Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 28 ... 110 111
klumper

Dubio: Kwiatkowski+Albasini of Alaphillipe+Colbrelli

Zeg het maar

WCEendT

'@Klumper
Kwiat+Colbrelli ;)

@Ralph
Wat ga je met de 500K doen?

Poeksel

'@Ralph123: http://www.wielerflits.nl/nieuws/310731/moscon-blijft-bij-sky-en-krijgt-kopmanschap-in-vlaamse-klassiekers.html suggereert dat hij behoorlijk wat koersen zal rijden.

romanoww

http://www.cyclingweekly.com/news/racing/gianni-moscon-could-face-six-month-ban-as-uci-investigates-reichenbach-crash-366880 vind dit dan weer reden tot onnodig risico.

daan_zeelen_811806

avermaet, sagan, stybar, naessen, stuyven, theuns, trentin, felline, boasson hagen, devenyns, kwiatkowski, valverde, teuns, woods, gaviria, cort, laporte, j.jensen, landa, roosen

tips/wijzigingen die ik moet uitvoeren ?

Ralph123

'@WCEendT Het wordt dan of Moscon + Gavaria of Vanmarcke + Demare. Ik ben er nog niet uit. Op procyclingstats.com staat namelijk dat moscon niet veel rijd..

Laatst gewijzigd
bakfiets

'@wesley1983. Ik had had me wat beter moeten uitdrukken. Ik kijk wel degelijk naar renners die hoog kunnen eindigen. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de renners die ook het openingsweekend rijden. Dan zie ik genoeg renners die ik ook in de koersen van kristoff en degenkolb 2e of 3e kopman kan maken. Dus de criteria is dan hoog eindigen en veel koersen rijden. Ik snap dat je er niks aan hebt als renners in 5 koersen buiten de top 20 vallen en 1 keer een top 10. Maar er zijn er naar mijn bescheiden mening genoeg renners die in 4 a 5 koersen hoog kunnen eindigen. Bovendien is met een minder deelnemersveld de kans groter dat mijn vervangers voor bijvoorbeeld een degenkolb en kristoff hoger eindigen. Je kan die punten maar alvast binnen hebben. Ik vind dat niet nergens op slaan. Het is gewoon een afweging.

snoek1974

'@ bakfiets

Snap je afweging , heb ook gekeken naar bepaalde renners die op meerdere vlakken kunnen strijden en bij heuvel klassiekers gekeken naar renners die ze alle drie rijden waardoor 2 toppers voor de laatste 2 klassiekers buiten de boot vallen .

Dit is ook het lastige van dit spel , dat je niet weet wie er fit zijn en wie er over paar maanden in vorm zijn , verleden jaar bijv zullen veel Alaphalippe gehad hebben en die raakte dus geblesseerd , kan nu net zo goed weer gebeuren of met Valverde en je weet niet wat iedereen rijdt.

Ga geen 1,5 miljoen sprinter selecteren voor de Scheldeprijs want misschien wordt het dit jaar niet eens een sprint door koerswijziging , heb wel sprinters die daar gaan rijden maar of die volle bak daar gaan of zich sparen voor Parijs Roubaix is de vraag .

Vooral de koopjes zijn lastig te beredeneren want had voor de laatste 4 renners nog maar 2 miljoen over had , dus heb ik 4 jokers die misschien in bepaalde gaan pieken of die 0 punten opleveren .

Dus ergens blijft het een gok , maar laat het seizoen maar beginnen

Marsthinaikos

D. Martin, Colbrelli, Theuns, Trentin, van Baarle of Lampaert? Keuzes, keuzes, keuzes:)

Op gevoel neig ik naar Colbrelli of Theuns.

bakfiets

'@snoek1974. Ik had alaphillipe :-). En idd ik probeer dus ook voor die drie koersen renners te selecteren die alle drie de heuvel klassiekers rijden. Maar dat is eigenlijk niet te doen. Factor geluk is voor die koersen gewoon heel groot. Kan nog van alles gebeuren.

De scheldeprijs is idd een koers waar ik vorig jaar volgens mij 1 specifieke renner voor geselecteerd heb ( weet even niet welke) en die reed geen top 10 als eerste captain. Daarom nu maar op de gok renners geselecteerd die er misschien gaan rijden en ook andere koersen rijden.

Maar ook Parijs Roubaix is een gok. Ik kan nu wel iemand gaan selecteren die voor deze koers een doel maakt en bijvoorbeeld het openingsweekend overslaat en dan rijd ie drie keer lek. Dan zit je ook.

