Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 99 ... 481 482
S. Morgenstern

De samenstelling van TTT-ploeg voor de T/A is toch niet de sterkste opstelling.

Dat is het inderdaad niet. Dat heeft hier ook nooit iemand beweerd. In jou oren zal ieder weerwoord echter klinken als het stellen van het tegendeel van je eigen opvattingen. Roglic, Van Emden met Groenewegen en zijn trein en dan zonder Bennett om op sleeptouw te nemen, had ik hier bijvoorbeeld misschien wel in de top vijf verwacht. Clement had ook iemand kunnen zijn die niet zo snel door Roglic zou zijn gesloopt, maar ook niet iemand die in een tijdrit aan dit gemiddelde verder nog verschil kan maken. Bouwman is de grap die blijft geven; vooral volhouden!

Ik hoop dat Roglic ook met zijn vuisten op tafel gaat slaan, want ook zijn ambitie om een goed klassement te rijden, is om zeep geholpen.

Kunnen we uitsluiten dat (de onervarenheid van) Roglic zelf een van de oorzaken is dat de meeste ploegentijdritten met hem erbij niet brengen wat je zou verwachten? Misschien is hij nog steeds te onstuimig, niet meer op de manier waarop hij vorig jaar zichzelf nog opblies in Valencia, maar misschien wel op zo'n manier dat het de kracht van zijn ploeggenoten niet optimaal benut? Ik denk in ieder geval dat het te makkelijk is om hem buiten de beschouwing te laten.

Een goed klassement is overigens nog zeer goed mogelijk.

Laatst gewijzigd
Yeez

Te snel met 4 renners waarvan er op het laatst nog maar 3 konden overnemen... aldus het persbericht. Overigens is top 5 nog wel mogelijk mits Roglic in goede doen is.

kelderfan

"Kunnen we uitsluiten dat (de onervarenheid van) Roglic zelf een van de oorzaken is dat de meeste ploegentijdritten met hem erbij niet brengen wat je zou verwachten? Misschien is hij nog steeds te onstuimig, niet meer op de manier waarop hij vorig jaar zichzelf nog opblies in Valencia, maar misschien wel op zo’n manier dat het de kracht van zijn ploeggenoten niet optimaal benut? Ik denk in ieder geval dat het te makkelijk is om hem buiten de beschouwing te laten."
Oh nu is Roglic zelf 't probleem; hij rijdt te hard voor zijn collega's. Leuker kunnen wij 't niet maken.

Het verhaal is eigenlijk, dat er te weinig tijdrijders mee zijn in de T/A.
Dan mag Roglic 't zelf oplossen met een bergrit, die mogelijk niet doorgaat of aangepast wordt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Oh nu is Roglic zelf ’t probleem; hij rijdt te hard voor zijn collega’s. Leuker kunnen wij ’t niet maken.

Doei!

Fanny

Vanmiddag maar eens vrij genomen om de verrichtingen van TLJ tegelijkertijd te volgen van P-N en T-A.
Ik had vooral hoop op een goede klassering van Gesink in P-N.
Het werd dus een slechte koersmiddag voor TLJ.

Allereerst P-N.
Gesink wilde in eerste instantie proberen voor het AK gaan.
Met de uitslag van deze ITT heeft hij daarin gefaald.
Hij eindigde op plaats 44 met liefst 45 sec achter Oomen en 3 sec achter Teunissen, die tot nu toe een goede P-N rijdt.
Hij zal nu, schat ik in, voor een etappeoverwinning gaan.
Dat zal nog moeilijk voor hem worden om een etappe te winnen, maar we wachten het af.
Dan Boom, die had natuurlijk een kleine achterstand, maar heeft, volgens hem, wel heel goed getraind op de Teide.
Ook daar had wel iets van verwacht.
Maar hij liet het lopen of hij kan momenteel niet beter.
Misschien dat hij morgen in een vluchtgroep zit.

