Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 17 ... 110 111
Jori

Volgens mij ben ik eruit. Een team met de grote 4 zelfs (Kwiat, Gilbert, Sagan en Avermaet). Eigenlijk vooral omdat ik veel bij de lage prijscategorieën zag en slechts in een paar echt vertrouwen had van de prijscategorie 1 tot 3.5 miljoen. Nu nog maar even budget team in elkaar zetten, nu de overweging of ik daar rechtstreeks ca 75% van mijn selectie kopieer of nieuwe namen erbij ga zoeken :p

Karperdrol

Ik ben er ook redelijk uit!
twijfel nog wel tussen Colbrelli of D. Martin. (D. Martin kan ik met een gerust hart kopman maken in de Ardenne)
suggesties?

Jori

nja, Martin moet zeker 2x top 5 kunnen rijden (voorzichtige inschatting), waar ik dus 80 punten per race zou rekenen. Vraag of dat x3, x2.5 of x2 of x1 is obv je selectie. Vervolgens mag je dat vergelijken met je andere eventuele kopmannen en daar krijg je een totaal punten uit.

Verwacht nergens echt Colbrelli als kopman? Dan moet je dus zijn verwachte punten vergelijken met 1x punten D.Martin + Verschil kopmanpunten tov rest selectie. Gaat al snel de kant op van D. Martin tenzij je andere goede heuvelrijders hebt geselecteerd

Laatst gewijzigd
Karperdrol

zo dacht ik inderdaad ook!
Andere heuvelmannetjes heb ik in de vorm van Matthews en Alaphillipe.

Ik heb er zin in! kan mij niet snel genoeg beginnen.

YungNikopolidis

Is D. Martin de absolute kopman bij UAE tijdens de Ardennenklassiekers? Afgelopen weekend heeft Rui Costa ook aangegeven vol voor de heuvelklassiekers te gaan en Ulissi is natuurlijk ook een gevaarlijke klant. En kan een Swift verrassen?

Poeksel

Ook nog kansen op teampunten dus!

Niballie

D. Martin lijkt me de beste troef van UAE en maakt kans op in ieder geval een podiumplaats in Huy en Luik (en wie weet meer). Costa en Ulissi zijn wel toptien kandidaten denk ik. En natuurlijk kan Swift verrassen, waarom niet?

wesley1983

Als je het jaar ervoor 2e finisht in de Waalse pijl en Luik-Bastenaken-Luik dan mag je terecht het kopmanschap opeisen denk ik dan. Rui Costa en Ulissi zullen ook wel een vrije rol krijgen.

Threeohthree

Ik zou zoals yungnikopolidis al aangaf oppassen met dan Martin in de Ardennen. Costa heeft aangeven dat deze weer een groot doel van hem zullen zijn dit seizoen. Hoeft niks te zeggen natuurlijk, maar zou het nog zeker in de gaten houden.

wesley1983

Dan Martin gaat echt wel vol voor de ardennenklassiekers hoor. Hetzelfde kan je dan ook zeggen over Sky, naast Kwiatkowski heb je daar ook nog Moscon, Henao, Poels en Thomas. Moet je dan ook twijfelen over het kopmanschap daar van Kwiatkowski, Neen toch?

Laatst gewijzigd
Primavoormij

WP en LBL zijn toch free for all op het einde, kopmanschap en rolverdeling binnen het team speelt m.i. dan niet tot nauwelijks nog een rol

Jori

WP komt altijd de sterkste puncher naar boven, daar kan ik je de top 3 al op een blaadje geven.
LBL is natuurlijk meer weersafhankelijk en of er nog een succesvolle late aanval is of een uitgedunde sprint.
Uitgedunde sprint spreekt natuurlijk voor Rui Costa en Ulissi van UAE, maar daarvoor zou oa Martin ook een klein verschil moeten kunnen maken (vorige editie nog het voorbeeld van

Threeohthree

'@Wesley voor mij deels reden om kwiat niet te nemen idd. Al heeft het meer te maken met heit feit dat ik 4.5 mil te veel vind voor 3 wedstrijden.
Bij dan Martin is het voor mij ook meer het gebrek aan informatie dan dat ik bang voor costa ben als concurrent. Zowel dan Martin als zijn ploeg hebben nog niks hierover gezegd.

