Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 49 ... 110 111
Cerebral36

'@wceendt Denk dat 92% van de deelnemers teleurgesteld is in GVA :). Ook ik had iets van die wordt tig keer blindelings 1e kopman maar nu heb ik zoiets van mmm dat was Gilbert/Sagan geweest met een miljoen spaargeld :) Maar het is nog vroeg !

Edit: @Arvidd Ballen hoor dat je hem niet mee hebt en voorlopig pakt het goed uit !

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@WCEendt: Greg morgen 1e kopman maken, KBK staat bekend als een revanchekoers! :-p

Laatst gewijzigd
Jori

Ook ben ik bang voor De Buyst (en voor anderen Wellens en Benoot). Halvegare teamleider die 3 renners compleet kapot laat rijden om het peloton terug te brengen om keukeleire te laten sprinten, terwijl er morgen een nieuwe kans is en je nu enkel rijders verneukt? Dan ben je echt een nachtmerrie en hoef je dus al niks meer te verwachten van Lotto rijders, zolang ze een oortje in hebben. Wellens overwinning in voorseizoen kwam ook in de etappe zonder oortje, lijkt mij veel zeggend. Nope, ik moedig een ieder aan om een EMP bij de start af te vuren, ik deel mijn prijs met je ;)

Edit: nieuwsbericht eerder dus van Welkens zonder oortje: https://m.hln.be/sport/wielrennen/tim-wellens-zorgt-voor-belgische-dubbelslag-op-spaanse-kasseimuur-ik-wist-dat-ik-hier-goed-zou-zijn~a1301851/

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@wesley De bookies hebben hem nog steeds heel hoog staan voor KBK :)
@Jori Aangezien ik Benoot en de Buyst heb schiet ik er 2 voor je af :)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Er is inmiddels weer veel gepost in de tijd dat ik dit stuk hieronder aan het typen was. Twijfelen over je keuze om van Avermaet in de Omloop captain te maken is wel een zeer extreem voorbeeld van hindsight bias. Greg was, zeer terecht, torenhoog favoriet.

Een evenaring van vorig seizoen is voor Greg ook echt bij lange na niet nodig om toch zijn geld waard te zijn. Die man rijdt zoveel, is zo steengoed en is juist altijd iemand geweest die ook voor een 8e plek bleef rijden ook al was de overwinning al weg. Meest treffende vond ik altijd zijn optreden in San Sebastian. Merkwaardig dat ie vandaag dan ook volledig liet lopen en absoluut niet des Greg's.

Hieronder wat gemiddelde prestaties hoe je ze denk ik best wel mocht schatten (en ja: natuurlijk gaat ie het soms een stuk beter doen en soms een stuk minder, de prestaties zijn naar een gemiddelde geschat).

Een 3e plek in de Omloop, 7e Kuurne, 4e Strade Bianche, 14e Sanremo, 7e E3, 6e Gent Wevelgem, 3e in de Ronde, 5e Roubaix, 12e Amstel Gold Race en 16e in Luik. Plus misschien nog wat teamgenootpuntjes betekent al zo'n 560 punten!!

Daarmee voldoet ie niet aan de vuistregel van 100 punten per 1 miljoen, maar die regel geldt in werkelijkheid bij ieder scoritospel ook niet. De vuistregel is meer iets als 130+ punten voor iemand van 1 miljoen, 115-130 punten per miljoen voor iemand van 2 miljoen, 100-115 punten per miljoen voor iemand van 3 miljoen, etc. En daarmee laat je iets belangrijks buiten beschouwing, namelijk dat punten in bepaalde races erg waardevol zijn (Scheldeprijs, Waalse Pijl, etc) omdat je maar een beperkt aantal renners in je selectie hebt voor die koersen en het belangrijk is dat je ook in die koersen toch kopmannen kunt uitspelen. Niet dat dit qua Greg erg relevant is overigens.

Vervolgens zou Greg denk ik in de Omloop, Strade Bianche, E3, Ronde en Roubaix je 1e of 2e kopman zijn. Kuurne en Gent Wevelgem misschien ook of anders mogelijk je 3e kopman. Bij gebrek aan beter misschien Sanremo of Amstel Gold Race ook nog wel je 3e kopman. Dan haalt ie die 7 miljoen er toch gewoon kneiterhard uit?!

Maar goed, de meeste renners rijden zo'n 6 tot 10 koersen. Dus als je vervolgens in een paar van die koersen flink over- of underperformed dan heeft dat enorme invloed of je uiteindelijk wel of niet je geld waard gaat zijn. Een van Avermaet, Naesen, Matthews, Benoot, Trentin, Wellens, etc hebben nu stuk voor stuk een (behoorlijke) achterstand te pakken op hun totaal aantal verwachte punten. Sommigen zullen dat kunnen hebben, doordat het niet per se iets over de vorm van hen zegt of doordat ze een erg goede deal waren (en zich dus 1x underperformen kunnen permitteren) en voor anderen gaat die vlieger niet op.

Als Greg na dit weekend nog op 0 punten staat (in plaats van een stuk of 130 verwachte punten exclusief captainpunten) dan wordt zijn geld waard zijn vanzelfsprekend erg lastig. Maar zoals hierboven geschetst kan je dat van ontzettend veel renners zeggen.

Theuns kwam er trouwens bij mij juist vrij pover uit.

Laatst gewijzigd
arviidd

Ik zit morgen ook met de kopmannen in mijn maag. Ik twijfel ook om Groenewegen te wisselen maar hebben we groenewegen niet juist meegenomen voor morgen?