Dan de T-A.
Bar slechte TTT van de TLJ renners.
Een aantal kenners (zie hieronder quote van o.a. Rahimns) vonden het een goed samengesteld TTT om Roglic te ondersteunen.
Ik had er al een hard hoofd in door het ontbreken van Clement en Bouwman die zowel goed kunnen tijdrijden als klimmen.
Wat dat betreft was ik met Kelderfan eens.
Normaal hadden ze met deze TTT met weinig tijdverlies zo rond plaats 5-8 moeten eindigen waardoor er voor Roglic een goede kans was voor een podium.
Van sommige ploegen had ik niet verwacht dat ze voor TLJ eindigden zoals Trek die met slechts 4 renners finishten.
Volgens tijdritcoach Heijboer verloor de ploeg onderweg te snel renners.
Men had al snel slechts 4 renners waarvan 1 renner alleen nog maar kon volgen in de laatste 5km en dus niet kon overnemen.
TLJ heeft al vroeg in het jaar de ploeg van T-A samengesteld, niet het juiste team blijkt nu.
Clement traint en Bouwman gaat de voor TLJ de nietszeggende koers Ronde van Drenthe doen.
Beiden hadden voor mij in het team van T-A gezeten, zeker gezien de TTT en ITT en natuurlijk als knecht voor Roglic.
Roglic kan denk ik met deze TTT een podiumplaats wel vergeten.
Alle hoop is nu gevestigd op een overwinning in een sprintetappe met Van Poppel en de ITT op de laatste dag met van Emden.
We zullen zien wat het de komende week oplevert.

@Rahimns Quote:
Het is een mooie vlakke tijdrit met 4 bochten en 2 hele lange rechte stukken… niet heel technisch dus. Ik denk dat de verschillen op 21km niet heel groot gaan zijn…
Het is zeker geen verkeerde ploeg.

S. Morgenstern

Slechte dag om vrij te nemen; een dag om door te komen in Frankrijk en een dag om de schade te beperken in Italië.
Misschien wel de minst interessante dag van de week.

Fanny

'@Vlek
De spanning vooraf vind ik al heel leuk op hoe mijn ploeg TLJ zal presteren en hoe de tactiek zal zijn in de koers.
Helaas heb ik de dagen niet voor het uitkiezen zoals jij dat misschien wel kunt.
Het mooiste is om wielerwedstrijden als wielerliefhebber ter plaatse te bekijken en te beleven.
Een van de mooiste landen om dat te doen die dicht bij Nederland liggen zijn vooral de voorjaarskoersen in België, in zowel Vlaanderen als Wallonië (Ardennen).
En dat kost natuurlijk ook veel vrije dagen omdat er vaak in België een koers midden in de week is en ik dan vrij moet nemen om deze te zien.
Natuurlijk zie je het live op de TV veel meer.
Maar even terugkomen op vandaag.
Het viel erg tegen in met name T-A en dat had waarschijnlijk anders geweest bij een andere samenstelling.
Maar goed de staf, de ploegleiding en de belangrijkste renners bepalen in deze de opstelling en de te volgen tactiek.
We zullen zien wat het verder deze week nog oplevert voor TLJ.

kelderfan

Danny van Poppel en Maarten Wynants moesten kennelijk al heel snel laten lopen. Het leuke is dat Wagner de 4e. man was.

S. Morgenstern

Niet alleen deze week, ook de rest van het seizoen heeft veel met vandaag te maken.

S. Morgenstern

Wynants ging er volgens mij na een kilometer of zes al vanaf, afgaande op het beeld tijdens het passeren met BMC. Aangezien hij enkele dagen geleden nog ziek moest afzeggen voor een koers ook niet heel vreemd dat hij het vandaag moeilijk zou hebben. Het vroege afhaken van Van Poppel is wel een grote tegenvaller, aangezien die in goede doen binnen zo'n groep mee moet kunnen tot de finish.

