Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 12 ... 110 111
jsprunk

Ik heb op dit moment geen Gilbert en Sagan. GVA is een zekerheid.

Primavoormij

Gilbert komt er bij mij ook niet in. Vanmarcke is lekker underpriced vanwege zijn slechte 2017. Ik stel hem zonder problemen op als derde kopman.

hartstikkebedankt

Grootste twijfelpunten bij mij zijn op dit moment Moscon, Matthews en Gaviria die ieder 3 miljoen kosten en nu in mijn voorlopige selectie zitten. Moscon zijn kwaliteiten staan buiten kijf en hij rijdt veel maar rijdt ie net iets beter dan vorig jaar; Matthews multi-inzetbaar en Gaviria kan super uitpakken maar ook licht tegenvallen voor 3 mil (en waar maak je hem dan kopman). Hierdoor valt bijvoorbeeld een Degenkolb buiten de boot, wat ook een onzekere factor is want Stuyven en Felline zitten natuurlijk overal op het vinkentouw. Daardoor ook geen plek voor bijv. Vanmarcke.

Dit dan even naast het dilemma Van Avermaet, Sagan en Gilbert, waarbij Van Avermaet voor mij een no-brainer is en ik Gilbert waarschijnlijk ook wel een plekje zal geven.

Laatst gewijzigd
Karperdrol

Gilbert laat ik thuis. GvA en Sagan gaan mee.
Degenkolb heb ik wel, Felline heb ik zojuist uit de selectie gezet... Precies wat @hartstikkebedankt zegt, maar dan geef ik toch een voordeel aan Degenkolb.

Gaviria zou ik ook graag willen... maar 3 Miljoen! waar maak ik hem kopman...?
Betreft Vanmarcke... ipv hem heb Naesen.

wat denken jullie?

Primavoormij

Gaviria zou m.i. een uitstekende eerste kopman zijn voor KBK en een goede 1e/2e/3e kopman voor MSR. Ik heb hem voorlopig niet in mijn team maar ik zit vanwege KBK wel te twijfelen.

YungNikopolidis

Tsja de Scheldeprijs. Of je bent spekkoper doordat je puur voor deze wedstrijd investeert in 1 à 2 renners die ook daadwerkelijk op het podium komen / top10 finishen, of je bent de lul doordat deze renners niet in de top20 eindigen of niet finishen. Kortom, het afbreukrisico is (te) groot.

Dan investeer ik liever geld in renners die aan meerdere wedstrijden deelnemen, (kasseien dan wel heuvels) waarbij de kans groter is dat ze vaker top20 kunnen rijden met een eventuele uitschieter naar boven.

Jori

Nja, een enkele sprinter van bijv. 500.000 waardoor je op de kasseien weer een belangrijke upgrade kan doen, is natuurlijk zeker het overwegen waard

Karperdrol

'@Jori dan moet die sprinter van een half miljoen wel top 5 gaan rijden... ik zie er zo gauw niet eentje tussen staan.

Jori

Je klikt op kwaliteiten, sprinten en dan op prijs selecteren. Zitten toch aardig interessante opties tussen.
Moet zeggen dat ik het zelf niet heb gedaan, maar gepoogd heb renners te vinden die en de scheldeprijs willen winnen en punten via andere klassiekers kunnen halen

raymankapeens

'@WCEENDT, Arnt of Bauhaus?

Brillenpoetser

Thnx voor het advies. Heeft trouwens iemand een idee wat wr van roglic mogen verwachten? Zal dat een mogelijke renner zijn voor de laatste 3 ardennen etappes? Goedkoop en jumbo heeft niet veel opties daar voor.

raymankapeens

Gougeard die naam heb ik ook al een paar keer horen vallen, alleen hier niet. Dark Horse?

jsprunk

Gougeard is idd een leuke voor 500k. Kans op teampunten voor Naesen en kan zelf eventueel ook nog wat sprokkelen.

Shittylegs

'@ Brillenpoetser

Gesink krijgt in de ardennerklassiekers de kans van lotto-jumbo. Roglic gaat zich meer richten op ronderijden.

Jori

'@raymankapeens: Gok geen van beiden op basis van vorig jaar en pcs. Qua Gougeard, ben er zelf niet zo heel kapot van en zie niet waar hij moet presteren met Dillier, Gallopin, Naesen en Vandenbergh. Ben bang dat hij het moet hebben van een (kansloze) vroege uitval, waarna hij het niet haalt en weer een dnf'je achter zijn naam zet. Maar hoeft maar 1x goed te gaan (2015 omloop) en je hebt zijn kosten er al uit. Bovendien, als je hem hier noemt, is het sowieso geen dark horse meer, dan hebben nu 1000 mensen hem al overwogen ;)

@brillenpoetser: Vorig jaar was er ook een redelijke Roglic hype, maar kwam het er niet echt uit. Maar qua punch en versnelling, zou er toch wat in moeten zitten. Maar voor de Ardennen kies ik toch liever wat meer "zekerheid"

Threeohthree

'@karperdrol Magnus Cort Nielsen zou zelfs kunnen winnen.

Karperdrol

'@threeohthree Volgens mij is hij aardig in vorm ja! Overweging waard lijkt mij.

Karsten

Dat Sagan er bij mij niet inkomt, daarover ben ik het inmiddels eens geworden met mezelf. Maar ja, dan komt de twijfel weer opzetten tussen Terpstra, Matthews en misschien zelfs Gaviria.... Wat een genot, dat Klassiekerspel ;)

YungNikopolidis

MCN is zeker in vorm, rijdt deftige uitslagen bij elkaar in Dubai en Oman. De vraag is wel wat de hiërarchie zal zijn bij de Astana's, met de aanwezigheid van Lutsenko, Gatto en in mindere mate Valgren en de Vreese. Wel is 750,000 voor MCN beter dan de 3.000.000 die in rook op ging tijdens de Vuelta...

raymankapeens

'@Jori, thanks

Ik zit ook wel met Stuyven, Felline en Degenkolb in mijn maag. Ik vind 3 wel wat veel van Trek ;-)

Phally

Wie verwachten jullie voor dwars door vlaanderen?
Door de nieuwe datum op de kalender en vernieuwd parcours en de onzekerheid over wie hier gaat starten is dit de grootste probleemkoers voor mij.

Poeksel

Drie? Vier van Trek! Een renner wiens naam ik stil moet houden (zo beter Jori?) gaat in sommige koersen ook starten met ambities op een hoge klassering.

Laatst gewijzigd
Jori

'@poeksel: ssst :p
@phally: door de gunstigere plaatsing doen meer favorieten mee, is geen echt probleem meer. Google het maar eens en zoek dan op nieuws ;)

EDIT: @Poeksel, perfect!! :p

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Astana start bovendien in de Scheldeprijs. MCN gaat hier dus zeker mee.

Imbatido

Ik ben vooral benieuwd naar de invloed van een renner minder per ploeg op het koersverloop. Als je die opstelling van Quick Step voor de Omloop ziet vraag je je af wie er na Keisse op kop mag gaan fietsen. Dat team is ongelofelijk: Devenyns, Gaviria, Gilbert, Keisse, Lampaert, Stybar, Terpstra.

1 2 ... 12 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.