Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 44 ... 110 111
Geurtje

3 man niet gestart

BarryE1

Komen toch heel wat mooie maar vergelijkbare teams voorbij, gaat hem zoals verwacht in de kopmannen zitten.

Mijn team:
GVA, Sagan, Naesen, Benoot, van Baarle, Stuyven, Trentin, EBH, Roelandts, Kung, Kwiatkowski, Valverde, Matthews, Teuns, Démare, Modolo, Cort, Nizzolo, de Buyst, Ackermann.

elstupidoloco

team elstupidoloco gaat met de volgende namen van start:
GVA - onmisbaar
Sagan - ik moet er niet aan denken om te juichen als Sagan iedereen de moeder rijdt en vervolgens te huilen omdat ik hem niet heb.
Kristoff - in de vorm van vorig jaar te duur. Maar hee, het budget is ruim genoeg, en als hij in vorm is kan hij iedere koers winnen die hij rijdt. En hij lijkt aardig scherp.
Naesen - the next big thing, nu nog constant top 5 rijden. maar heeft die potentie.
Sep - dit wordt het jaar zonder pech. en dan is hijs belachelijk goed op de kasseien.
Stuyven - trekt zich niks aan van een kopmannenkwestie bij Trek, en is een mooie kopman in KBK.
Demare - rijdt veel koersen, wordt ieder jaar een stap beter in de klassiekers.
Gaviria - mijn Quick Step-mannetje. En gelijk degene met de meest rappe benen. kopman in Milaan-San Remo
Lutsenko - man in vorm
Kung - puntjes sprokkelen met GVA en top15 klasseringen.
Oss - zelfde verhaal als hierboven, maar dan met Sagan
Coquard - Vital rijdt behoorlijk wat koersen, en hoewel niks bevestigd is verwacht ik hem in redelijk wat koersen, waaronder de Amstel en hopelijk de Scheldeprijs. Een dark horse? Misschien wel, ik heb hem niet veel op het forum langs zien komen.
Kragh - gehypet, goedkoop, doen.
Groenewegen- kopman voor de Scheldeprijs, en rijdt nog wat koersen
Halvorsen- zie Groenewegen, enige echte sprinter van Sky, toptalent.
Kwiat - alleskunner
Valverde - grootste zekerheid op punten in WP en LBL
Albasini - value for money. Net als goede wijn, wordt steeds beter naarmate de jaren verstrijken.
Mollema - 750k, 3 koersen, 3 keer top 15. doen.
Landa - teampunten Valverde, en kan zelf echt verrassen. ik kijk er niet gek van op als hij top 3 rijdt in 1 van de 3 koersen.

wesley1983

Mijn Team: GVA, Vanmarcke, Naesen, Benoot, Stuyven, Theuns, Roelandts, Teuns en De Buyst. Al deze toppers opgevuld met Sagan, Alaphilippe, Gaviria, Matthews, Trentin, Groenewegen, Kung, Oss, Woods, Cort en dan mijn dark horse die er niet veel gaan hebben: Molard.
Kopmannen omloop: 1 greg 2 sep 3 Oliver
Succes allemaal!

Laatst gewijzigd
Jori

GvA, Sagan, Kwiat als toppers
Naesen, Vanmarcke, Gaviria, Demare, Trentin, Stuyven als subtop
Drucker, Schar, Roelandts voor Greg + Roelandts hopelijk zelf bij kuurne, Msr, Gent en/of Dwars door Vlaanderen

Gokjes/koopjes:
Landa (50 teampunten + eventuele uitslagen op wp/lbl)
De Buyst (volledig gehyped door Lotto Soudal)
Schär (500.000 voor vaste luitenant Greg is goedkoop)
Enger (gok, kan in kuurne, Msr, Scheldeprijs resultaat rijden, vorm nog niet geweldig )
Lutsenko (gekke Kazach die bergop Superman volgt, wat wil je nog meer?)
Oss (vrije rol openingsweekend + teampunten Sagan)

Groenewegen, D Martin, Alaphilippe voor overige koersen kopmannen

Graag Benoot en Albasini nog gehad, maar niemand van mijn selectie die ik eruit wou afgezien van Trentin

Kopman:
1 GvA 2 Sep (gaat hem eigenlijk winnen, maar durfde niet voorbij aan Greg) 3 Stuyven ( Naesen met bronchitis naweeën, pijnlijke knie en gebroken neus, dus mag het na openingsweekend weer proberen )

Laatst gewijzigd
jsprunk

Vandaag 14 mannen aan de start, morgen 13.

jort101

Vandaag 16 man aan de start, morgen 14.

Jori

Kwam er wel net achter dat Kung wel Strade reed en Drucker niet (dacht oorspronkelijk van wel) dus wou eigenlijk nog Drucker wisselen met Kung of Bettiol, maar deadline lag uur eerder dan ik dacht :p

Vandaag 13 man, morgen groenewegen en Enger erbij,

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Jori: heb hetzelfde gevoel over Sep vandaag, durfde hem ook geen 1e kopman maken.
Komen hier allemaal leuke teams tevoorschijn, zal spannend worden!