JimKro

Dan Martin verslaat Costa normaal gesproken zowel in een stijle aankomst als in een sprint, dus daar zou ik echt niet bang voor zijn. Costa kan alleen boven Martin eindigen met een late aanval die niet gecounterd wordt in LBL.

Starlynk

Normaal gesproken eindigt Dan Martin idd voor Costa, maar gezien het verschil in prijs kan het alsnog lonen om Costa te nemen ipv Dan Martin.

Overigens gaat Dan Martin gewoon rijden in de Ardennen hoor, ondanks zijn focus op de tour dit seizoen.. Zie http://www.cyclingnews.com/features/dan-martin-id-regret-it-massively-if-i-ended-my-career-without-going-all-out-for-the-tour/

"Of course I'm going to target the Ardennes Classics too this spring"

hartstikkebedankt

Daniel Martin staat voor mij in de Waalse Pijl en LBL bijna gelijk aan Valverde, gelijk aan Alaphilippe zeg maar. Alleen de prijs van die gasten..

Jori

maar hypothetisch:
WP 1. Valverde 2. Alaphilippe 3. Martin, LBL 1. Valverde 2. Alaphilippe 3. Martin
Valverde 2x 20 punten extra. Dan nog met kopman factor van x3 erbij -> 120 punten extra. Das in principe wel weer een miljoen extra waard.

Goede prijzing vind ik daarom ook van Scorito. Alaphilippe wel wat duurder, maar logisch gezien afgelopen Milaan San Remo

Karperdrol

D. Martin en Alaphillipe heb ik allebei. keuze voor Alaphillipe boven Valverde is dan hij minimaal 1 ritje extra pakt en in een beter team.
Hoe denken jullie daarover?

Starlynk

Tsja, Alaphilippe is wel een lastige.. Hangt met name af van of hij nog een keer hetzelfde kan presteren in Milaan - Sanremo als vorig seizoen.. Schat Valverde in de heuvels toch nog net wat beter in gezien zijn ervaring, dus de vraag is dan of Alaphilippe dat kan compenseren in San Remo.. Hij kan best weer top 3 eindigen, maar buiten de top 20 is ook niet ondenkbaar als hij niet weg kan blijven... Dan is er nog een backup plan dat Gaviria of Viviani de sprint wint in MSR, maar is die kans op 30 punten voldoende?

hartstikkebedankt

Ik zou binnen Quick-Step m'n geld voor Milaan-SR eerder op Gaviria en Viviani zetten dan op Alaphilippe. Bovendien gaat Gilbert het ook proberen dit jaar.

Starlynk

'@hartstikkebedankt: Yep, same here, dus in mijn team geen plek voor Alaphilippe.. Kies wel andere kopmannen in de Waalse Pijl.. Zijn een hoop andere renners voor minder dan de helft van de prijs (Albasini, Henao, Izagirre, Woods, Costa, Ulissi...) die in alle 3 de heuvelklassiekers top 10 kunnen rijden.. of je neemt gewoon Mollema of Gesink als je nog goedkopere opties wil :p Of dus Dan Martin voor iets meer geld en iets meer zekerheid..

snellerfietsen

Naesen neus gebroken... al zegt hij zelf er weinig last van te hebben. Wie gaat hem nu wisselen?🤔

Starlynk

Die Naesen is wel een beetje de nieuwe Sep.. Iedereen kan zien dat ie bulkt van het talent, maar wanneer gaat het er uit komen in resultaten? Misschien dat zo'n neus het fietsen niet direct in de wegzit, maar gaat wel energie naar herstel en daarnaast gaan die valpartijen ook in het koppie zitten denk ik...

Karsten

Mijn vertrouwen in Naesen blijft hoor. Zeker omdat de geschiedenis mij leert dat als ik hem er nu uit zou gooien, me dat duur komt te staan ;)

hartstikkebedankt

Ik overweeg het op te knappen zonder zowel Vanmarcke als Naesen.

1 2 ... 17 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.