Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 11 ... 110 111
hartstikkebedankt

Alsof iemand Ait el Abdia, Anacona, Bidard of Zakharov gaat nemen, maar die zitten er wel in. Daar gaat het mij om.

jsprunk

Ik zit vooral met de Scheldeprijs in mijn maag. Vorig jaar verloor ik daar veel punten door geen Kittel te hebben, maar toch vind ik hem nog steeds te duur. Zou liever Viviani opstellen (die ook punten kan pakken in Milaan San Remo), maar geen idee of die hem ook gaat rijden..

YungNikopolidis

Ik zou voor een sprinter gaan die naast de Scheldeprijs ook nog andere klassiekers rijdt. Verwacht sowieso niet dat Kittel dit jaar de Scheldeprijs pakt. Heeft moeite zich te mengen in de chaotische sprints doordat het aantal topsprinters in de breedte is gegroeid, lijkt niet de wattages te trappen die hij voorgaande jaren trapte en de lead-out van de Katusha's laat nog te wensen over, hoewel dat al verbetert.

hartstikkebedankt

Hoezo rijdt Sagan eigenlijk nooit mee om de winst in de Scheldeprijs, hij heeft 'm wel gestart de afgelopen 4 jaren maar 2x DNF en 2x plek 70+

YungNikopolidis

De Scheldeprijs is berucht om de valpartijen aan het einde van de wedstrijd, en bovendien richt Sagan zich meer op Parijs-Roubaix, die een aantal dagen erna wordt verreden.

jsprunk

Klopt, ik overweeg Kittel niet echt (al is het maar uit principe voor 1 race, zelfde geldt voor Cavendish die wel op de startlijst staat). Groenewegen is een goede optie die ik al in mijn team heb. Maar van andere interessante opties als Viviani, Greipel, en Bouhanni kan ik niet vinden of ze gaan starten.

In geval van Greipel is dan nog maar de vraag hoe serieus hij rijdt, gezien zijn prestatie vorig jaar (en ongetwijfeld ambities voor Parijs Roubaix).

Valvuillerdemoz

'@A

Laatst gewijzigd
foqu1ta

Kun je ergens vinden wie wat rijd, ik ben sinds ik op scorito meespeel met de wielerkoersen steeds meer interesse gaan krijgen in het wielrennen. En ik wil deze spellen natuurlijk zo goed mogelijk spelen, maar ik heb er nog niet heel veel verstand van. Is er een soort statistiekensite beschikbaar?

Starlynk

http://www.procyclingstats.com en voor de rest is het veel nieuwsberichten googlen en geluk hebben helaas ;) Dat is een beetje het suffe aan het klassiekerspel.. Bij de andere spellen weet je tenminste zeker wie er meedoen!

Connotador

Mosterd.

Laatst gewijzigd
Dylanbroens

Blijf ermee in mijn maag zitten of ik boasson hagen in mijn team op moet nemen of niet? Vind hem eigenlijk te wisselvallig maar voor anderhalf miljoen misschien ook wel weer de gok waard

foqu1ta

'@starlynk dankje, ik zal er eens naar kijken. Ik ken de usual namen wel maar voor de rest is het beetje overal meekijken en hopen dat er wat minder bekende namen worden 'gedropt'. Ben wel benieuwd naar hoe het zal gaan.

WCEendT

'@Dylan
Alles dat ik ervoor kwijt wil is dat EBH mij nog nooit heeft laten hangen!

@Starlynk
Suffe? Naar mijn mening is dit juist leuker, uitdagender, als je er tijd in investeert valt er van elke renner wel wat te vinden dat je naar jou voordeel kunt gebruiken.

Starlynk

'@WCEendt: Ja, suf.. Tuurlijk kun je van de meeste renners wel ergens in de krochten van het internet iets vinden over hun doelen voor 2018, maar dat is dan vaak een artikel uit oktober ofzo en wie weet wat er sindsdien allemaal gebeurd is of wat er allemaal nog kan gebeuren tussen 24 februari en 22 april.. Tuurlijk, Valverde zal vast van plan zijn de Waalse Pijl weer te winnen, maar wie weet rijdt ie ook Baskenland en gaat ie daar op zijn plaat en er is niks meer dat je kunt doen. Zo nog 100 miljoen dingen die kunnen gebeuren waar je absoluut nul invloed op hebt of kunt voorspellen omdat het puur geluk/pech is..