Karsten

Van Avermaet, Sagan, Naesen, Stuyven, De Buyst, Démare, Lutsenko, Roelandts, Trentin, Keukeleire, Oss, Benoot, Matthews, Viviani, Groenewegen, Albasini, Costa, Valverde, Alaphilippe en Teuns.

Deze mannen moeten het bij mijn eerste keer Klassiekerspel voor mij gaan doen. Ongetwijfeld niet het winnende team, maar de eerste keer een scoritospel is toch altijd een beetje snuffelen en proberen ;)

Treenert

1. G. Van Avermaet
2. S. Vanmarcke
3. P. Gilbert
J. De Buyst
S. Kragh
S. De Bie
G. Nizzolo
D. Devenyns
L. Durbridge
N. Terpstra
S. Küng
J. Stuyven
O. Naesen
T. Wellens
P. Bauhaus
M. Landa
E. Viviani
P. Sagan
D. Martin
M. Kwiatkowski

Valvuillerdemoz

GvA
Sagan
Gilbert
Benoot
Naessen
Stuyven
Oss
Kung
Devenijns
Lutsenko
Colbrelli
Groenewegen
Viviani
Cort
Kragh
Kwiatkowski
Valverde
Teuns
Landa
McCarthy

12 man in koers. Kopmannen vandaag: GvA, Naessen, Tiesj!

Brillenpoetser

Als ik ieders team zo zie hoop ik toch echt dat degenkolb in zijn oude doen is van 2015 en eerder ik verwacht hem namelijk helemaal terug en dan zou dat voor mijn team zo gunstig uitpakken.

Richie Dumoulin

GvA, Sagan, Sep, Naesen, Benoot, Stuyven, Trentin, Lutsenko, Kung, Kwiat, Valverde, Matthews, Gaviria, Viviani, Modolo, Ackermann, Bauhaus, de Buyst, Landa, McCarthy

Vandaag: GvA, Sep en Naesen
12 man aan de start

Bazing

'@brillenpoetser
Totdat Degenkolb 1 goede koers rijd en je hem 1e kopman in de volgende maakt en dan is die nergens

maartenfct1965

Voor het klassiekerspel dit jaar ben ik van tactiek veranderd. Besloten om volledig op mijn eerste instinct af te gaan door vanmorgen pas alles in te vullen. Daarnaast het forum links laten liggen om te voorkomen dat ik onbedoeld beïnvloed kan worden door andermans tacktieken en namedropping. Ben benieuwd of het effect gaat hebben:) Team:

Van Avermaet
Naesen
Gilbert
Terpstra
Stuyven
Van Baarle
Roelandts
Devenyns
Oss
Langeveld
Kung
Vandenbergh

Gaviria
Trentin
Groenewegen
Cort Nielsen

Kwiatkowski
Matthews
Wellens
Dylan Teuns

Meest rigoreuze beslissing was toch wel om Sagan er uit te laten. Persoonlijk vond ik hem te duur voor het aantal wedstrijden die hij (mogelijk) gaat rijden en heb ik het budget kunnen besteden aan een meer diversere samenstelling van renners. Bij het invullen heb ik er voor gezorgd dat ik voor elke rit drie duidelijke kopmannen heb (Van Avermaet, Gilbert, Gaviria en Kwiatkowski veelal als nr.1) en daarnaast een focus gelegd op multli-functionele renners (Matthews, Gaviria, Trentin, Wellens, Cort Nielsen). Ook denk ik dat met de verandering in regels teampunten nog belangrijker gaan worden dus daarom ook een nadruk op renners van de sterkere klassiekerploegen. Nu de multiplier voor kopmannen is verhoogd denk ik dat veel mensen gefocused hebben op het investeren in de absolute topppers per rit. Hier heb ik zelf dus duidelijk van afgeweken door naast Sagan ook bijvoorbeeld een Valverde en Alaphilippe er uit te laten. Zal toch een beetje een andere benadering moeten nemen om te kunnen gaan voor de winst! Tactiek kan ook zomaar de prullenbak in binnen een of twee. Maar goed, we gaan het zien!

hupske

DE mannen die het voor mij moeten gaan doen:
GVA
Sagan
Stuyven
Naesen
Stybar
Trentin
Kragh
Juul Jensen
De buyst
Roosen
Demare
Theuns
Teuns
Cort
Kung
Matthews
Groenewegen
Kwiatkowski
Alaphillipe
Woods

14 man aan de start vandaag. Lijkt mij voldoende.

