. Sterkte ermee!

Poeksel

Gesink lijkt ondertussen stiekem toch voor het klassement te gaan, maar morgen weten we meer.

Loek de Rooij

'@Poeksel, lijkt me niet. Hij maakte niet echt aanstalten om vooraan te zitten aan de voet van die klim en bij de voorste groep te blijven. Ik kan er maar niet aan wennen.

kelderfan

'@rahimns
Wat dacht je van, dat Bennett misschien wel niet gaat bijtekenen.
@vlek
Blijf jij maar lekker bij je standpunt, dat je meer hebt aan de renners voor 't Vlaamse in P-N en de T/A en droom lekker verder.
Je ziet vandaag, dat in een gemakkelijke heuvelrit met max. nog geen 5% stijging en met toch Demare in 't 1e. peloton TLJ er niet aan te pas komt.

S. Morgenstern

Dat is niet mijn standpunt. Ik begrijp echter wel waarom ze in deze week voor zulke selecties kiezen. Blijkbaar onmogelijk om dat verschil te kunnen onderscheiden, maar het is tamelijk fundamenteel.

Een belangrijke rechtvaardiging voor de keuze moet zelfs jij overigens gisteren hebben waargenomen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Als hij goed in het klassement staat na de tijdrit, gaan we voor een klassement. Anders zal hij een rit uitzoeken om het te proberen.

Ik neem aan dat dat laatste vandaag op die klim al in zijn hoofd zat en dit een reactie is op de verbazing dat het buiten LL Sanchez nog allemaal samen is gelopen. Mocht hij vandaag al met de eerste gedachten hebben rondgereden, dan zijn de benen echt niet goed genoeg voor een goede prestatie.

Hoe dan ook, sowieso onbegrijpelijk om op deze manier te zwabberen met de doelstelling.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hoe zie je dat... hij zal niet bijtekenen en moet daarom de Volta Classic rijden ??? Leg eens uit wat je precies bedoelt, want ik zie die correlatie niet.

1 2 ... 96 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.