Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 70 ... 110 111
Jori

probleem van Cort vond ik ook heel erg dat je eigenlijk daardoor een andere 750.000 renner moest hebben.
En hoewel een paar mooi klonken, vond ik eigenlijk niemand daar tussen echt een pareltje. Mss Kragh, maar zag daar weinig van overblijven met Matthews en Theuns die beiden zoveel mogelijk willen. Andere optie die ik overwoog was Burghardt, als teammaat van Sagan, maar vond 250.000 extra voor een Oss toch wel belangrijk, zeker met een Kuurne in het achterhoofd

MaxTeerlink

Het is weer tijd voor de Klassiekers....

Anderhalve week geleden stond ik voor aanvang van Strade op plek 23 van dit wielrennerslegioen. Na een knap staaltje koers van
Valverde, Benoot en van Aert, waarvan de eerste twee, twee van mijn drie kopmannen waren, ben ik inmiddels opgeschoven naar plek 2.
Je zou zeggen, die ziet het wel. Echter, speelt ook de geluksfactor een grote rol, want ook ik dacht de topnotering na Strade Bianche te gaan verlaten. Sagan en Kwiat heb ik immers niet in mijn team zitten. Niets bleek minder waar te zijn. De favorieten lieten het afweten en het aanstormende talent beschikte over de langste adem. Nu zijn de koppen gericht op Milaan- San Remo. Succes allemaal en onthoud goed, zonder geluk vaart niemand wel.

Kopmannen kiezen vind ik het nog te vroeg voor.
Maar met renners als Colbrelli, Demare, Stuyven, van Avermaet, Gilbert, Vanmarcke, Trentin en Modolo in mijn team moeten er weer punten te vergaren zijn in deze klassieker.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik had oorspronkelijk Laporte meegenomen als tweede 750k-er, maar gewisseld voor Kragh toen Laporte ziek bleek te zijn voor het openingsweekend. Anderzijds had ik Cort ook gepakt voor 1 miljoen dus was Cort + Laporte/Kragh/Burghardt het imo wel waard. Zeker als een van de twee plekjes nu naar Enger gaat.

Jori

'@ditisdavid: zeker toegegeven dat ik een Enger erg positief inschat, omdat ik het een leuke renner vind waar ik eerder in scorito leuke punten mee heb gehaald en hij een boel potentie heeft.
Anderzijds schat ik hem van bijzonder nuttige waarde in voor Scheldeprijs, iets waar je rustig een puntenfactor x2.5 kunt rekenen gezien het minder deelnemersveld en minder aansprekende namen. En qua Scheldeprijs garanties, verder dan Groenewegen, Cav, Bouhanni, Kittel, Halvorsen kom ik niet.
Nja, Minali voor Astana, Bonifazio voor Bahrain, Blythe voor Aqua blue sport, Sarreau voor FDJ, Wippert voor Roompot. Enige die ik nog zeer waarschijnlijk en interessant achtte waren Coquard en Timothy Dupont van Wanty groupe, maar waren ook gokjes. Doe mij dan maar Enger, die mij vorige keer zeer goed was bevallen.
Benieuwd wie jij daarvoor mee hebt?

Laporte helaas ziek voor het openingsweekend, anders had hij bij velen er in gestaan ook ws bij mij en nu zelfs bij MSR veel bonuspunten kunnen sprokkelen door geen Bouhanni

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Jori: Viviani

Jori

-

Laatst gewijzigd
Jori

'@treenert: Ja, excuus, die ben ik nog helemaal vergeten. Enkel had ik bij Viviani enkel scheldeprijs staan en mss Gent-Wevelgem en MSR, die Gaviria ook zou rijden en waar ik dus geen punten voor durfde te rekenen. Dan vond ik 1.5 miljoen voor Scheldeprijs wel veel

BarryE1

'@jori Pascal Ackermann

Jori

zitten meer sprinters bij bora, ackermann lijkt me niet bepaald een zekerheidje. Bennett of Selig kunnen ook

hupske

Ik heb in ieder geval nog aardig wat renners aan de start. Demare, Stuyven, Theuns, Sagan, Naesen, Cort, Trentin, GVA, Kwiatkowski, Alaphilippe en Matthews.

