Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 98 ... 481 482
Noud89

'@Jandepandaman

Jij mag natuurlijk vinden dat dat volstrekt onzin is, maar er zijn duidelijk aanwijsbare redenen want op zich kun je zien dat eigenlijk geen enkele andere klassementsman van een andere ploeg de Volta Limburg Classic rijdt in voorbereiding op de Giro en Vuelta. Grischa Niermann heeft in 2010 nog met Menchov in de ploeg gereden, en Menchov startte dat jaar in de Tour of Belgium als enige klassementsman, en dat was ook een rare keuze qua voorbereiding. Vervolgens ging Menchov dan ook naar Geox eind dat seizoen. En omdat Denis toen ook tot eind Februari in Rusland heeft getraind zoals Bennett nu in Nieuw-Zeeland kun je die parallel trekken. Tevens krijgt Bennett gewoon niet genoeg TTT ondersteuning omdat er een hele sprinttrein mee gaat naar de Vuelta. Ondanks dat de Vuelta dit jaar met een ITT is het gewoon een heel groot nadeel gebleken de laatste jaren als je niet start met voldoende TTT ondersteuning in de Vuelta. En daarbij Verhoeven is geen Frans Maassen, die ’t beter doet met Grisha Niermann als aanvoerder.

@Wittetrui

Geen moeite uiteraard. :P

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Grischa Niermann heeft in 2010 nog met Menchov in de ploeg gereden, en Menchov startte dat jaar in de Tour of Belgium als enige klassementsman, en dat was ook een rare keuze qua voorbereiding. Vervolgens ging Menchov dan ook naar Geox eind dat seizoen. En omdat Denis toen ook tot eind Februari in Rusland heeft getraind zoals Bennett nu in Nieuw-Zeeland kun je die parallel trekken.

whahaha, schitterend gevonden, maar niet eens zo ver gezocht in vergelijking enkele redeneringen hier.

xistnc

'@Noud89
:D

Bulcke

Hahaha. Mijn dag kan niet meer stuk

gardeyn

En nu maar hopen op de volgende post van Kelderfan:

"@noud89: Precies, dat zeg ik ook al de hele tijd..."

:)

skylimit

Is er een probleem als Bennet weg zou gaan dan ?

Rawolf

Ik denk niet dat bennet weggaat, welke worldtour ploeg zou hem nu willen hebben? Misschien ef en fdj maar die geven ook geen vreselijk hoge salarissen en zijn voor Bennet ook geen betere ploegen dan TLJ in mijn ogen

Romāns Vainšteins

Zou die arme Bennett nou als enige niet doorhebben dat hij weg moet ?

Onbekende gebruiker

Nou denk dat Bennett wel loyaal zal blijven aan TLJ en dat die theorie gewoon te ver gezocht is.
Bennett heeft een slechte winter gehad en kan deze koers misschien gewoon wel goed gebruiken om de kilometers in de benen te krijgen en hardheid op te doen. Daarbij zal hij geheid in T-A nu ook een vrije rol gaan vervullen.

Hij heeft bij TLJ een grote groei doorgemaakt en afgelopen ToC laten zien dat hij ook een klassement kan winnen in een kleinere ronde. Daar is exact het punt waar TLJ hem nodig heeft.
Daarbij heeft hij hier ook niet een knecht voor nodig omdat hij geen veel winnaar is in klimkoersen. Dus ook niet hierdoor vroeg in een ronde al in een leidende rol zou komen waar die ondersteuning dan van nut zou zijn.

