Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 15 ... 110 111
elstupidoloco

Iedereen die vorig jaar beter heeft gepresteerd dan vooraf verwacht neem ik überhaupt niet mee. Om dit enigszins objectief te bepalen heb ik de odds van vorig jaar afgewogen tegen de uiteindelijke behaalde plaatsen/punten. Gilbert komt er daarom bijvoorbeeld echt niet in. Enkel over kwiat twijfel ik, omdat hij zijn vorm dit jaar echt door lijkt te trekken.
Kristoff valt me dit jaar positief op, hij komt de heuveltjes aardig goed over, sprint lekker mee en oogt scherp.
Lutsenko vind ik een spannende renner. Rijdt op dit moment beresterk en zou dit jaar echt een stap kunnen maken in het klassieker werk.
En ik heb nog niemand over Tony Martin gehoord volgens mij. Hoe denken jullie daarover? Vorig jaar veel pech met valpartijen en lekke banden. Dit jaar geen Kristoff in de ploeg. Leuke gok voor 750k

Jori

Ondanks het "horror" seizoen wat Sagan had, haalde enkel Stybar meer punten op de kasseien, naast de dure jongens en dat enkel door de teampunten.
Gezien de kopmanregel zijn dus iig 2 een must, 3e eigenlijk ook tenzij je net de juiste keuzes tussendoor maakt en/of 1 tegen gaat vallen.

Heeft er iemand eigenlijk een betere kijk op de startlijst van de Scheldeprijs?
Kittel, Cavendish, Groenewegen , Bouhanni, Bonifazio lijken mij zekerheidjes dat ze rijden en ervoor gaan, maar verder?
Viviani zie ik ook wel hiervoor, Roelandts zou ik erg graag willen dat hij gaat en bij andere teams tast ik echt in het duister.
Sunweb stond vorig jaar bijv ook Bauhaus en Walscheid op de lijst, waar Bauhaus crashde en Walscheid ging sprinten (of was hij altijd al eerste keuze??). Nu is daar ook nog Theuns bijgekomen. Bij UAE nog Consonni? Astana heeft Cort en Minali. Bora weer Ackerman? AG2R Venturini of Barbier? Cannondale mss nog Modolo, ondanks een vol programma of toch McLay (lijkt me logischer)?

@imbatido: Lutsenko is idd een leuke joker, maar weet niet hoe hij zich in het team verhoudt tot Valgren en Cort? En gaat hij kasseien, ardennen of beiden? Lijkt me nu wel trouwens een redelijk gehypte renner, net als bijv Roosen. Kristoff oogt goed na het dramajaar bij katusha, maar vroege aanvallen lijken steeds meer een trend te zijn en daar heeft hij wel wat moeite mee. Maar erg interessant is hij zeker!
Tony Martin verwacht ik echt helemaal niets van, had vorig jaar ook al de kans. Maar kan er natuurlijk flink naast mee zitten. Maar heb zelf denk ik stuk of 6 rijders van 750.000 die ik sowieso boven hem zou prefereren

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jori
Ik verwacht niemand in de top 10 die ook goed wil zijn in P-R, dus geen Theuns, Roelandts etc.

jsprunk

Roelandts weet ik wel zeker, want BMC doet niet mee aan de Scheldeprijs ;)

Jori

'@Crown_Collective: Bij ICA verwacht ik dan nog eerder Holst Enger, toch wat sneller dan Sbaragli die het moet hebben van een hele zware koers.
En Coquard is leuk, behalve dat hij bijna geen enkele klassieker mag rijden :(
Blythe en Boudat heb je idd gelijk in, maar vind dat wel heel erg zonde van mijn geld :p

@WCEendT: Theuns deed het paar keer, maar kon nooit 2 uitslagen rijden (of scheldeprijs was hij goed, of Roubaix. Maar das wel scorebord journalistiek, geen idee of hij werd opgehouden door de massale val vorig jaar). Roelandts deed het niet onverdienstelijk (22e in Roubaix en 4e in de scheldeprijs). Met zo'n resultaat dit jaar zou iedereen gek zijn hem niet te nemen

EDIT: @jsprunk: Oh wow, je hebt helemaal gelijk. Dacht dat het aan pcs lag dat er zo weinig teams stonden, maar op de site van de organisatie staan ze er idd niet bij!

