Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 104 ... 110 111
snoek1974

Ga voor Matthews , Kwia en Alaphalippe voor de AGR als kopmannen

Ben benieuwd of dark horse Mc Cartney hier kan verrassen .

hittema

Waarom moet Sagan zo nodig meedoen:/ Nu moet ik een van de volgende vier gaan offeren: Sagan, Valverde, Kwiat of Matthews.. Voor de race overigens wel mooi!

hupske

'@hittema, Valverde mag je wel uit het lijstje halen.
Valverde zal ik altijd blind als eerste kopman opstellen. Maakt niet uit in wat voor etappe hij mee doet, hij doet altijd mee om de winst.

Als je een naam moet offeren is dat Kwiat. Het is alles of niets bij hem. Zit hij op de laatste bult te ver van achteren, komt hij rustig 6 minuten later over de finish.

fringale

Wat is er met Felline aan de hand ? Nu zelfs niet meer op startlijst AGR en vervangen door Stuyven.

hittema

'@hupske, op basis van vorig jaar zijn de andere drie opties beter. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog een groentje ben op het gebied van wielrennen. Dus ik neem je advies in overweging:). Volg wel een jaar of twee de Giro en de Tour, maar dit is het eerste jaar dat ik bijvoorbeeld de voorjaarsklassiekers volg. Getuige mijn positie op Scorito; 50%. Heb wel een sterk heuvelteam, dus ik hoop nog wat te stijgen.

Iemand enig idee of Barguil nog wat gaat rijden?

Kpenty

Wat vinden de mensen van de poll over de Cauberg hier? Ik zie dat een hele overduidelijke meerderheid de finale met de Cauberg de voorkeur geven dan zonder de Cauberg. Ik begrijp dat niet zo goed gezien de koers van vorig jaar op het nieuwe parcours. Het parcour nodigt veel meer uit om vroeg oorlog te maken waardoor de kans groter is dat het een man tegen man strijd wordt. Dit is toch veel mooier dan alleen een peloton de Cauberg zien opsprinten?

Laatst gewijzigd
JimKro

Ik verbaasde me ook al over die uitslag ja. En dan wel steeds klagen dat WP altijd op dezelfde manier eindigd :p.

ditisdavid

Ik denk dat veel mensen die vraag begrepen hebben als helemaal geen Cauberg en niet als de finale van vorig jaar, kan me niet voorstellen dat een grote meerderheid het nieuwe parcours een achteruitgang vindt.

JimKro

De vraag is inderdaad niet perfect geformuleerd. In de nieuwe ‘finale’ zit de Cauberg er natuurlijk gewoon bij. Alleen niet nog een keer in de laatste 2 km.

Laatst gewijzigd
Treenert

Ik vind het nog wel moeilijk kiezen. Ik vond het oude parcours ook wel iets hebben. Maar als ik nu naar het deelnemersveld kijk belooft dit wel een waar spektakel te worden. Natuurlijk moet je kiezen uit 3 kopmannen maar met het hebben van Gilbert, GVA, Sagan, Kwiato, Wellens, D.Martin en Landa (Let op hem!!!) en nog een stel outsiders wel lastig.

Zie verrassend weinig de naam Gilbert voorbij komen. Hebben we hem hier afgeschreven of zitten we massaal te linkeballen?

Laatst gewijzigd
daan_zeelen_811806

r

Mathieuke112

Ik ben benieuwd wat Nathan Haas kan in de AGR. Vorig jaar een knappe top 5. Ik verwacht hem dit jaar ook weer in de top 10. Of hoe denken jullie hierover mede scorito/wielerfanaten

Pietje Precies

Ja, kan zeker. Is best wel een goede coureur geworden.

Echter zijn er van zijn niveau denk ik nog wel een stuk of 10 en er zitten er ook nog behoorlijk wat boven, dus hij kan ook zomaar 20e/25e worden. Hij presteert aan het eind van het seizoen in Canada en aan het begin van het seizoen in Australië vaak sterk, maar daar tussenin zijn de topprestaties vrij schaars.

Treenert

Gezien het deelnemersveld weinig kans voor Nathan.

@Daan ?

