Voor nu is het Stybar - GvA - VanMarcke. Twijfelgevallen voor kopmanschap zijn dan Stuyven en Naesen. Ben ik trouwens zo'n uitzondering met het vertrouwen in Stybar ? Toch al 2 keer 2e geworden. Of hebben de mensen die hem niet als kopman noemen hem simpelweg niet? Kan natuurlijk ook :)
'@cerebral, ik heb Stybar voornamelijk in mijn team voor PR dus hij zal zeker mijn go-to-guy zijn zondag. De keuze betaald zich tot nu toe bijzonder goed uit en dan is PR dus nog op komst. Daarnaast GvA ook er in. Kopman 3 zit ik nog hevig te dubben over Sagan, Gilbert, Naesen en Stuyven.
Ik denk daarnaast dat Stybie niet al te veel is gekozen in combinatie met de andere toppers.
In mijn modelletje is Stybar de grootste overperformer van dit spel!
Vijf keer in de top-10 is Scorito-wise misschien al wel zijn beste klassiekerperiode ooit en dan is nummer 6 vermoedelijk nog op komst. Daarnaast heeft ie met 170 punten een bizar hoog aantal teamgenootpunten gepakt.
Gelukkig was 4 miljoen ook wel een pittige prijs voor hem en hebben niet al te veel mensen hem (gebaseerd op % kopman in allerlei koersen en met name het % in de Scheldeprijs).
'@Pietje Dat dus :) Hoop dat hij het morgen helemaal waar maakt want waar ik dacht in de RVV top te scoren met mijn renners, scoorde ik 46% dus ik heb wat goed te maken. En inderdaad, velen hebben natuurlijk Terpstra en/of Gilbert en dan is dat een logische vervanging voor Stybar als kopmankeuze.
Team Starlynk gaat voor 1. Terpstra 2. Sagan 3. Van Avermaet .. Heb ook nog Vanmarcke en Stuyven overwogen voor plekje 3, maar aangezien het een droge versie lijkt te worden, toch maar den Greg. Denk dat Stuyven zou kunnen verrassen, maar het risico bestaat dat ie voor Degenkolb moet rijden, dus die gok durf ik niet aan..
Stuyven, Demare, Lampaert, GvA, Kristoff en Naesen. Uit deze 6 renners zoek ik nog 2 kopmannen. Mijn 1e kopman zal morgen Moscon zijn, moet toch wat gokken. Waarschijnlijk GvA op 2 en Demare op 3. Mocht dit eens uitkomen....dan stijg ik wel lekker :)
Ik hoop vooral op een mooie en harde koers. Sporza zend weer vanaf de start uit dus we kunnen er lekker voor gaan zitten.
13 Man aan de start. 6 potentiele captains die tot nu toe zo opgesteld zullen gaan worden:
1 stybar
2 GvA
3 sagan
4 Demare
5 stuyven
6 naesen
7 trentin
8 cort
9 EBH
10 Küng
11 Oss
12 Groenewegen
13 Edmondson
Ik sta nu op 91,5%, ik hoop weer richting de 95 te gaan, maar dat zal zonder Terpstra, Gilbert en Vanmarcke moeilijk gaan worden. Alle ballen op Stybar!
Of ik ga voor de gok en ga voor een sprinterstrio. Sagan, demare, stuyven? Morgen gaan we het zien.
Zo goed kunnen handhaven in de Vlaamse klassiekers. Zonder: Sagan, Van Avermaet en Gilbert. 98,4% en ik moet het verschil gaan maken in de komende wedstrijden met mannen als: Valverde, D.Martin, Alaphilippe, Kwiatkowski, Matthews en Teuns. Als ik de top 10 bekijk, zijn het allemaal teams zonder deze mannen en allemaal gericht op de vlaamse ritten. Ben benieuwd hoe ver ik ga komen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.