Laatst gewijzigd
Yeez

Van poppel had ik niet verwacht...

skylimit

Er wordt door TLJ waarschijnlijk te weinig getraind op een ploegentijdrit afgezien van of de samenstelling wel of niet optimaal is. Lijkt een beetje op hetzelfde manco als bij het schaatsen met de achtervolgingsploegen van Nederland.
De meeste ploegentijdritten die TLJ heeft gereden vallen tegen, terwijl er vaak vooraf toch op een goede(hoge) klassering gerekend wordt.
In Parijs-Nice viel het vandaag ook niet mee, gelukkig heeft Groenewegen al een dagsucces behaald, maar zullen de verwachtingen voor de komende dagen niet al te hoog zijn.

Fanny

'@skylimit
De enigste TTT wedstrijd van TLJ dit seizoen tw de Ronde van Valencia, viel in het water.
De mannen reden door het weer op een gewone racefiets ipv van op een TT Bianchi en werden na een toertochtje 22e.
Ik denk echter wel dat ze, indien dit gezien het voor de verschillende renners geplande programma's, toch wel eens op dit onderdeel trainen.
Natuurlijk is er op de 2 trainingskampen in Spanje wel op getraind.
Ik denk dat ze wel een vast TTT met enkele reserves hebben voor het komende WK in Oostenrijk.
Waarschijnlijk het team dat ook op de TU in Eindhoven experimenteerde.
Natuurlijk kan dat tijdens de verschillende koersen helaas niet precies datzelfde team zijn maar ze zullen dat denk ik (hoop ik) wel zoveel als mogelijk doen om er beter in te worden en om podiumplaatsen (UCI punten) mee te halen.

Fanny

Hieronder de (TLJ) opstelling voor de Ronde van Drenthe (1.HC) die aanstaande zondag verreden wordt naast de WT wedstrijd van de dames.

[NED] Nationaal Team Nederland
DS: VENEBERG, Thorwald
21 BOL, Jetse (Manzana Postobon)
22 BOUWMAN, Koen (TLJ)
23 EENKHOORN, Pascal (TLJ)
24 KAMSTRA, Brian (Team Novo Nordisk)
25 LINDEMAN, Bert-Jan (TLJ)
26 STAMSNIJDER, Tom (Sunweb)
27 TUSVELD, Martijn (Sunweb)

Lotto Soudal doet als enige WT team mee naast veel PCT en Continental teams uit het buitenland en natuurlijk Nederland.
Erg jammer dat TLJ niet als Nederlands WT Team in deze opgewaardeerde Nederlandse koers meedoet wat je ook over deze koers denkt.
Vooral voor de TLJ fans die hun ploeg live hadden kunnen meebeleven.
Ik vraag mij overigens af welke tactiek er door bondscoach met deze Nederlandse ploeg met de grote blokken TLJ en Sunweb afgesproken wordt.
Ieder voor zich of toch 1 of 2 kopmannen (TLJ-Sunweb) aanwijzen.
Grote kanshebber om deze koers te winnen is natuurlijk Lotto Soudal met als Nederlandse kanshebber en ex TLJ renner Hofland die vorig jaar en tot nu toe nog geen echt grootse wedstrijden gereden heeft.
Daarnaast denk ik dat Lindeman vol voor deze wedstrijd gaat om hem voor de 2e keer te winnen al is dat lang geleden. Ook werd hij al 2x 2e.

Laatst gewijzigd
schipperaar

Een kopman als Gesink zou juist de dominante factor moeten zijn maar daalde als een natte krant vanmiddag, verloor zelfs 25 sec op Teunissen die ook niet bepaald de ideale lijn volgde en Alaphilippe niet durfde volgen.
Homogeniteit is ver te zoeken bij Jumbo, inhoudelijk veel te mager. Tijdrit oefenen is leuk maar als jezelf de 50 amper haalt, wordt 55 een opgaaf natuurlijk.
Roglic leek de boosdoener, je gaat voluit en wanneer je achterom kijkt en weer een gat ziet kom je nooit in je rythme.

