'@Val
Ik schat Thwaites redelijk gelijkwaardig aan renners als Gatto, Lutsenko, Petit, Modolo, etc. Als het een beetje mee zit dan rijdt hij twee keer top 10. Echter nauwelijks kans op teampunten. Dan vind ik Oss, Kung, Roelandts (500k duurder) en Senechal (500k duurder) interessantere opties ivm de teampunten.
@WCEendT
Dat dilemma heb ik met de volledige QuickStep ploeg. Met uitzondering van Strade Bianchi (sws Stybar) kan ik in geen enkele wedstrijd vooraf bedenken welke kaart ze gaan trekken. Ik neig ernaar om geen van de QuickStep toppers te nemen en te proberen om dit op te vangen via teampunten met renners uit de categorie Senechal, Declercq, Keisse, Devenyns
Ik vind Kwiat persoonlijk erg duur. Het is even afwachten welke wedstrijden hij gaat rijden, maar als het vergelijkbaar is met vorig jaar lijkt hij mij te duur. Vorig jaar ging alles vrijwel perfect voor hem waardoor hij veel punten haalde. Het zou dit jaar dan opnieuw weer net allemaal goed moeten vallen om zo’n hoog bedrag waard te gaan zijn.
Voordeel van Kwiat is dat hij dit jaar ook de Vlaamse klassiekers gaat rijden en in vorm kan hij overal podium rijden. Bijkomend voordeel is dat je Kwiat in bijna elke koers (3e) kopman kan maken. Het lastige van Kwiat vind ik zijn onvoorspelbaarheid. Elke keer als ik hem speel is het niets en als ik hem niet speel valt alles op z'n plek zoals vorig jaar. Hij is zo enorm wisselvallig.
'@Jasper
Wat ik bedoel is dat 426 opzich een mooi aantal is voor 4,5 miljoen als je daar ook wat kopmanpunten bij op kan tellen. Echter was vorig seizoen een vrijwel perfect seizoen voor Kwiat. De kans is vrij groot dat het dit seizoen allemaal net even wat minder wordt. Zelfs al is Kwiat in zijn beste vorm. Er zijn simpelweg allerlei zaken die een rol spelen in de uitslag die uiteindelijk neerkomen op willekeur. 426 (in de oude puntentelling en afgezien van kopmanfactor) lijkt dus aan de bovenkant te zitten van Kwiat’s potentiële punten. En dat is al maar net aan voldoende om 4,5 miljoen te legitimeren.
Jongens, jongens, jongens.. ik heb nu toch Sagan en Valverde er maar in geklikt... Ik blijf dat klassiekerspel zo moeilijk te voorspellen vinden dat ik nu toch maar ben teruggevallen op mijn eed om GvA, Sagan en Valverde nooit meer te passeren :p Maar goed, het duurt nog lang tot 24 februari dus er kan nog van alles gebeuren ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.