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Ik heb mijn darkhorse voor dit jaar al gevonden en dat voor maar 750K!
Gaat dit jaar maar liefst 8 klassiekers rijden, waarvan de meeste in dienst maar ook enkele voor eigen kans, en maakt daarbij ook nog eens kans op teampunten van zijn kopman! Dit wordt de Barbero van het klassiekerspel, die moet je hebben! Of juist toch niet :)-

Primavoormij

'@jelle zijn voornaam begint met een 'G'

Poeksel

'@Jelle: Stttt

Jori

Het hele idee van een darkhorse, is dat weinig mensen hem hebben. Het dan hier verkondigen, met cryptische aanwijzingen waardoor elke 8-jarige hem kan vinden, is het gehele tegengestelde van een darkhorse. Noem het dan gewoon een koopje en noem het beestje volledig bij zijn naam, al houd ik liever zijn naam stil. Iedereen met beetje onderzoek heeft hem namelijk in zijn team, enkel de namenhunters zonder idee pikken hem hierdoor op

Jori

'@WCEendT: Al een bericht naar Scorito gestuurd? Ponzi doet mee met Strade Bianche, maar staat nog niet in scorito!

Edd1e

Ik laat ook een van de drie thuis. Ik verwacht namelijk dat twee mannen van drie miljoen meer punten gaan halen dan een van 6 miljoen. Alleen nog de twijfel welke van de twee ik thuis laat, Gilbert gaat mijn inziens vorig jaar niet evenaren en Sagan rijdt minder wedstrijden..

Threeohthree

'@jelle, neem je deze kopman ook? Wel over getwijfeld maar nog niet echt onder de indruk van zijn seizoen tot nu toe.

wesley1983

Ik blijf maar twijfelen om mijn laatste 3 renners. Heb nog 7,5 miljoen te spenderen. 3miljoen geprijsden Terpstra/Benoot/Moscon, 2 daarvan in combinatie met 1,5 miljoen geprijsden Senechal/Stannard/Debusschere of Keukeleire. Ik kan gewoon niet kiezen tussen de Quickstep, Lotto en Skyrenners.

snellerfietsen

Hahaha ja nizollo is de verlossing. Eindigt 8x top10 ondanks zn 3 kopmannen

Jelle van der Linden

'@Primavoormij, Nizzolo heb ik ook maar daar hintte ik niet op, deze begint met de letter B :)
@Threeohthree, Nee vindt hem veel te duur geprijsd en als die dan toch zo goed jaar heeft als een aantal jaar geleden, ontvang ik toch de teampunten. Als je Degenkolb bedoelt, die heb ik er al wel in gehad, maar nu toch weer eruit. Vindt hem alleen zijn prijs waard als ik hem ook echt kopman maak in de koersen die hij rijdt, maar daar hoef ik hem niet persee voor mee te nemen. Rijdt al niet de eerste 2 klassiekers, dus. Maar verwacht wel de nodige uitslagen van hem aan de koersen die hij rijdt.

@Jori, denk wel dat via de betaalde versie van Scorito er nog nauwelijks van die namenhunters zijn, merk je ook wel aan dat er minder de vragen 'wie is beter' gesteld worden (x of x) Maar snap wat je bedoelt, de renner in kwestie die ik aanhaal levert waarschijnlijk nauwelijks punten op, want dit is zijn debuut op de klassiekers dus wordt vooral een verkenning, maar een beetje opstoken kan geen kwaad. Vindt het zelf wel leuk om renners te kiezen die juist kunnen verrassen, maar het zal geen darkhorse zijn waarschijnlijk :)

Laatst gewijzigd
vasnd

Ik heb nog wel een interessantje voor op het vuur: Julien Vermote. Altijd in dienst en nu mag hij zelf.

Threeohthree

'@jelle, zo zat ik ook inderdaad, een hoop concurrentie in die prijsklasse.

