Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 64 ... 110 111
wesley1983

'@arviidd: 13e is ook al knap!

jsprunk

Slechts 1 man in de top 20 :o
Gelukkig is dat Benoot als 2e kopman en stijg ik ook nog.. maar wat een dramatisch seizoen tot nu toe met 5 top-20-klasseringen na 3 races.

Edd1e

Vooralsnog elke koers de winnaar in mijn team, maar ja helaas Benoot geen kopman gemaakt. Dan pak je maar een paar punten.

Jori

Tja, had de mensen vooraf gewaarschuwd voor Kwiat, die had ik immers ook als eerste kopman ;)
Moet je nu boos of blij zijn met Sagan? hij was echt veel beter, maar schoof maar niet mee met aanvallen en bleef bij kwiat, die duidelijk zijn puddingvorm van 2 jaar terug mee had genomen :( Stybar heeft het maximale met zijn offday en Valverde levert veel mensen een boel punten op.
Benoot was ik vooraf al zeer bang voor, gezien zijn voorbereidingskoersen en machtsvertoon bij OHN, maar met zoveel overmacht winnen had ik ook niet verwacht. Maar mooie aan Benoot is dat hij dus niet lelijk kan winnen, conclusie op basis van al zijn zeges, heb idd vooral genoten van de koers.
En vanaf Milaan-San remo maar flink punten harken. V Avermaet mag wel even deze skippen en op hoogte stage gaan, om zo nog te pieken in de andere races :p mijn team met 4x BMC is zo wel veel geld en plek door de wc.

MSR: Mensen die nog gokken op kwiat ergens als kopman?
Denk dat ik maar 1. Sagan en rest op sprint zet met 2.Gaviria 3. Demare

Laatst gewijzigd
jsprunk

Mijn B-team doet het nog steeds beter na 3 races. Toch jammer ;)
Voor volgende week wordt Kwiat inderdaad een twijfelgeval. Een hele andere wedstrijd dan die modder van vandaag natuurlijk. Gaviria overtuigt ook nog nergens.. Demare en Alaphilippe lijken me leuke kopmannen, nu nog een derde (ik mis Sagan nu al..)

jsprunk

Overigens denk ik niet dat Kwiat héél slecht was. Hij zat gewoon klem in de elitegroep en heeft daarna laten lopen toen bleek dat het voor plek 8 ging. Anders dan een GVA, Gilbert of Vanmarcke die de slag op voorhand al totaal gemist hadden.

Jori

Ja, maar zit daar niet het punt voor de kopman? Je kopman moet gewoon punten halen en liefst zoveel mogelijk. Niet enkel voor 1e plek rijden en anders laten lopen... Greipel was daar ook altijd dodelijk voor je punten
Strade Bianche is natuurlijk de meest lastige koers te voorspellen als eenmaal het spel is begonnen, maar een MSR eindigt altijd in een sprint, al is het maar om plek 4 zoals vorig jaar. Dan liever dat Gaviria en Demare daar mee sprinten, dan een Kwiat die het enkel kan hebben van een verre aanval. Echter is Kwiat ook wel een klasbak en zou hij kunnen meesprinten, maakt het natuurlijk ook niet makkelijker op

Laatst gewijzigd
hofsje

Helaas alleen maar Benoot in de punten vandaag dus iets gezakt, maar kan nog zeker alle kanten op

Jelle van der Linden

Ik hier ook alleen Benoot uit de gehele top 20 in mijn team! gelukkig wel gekozen als 3de kopman. Met 200 punten toch ruim gezakt door deze koers.

Starlynk

Helaas Benoot last minute nog 3e kopman ipv 2e kopman gemaakt.. Ach, jammer, maar wel weer lekker gestegen.. Langzaam maar zeker halen we alle teams in die naar het openingsweekend gepiekt hebben! Nu nog even Kristoff die als 1e kopman MSR wint over 2 weken en we doen weer helemaal mee :p

Treenert

Is het héél erg als je zoon van 11, die vlak voor de deadline (11.30.uur) ff zijn team samenstelde aanzienlijk hoger staat in de ranglijst?

Laatst gewijzigd
Karsten

Door gebrek aan tijd vandaag pas kunnen kijken.
Wat een héérlijke dag!! Gestegen naar plek 260, 97,4%, met dank aan derde kopman Tiesj.
Van Avermaet nog altijd niet in beeld, zal me benieuwen als hij zijn geld nog waard gaat zijn...

Pietje Precies

Voor aanvang van het spel heb ik geprobeerd te schatten hoeveel punten een ieder (die serieus te overwegen viel) zou gaan pakken per race en dus ook in totaal. Los van captainpunten staan ontzettend veel (dure) renners in de min, maar van Avermaet spant fors de kroon.

