Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 29 ... 110 111
Treenert

Iemand een idee welke koersen Degenkolb dit jaar rijdt?

Frankschlekopznbek

Mooi stuk @nasibal, ik mis alleen de categorie renners die als subtoppers worden gezien, maar bij topvorm/doorbraak structureel top kunnen zijn(talenten). Ik denk dat de winnaar van het klassiekerspel deze renners heeft en ze captain durft te maken. Daarnaast denk ik dat de winnaar quicksteppers op het juiste moment captain maakt ( ik durf ze niet mee te nemen).

nasibal

'@Frankmetdebesteusernameophetforum

Ik denk dat dat inderdaad de categorie is waarin we mannen als naesen kunnen zetten en ook zeer belangrijk is. Elk jaar zijn er een aantal renners die tegen de top aanhikken en waarvan je hoopt dat ze dat jaar de doorbraak maken. Meer dan 1 of 2 renners zitten er echter nooit in die categorie denk ik.

user20050

Ik zit in dubio, ik heb nog 250.000 over.
Maar zit te twijfelen om Kragh Andersen in te ruilen voor Küng.

- Kragh: Krijgt een beschermende rol is verschillende klassiekers en heeft bewezen vorig jaar van alle markten thuis te zijn, zou dus één van de revelaties van dit klassiekerjaar kunnen worden.
- Küng: Al genoemd als de nieuwe Fabian Cancellara, heeft ook zeker bewezen klassiekers te kunnen rijden. Maar zit ook in het team van Greg, waardoor hij veel teampunten kan binnen slepen.

Wat is jullie mening hierover?

ploep

'@[email protected]

Ligt eraan hoeveel knechten je van Greg reeds in je team hebt.

user20050

'@pierlo

Ik vooralsnog geen enkele knecht van Greg in mijn team

Bazing

'@nasibal

Interessant hoe de aanpak van het samenstellen van het team toch erg kan verschillen. Ik heb lange tijd ook Sagen (en uiteraard Greg) ook in mijn team gehad. Toen ben ik uiteindelijk gaan rekenen, Sagan + 500k of Vanmarcke + Gaviria. Dit kwam bij mij toch sterk in het voordeel uit van Vanmarcke + Gaviria maar dit komt ook vooral doordat ik verwacht dat Vanmarcke weer een top jaar gaat hebben en Gaviria als 2e kopman kan gebruiken in GW en MSR.

Mollemaaktmenietuit

'@nasibal ik heb ongeveer dezelfde aanpak en ook de drie toppers in mijn team, voor de ardennenklassiekers zit ik te twijfelen over Alaphilippe of Valverde. Ik heb landa ook in mijn team dus dan zou valverde met teampunten logisch zijn, echter is Ala natuurlijk ook met quicksteppunten prima en rijdt hij ook MSR. Ideeën hier over?

Ab Normaal

'@Bazing
Sagan kun je ook als tweede kopman gebruiken in GW en MSR. Denk zelfs dat die daar hoger gaat scoren = veel meer punten met de huidige kopmanregel.
Bovendien moet ik het nog maar zien of Gaviria zoveel punten gaat pakken in KBK zondag met de vrieskou.
En Vanmarcke... Die koerst met zijn hart en niet met zijn hoofd. Beresterke renner, maar er is altijd iets met 'm. Het kan zomaar, maar het is en blijft een gok met hem.

Bazing

'@Ab
Uiteraard kan je Sagan daar ook kopman maken. Ik bedoelde ook meer dat ik daar uiteraard Vanmarcke (die ik in de echte kassei koersen als kopman vervanger van Sagan zien) niet kopman maak en dus daar Gaviria wel kopman kan maken. Ja en wat dan de betere keuze is blijkt uit je post wel dat dat echt afhangt van je verwachtingen. Ik heb duidelijk hogere verwachtingen van Vanmarcke en Gaviria dan jij. We gaan het zien, het is alleen maar leuk dat niet iedereen dezelfde verwachtingen heeft.