Vorig jaar werkte mijn tactiek met (top) renners die mogelijk veel rijden en kans hebben veel top 10 te rijden goed. Alleen had ik kwiatkowski niet en Gilbert wel maar vrijwel nergens captain gemaakt. Dus daar moet je een beetje (veel) geluk hebben.

En natuurlijk heb ik ook een paar renners geselecteerd die het openingsweekend overslaan. Bv een sagan. Maar voor het gros heb ik toch de afweging gemaakt hoeveel koersen rijden ze en zijn ze in staat voor hun bedrag hoog te eindigen.

Maar dat is al vaker hier aangegeven. Het gokaspect is groter dan bij een van de drie grote rondes.

Thijmen1411

Ik ben vorig jaar bij de top 96.1% geëindigd maar weet eigenlijk niet hoe. Ik had dan wel GVA, Sagan, Gilbert, Kwiatkowski en Valverde, maar ook 2-3 500k renners en volgens mij geen een kopman voor de scheldeprijs, als ik me het goed herinner. Dit jaar heb ik tot nu toe geen een 500k renner en ben ik vanwege zoveel twijfel eigenlijk bang een erg teleurstellend resultaat op te lopen.

Edd1e

Voor de twijfelaars heb ik nog een paar pro tips.
500k: Bernal, supertalent die bovenaan gaat eindigen in LBL.
750k: Froome, veel te goedkoop natuurlijk voor een veelvoudig tourwinnaar.
1M: Coquard, pakt ieder jaar gegarandeerd veel punten.
1,5M: Bonifazio, favoriet in elke sprint waar hij aan begint.

Zadelpen

Wij van team Zadelpen hebben een soort van lekke banden formule ontwikkeld afgelopen winter, en dat gaat nu uitgebreid getest worden deze klassieker serie.

Verrassende namen levert dat op. Think ‘moneyball’..... dit wordt het nieuwe poolen.

Vorig jaar 17 duizend deelnemers, nu 8 ongeveer.... aan de ene kant lijkt het weinig, maar ik vind het nog best mee vallen. Lijken toch veel mensen bereid wat te betalen voor een spelletje. Ben benieuwd hoe de tour gaat, want daar komen normaliter de meeste ‘dagjesmensen’ op af. Als dat ook de helft ongeveer gaat zijn, dan wordt Scorito een platform waarop we nog jaren met elkaar de pooldegens kunnen kruisen.

Masterw

Is Gilbert niet wat prijzig jullie inziens?
6m best veel, tuurlijk vorig jaar top jaar, maar moet hij dit jaar nog maar zien te doen toch?

Marsthinaikos

Ik vind hem ook zeer prijzig en twijfel dan ook om hem te nemen. Maar GvA neem ik dan weer wel, heb ik toch iets meer vertrouwen in:).

Er zijn betere opties om dat bedrag te besteden, haal je nog meer punten mee ook.

Starlynk

Ik denk dat iedereen moet kiezen tussen Sagan en Gilbert (of geen van beiden).. GVA lijkt me verplicht.. Alle drie wordt zo prijzig dat je voor de rest weinig opties hebt, maar wie weet kan iemand er toch een mooi teampje mee voor elkaar krijgen.. Ik vermoed dat de meeste mensen voor Sagan zullen gaan en Gilbert links laten liggen, dus als je Gilbert in je team gefietst krijgt en hij presteert goed dan kun je een hele mooie slag staan..

Guillaumao

Info ivm Cav:

Zorgen over het verder vervolg van Cavs (klassieke) voorjaar maakt Heynderickx zich vooralsnog niet.

"De signalen zijn positief. In principe moet het ergste leed van zo'n hersenschudding na 36 à 48 uur geleden zijn. We gaan ervan uit dat hij dan van de dokters het licht op groen krijgt en opnieuw op de fiets kan. Niets wat er op dit moment op wijst dat zijn programma moet worden aangepast. Dat betekent dat hij via Tirreno-Adriatico toewerkt naar Milaan-Sanremo en vervolgens naar Vlaanderen afzakt voor Gent-Wevelgem en Dwars door Vlaanderen. Achter zijn deelname aan de Scheldeprijs staat voorlopig nog een vraag- teken."