Ik vind het bij de grote rondes veel leuker.. dan kun je net zo goed op zoek naar doelstellingen en betaalt dat soms uit (Uran) of je kijkt de voorbereidingskoersen en ziet wie er echt goed is (ook al laat diegene uitbollen en wordt ie 21e).. Dan heb je dus een voordeel t.o.v. de mensen die alleen maar op PCS kijken of überhaupt zomaar wat invullen :p De kans op geluk/pech is in de grote rondes ook een stuk kleiner.. Tuurlijk, iemand kan alsnog vallen, maar in een periode van 2 maanden kan meer gebeuren dan in 3 weken, en zoals hierboven al gezegd, je weet in ieder geval wie er aan de start staat en heb je niet een renner in je team die in oktober zei dat ie een monument wilde winnen in 2018 en dan begin april zegt "oh nee haha, ik rijd toch de Giro".. Dat soort dingen vind ik suf ;)

nasibal

Ik vind het bij de grote rondes veel leuker.. dan kun je net zo goed op zoek naar doelstellingen en betaalt dat soms uit (Uran)

Uran was een losgeslagen gokje.. ;)

Brillenpoetser

Zijn er serieus mensen die voor een rit 1 miljoen of meer aan een sprinter uitgeven voor slecht een rit? Lijkt mij een slechte investering als je kijkt wat die 1 miljoen oplevert aan het einde van de rit. Dan liever een goede knecht die altijd veel punten oplevert. Zijn genoeg knechten van die prijs die minimaal 150 punten of meer opleveren door alleen al te knechten. Do the math en kijk Hoeveel punten je koopt per miljoen i.p.v. een goede renner voor een rit.

raymankapeens

'@Brillenpoetsen Als die sprinter 1,2 of 3 wordt is het al genoeg

3 keer 100p voor die ene race is 300p.
2.5 keer 250p
2 keer 200p
Dan is 1.5m een koopje

jsprunk

Precies dat. Belangrijkste in dit spel is toch in elke race 3 scorende kopmannen te hebben. Daar geef je zo veel mogelijk geld aan uit. De rest vul je dan op met outsiders/knechten e.d.

nasibal

Daarom gaan gilbert, sagan en greg dit jaar ook gewoon alle 3 mee.

Ab Normaal

Gilbert laat ik thuis. Zonder enige vorm van twijfel.

Brillenpoetser

'@raymankapeens
Dat klopt maar dan kies ik liever multifunctionele sprinters. Ik heb theuns matthews degenkolb trentin en sagan.

Ab Normaal

'@Brillenpoetser
Daarvan rijdt, denk ik, alleen Theuns de Scheldeprijs om te winnen.

Imbatido

'@brillenpoetser Van die namen doet er denk ik niemand mee voor eigen kans in de Scheldeprijs. Veel renners gaan voor de Ronde van Vlaanderen en Roubaix, die gaan zich hier niet in mengen als ze al meedoen. In de Scheldeprijs zul je vooral moeten denken aan Kittel, Cavendish, Viviani, Groenewegen, Bouhanni, Bennett, Bauhaus/Walscheid, Greipel misschien. Als je daar geen goede kopmannen voor hebt kan je het wel schudden. De nummers één en twee leveren je samen inclusief joker zo 500+ punten op. Maar er zit natuurlijk een risicofactor in als ze weer eens op hun bakkes gaan in de laatste kilometers. Al zou de wedstrijd met de aanloop door Zeeland ook maar eens iets anders kunnen uitvallen.

WCEendT

De Sunweb sprinter voor de schelde, mijn joker.

Gilbert, Sagan en vooral Greg zijn een must. Al denk ik stiekem toch nog steeds aan het thuis laten van Sagan.

Jori

Scheldeprijs gaat nu ook door Zeeland, dus kan ook waaiers betekenen en een minder afgetekend sprintfestijn met valpartijen. Maar goed, dat voorspellen voor een koers die pas in april is, wordt pittig ;)

zie bij de 750.000 wel potentiële pareltjes, relatief grote programma's (aldus pcs) en mensen die het werk ook wel zouden moeten aankunnen. Maar de echte programma's blijven toch wel lastig. Van sommige renners waarvan je weet dat ze veel gaan rijden (Roelandts) ontbreekt dus elk schema, behalve dat hij er het openingsweekend bij is

1 2 ... 11 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.