Ab Normaal

'@Bazing
Helemaal eens! Al beïnvloeden we elkaar hier toch op dit forum met onze overwegingen.
Het is vooral zaak om op je eigen gevoel af te gaan.

Starlynk

Haha ik heb nu ook een team in elkaar geknutseld met GVA, Sagan én Gilbert.. Interessant ;) Ik wil eigenlijk geen Gilbert, omdat ik zijn extra potentieel t.o.v. de 3.5m mannen eigenlijk helemaal geen 2.5m waard vindt... Misschien toch maar weer Gilbert er uit en dat geld gebruiken om elders te upgraden ;)

hartstikkebedankt

Haha ik heb nu ook een team met alle drie en eigenlijk best wel tevreden

nasibal

Ik zit natuurlijk ook wel met het feit dat ik vorig jaar Greg er rotsvast en waterdicht er uit beredeneerde en de beste man vervolgens 83 koersen won in het voorjaar ;)

Gilbert vind ik ook overpriced, maar ik haal liever een sloot punten met een overpricede renner dan een paar 8e plekjes van een subtopper. De kans dat die subtopper het goed of slecht doet is mi even groot als dat gilbert het goed of slecht doet.

Mollemaaktmenietuit

Voor de ardennenklassiekers zit ik te twijfelen over Alaphilippe of Valverde. Ik heb landa ook in mijn team dus dan zou valverde met teampunten logisch zijn, echter is Ala natuurlijk ook met quicksteppunten prima en rijdt hij ook MSR. Ideeën hier over?

Treenert

Ik heb ze ook alle drie, met de nieuwe regels gewoon goed voor > 1000 punten p/p.
Stel je maakt Gilbert 4x je 1e kopman maar hij wordt telkens 'slechts' 3e. Heb je al 960 punten. Hij start zo ongeveer overal dus is m.i. een musthave, zelfs als hij een minder seizoen heeft zoals ik al schetste. De 3,5 mln renners zijn wat mij betreft veel onzekerder en wanneer maak je die 1e kopman behalve Valverde?

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Treenert: jij maakt Gilbert 4x je 1e kopman als je ook GVA en Sagan hebt? Spannend!

nasibal

'@starlynk

Terechte opmerking. Tegelijk lag diezelfde opmerking vorig jaar ten grondslag aan mijn keuze om Greg niet mee te nemen. Met Sagan en nog een paar (sub)toppers er bij was de kans dat ik ooit de noodzaak zag om hem eerste kopman te maken erg klein. Daarmee was ook zn potentie aan punten ook gelijk een pak lager.

Mijn aanvliegroute dit jaar is om gewoon zoveel mogelijk absolute toppers in mn team te pakken zodat ik gaandeweg het seizoen speling heb om de juiste keuzes te maken wat kopmannen betreft.

Laatst gewijzigd
YungNikopolidis

'@treenert mooi dat je het rooskleurig inziet! Wat nou als je hem 4x 1e kopman maakt en hij eindigt telkens als 10e doordat het seizoen totaal niet loopt zoals hij zelf verwachtte en een Terpstra of Lampaert in de vorm van zijn leven verkeerd? Dan heb je opeens 528 punten en zit je op de helft van je >1000.

Elke renner en elke klassieker kan vanuit verschillende punten worden bekeken en we kunnen het blijven doorredeneren, maar het blijft veel 'als als' en vooral puur geluk.

Denk verder dat renners als Alaphilippe, Vanmarcke en Naesen door velen kopman gemaakt kunnen worden als een Gilbert bijvoorbeeld ontbreekt in hun team.