Ben het dan ook eens met Random. Er zijn, in mijn optiek, geen WT-ploegen waar hij deze vrije rol kan vervullen of waar juist meer nieuw-zeelanders zitten. Misschien een Michelton-Scott of idd FDJ in mindere mate. Bij alle andere ploegen zal hij niet goed genoeg zijn om te voldoen aan het kopmanschap en zal hij dus weer in een knechten rol of treinfunctie worden gepropt. Waarbij ik denk dat hij zelf ook geen belang heeft, refererend naar die groei en het bewezen resultaat in de ToC.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mooie theorie.... He George we maken je kopman in de Giro maar omdat je waarschijnlijk weg wilt moet je voor straf wel de Volta Limburg rijden.

ghostwriter

Ik denk niet dat er veel ploegen zijn waarbij Bennett vaker de vrijheid krijgt om voor eigen succes te rijden en dat er al helemaal weinig ploegen zijn waar Bennett regelmatig als kopman wordt uitgespeeld. Hij kan bij een ploeg als Sky waarschijnlijk meer verdienen maar zal dan genoegen moeten nemen met een rol als knecht. Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van Bennett kijken maar ik verwacht dat hij liever nog een tijdje bij de LottoNL ploeg blijft om zich verder te ontwikkelen als kopman en te kijken waar zijn plafon ligt.

Imbatido

Boom voorlopig laatste in de tijdrit in Parijs-Nice. Rustdagje, pech of toch een serieuze trainingsachterstand opgelopen?

Wielerfan1987

'@vlek,

Dus jij wil het optreden van Sunweb vandaag ten opzichte van TLJ ophangen aan 1 koersdag/TTT die ze gewonnen hebben met een Dumoulin in bloedvorm en mannen als Kelderman, Oomen, Andersen en Kämna die destijds allemaal met hoogvorm uit de Vuelta kwamen???

Leg vol de gek eens de TTT selectie van TLJ er eens naast en kijk hoeveel van die renners de Vuelta in de benen hadden om maar even iets te noemen.

Buiten die TTT heeft Sunweb in de TTT's nagenoeg niets gepresteerd de afgelopen jaren

S. Morgenstern

Ik denk dat het nuttig is om te kijken naar de ploegentijdritten die deze selecties hebben gereden. De samenstelling van Sunweb is er dan eentje die mee kan doen voor de overwinning, met dus de motoren van de WK ploeg en daarnaast sterke krachten als Arndt en Haga. Deze selectie van TLJ kun je moeilijk op hetzelfde niveau zetten, met twee hele grote motoren, een sprinttrein en Bennett. Prima ploeg voor deze tijdrit, maar op papier niet op het niveau van een ploeg met buiten Geschke allemaal goede tot extreem goede tijdrijders.

Laatst gewijzigd
Rutgerca

Hoe goed is D. van Poppel in een sprint als Milaan - San Remo? (Heuvel, daarna dalen en dan sprint)

ghostwriter

'@Imbatido
Ik neem aan het laatste, het lijkt me onmogelijk dat hij geen grote trainingsachterstand op heeft gelopen.

kelderfan

TLJ doet 't toch weer prima met hun TTT-machine in de T/A; wauw toch nog beter dan die andere Lotto. Dat komt natuurlijk door die windtunneltest.
Daar zal Roglic wel blij mee zijn. Die heeft maar een kleine minuut goed te maken.
Er zijn kenners, dit 't matig vinden, maar daar heeft @vlek wel een verklaring voor.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Er zijn kenners, dit ’t matig vinden, maar daar heeft @vlek wel een verklaring voor.

Zo'n beetje iedereen vind dit een tegenvallende tijdrit. Waarschijnlijk ben jij de enige die dit een normale uitslag vindt voor deze selectie.

Chrys

Voor een ploeg die zo bezig is met de (ploegen)tijdrit is dit gewoon slecht. Ergens rond Sunweb en Bora was naar mijn mening prima geweest en naar de mogelijkheden van het team.

kelderfan

"Zo’n beetje iedereen vind dit een tegenvallende tijdrit. Waarschijnlijk ben jij de enige die dit een normale uitslag vindt voor deze selectie."
Je kunt echt snel tellen.:)
In deze samenstelling kan je ook niet beter verwachten toch. Volgens een kenner heeft TLJ in meerdere samenstellingen de TTT "geoefend."
Wat is met al die tijdrijders gebeurd? Oh, ja die rijden Parijs-Nice. Het opstappen van Campenaerts kan toch niet de oorzaak zijn.