Laatste man

Anders haal je even alles door elkaar. Man man..

skylimit

'@fanny ik doelde mede op de ploegentijdritten van vorig seizoen, waar het vaak allemaal net niet was.

Jotto-Lumbo

Zou Wout Poels nou niet de perfecte aankoop zijn voor volgens seizoen voor Jumbo? Zou hij überhaupt haalbaar zijn met het nieuwe budget? Voor hem zou het ook een mooie stap zijn denk ik, absolute kopman. Heb je ook gelijk een kopman voor de Ardennenklassiekers.. Ik zie het wel zitten.

jvh93

Totaal niet haalbaar, veel de duur.
Mochten ze hem wel weten te halen zal het mij enorm verbazen (ook aangezien het enigszins tegen de filosofie van de ploeg is omdat ze graag op willen leiden en Poels toch al wat ouder is, wat overigens ook voor Mollema geldt maar die kans acht ik nog wat hoger in omdat hij ooit al bij de ploeg heeft gereden). en daarnaast heeft Poels ook nog gewoon een doorlopend contract bij Sky, dus streep zijn naam maar door ;)

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Ik kan het niet goed onderboueen maar gevoelsmatig vind ik Poels niet bij TLJ passen.

Jotto-Lumbo

'@jhv op pcs staat dat zijn contract loopt tot en met 2018, vandaar dat ik erover na begon te denken. Maar jouw punt over opleiden, klopt zeker. Wat dat betreft zou het niet zo'n logische aankoop zijn.

kelderfan

Zeeman heeft geroepen dat TLJ geen mannen heeft de Waalse klassiekers en de AGR; Gesink zou eigenlijk de man daarvoor moeten zijn, maar lijkt nog een weg te moeten gaan; even afwachten of hij in de volgende ritten nog wat kan laten zien. Poels zou een welkome versterking zijn, lijkt mij.
@ti-raleigh
Ik denk ook niet dat hij of Van Baarle die stap zullen zetten.

kelderfan

'@Fanny
"Het viel erg tegen in met name T-A en dat had waarschijnlijk anders geweest bij een andere samenstelling.
Maar goed de staf, de ploegleiding en de belangrijkste renners bepalen in deze de opstelling en de te volgen tactiek."
De vraag is waarom de keuze op zieke Wynants viel bij het wegvallen van de ook al zieke Tankink.
De ploegleiding zou met de rijders overleggen, welke koersen enz.
Ik vraag 't mij af, want ik zie Bouwman toch niet kiezen voor de KBK en Drenthe.
Ook Clement heeft de Ruta gereden en daarna pauze/hoogte-stage?

S. Morgenstern

Genoeg groeimogelijkheden binnen de huidige doelen, waardoor het uitsmeren van dat ruimere budget richting de Waalse koersen mij geen logische beslissing lijkt. Bewust enkele speerpunten kiezen om in verder te groeien lijkt me ook met die genoemde vijftien miljoen nog altijd noodzakelijk.

S. Morgenstern

Renners rijden niet alleen in maart. Hoe moeilijk is het nu werkelijk om een keer iets verder te kijken dan een paar weken?

Lieveling Bouwman, die overal met een berg of tijdrit wordt gemist door zijn fanclub, heeft dit seizoen als hoofddoel om in de Giro zijn beste vorm ooit te halen. Daarvoor is een mooi programma gemaakt, waarbinnen naast mooie koersen ook de nodige trainingsweken (waaronder een hoogtestage) noodzakelijk zijn. Heen en weer geschuif is niet zo handig binnen die doelen; een dag kan nog, maar een zware WT-koers van een week ertussen proppen is ontzettend kortzichtig. Dat laatste kan zijn fanclub zich misschien veroorloven, maar hijzelf en zijn ploeg natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 99 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.