Brillenpoetser

Einde van de rit hoor je iedereen roepen had ik maar...... of zie je wel dat ik gelijk had. Niemand kan alles voorspellen en als je wel alles goed hebt is dat ook vooral geluk. Voor zelfde geld breek iemand een been of wat dan ook. Iedereen inclusoef ik zelf probeert koffie dik te kijken en te analyseren maar het enige wat we doen is speculeren op het ongewisse.
Mijn team staat en ik weiger er nog aan te sleutelen omdat je bezig kan bljjven. Eerste gevoel en ingeving zijn vaak de juiste.

Ceramiche Ariostea

Nu ben ik er echt definitief uit en niemand gaan mij meer hier in dit topic aan het twijfelen brengen. Deze 20 gaan het doen.

Van Avermaet, Sagan, Gilbert, Kwiatkowski, Naesen, Stuyven, Felline. D. Martin, Demare, Trentin, Colbrelli, Wellens, Kung, Oss, Cort, Kragh, Juul Jensen, Herrada, de Buyst, Gougeard zijn mijn 20 soldaten van het voorjaar.

Starlynk

'@nasibal: Met het verschil dat Greg ook vorig jaar op voorhand vaak een prima 2e kopman of op zijn minst 3e kopman was in de meeste koersen.. Voor Gilbert heb ik in de meeste races eigenlijk wel 3 of minimaal 2 andere renners die ik hoger inschat als kopman dan hem.. Op voorhand althans! Kan natuurlijk verandering in komen als hij dit jaar weer het pannen van het dak rijdt, maar dat is afwachten.. Nu al op voorhand zeggen dat je Gilbert in 4 races 1e kopman maakt vind ik vrij voorbarig en dan een 3e plaats als worst case scenario bestempelen gaat me helemaal erg ver ;)

Treenert

Ik snap jullie maar Naessen, Vanmarcke etc zijn voor mij meer onzekere factoren dan de punten van deze 3 renners. Met deze nieuwe spelregels moet je een waterhoofd hebben om hoog te eindigen. Het gaat hem dit keer vnl. zitten in je 1 á 2 mln etc. keuzes die goed uitpakken. Zo vond ik de Küng-Cancellara vergelijking wat voorbarig maar niet eens zo gek. Maar als dat ooit gebeurt, wanneer dan?

@Yung: maak je dan bijv. Lampaert kopman? Je kunt hem in je team hebben natuurlijk, dat snap ik maar kopman; nee dat geloof ik niet. En natuurlijk kan een Gilbert uit vorm 4x 10e worden en dan ben je weg maar dat kan evengoed bij de 3,5 mln renners dus .... De kans dat hij het wel doet is m.i. groter.

@ starlynk: ik zei stel maar kan ook wel 4 koersen bedenken waarin ik dat zou kunnen doen om het verschil te maken. Het was bedoeld om mijn relaas cijfermatig te onderbouwen. Die gasten gaan hun punten echt wel pakken of er moet iets extreems gebeuren maar juist dan ben je aan het gokken.

@Park ben jij een dichter?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Mijn probleem met Gilbert is dat hij heel erg graag de overige twee grote klassiekers wil winnen.
Zet hij daarom niet alles op MSR en PR en rijdt hij niet volledig in dienst van die twee klassiekers? Wordt het niet binnen quick step meer een soort verdeling? iedereen werkt voor Gilbert in die twee koersen als ze dan voor eigen kans mogen gaan in de andere koersen? Gaat Gilbert een trap teveel doen in die andere koersen?

Tuurlijk, als hij in winnende positie komt in de Ronde zal hij niet laten lopen, maar in de andere koersen? En wat als hij twee keer lek rijdt in de Ronde. Gaat hij die extra inspanning dan doen?
Misschien wel, maar kan me ook voorstellen dat hij alles op die twee koersen gaat zetten.
Dat risico wil ik niet lopen voor dat geld.

Laatst gewijzigd
Treenert

Hij kan in de finale ook lek rijden/niet goed zijn in die 2 koersen dus ik kan bijna niet geloven dat hij/zijn team dat risico neemt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 29 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.