Ik heb gisteravond pas voor het eerst naar de prijzen van renners gekeken na een pittige voorbereiding van het proberen te berekenen van punten per renner. Helaas bleken behoorlijk veel renners correct geprijsd en is het budget zo'n 5 a 10 miljoen te hoog, waardoor je ook net te dure renners gewoon kon pakken. Had gehoopt dat Scorito na het vragen van inschrijfgeld de poule meer zou afstemmen op de wensen van de fanatieke spelers, maar helaas...
Mijn team:
1) G. Van Avermaet
2) P. Gilbert
3) M. Kwiatkowski
4) S. Vanmarcke
5) O. Naesen
6) M. Matthews
7) T. Benoot
8) A. Démare
9) M. Trentin
10) E. Theuns
11) J. Stuyven
12) L. Durbridge
13) E. Boasson Hagen
14) S. Modolo
15) M. Woods
16) M. Cort
17) B. Swift
18) S. Kragh
19) G. Nizzolo
20) M. Landa
Mijn team
P. Sagan - € 6.000.000
A. Greipel - € 1.500.000
A. Lutsenko - € 1.000.000
F. Gaviria - € 3.000.000
M. Kwiatkowski - € 4.500.000
M. Cort - € 750.000
M. Trentin - € 2.500.000
J. De Buyst - € 500.000
M. Matthews - € 3.000.000
S. Kragh - € 750.000
G. Van Avermaet - € 7.000.000
G. Nizzolo - € 750.000
Z. Štybar - € 4.000.000
T. Wellens - € 2.000.000
J. Stuyven - € 2.500.000
S. Colbrelli - € 2.500.000
M. Valgren - € 1.000.000
S. Vanmarcke - € 3.500.000
N. Haas - € 750.000
D. Groenewegen - € 1.500.000
Mijn team, van duur naar goedkoop:
1. GvA - zekerheidje
2. Sagan - met dit budget is het niet handig hem eruit te laten als je Gilbert niet wil
3. Kwiatkowski - kan overal punten pakken en ook heel vaak als kopman
4. Vanmarcke - met Naesen de beste optie voor dat geld
5. Naesen - zie boven
6. Alaphilippe - zekerheidje als kopman in alledrie de Ardennenklassiekers, en ik zit niet zo breed voor de AGR vind ik
7. Gaviria - eerste kopman voor MSR, puntenpakker in de makkelijkere kasseienkoersen en veel kans op teampunten
8. Dan Martin - het was of hem en Theuns of Valverde en Durbridge. Uiteindelijk zou ik met Valverde tussen hem en Alaphilippe moeten kiezen voor eerste kopman en dan zijn ze samen geen 7 miljoen waard, en Martin zal z'n punten wel pakken
9. Stuyven - kopman in KBK en zal verder ook z'n punten halen
10. Theuns - ten opzichte van vorig jaar nu de kopman van zijn ploeg en de operatie aan zijn rug gehad, kan echt verrassen
11. Roelandts - teampunten GvA en de sprint om zelf te scoren
12. Groenewegen - eerste kopman in de Scheldeprijs en onder andere morgen ook een optie
13. Bouhanni - zekere punten als derde kopman in MSR en verwacht hem in de Scheldeprijs op te kunnen stellen, dan is hij het heel snel waard
14. Sergio Henao - kan ik altijd op terugvallen mocht ik kopmannen missen in de Ardennen
15. Lutsenko - zou de stap wel eens kunnen zetten dit jaar
16. Rui Costa - met de focus op waar hij goed in is kan hij weer scoren
17. Kragh - kan verrassen en anders verlies ik er ook niet op
18. Cort - rijdt veel en fijne sprint
19. Roosen - voor dat geld neem je per definitie een gokje
20. De Buyst - idem
Vrij topzware selectie denk ik, maar denk nergens kopmannen tekort te komen daardoor.
OHN: GvA - Vanmarcke - Naesen. Morgen moet ik keuzes maken, vandaag zal daarin van belang zijn
Gilbert gewoon 5e, lekkere punten, morgen rijdt hij tich niet en vorm bewaart voor later, zeker benijdenswaardig voor de Gilbert kiezers
@WCEendT: Ja Vanmarcke was goed! Al is Styby ook zeker niet slecht. En Astana typisch hoor :p Wel sneu dat de sterksten in koers het licht niet in elkaars ogen gunden, daardoor mensen die minder waren (Stuyven, Gilbert, Demare, Theuns, Burghardt) ruiterlijk beloont. Al had ik Stuyven als 3e kopman en nog demare, voelt wel als gestolen punten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.