Verder zeggen historische uitslagen vrij weinig door de parcourswijziging. En in die ene versie die wel veel zegt (afgelopen jaar) werd ie nota bene 3e....
Maar ik ben wel met je eens dat zijn historische uitslagen in de AGR bijzonder schril afsteken bij zijn uitslagen in la Fleche Wallonne. Al komt dat ook vooral door Gerrans.
Wat Albasini betreft, toevallig heb ik gisteren even de AGR van twee jaar terug zitten bekijken. Toen heeft Albasini in de finale werkelijk zijn kloten eraf gedraaid voor Matthews en Gerrans. In het verleden behaalde resultaten zijn leuk, maar wel in combinatie met de rol die iemand had in de koers.
'@Treenert: door zijn voorgaande resultaten in de AGR en het feit dat dit 1 van zijn doelen is dit jaar heb ik ook Matthews als kopman maar als Dumoulin van start zou gaan ging ik mss ook twijfelen aan hem, heeft gewoon een heel team mee in ondersteuning dus dit heeft nog meer de doorslag gegeven. Dit kun je bvb niet zeggen over Colbrelli waar Bahrein meerdere opties heeft.
Word toch wel moe van die kopmanpunten. Heb Valgren, Gasparotto, Sagan als tweede kopman en Alaphilippe als derde kopman, maar had Kwiatkowski als eerste kopman. Daardoor pak ik amper punten op mensen die Valverde en Sagan als eerste en tweede kopman hebben..
Kwiatkowski is toch wel de miskoop van dit voorjaar.
Nou, met Albasini valt er denk weinig te scoren. Die oogde niet best vandaag. Qua Benoot vraag ik me af of er iets gebeurd is.. die was ook al vroeg uit beeld.
Op voorhand had ik voor deze uitslag getekend, maar uiteindelijk valt de volgorde van de top-10 wat tegen (Alaphilippe 1e kopman & Sagan 2e kopman). Maar goed, vermoedelijk stijg ik juist + Henao & Woods maakten een prima indruk voor woensdag!
Inderdaad jammer van die lekke band van Matthews. In het slechtste geval als die niet meekon toen het hard ging sprint die gewoon voor de 11e plaats tegen Gilbert. En we zullen het nooit weten als hij meekon met Valverde, Alaphilippe en Sagan want dan zou er een topnotering ingezeten hebben zelfs.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.