Chris85

1. v. Avermaet
2. Sagan
3. Naesen
4. Benoot
5. Stuyven
6. Colbrelli
7. Kwiatkowski
8. Boasson Hagen
9. Gaviria
10. Demare
11. Groenewegen
12. Cort Nielsen
13. Lutsenko
14. Oss
15. Roelandts
16. Haas
17. Woods
18. Valverde
19. Juul - Jensen
20. Viviani

Niballie

Mijn team:
1. Greg Van Avermaet
2. Peter Sagan
3. Michal Kwiatkowski
4. Sep Vanmarcke
5. Julian Alaphilippe
6. Tiesj Benoot
7. Niki Terpstra
8. Fernando Gaviria
9. Sonny Colbrelli
10. Matteo Trentin
11. Elia Viviani
12. André Greipel
13. Dylan Groenewegen
14. Michael Woods
15. Dylan Teuns
16. Warren Barguil
17. Daniel Oss
18. Nathan Haas
19. Magnus Cort Nielsen
20. Marc Sarreau

Laatst gewijzigd
foqu1ta

'@allie, waarom neem je Alaphilipe z'n zusje Julia mee.. die rijd toch niks ?

Niballie

Haha, scherp! Aangepast.

Threeohthree

Avermaet, Stuyven, Vanmarcke, Kragh, Gaviria, MCN, Lutsenko, Terpstra, Kung, Baarle, Naesen, Matthews, Colbrelli, Valgren, Halvorsen, Bouhanni, Groenewegen, Martin, Kwiatkowski, Alaphillipe.

OHN:
GVA
Stuyven
Vanmarcke

Laatst gewijzigd
Phally

1) Van Avermaet
2) Naessen
3) Stuyven
4) De Buyst
5) Kragh Andersen
6) Swift
7) Roelandts
8) Boasson Hagen
9) Trentin
10) Oss
11) Benoot
12) Drucker
13) Colbrelli
14) Bouhanni
15) Cavendish
16) Sagan
17) Kwiatkowski
18) Valverde
19) Alaphilippe
20) Teuns

Voor vandaag GVA - Naessen - Stuyven

Succes allemaal.

jort101

Kan je ergens de meest gekozen renners bekijken?

JimKro

Qua verdeling ben ik uitgegaan van het doel om rond de 7500 punten te halen. Dit wil ik doen door in de heuvels (in mijn ogen de meest voorspelbare koersen) te kiezen voor 3 absolute kopmannen om daarmee hopelijk ongeveer 1260 punten te halen in WP en LBL, plus ongeveer 540 in AGR. In Schelde wil ik in ieder geval 1 absolute topsprinter plus nog 2-3 top 10 kandidaten om zo’n 400 punten te halen. Blijven er nog 5300 te behalen punten (zo’n 70 % van het budget dus) over voor de kasseienkoersen en MSR. Ik vertaalde dit naar een verdeling van 12 miljoen en 4 renners voor de heuvels, 2,5-3 miljoen en max. 4 renners voor Schelde. Hierdoor blijven 12-13 renners en zo’n 34-35 miljoen over voor de kasseienkoersen.

Voor de heuvels gekozen voor:
Valverde, Alaphilippe, Kwiatkowski, Costa (12,5 miljoen)

In principe de absolute top, waarbij Kwiat met name ook in de Strade van dienst kan zijn en daardoor zijn bedrag waard kan maken. Ik had graag Albasini erbij gehad, maar vanwege het budget moeten kiezen voor Costa.

Sprinters:
Groenewegen, Cort, De Buyst, Halvorsen (3,25 miljoen)

Dylan was voor mij toch de grootste zekerheid voor Schelde, de overige 3 zijn renners die leuk uit de hoek kunnen komen.

Dan de kasseien:
Ik heb renners vergeleken op basis van hun resultaten in de afgelopen seizoenen en daarnaast een inschatting gemaakt van de groeipotentie voor dit seizoen. Ook heb ik rekening gehouden met het aantal koersen, kopmanschapmogelijkheden en teampunten. Hierdoor viel Gilbert af, doordat ik hem bijna nergens als 1e of 2e kopman zou kiezen. Ook vielen Kristoff en Degenkolb af vanwege het aantal koersen dat ze rijden. De volgende dure renners kwamen in mijn berekening als meest waardevol naar boven:

GVA, Sagan, Naesen, Vanmarcke, Terpstra, Stuyven, Trentin (28 miljoen)

Dit vul ik aan met goedkopere renners die ik met name heb geselecteerd op aantal koersen, teampuntkansen en huidige vorm:
Boasson-Hagen, Kung, Oss, Lutsenko, Kragh (5,25 miljoen)

EBH zit er een beetje tegen beter weten in bij, maar het is gewoon een favoriet van mij die zelden teleurstelt in Scorito :)

Gehele team:
GVA, Sagan, Naesen, Vanmarcke, Terpstra, Stuyven, Trentin, Valverde, Alaphilippe, Kwiatkowski, Costa, Boasson-Hagen, Kung, Oss, Lutsenko, Kragh, Groenewegen, De Buyst, Cort, Halvorsen.

Allemaal heel veel plezier en succes!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 44 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.