Ik denk dat ik bij mijn eerste gevoel moet blijven en Groenewegen als 1 van de kopmannen moet houden.

Cerebral36

'@Arvidd Ik heb precies hetzelfde besloten. Ik heb hem juist voor o.a. deze race en het is ook nog eens een hele rappe Nederlander :) Trentin en Colbrelli kunnen me spijt gaan doen krijgen maar dat is dan maar zo. Dus Gaviria Stuyven Groenewegen al overweeg ik 2 en 3 nog om te draaien.

Lassayd

Ik heb groenewegen idd ook meegenomen voor morgen maar neig nu toch naar andere renners.
Vond bijv colbrelli, demare en stuyven een prima indruk maken.

Cerebral36

'@Lassyad Dat maakten ze ook maar als het een massaspurt wordt dan wil je toch liever Groenewegen. Maar daar draait het ook om, wordt het een massaspurt of niet. ZO niet dan zit je met Colbrelli safer voor top 10 maar met massaspurt maakt Groenewegen toch grote kans op top 3....Moeilijk !

Laatst gewijzigd
arviidd

Ik ben toch wel van de gokjes om het verschil te maken. Morgen voor mij geen Stuyven als kopman, maar een andere Deen van Astana dan de winnaar van vandaag.

WCEendT

Ik ga het bij Gaviria, Demare, Colbrelli houden, Groenewegen is snel, maar is hij snel genoeg na een zware wedstrijd? Misschien zit hij er dan niet eens meer bij... ik speel het voorlopig op veilig en ga voor de mannen die vandaag of nja gister indruk hebben gemaakt.

Edit:
Het komt (kan aan mij liggen) ook gewoon nog te vaak voor dat er iets mis gaat met de lead-out van Groenewegen of zijn eigen positionering... heb gewoon een voorgevoel wat helemaal nergens op gebaseerd is, maar tja ik volg mijn hart.

Laatst gewijzigd
Lassayd

'@cerebral36 het is ook moeilijk haha. Ik heb meer vertrouwen in de overige 3 dan groenewegen.
@WCEendT ik ga voor dezelfde 3. Vraag me ook af of groenewegen na een zware wedstrijd nog zo goed is.

WCEendT

Aan de andere kant arviidd zegt dat Cort morgen gaat winnen... misschien moet ik gewoon luisteren naar iemand anders aangezien ik er zelf overduidelijk niets van weet getuige Greg als 1e kopman nemen voor de Omloop.

arviidd

Dan zet ik Groenewegen maar 2 treedjes hoger:P

Threeohthree

'@pietje, Gezien iig 92% van de deelnemers Van Avermaet in de selectie heeft is het sowieso niet heel relevant of hij zn geld waard is natuurlijk. Bij andere renners wordt dit echter wel interessant, zeker bij bijvoorbeeld een Tiesj Benoot.

WCEendT

Oh wat was die aan het doen vandaag, wat was heel Lotto aan het doen vandaag... man man man

Jori

'@WCEendT : Niet MCN? Wordt gewoon dubbel 1e plek voor Astana in openingsweekend, dankzij de briljante ploegentactiek van Vino. Al zou het ook Lutsenko kunnen worden uit de vroege vlucht en dan met 13 minuten voorsprong op de nummer 2 winnen ;)

wesley1983

'@WCEendt en Lassayd: hebben jullie misterKBK Stuyven niet in jullie selectie mss?

WCEendT

Waarom doe je dit Jori? Waarom!?! Nu ga ik weer twijfelen...

Nee even serieus, waarom had je mij gisternacht niet overtuigd van het nemen van Valgren??

@Wesley
Ja zeker wel, maar Stuyven mag van mij best top drie rijden ook als ik hem geen kopman heb. Ben er gewoon van overtuigd dat Stuyven te 'traag' is om een sprint tegen Gaviria, Demare etc. te winnen en denk dat het zonder de impuls van Sagan gewoon een sprint gaat worden.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Tiesj beetje pech dat niemand meeging en wellens misschien toch te weinig ervaring. Blij dat ik ze niet heb iig. Wat morgen betreft, wordt toch gewoon een sprint gezien richeze bij QS op de startlijst staat? ^^

WCEendT

Morgen MOET een sprint worden, hoop dat mijn vrienden bij Astana dat ook willen.

Jori

Haha, ik strooi als een professional hier allemaal zand in jullie ogen, helaas was daar ook een boel van beland in de motor van Greg.
Valgren heb ik echt nog lang in mijn team gehad, totdat ik punten ging uitrekenen en hem dus eigenlijk koos uit voorliefde. Ook oa nog Deense site gelezen waar geheel toevalligerwijs hij en SKA als verrassingen van de klassiekers werden aangewezen. Echter hadden zij ook geen flauw idee welke koers hij het nou precies goed zou gaan doen xD En jij begon over Valgren, dacht dat je hem op een terrasje had gesproken?

dukeman

Gaviria blijkbaar gevallen tussen de Muur en de Bosberg door een verdwaalde bidon.

wesley1983

'@WCEendt: Als ik Colbrelli zou hebben, dan zou die zeker niet voorbij Stuyven komen als kopman en zelfs geen kopman zijn. Colbrelli heeft er namelijk nog nooit gereden dacht ik. Anderzijds snap ik wel je redenatie met deze 3 kopmannen.

Lassayd

Ik zei dat ik dezelfde kopmannen als wcEendT op ging stellen maar ik heb idd stuyven ipv colbrelli geselecteerd.
Dus voor mij : Gaviria, Stuyven en Demare

1 2 ... 49 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.