En als je dat combineert met de manier waarop Greg de punten mis is gelopen (niet door pech) dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat ie zijn geld nog waard gaat zijn. Maarja, 'hij' heeft het geluk dat mannen als Gaviria, Gilbert, Kwiatkowski, Terpstra, Vanmarcke, Naesen, Stybar, Matthews, etc hun geld ook nog niet waard maken.

Echt ongelofelijk hoeveel onverwachte namen we al in de uitslagen gehad hebben. Met name in Kuurne en Strade Bianche, wat normaliter toch goed voorspelbare koersen zijn.

Voorlopig zijn denk ik vooral de mensen die op het Ardense drieluik en misschien de Scheldeprijs ingezet hebben spekkoper.

Lowland

Parijs is nog ver!

Karsten

Kom nu op Instagram een filmpje tegen waarop te zien is dat Van Aert op het laatste klimmetje nog even onderuit gaat. Uiteindelijk toch nog 3e worden, chapeau voor deze man.

BarryE1

Wil graag een bijzonder tafereel delen, schat in dat jullie dit wel kunnen waarderen. In mijn vriendenpoule staat nu iemand op de eerste positie met een aantal bijzondere keuzes. In zijn team zitten +/- 13 goede namen: Colbrelli, Naesen, Trentin, Stuyven, Terpstra, GVA, EBH, Gaviria, Thwaites, Theuns, Sagan, Valverde, Alaphilippe. Daarnaast een aantal opmerkelijke keuzes: Breschel, Poels, Gallopin, Bardet, Dumoulin, Roglic, Barguil.

Kopmankeuzes
OML: 1 Colbrelli 2 Naesen 3 Gaviria
KBK: 1 Naesen 2 Sagan(!) 3 EBH
SB: 1 Bardet (!) 2 Valverde 3 Alaphilippe (!)

Opvallend:
GVA in de selectie maar hem geen kopman maken in de eerste koersen;
Sagan en Alaphilippe kopman maken terwijl ze niet meedoen;
Bardet 1e kopman maken tijdens SB.

Bij SB heb ik de nummer 1, 4, 8, 16. De koploper heeft 2, 4, 8 en scoort door de juiste kopmankeuze 98 punten meer. Genieten.

Matt89

Lol, daar kan je toch alleen maar verdrietig van worden...

Dit geeft precies weer hoe krom het klassiekerspel is..:/

Starlynk

hahaha als er zo iemand boven je staat biedt het in ieder geval perspectief om nog wat te stijgen in de loop van het spel ;) Je kunt best even geluk hebben met dit soort dingen, maar dat hou je nooit het hele spel vol

elstupidoloco

'@barry
Bardet 1e kopman maken in SB duidt gewoon op matchfixing

Treenert

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170926_03098021
Schrijf 'm maar op. Wel vraag ik mij af of er dan op 2 scenario's gewed wordt dus op Gilbert en/of op Gaviria/Viviani (laatste is in vorm).

@BarryE1: is ie 11 jaar toevallig? ;)

Nog maar eens over de puntentelling. Nu we moeten betalen vind ik eigenlijk ook wel dat we enige invloed op het spel mogen hebben, uiteraard om het uitsluitend aantrekkelijker te maken. Door deze bijdrage te vragen zullen er veel gelukszoekers (soms dubbel en meer deelnames) zijn afgehaakt waardoor de liefhebbers overblijven. Om dan ervoor te zorgen dat de echte kenner boven komt drijven moet je in de puntentelling ook de factor 'geluk' minimaliseren. Factor 3, factor 2 1/2 en factor 2 is dan te gortig. Ik zou opteren voor 1 kopman en factor 2 toepassen als je überhaupt al een kopman wil aanwijzen. Daarnaast vind ik dat er voor een spelsite teveel informatie vooraf verstrekt wordt. Ik snap best dat men daar ook liefhebbers heeft zitten maar laat iedereen lekker zelf zijn onderzoek doen voordat het spel begint. Ook de groen/oranje/rode puntjes voor iedere koers mogen wat mij betreft weer verdwijnen, mits het kopmanschap wordt afgeschaft want dan maakt het niet meer uit.

Laatst gewijzigd
jelle013

Redelijk tevreden over SB met 384 punten en Bennoot geen kopman. Natuurlijk GVA weer teleurstellend maar Valverde was wel weer lekker scherp! Dit zie ik echt als bonuspuntjes. Ik snap sowieso niet dat mensen Valverde niet gekozen hebben in hun team, niet geleerd van eerdere poultjes? (zonder Valverde win je eigenlijk nooit ;))..

