'@WcEendt. Precies mijn reden om Stuyven niet als kopman te nemen. En naast dat Sagan er niet is zijn er ploegen die voor een sprint rijden. Quickstep, Lotto Jumbo en FDJ zeker.
Ik hoop het voor mijn scorito, maar zie toch veel liever een groepje vechten voor een overwinning. Zie het niet gebeuren met nog 50km na de laatste hindernis.
Gaviria is idd gevallen, wat schaafwonden maar niks serieus, hoewel het wel "au" deed
Fernando Gaviria – who'll start despite suffering some abrasions after crashing because of an errant bidon between the Muur and Bosberg
Read more at http://www.quickstepfloorscycling.com/en/news/detail/gilbert-opens-classics-campaign-with-top-5-in-omloop/3494#meuHPTffG0RQEMDo.99
Ienand trouwens idee vd ploegbaas van Israel cycling?
"Baas, we mogen meedoen aan Kuurne"
"Top, wat is dat"
"Beetje klassieke koers met op eind sprint "
"Mooi, stuur onze Top sprinter Sbaragli er maar op af!"
"Baas, we moeten er meer dan 1 sturen."
"Goed idee, we sturen ook August Jensen"
"En wat als het geen sprint wordt? "
"Nonsens, je zei net dat het een sprint werd, we sturen ook Enger!"
"Je kan niet enkel sprinters sturen...."
"Raïm ook"
"....."
"En Boivin rijdt ook wel door, die ook"
Assistent loopt de kamer uit, voordat er teveel namen al op papier staan. De rest vd namen worden per dag uit een hoed getrokken en ingediend onder voorlopige startlijst. Ook vandaag nog 3 winnaars : Dempster, Perry en Yechzekel, al was die laatste naam puur om de ploegenpresentator te pesten
Tijdens de heuvelzone morgen wind in de rug en naar de streep nauwelijks meer tegen. Voorts een tamelijk gefrustreerd bataljon Belgische kasseientoppers die zin hebben de 'anti-koers' van vandaag weg te spoelen. Na de heuvelzone zijn enkel Sinkeldam en Roosen over voor respectievelijk FDJ en Jumbo.
De grote vraag is: hoe gaat Quick-Step rijden? Vanmarcke, Naesen, Greg, Lutsenko, Benoot, Trentin, Colbrelli en een er achteraan plakkende Stybar gaan het uitmaken.
Gister hadden ze juist de slag gewonnen , maar had niemand zin en kracht om door te trekken (daarom ook slim dat Astana demarreerde), afgezien van Vanmarcke en Naesen. Nu zal het peloton ook georganiseerd zijn en zal er ook de illusie zijn dat je niet als groep hoeft weg te komen. Nja, dan wint Stuyven solo, Gaviria en Groenewegen podiumsprint en Enger er net naast, lijkt me ook niet slecht voor mijn punten.
Kopgroep zal nu echt paar knechten nodig hebben en dat zou wel te counteren moeten zijn voor de sprintersblokken. Bovendien heb je nog lotto soudal waar straks ze ook nog Boonen op de fiets zetten om de achtervolging in te zetten om debusschere (of toch keukekeire ;) ) te laten sprinten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.