Ab Normaal

Vreemd dat er voor de Scheldeprijs een vraagteken achter staat dan

wesley1983

Op de laatste dagen voor de start van de klassiekers kom ik tot volgende afweging: Stybar/Woods of Alaphilippe/Keukeleire. Als je Stybar en Keukeleire vergelijkt kom je tot de zelfde vaststelling, vrije rol in de ploeg, Keukeleire met Benoot als kopman en Stybar met Gilbert als kopman. Enigste verschil is dat Stybar superduur is en al meer een resultaat gereden heeft dan Keukeleire. Alaphilippe daarentegen is tot meer in staat dan Woods in de Ardennenklassiekers maar Woods vorig jaar ook al bewezen met zijn capaciteiten om iets te betekenen. Eigenlijk zou ik ze het liefst alle 4 hebben maar dit gaat dus niet, wat een lastig spel dit, denk dat je vooral veel geluk moet hebben in de keuze van de 20 renners. In het begin had ik budget over, maar dan ben je bezig met puzzelen, laat je goedkoope talentjes(waar je iets van verwacht) vallen ten opzichte van iets duurdere 'zekere' renners en op de laatste dagen kom je dan tot inzien dat je meer budget zou willen en heb je geen plaats meer voor de opkomende pareltjes.

JansK

Herkenbaar, maar dat maakt het spel ook zo prachtig :)

Ik zit nog in mijn maag of ik een goede keuze heb gemaakt voor AGR, WP en LBL. Ik heb Albasini, Matthews, Martin en Kwia.
Landa heb ik genomen vanwege zijn deelname aan AGR, WP en LBL, en hopelijk teampunten voor Valverde dan.

Wat is jullie licht hierop?

Treenert

http://www.wielerflits.nl/nieuws/326027/sporza-zendt-strade-bianche-uit-vtm-doet-milaan-san-remo.html

Da's goed nieuws, verzekerd van goed commentaar óf ze moeten bij Eurosport Jeroen van Belleghem het verslag laten doen.

nasibal

Bij mij staan v.Avermaet, Gilbert en Sagan er alle drie gewoon in. Te prijzig absoluut, maar ben niet ontevreden over de overige namen die ik er naast heb moeten kwakken,. Geen enkele naam die ik ander níet mee zou willen nemen of persé zou willen upgraden. Uiteraard wel wat jongens die nu buiten de boot vallen, maar dat hou je, ook met slechts '2 van de 3'.

Persoonlijk denk ik dat er aantal 'manieren' zijn om punten bij elkaar te rijden met scorito:

1) De gevestigde toppers, die naar behoren presteren. De zogeheten 'mustjes' (Denk Froome, Sagan)
2) Middenmoters met af en toe een uitschieter naar boven. Simpelweg een goede prijs/kwaliteit verhouding (Denk mollema)
3) Degelijke renners met een gunstige prijs welke in de achtergrond en via teampunten een heel behoorlijk puntenaantal behaald over de langere termijn (Denk Polanc afgelopen jaar tijdens de Giro)
4) Grote verrassingen (Denk in het kader van Quintana en Kwiatkowski)
5) Wegens tegenstrijdig nieuws de onduidelijke 'gokjes', die goed uitpakken. Denk Stuyven (Giro?) en Uran (Tour) vorig jaar

Mijn punt is dat categorie 2, wegens de enorme focus op categorie 1 op basis van het puntensysteem net zo goed vervangen kan worden door categorie 3 + extra renners uit categorie 1 tijdens de voorjaarsklassiekers. Het is alleen gewoon wat lastiger om dan de 'juiste' namen te vinden en de kans dat je er naast zit is derhalve groter. Categorie 4 is eigenlijk ook uit te sluiten. Dergelijke verrassingen zijn er vrijwel nooit (structureel over meerdere wedstrijden) in de voorjaarsklassiekers, daar je altijd al wel over iets van een motor en ervaring (en dus leeftijd en dus bekendheid) opgedaan moet hebben. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ondanks dat naesen natuurlijk niet 'onbekend' was, was hij wel nog enigzins een 'verrassing' te noemen vorig jaar.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Zadelpen schrijft: "Vorig jaar 17 duizend deelnemers, nu 8 ongeveer…. aan de ene kant lijkt het weinig, maar ik vind het nog best mee vallen. Lijken toch veel mensen bereid wat te betalen voor een spelletje."

Acht deelnemers is niet veel ;) Maar het eerste weekend is gratis he, dus er zullen nog wel wat deelnemers afvallen.

Imbatido

Het samenstellen vind ik nog wel leuk, maar daarna begint 'het grote gokken' al. Zondag rond het vriespunt, windkracht 5. Wordt het een sprint of toch een slijtageslag. Dus Gaviria-Groenewegen-Demare of meer iets als Van Avermaet-Stuyven-Naesen? Je poule kan al snel om zeep zijn.

JimKro

Ja, één keer je kopman verkeerd en het is verkeken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 28 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.