Is er bovendien al iemand die iets meer weet over de gezondheid van trentin? Twijfel sowieso gezien quick step zijn renners vaak veel beter maakt dan wanneer zij voor andere ploegen rijden. Echter is het wel interessant als je hem bijvoorbeeld combineerd met albasini. In deze categorie concureerd hij met colbrelli, demare, stuyven, en theuns. Al deze renners kunnen veel punten gaan pakken dit jaar, echter krijgt colbrelli concurrentie van nibali, theuns zal soms moeten afwisselen met matthews, demare zit niet in een ploeg die veel punten gaat pakken, en stuyven, tja, toch wel weer concurrentie van degenkolb.

Verder interessant om te zien hoe veel mensen wellens, lutsenko, en costa opnemen. Zij zijn duidelijk de renners in vorm maar trekken ze die lijn door?

ratajan

Weet iemand waarom cobrelli vorig jaar zoveel beter scoorde dan demare? Cobrelli wordt 7e, 9e, 10e en 2 x 13e. Demare 3x 6e maar heeft maar de helft van zijn punten. Ik snap het niet ( maar ben ook nieuw dus kan aan mij liggen)

joern00

Colbrelli won vorig jaar ook de Brabantse Pijl. Die wedstrijd is er nu niet meer bij, maar ik veronderstel dat die punten er niet afgetrokken zijn.

Jelle van der Linden

'@vasnd, Vermote is inderdaad een interessant naam en zal weinig gekozen worden, dus kan in positieve zin gaan meevallen! Hij heeft zeker de motor om mee te doen in de voorjaarsklassiekers, maar twijfel of hij wel genoeg de sprint/punch + ervaring heeft om op het moment voorin mee te doen. Als hij veel tussen plaats 15-20 eindigt haalt hij niet veel punten binnen en dat denk ik op dit moment bij hem, maar het zo maar eens een verrassing kunnen worden.

En wat denken jullie van Baptiste Planckaert dit jaar, heeft een jaar meer ervaring en wil een stap gaan maken dit voorjaar, heeft een goede sprint in de benen en hij heeft in de ploeg een beschermde status zonder een echte kopman. Gaat dit jaar waarschijnlijk ook meer voorjaarsklassiekers rijden dan vorig jaar (zoals Omloop het Nieuwsblad). Wat denken jullie?

Richie Dumoulin

Team staat bijna. Nog twee plekjes vrij en 1.5 miljoen budget. Geen kopmannen oid meer nodig en verdeling kassei/sprint/heuvel is ook al prima.

Zijn genoeg 750k renners die 2-3 wedstrijden top 20 kunnen rijden, maar kun je voor 1.5 miljoen niet beter een renner van 1.0 miljoen van BMC/QSF/BORA nemen en een renner van 0.5 miljoen als dark horse?

Jori

nja, gezien je ze ws niet als kopman inzet, is het een simpele optelsom.
Welke resultaten verwacht je van je renners, krijgen ze nog eventuele teampunten en is dat meer of minder dan sommige renners?
Zowel in de 1 mil, als 0.75 als 0.5 zitten erg interessante renners die op voorhand hun geld echt wel waard zullen zijn, als je uitgaat van de hypothetische 100 punten per 1 mil.
En teampunten zijn erg belangrijk, als je een 500.000 renner weet te selecteren van wie de ploeg al een 1e en 2e plaats haalt, terwijl hij rijdt, heeft hij zijn kosten er al uit, uitgaande van 100 punten per 1 miljoen. Kijkende naar bijv V Avermaet vorig seizoen, dat leverde je al 160 punten op voor een renner, zolang hij iig maar met greg is gestart in de desbetreffende klassiekers

Laatst gewijzigd
Karsten

Toch ome Sagan er maar ingefietst. Nog verrassend tevreden over het team dat daardoor is ontstaan. Helaas uiteindelijk wel Matthews en Stybar moeten slachtofferen daardoor. Dat wordt nog zes dagen schuiven, puzzelen en piekeren in de hoop ergens wat te kunnen bezuinigen.

Richie Dumoulin

Klopt Jori. Punten voor de knechten van bijvoorbeeld Greg zijn redelijk in te schatten. De 750k renners kunnen uitschieten, enkel namen hier zijn al genoemd, of flink tegenvallen. Laatste optie kiezen maakt het wel leuker om de koersen te volgen!

Colbrolli

Wat denken jullie van Christophe Laporte dit jaar? Heeft een sprint in de benen en iedereen rijdt in zijn dienst bij cofidis

1 2 ... 15 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.