'@vasnd
Aah excuses, ja denk hetzelfde over Colbrelli en Trentin op pure snelheid gaan ze het denk ik niet halen. MAAR zoals JimKro zegt is het niet onwaarschijnlijk dat een paar ploegen er een harde koers van willen maken waardoor ik Groenwegen als kopman toch echt als een (groot) risico beschouw. Lastig weeral.
Tevreden met 502 punten op de eerste dat. Blij met Gilbert en Vanmarcke als 2e en 3e kopman. Voor morgen ga ik voor Groenewegen (1e), Demare (2) en Cort (3) als kopmannen. Veel vertrouwen in Dylan.
Ik zal mijn team ook nog even hier plaatsen.
Van Avermaet
Gilbert
Stybar
Vanmarcke
Benoot
Terpstra
Demare
Boasson Hagen
Roelandts
Valgren
Cort
Alaphilippe
Valverde
Albasini
Teuns
Greipel
Bouhanni
Groenewegen
Sarreau
Stelling: Greg van Avermaet is geen 7 miljoen waard geweest indien hij 0 punten scoort in het openingsweekend.
Een van de redenen dat Van Avermaet direct in mijn team stond was toch wel het openingsweekend, krijg toch een slecht gevoel als hij hier met nul punten naar huis gaat. Daarnaast was hij ook nog mijn eerste kopman, die positie was indien ik Greg niet had voor Stuyven geweest.
Al met al denk ik dat Greg zijn geld niet waard gaat zijn of anders gezegd zijn 1 miljoen meer ten opzichte van Gilbert/Sagan indien hij morgen in KBK ook met 0 punten naar huis gaat.
Hoe denken jullie hierover?
Hopelijk is er nog iemand wakker :), moet me nog paar uurtjes vermaken.
We hebben er pas 1 gehad, maar ik denk ook dat hij zijn geld niet waard is. Daarom heb ik hem ook niet in mijn team. Ik had met Van Avermaet en Gilbert allebei het idee dat ze teveel kosten omdat ze allebei niet zo'n jaar gaan rijden als vorig jaar. Tuurlijk leveren ze zekere punten op. Ik heb alleen liever een Trentin en Theuns in mijn team voor veel minder geld die bij een nieuw team de kopman zijn.
'@WCEendt: je stelling klopt wel maar vandaag als die kopgroep het niet liet lopen in de laatste kilometers finisht hij in het beste geval 2e en in het slechtste geval 12e. Is er dan iets gebeurt? Neen! Denk dat Greg ook niet zegt tegen die mannen rij eens want al die pronostiekers hun punten staan op het spel. De overwinning was gaan vliegen en ze hebben het totaal laten lopen. Denk ook wel niet dat de respectievelijke ploegleiders ermee konden lachen, UCI-punten weg door alemaal ego's onder mekaar.
Ik ben wakker, nachtdienst hier :)
@ stuff & @ WCEendt ik heb qua sprinters ook dezelfde namen: groenewegen, demare, trentin, colbrelli, gaviria en stuyven.
Ik heb greg ook gekozen om in het openingsweekend meteen punten te pakken en zag hem vandaag zeker top 3 rijden dus als hij morgen weer 0 punten haalt dan is hij wel heel erg duur gebleken.
Als bij de volgende koersen ene Sagan en Kwia hun intrede doen zal het er niet makkelijker op worden voor hem om te winnen.
Nja V Avermaet kost je nu dik 100 punten. Maar als hij 4 koersen wint, maakt hij al 4 x 3 x 10 punten goed. Maar wel erg zuur, zonder Sagan had ik toch minstens top 3 verwacht, en die 3 knechten die ik mee heb, voelen ook erg stupide aan. V Avermaet vond ik ook erg zwak ogen. Wou niet actief meedraaien, Stybar die om Greg hern moest demarreren omdat hij "traag" was, liet het lusteloos lopen en heeft zelf niet 1x aangezet in de kopgroep. Daar maak ik me nog het meest zorgen over, als je bijv vergelijkt met vorig jaar
'@Arviid & iedereen
Nog niet. Kan veel gebeuren in een maand tijd.
Ben dus niet de enige die echt wel beetje teleurgesteld is door Greg, vooral het feit dat ik hem gewoon blindelings 1e kopman had gemaakt. Hij maakte ook weinig indruk, wat mij doet denken dat ik misschien iets gemist heb (zoals bijv. bij Roelandts val tijdens training).
Toch wel spijtig zal hem na vandaag toch met wat minder vertrouwen als eerste kopman opstellen de volgende keren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.