Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 13 ... 110 111
Jori

'@imbatido: Van Levevre mogen ze niet meer op kop fietsen, ze moeten gewoon mee met een aanval ;)

Shittylegs

Ik twijfel heel erg over mijn 'B'rijders. Ik vind 2-3 miljoen voor jongens, die ik hooguit derde kopman maak, erg veel geld. Toch ben ik bang, dat wanneer ik de echte toppers neem aangevuld met goedkope gokjes, het in de breedte slecht ga doen. Dan word je wel erg afhankelijk van je toppers.

Maarja het is wel de manier om alles te winnen....

Jori

Heb zelf op dit moment ook geen Gilbert, maar dat lijkt met de minuut meer gekkenwerk. Die man kan een programma afwerken waar je eng van wordt.
Vorig jaar zoveel punten en nu kan hij maar liefst 4(!) races extra rijden (strade bianche en parijs roubaix staan al op de kalender en WP en LBL sloeg hij enkel over nadat hij met een gescheurde nier de AGR had gewonnen). Hoewel hij wel op oa Kuurne lijkt te ontbreken...

hartstikkebedankt

Voorlopig staan ze er alle 3 nog in bij mij

YungNikopolidis

Ik heb er toch voor gekozen een van 'de grote drie' te passeren. Is denk ik toch verstandiger om de 6 à 7 miljoen te spreiden over 2 subtoppers die ook voor het podium kunnen strijden en om tweede / derde kopman te maken.

Chesron21

Voor mij is het simpel. Van Avermaet is een no brainer. Mocht Gilbert zelf een wat mindere dag hebben, dan nog eindigt er bijna altijd iemand van zijn team top 3. Ook rijdt hij inderdaad veel wedstrijden. Dit geldt niet voor Sagan + hij rijdt minder wedstrijden. Kan m'n dood betekenen om die klasbak thuis te laten, maar die 6 mil kan ik verder nog erg goed gebruiken.

Karperdrol

dus jij zou eerder voor Gilbert gaan dan voor Sagan!?

YungNikopolidis

Volgens PCS rijdt Sagan 8 wedstrijden (inclusief Scheldeprijs) en rijdt Gilbert er 5. Dan kan je beter klasbak Sagan meenemen en de 6 mln van Gilbert uitgeven aan een andere QS renner + een andere renner upgraden.

hartstikkebedankt

'@Yung ik zou iets beter je research doen inclusief andere bronnen dan PCS

Chesron21

Sagan is fantastisch, maar zijn team niet. Hij moet alles alleen doen en het is al vaker gebleken dat de teamtactiek van quick step veel winnaars oplevert

Laatst gewijzigd
Karperdrol

'@chesron21, dit is toch leuk!

arviidd

'@Chesron: Dan doe je Oss en Burghart toch echt te kort, zijn maar weinig teams die over zulke mannen beschikt.

YungNikopolidis

'@Cherson21 vergeet niet dat Oss is aangetrokken om Sagan bij te staan in het voorjaar.

@hartstikkebedankt ik heb inderdaad gelezen dat Gilbert eventueel nog het drieluik door de Ardennen gaat rijden, maar dat is nog onzeker. Voldoende om over na te denken in ieder geval, zal zeker nog het een en ander veranderen de komende dagen ;-)

jsprunk

Als je 6 of 7 M uitgeeft aan een renner, moet je die blind kopman kunnen maken in meerdere wedstrijden.

Bij Gilbert durf ik dat niet. Ten eerste is het maar afvragen of hij weer dezelfde vorm heeft als vorig jaar (want die was een stuk beter dan in de jaren daarvoor). Daarnaast heeft hij een hoop ploeggenoten die ook voor de winst kunnen strijden, dus als hij niet de sterkste is, of niet in de voorste groep zit, zal hij wellicht niet mogen rijden. Hij lijkt me dan ook niet iemand die vol doorknalt voor een 5e of 6e plek, wat Greg zeker wel doet.

Sagan is echt een twijfelgeval, wat mij betreft. Het openingsweekend is een weekend waarin hij veel punten laat liggen: daar zul je dus andere toppers voor moeten kiezen.
SB, AGR en PR moet ik nog maar zien of hij top 5 eindigt. Ik ben op dit moment tevreden over vrijwel al mijn opstellingen in een team zonder Sagan, dus ik denk dat ik hem er ook uit laat.

