Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 16 ... 110 111
Jori

Leuke renner! Maar heb niet echt gevonden dat iedereen in zijn dienst rijdt, bijv. Claeys moet de kasseien ook aankunnen.
En de "sprinters" koersen waar hij het echt goed zou kunnen doen, zal hij ws niet worden uitgespeeld.

Niballie

Is wel ergens te vinden over Laporte, dat iedereen in zijn dienst rijdt. Maar Bouhanni zal MSR en Scheldeprijs rijden.

Er was op de vorige pagina ergens iemand die zei niemand mee te nemen die vorig jaar boven verwachting gepresteerd heeft, zoals Gilbert. Bedenk dan wel even dat Gilbert voor het eerst in jaren zo’n vol klassiek programma, met kasseien erbij en zonder een dominante Greg, heeft gereden als een van de kopmannen van QS. Met de nodige vrijheid dus en zonder een GVA die alles opeist.

En wie hebben dan allemaal nog meer boven verwachting gepresteerd? Gaan die ook allemaal niet mee? Dan hou je weinig over. Naesen? Kwiatkowski? Moscon? Van Baarle? Colbrelli?

elstupidoloco

'@allieballie

dat was ik! Colbrelli gaat toevallig idd niet mee nee, evenals van Baarle. Moscon overigens ook niet, hoewel ik dat niet een voorbeeld van een renner die vorig jaar overperformed heeft. Megatalent natuurlijk! Alleen ga ik hem nergens als kopman inzetten en dan vind ik 3 miljoen vrij prijzig.
Kwiat had in 2016 een slecht jaar, maar is überhaupt een enorme klasbak. Niemand heeft zo vaak sagan verslagen als kwiat volgens mij. In iedere koers die hij start een kanshebber. Mee dus.
En naesen reed vorig jaar in Gent Wevelgem, de ronde en PR buiten de top 20. Dan is er van overperformen volgens mij geen sprake als je ziet hoe makkelijk hij reed.

Dan quickstep. Volgens mij is iedereen bij quickstep dit jaar overpriced. In de eerste plaats omdat je van tevoren nooit precies weet wie ze wanneer uitspelen (vaak gewoon afhankelijk van koersverloop). Lastig dus om iemand kopman te maken. In de tweede plaats omdat vorig jaar het ploegenklassement aardig wat puntjes heeft opgeleverd, maar dit jaar niet. Ik heb echter sterk de indruk dat de behaalde punten van vorig jaar vrij bepalend zijn voor de verwachting (en prijs) van de renners dit jaar.
In het geval van Gilbert hebben we gezien dat hij vorig jaar vaak vroeg in de aanval ging en van daaruit won. Als hij bij de grote twee blijft zitten heeft hij denk ik te weinig punch op de kasseistroken om diep in de finale deze mannen er op te leggen (als de echte hoogvorm ontbreekt).
En de rol van Boonen mogen we denk ik ook niet onderschatten. Doordat Boonen in de achtergrond mee reed kwam de achtervolging wss minder goed op gang. Het is maar de vraag of Gilbert zonder Boonen als afstopper ook vooruit kan blijven.
Voor mij te veel mitsen om 6 miljoen voor Gilbert af te tikken

Primavoormij

'@elstupidoloco alles wat je zegt ben ik het mee eens en ik heb dan ook exact dezelfde renners wel/niet in het team als jij :P

Laatst gewijzigd
Niballie

Wat ik bedoelde was uiteraard dat ik je uitspraak ietwat overtrokken vond, omdat er wel verhalen achter zitten bij de goede, danwel minder goede prestaties van grote namen. Pech, gevallen, kopman gevallen, nieuwe ploeg, ander programma, enz.

Verder ben ik het met je eens wat betreft QS. De Scorito punten van vorig jaar zijn ook vertekenend, omdat toen nog teampunten voor het klassement gehaald konden worden. Hierdoor hoefde bijv. een Stybar dus niet eens zelf zo goed te presteren, omdat Gilbert hoog in het klassement stond, won en ook bijv. een Lampaert won nog. De rol van Boonen die jij beschrijft kunnen anderen wel overnemen, omdat ze zo veel kopmannen hebben. Als Gilbert vooraan rijdt kunnen Terpstra en Stybar ook afstoppen en als Stybar vooraan rijdt kunnen Lampaert en Gilbert dat ook. Maar al met al veel onzekerheid,
omdat er zoveel kunnen winnen daar (Gaviria, Alaflip en Devenyns nog niet eens genoemd).

Verder vind ik overperformen iets anders dan boven verwachting presteren.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Ik ook muv Colbrelli. Maar dat is dan de renner in mijn team waar ik het meest over twijfel op dit moment.