Kpenty

'@Treenert ik zeker niet. Heb Gilbert waarschijnlijk gewoon als 1e kopman.

ivo001

Hele opgave op de juiste kopmannen te selecteren voor AgR, heb toch wel veel kanshebbers. Heb nu staan:

1. Sagan
2. Valverde
3. Kwiatkowski

Dan nog op de bank Van Avermaet, Benoot, Colbrelli, Matthews, Haas, Alaphillipe, Ulissi

Pff

elstupidoloco

'@fringale

Felline is me een raadsel. Hij heeft in het najaar wel iets van een bacterie of parasiet gehad. Maar ik heb dit voorjaar niets over hem gelezen. In ieder geval is de voorbereiding wel verstoord geweest.

Mathieuke112

Felline heeft hier nog steeds last van, komt in elk geval niet meer in actie voor eind mei.

Valvuillerdemoz

Kopmannen AGR: Gilbert, Sagan, Valverde. Of Van Avermaet, Benoot, Naesen. Of Stuyven, Colbrelli, Kwiatkowski. Eventueel Teuns, Landa, McCarthy. Verder nog Søren, Kragh, Andersen. Redelijk wat keus voor zondag 😁

Valvuillerdemoz

Wel jammer dat Magnus, Cort en Nielsen dan weer niet meedoen.

Pietje Precies

Wat dat betreft vind ik de parcourswijziging echt fantastisch!

Vorig jaar vond ik de meest toffe editie in jaren en dit kan zomaar een herhaling daarvan worden. Er zijn mijns inziens ontzettend veel renners met een 2% tot 15% kans om te winnen & ik denk dat de verhoudingen veelvuldig gaan veranderen zondag.

Verder denk ik dat de vorm van Mühlberger, Konrad en McCarthy zeer belangrijk gaat zijn. Als die de finale niet weten te halen, zie ik een groepje met een paar klasbakken en een paar outsiders om de zege strijden. Anders geef ik dat scenario trouwens ook een zeer grote kans :p Op het juiste moment meespringen en als ploeg meerdere opties hebben wordt dan cruciaal.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ik vind het ook moeilijk. Ik heb 11 man aan de start. Veel meer dan verwacht en ik heb valverde en alaphillipe niet. Ik heb nu:

1 sagan
2 kwiatkowski
3 colbrelli.

Verdere optie voor captains zijn:
- Wellens ( in de Brabantse pijl wou ik eigenlijk mn keuze tussen hem en colbrelli maken. Heb het gevoel dat dit weleens zijn jaar kan worden)
- Van avermaet (je weet het nooit met hem)
- Henao ( laatste jaar goed voor top 10 plaats)
- mollema (kan ook top 10)

Verder en geen optie captain.
- stuyven
- carthy
- vanmarcke
- e. Theuns

Laatst gewijzigd
Treenert

13 man aan de start zondag waarvan ik er een stel op voorhand niet had verwacht. Zo zie je maar wat een parcourswijziging doet. De mannen die goed zijn plakken er allemaal een weekje aan vast. (of ms wel 2 :) )

Nu Terpstra ook start twijfel ik over mijn kopmankeuze. Die is op dit moment toch beter dan Gilbert en kan dit in eigen land in zijn huidige vorm toch ook? Of gaat hij knechten?
Sagan is (bij mij nooit) geen twijfel maar vervolgens kiezen uit Kwiato, GVA, Wellens, Terpstra, Gilbert, Martin en (ms zelfs) Landa is toch niet te doen? Ik heb zo'n zwaar leven, pfffffffff.
Met Durbridge, Kragh, Vanmarcke, Naessen en Stuyven als teamaanvulling mag ik toch best een sloot punten verwachten, maar ja die kopmannen hé!

Behalve dan als het podium bestaat uit Valverde, Alaphilippe en Mollema, het zal toch niet :(

Laatst gewijzigd
El Mel

'@Treenert Mooie opties, met dat team zal je waarschijnlijk nog gaan stijgen. Landa wordt ook wel een beetje onderbelicht doordat hij geen kopman is. Kan zoals in de Tour'17 (toen met Froome) gewoon met Alejandro samen top-10 rijden in komende wedstrijden.

Het valt me sowieso op hoe zwak de bergteams van de hoogste posities nu zijn, zullen nog veel verschuivingen plaatsvinden. Des te leuker voor het spelletje.

bakfiets

'@treenert. Ik zie dat jij ook niet gekozen hebt voor alaphilippe en Valverde. Maar voor Kwiatkowski en Wellens in combinatie met Landa en Martin. Waarvan ik henao en mollema ipv landa en martin heb meegenomen. Ben benieuwd of dit voor ons goed uitpakt. Want als Valverde en Alaphilippe drie keer top drie rijden zou dat idd heel zuur zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 104 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.