Door naar MSR.. Dat vind ik zelf altijd een van de moeilijkste koersen.. Wat zal het gaan worden? En vooral: Wat doet het weer?? Hoe denken we erover?

Ab Normaal

Matthews een breukje in de schouder en geen TA. Lijkt me direct terugvallen tot outsider voor MSR.

@Treenert
Eens. Ik verafschuw de kopmanregel, vind het helemaal niks en enkel puur geluk. Mag van mij in zijn geheel afgeschaft worden.
Gewoon team maken en het daarmee doen.

hartstikkebedankt

Ik ben het daar ook mee eens en het lijkt me ook leuk om voor alle wielerspellen tussen de 15 en 25 renners te mogen kiezen. Het enige wat ik nog leuk zou vinden is 1 kopman voor x2 per race (zoals in de grote rondes, dat heeft op zich wel wat) of 2 kopmannen waarvan 1 x1.5 en 1x2 per race.

BarryE1

'@elstupidoloco Ga nu aangifte doen!

@Treenert Haha nee, toevallig niet.

Verder op hoofdlijnen eens, hoewel ik zou kiezen voor de factor 'geluk' drastisch verkleinen i.p.v. minimaliseren. Minimaliseren gaat me net een stap te ver. Het moet mijns inziens ook niet te klinisch worden. Een bepaalde mate van geluk/pech hoort ook wel bij de charme van het spel. Kopmannen maakt het geheel dynamisch, de vreugde bij een juiste keuze en balen bij een verkeerde keuze. Het geeft het spel wel wat extra's. Alleen de invloed op het geheel is teveel, zou gevoelsmatig pleiten voor bijvoorbeeld x 2,00 / x 1,75 / x 1,50.

Overigens ben ik er ook niet zo zeker van dat het verminderen van het aantal kopmannen gelijk staat aan het verkleinen van de geluksfactor. Stel, met die ene kopman gebeurt iets, dan scoort de kopman geen punten. Stel het gebeurt in een scenario met 3 kopmannen, dan blijven er nog 2 van de 3 over.

Pietje Precies

Eens met Barry!

Die kopmannen zorgen er juist voor dat wij hier gedurende het spel nog discussiëren over wie kopman te maken, na moeten denken over allerlei scenario's, allemaal 8x onze 3e kopman aanpassen, etc. Dat is mijns inziens juist een heel tof spelelement en ik vind het getuigen van skill (in plaats van geluk) dat je de juiste renners kopman maakt.

Echter moeten de kopmannen natuurlijk niet te bepalend worden. Bijvoorbeeld bij het tennis en darts draait het bijna puur om de kopman. Dat is een kwalijke zaak en vermindert juist het plezier. Dit klassiekerspel zit er wat mij betreft tussenin en de impact zou dus iets teruggedrongen moeten worden wat mij betreft. Ik zou denk voorstander zijn van 2.5 - 2 - 1.5 of net als Barry 2 - 1.75 - 1.5.

@Jelle, op voorhand mocht je er van uitgaan dat Valverde enkel AGR, Waalse Pijl en Luik zou rijden. En misschien 25% kans op Strade Bianche. Vervolgens zijn een 10e plek, 3e plek en 4e plek gemiddeld denk ik geen gekke schattingen. Tuurlijk is Valverde de topfavoriet voor de Waalse Pijl en zou winst dus ook heel goed kunnen, maar misschien gaan ploegen dit jaar anders koersen, gebeurt er nog iets in de aanloop, etc.

Vervolgens zou die dan 44 + 80 + 70 punten pakken(+25% x ... plek Strade Bianche) & je zou hem in de Waalse Pijl en Luik 1e kopman maken. En AGR misschien 2e of 3e kopman. Vervolgens kwam Alaphilippe er door zijn deelname aan Milaan-Sanremo en grotere kans in AGR bij mij mooier uit (en natuurlijk kleinere kans Waalse Pijl en Luik).

Beide meenemen kon natuurlijk ook nog, maar dan zou ik Alaphilippe in de Waalse Pijl en Luik 2e kopman maken. Terwijl ik die 1e kopmanpunten voor hem wel nodig vond om zijn geld waard te gaan zijn. Oftewel, geen Valverde, maar Alaphilippe voor mij.

Doordat Valverde nu toch deelnam aan Strade Bianche en best wat mensen hem ook nog 3e kopman hebben gemaakt + ik Gaviria zijn podiumkans in Milaan-Sanremo nu lager schat dan voor aanvang van het spel, zal Alejandro vermoedelijk meer punten gaan pakken. Maar ja, das achteraf.

En de opmerking "zonder Valverde win je eigenlijk nooit" denken de lui die hem afgelopen Tour niet hadden denk ik anders over ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 64 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.