Niballie

Colbrelli is bij mij uiteindelijk gesneuveld. Moscon en Van Baarle hebben het bij mij ook niet gehaald. Vooralsnog kan ik de aanwezigheid van Gilbert en de afwezigheid van Sagan nog verantwoorden voor mezelf gezien de balans in mijn ploeg als geheel.

elstupidoloco

'@allieballie

Eens over je punt overperformen/ boven verwachting presteren.

Over de rol van Boonen: zijn aanwezigheid zorgde er wel voor dat andere renners de vooruitgeschoven posten konden zijn. Ik vraag me af of Gilbert dit jaar de ruimte krijgt om vroeg weg te komen. De enige binnen de ploeg die de rol van stoorzender in de achtervolgende groep echt goed kan spelen is denk ik Gaviria, nadat Boonen en trentin zijn vertrokken. Trentin was hier natuurlijk ook een meester in. In die rol moet je echt over hele rappe benen aan de meet beschikken en Stybar en terpstra hebben die toch niet echt. Daar wordt dn Greg niet bang van

Niballie

Ah, op die manier bedoel je. Dat ben ik wel met je eens ja.

Niballie

'@C_C

Klopt, maar als hij zich niet zo ontbolstert dan is 4 miljoen wel veel (met dat voordeel meegenomen dat Stybar in de Witten Straten altijd goed is). En er zijn geen teampunten meer voor een klassement, waardoor Stybar vorig jaar zo achterlijk veel punten had (4e met 3 toptien plaatsen).

wesley1983

Stybar kan je wel met een gerust gemoed kopman maken in Strade Bianche (1e, 2e en 4e afgelopen 3 jaar) en Parijs Roubaix (2 keer 2e al), waardoor die 4 miljoen zich al redelijk kan uitbetalen.

arviidd

Stybar is op dit moment lekker aan het rijden in Portugal.

Colbrolli

'@Jori http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3128869

foqu1ta

Shit, ik ben nu echt 100% tevreden met mijn team.. maar we hebben nog zoveel tijd te gaan voordat de deadline is dat ik er waarschijnlijk weer superveel aan ga veranderen.. kan ik er niet een slotje op zetten :/

wesley1983

Heb ik het mis als ik zeg dat dit spel ook een beetje een geluksfactor met zich meebrengt. Met races erbij als dwars door vlaanderen en de scheldeprijs is het toch enorm gissen wie er aan de start zal komen met als gevolg dat je daar kopmanpunten gaat verliezen. Sta nu eigenlijk op het punt om Theuns aan mijn ploeg toe te voegen omdat die in het verleden daar goede resultaten heeft gereden maar ik zie totaal niet welke andere klepper ik daarvoor uit mijn team moet gooien en voor hetzelfde geld rijd Theuns daar dan ook niet. Zie het ook niet zitten om bvb. een Kittel erin te passen enkel omdat hij de scheldeprijs rijd. Groenewegen is ook een optie, start naast de scheldeprijs ook nog in Kuurne-Brussel-Kuurne en in Gent-Wevelgem maar zal daar waarschijnlijk niet bij de besten zijn dus ook een vraagteken ten opzichte van anderen van mijn ploeg.

Poeksel

Nee hoor, het is puur kunde. Alles is van tevoren uit te rekenen. Dat kost wel veel tijd, bovendien is de formule nog niet perfect, dus ik snap wel dat mensen maar een beetje gaan gokken.

wesley1983

Poeksel dus jij weet al de startlijsten van al de races? Yeah right :-)

JimKro

Echt rocket science is het niet toch? ;)

Poeksel

Alpha Zero zou het spel met twee vingers in de neus winnen.

Jori

Nja, er zijn al paar voorlopige startlijsten en paar renners hebben het aangegeven. Pcs, cyclingfever en google helpen je echt veel verder. Voor scheldeprijs is de enige echte dubieuze koers, maar daar heb je nog "zekerheidjes" als Kittel, Viviani, Groenewegen, Cavendish

El Mel

'@foquita Ik heb hetzelfde! Misschien elkaar account overnemen, wachtwoord wijzigen en zaterdag 12 u weer teruggeven aan elkaar ;)

Poeksel

Maar El Mel, foqu1ta, de tips van Wielerflits zijn nog niet eens gepubliceerd! Vorig jaar hadden ze toch maar mooi Moscon goed!

dspiky

Scorito heeft een "vriendenpakket" uitgebracht, waarmee je voor 5 euro 5 vrienden kunt laten deelnemen aan het klassiekerspel.

Jelle van der Linden

-

Laatst gewijzigd
foqu1ta

'@Poeksel,ja maar daarom ik verander hem toch nog wel minstens elke dag 1x...
@ElMel das een goed idee haha!

Ben wel benieuwd naar het wielerflits team.

1 2 ... 16 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.