S. Morgenstern

In deze samenstelling kan je ook niet beter verwachten toch.

Natuurlijk wel, vandaar de breed gedragen conclusie dat dit een matig tijdrit was; deze groep had ergens tussen plek 6 en 8 moeten kunnen zitten en zodoende de schade voor Roglic behoorlijk kunnen beperken.

Wat is met al die tijdrijders gebeurd?

Ze hebben er gewoon niet zoveel, zeker niet nu Boom nog terug aan het komen is van zijn operatie. Van Emden en Roglic zijn momenteel de enige die in een tijdrit op dit WT-niveau om de overwinning mee kunnen doen. Campenaerts was inderdaad vorig jaar een van de vier die toptijdritten in de benen had, dus zo'n vertrek zal zeker zijn effect hebben op de successen in die discipline. Zeker ook wanneer je dat vertrek naar ploegentijdritten vertaalt, waar zo'n extra grote motor binnen een ploeg van zeven veel verschil kan maken. Nu hebben ze buiten de drie genoemde renners niemand die in zo'n tijdrit zo'n rol op zich kan nemen en dan wordt het dus hoofdzakelijk zaak de schade te beperken op dit soort dagen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Natuurlijk wel, vandaar de breed gedragen conclusie dat dit een matig tijdrit was; deze groep had ergens tussen plek 6 en 8 moeten kunnen zitten en zodoende de schade voor Roglic behoorlijk kunnen beperken."
Jij hebt natuurlijk snel kunnen achterhalen, waarom dit een magere uitslag genoemd mag worden.

Trouwens in Parijs-Nice is 't niet veel beter met Robert Gesink net buiten de top 40. Dus die kan zijn ambitie om een goed klassement te rijden opbergen en dan toch voor een ritzege gaan.

S. Morgenstern

Jij hebt natuurlijk snel kunnen achterhalen, waarom dit een magere uitslag genoemd mag worden.

Wanneer de werkelijkheid achter blijft bij de 'objectieve' verwachting, dan hoeft er toch niet veel tijd overheen te gaan voor iemand het een magere uitslag kan noemen? Andersom is dat evengoed het geval en hoef je er ook niet eerst een uitvoerige analyse tegenaan te gooien om over een positieve verrassing te spreken. Nu kan het natuurlijk altijd zo zijn dat de verwachting het probleem was, maar wanneer de algemene reactie dezelfde is als de eigen beoordeling, dan is er natuurlijk al heel wat minder aanleiding om te twijfelen over de eerste inschatting.

Wanneer je dan ook nog een beetje eerlijk naar de ploegen rond TLJ kijkt, dan hadden ze daar op papier gewoon een stukje voor moeten kunnen zitten. Beetje rond de tijd van Trek. Behalve natuurlijk wanneer je op basis van vandaag zou moeten denken dat sprinters en hardrijders voor het vlakke als aanvulling op twee toptijdrijders een mismatch zou geven. Dan moet je echter ook een aantal ploegen uit de top van de daguitslag over het hoofd willen kijken; buiten BMC, SKY en Sunweb bestaat de hele top acht tenslotte voor een deel uit een sprinttrein. Dat laatste is geen verrassing, dat TLJ zich daar niet bij in de buurt kan plaatsen wel..

Laatst gewijzigd
veld

Wie waren , naast Roglic en Van Emden de andere twee? Bennett en Van Hoecke denk ik. En de zwakste van die twee kan wel eens de twintig seconden teveel verlies verklaren.

kelderfan

Je hebt 't nu wel over "objectieve" beoordeling, maar dat is de vraag. De samenstelling van TTT-ploeg voor de T/A is toch niet de sterkste opstelling.
Met mannen als Clement en Bouwman had hier een stuk sterker team gestaan.
Ik hoop dat Roglic ook met zijn vuisten op tafel gaat slaan, want ook zijn ambitie om een goed klassement te rijden, is om zeep geholpen.

1 2 ... 98 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.