Karperdrol

Jsprunk... Ik zou Sagan er niet uit durven halen.
3x top 5 rijden met x2,5... mis je veel punten.

jsprunk

Dat ligt er aan wat mijn alternatieve kopmannen zijn, toch? Als die ook top 5 rijden, is er niks aan de hand.

vasnd

Ik heb de 3 kasseitoppers er allemaal in. Laat juist Valverde er dit jaar uit..

Primavoormij

'@karperdrol. Zo eenvoudig ligt het niet. Je moet kijken wat het verschil is tussen de verwachte punten die Sagan haalt met x2.5 en diegene die je anders tweede kopman zou hebben gemaakt (bijv. Vanmarcke, Naesen) en vervolgens kijken of dat verschil het weglaten van Sagan rechtvaardigt. Daarbij rekening houdend met factoren zoals de prijzen van renners en de gevolgen voor de derde kopman.

jsprunk

Valverde heb ik dan inderdaad weer wel, aangezien hij 2 keer eerste kopman wordt en daar dan ook flink presteert.

WCEendT

'@rayman
Of Walscheid, ligt beetje aan hoeveel informatie sunweb geeft tegen de 23e over hun ambities tijdens de schelde.

Jori/poeksel??? Mollema is i.i.g. mijn trek man.

jort101

Hoor heel weinig mensen over Vanmarcke, maar blijft toch een topper als hij in vorm is. Als je kijkt naar zijn resultaten in 2016 is hij toch echt één van de toppers. Ook ben ik fan van Vanmarcke, dus blijf hopen op een grote overwinning dit jaar wat zeker mogelijk is als alles een keer op zijn plaats valt.

WCEendT

'@Jort101
+ hij heeft de leeftijd om nu echt te gaan oogsten, ook wat meer ervaring. MAAR zijn koers instinct laat soms wel wat te wensen over, ook heeft hij nou niet zo'n heel bijzondere ploeg op Langeveld en eventueel een goede Modolo na. Blijft lastig!

Indien je veel vertrouwen in Vanmarcke hebt kun je de keuze om Gilbert of Sagan thuis te laten al wat meer verantwoorden, want dan is in de kasseien koersen Vanmarcke gewoon een van je drie kopmannen. Dit geldt overigens voor alle subtoppers, als jij echt denkt dat iemand zich bij de top gaat mengen dit jaar dan laat dat zoveel meer ruimte om één van de drie te droppen.

siets

Helaas heb ik dat sterke gevoel bij geen vd ‘sub’toppers.. toch denk ik niet dat de uiteindelijke Scorito.com winnaar alle drie de toppers in z’n team heeft..

foqu1ta

Ik weiger Sep op te stellen want vorige keer koos ik hem zonder dat ik hem kende en deed hij helemaal niks. Daarintegen heb ik GVA Sagan en Gilbert 'gewoon' opgesteld. Ik ben bang dat ik teleurgesteld ga zijn in mezelf als hun wel goed presteren en ik ze niet heb meegenomen.

vasnd

'@siets dat is het standaard verhaal helaas. Vooraf voorspellen wié er relatief minder presteert tov van een relatieve overpresteerder is schier onmogelijk joh. Flink wat euro's op zetten anders ;). Hier komt het aloude adagium weer om hoek kijken: de winnaar heeft altijd gelijk.

Edit1
Ik heb bij geen van de 3 bazen van het voorjaar een vermoeden dat ze uit vorm gaan zijn. Oke, Sagan rijdt minder en zou vanwege z'n kleine de focus kwijt kunnen zijn. Verwacht het echter (weer) niet.
Naesen, Moscon, Vanmarcke, Theuns, Felline etc kunnen de revelatie van 2018 worden, maar is er om daar vanuit te gaan echt een solide aanleiding toe? M.i. Niet en dan is het puur gokken.

Edit2
Overigens het omgekeerde met Kristoff, die zou zo maar beter kunnen zijn dan verleden jaren, maar is dat echt zo waarschijnlijk?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 13 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.