Sagan als eerste kopman, gevolgd door Demare en Trentin. Hopelijk pakt dat goed uit. Moeten ze alleen op alle puistjes de pure sprinters er af zien te knallen.

@BarryE1 terugkomend op je bericht van 12 maart 2018 om 09:32. In mijn team had ik de Buyst of Juul-Jensen nog wel van een upgrade kunnen voorzien. Daar was zeker een Wellens of Benoot neergezet. Valverde had ik er ook nog wel bij willen hebben. Zelfde geld voor Vanmarcke.
Dit zijn allemaal renners van 3.5m. GVA was 7M. Dus het was mogelijk om 2 van hun erin te krijgen.

Treenert

Kanshebbers volgens de kenners van Scorito
*** Peter Sagan
** Arnaud Démare, Alexander Kristoff, Elia Viviani
* Julian Alaphilippe, John Degenkolb, Michal Kwiatkowski, Michael Matthews

Kennelijk is deze na het wegvallen van Gaviria aangepast en heeft Viviani er een ster bij (?). Maar zou Kristoff na Parijs-Nice dan geen ster minder moeten hebben, na een kwakkelweek win je toch geen koers van ruim 300km? Of durft iemand hier wel vol op hem te 'gokken'.

ditisdavid

'@Jori
Groenewegen, Bouhanni en derde kopman wordt, tenzij Theuns, Cort of Gaviria start, opvulling. Daarnaast is Enger imo geen zekerheidje.

Starlynk

Ik moet nog kiezen uit Sagan, Kwiatkowski, Kristoff en Viviani voor mijn MSR kopmannen.. Ik neig er nu naar om Kwiat niet te nemen.. Niet omdat ie niet goed is, maar omdat ik denk dat die andere 3 sowieso top 20 rijden en Kwiat is meer alles of niks.. Wat denken jullie?

Ab Normaal

'@Starlynk
Ik denk dat jouw conclusie de juiste is.
Kan me niet voorstellen dat Sagan naar de streep rijdt met Demare en Viviani, dus die zal wel weer aangaan op de Poggio.
Kwiat zal mee kunnen. Denk dat Sagan dan niet hetzelfde doet als vorig jaar. Vraag is dus of ze dan wegblijven of dat de sprinters terugkeren.
Draait het uit op een groepsprint dan zullen Demare, Kristoff en Viviani hoger eindigen, werkt Kwiat mee met Tsaar Peter, dan zie ik niet in wie ze gaat terughalen.

Dat valt nu niet te zeggen, dat is een kwestie van (en daar komt mijn paradepaardje weer) dom geluk.

Pietje Precies

Tja, lastige Starlynk. Viviani heeft nog geen super track record in Sanremo, maar lijkt wel écht een stap gemaakt te hebben dit jaar + sprintte vorig jaar nog mee ondanks dat de overwinning weg was.

Dus ik denk dat het vooral een kwestie is van hoe je Kristoff momenteel inschat. Als je schat dat die er gewoon bij gaat zitten dan lijkt mij de keuze makkelijk en zou ik Kwiat geen kopman maken. Het nare is dat die momenteel wel dermate goed is, dat een late aanval van hem erg waarschijnlijk is. "Sowieso top-20" lijkt mij niet goed genoeg om iemand over Kwiat te verkiezen in ieder geval.

Inschatten hoe de koers gaat verlopen, wie goed/slecht gaat zijn, wie het snelste is in een sprint na 290km, wie überhaupt nog sprint, etc. Da's geen dom geluk, maar gewoon beargumenteren waarom het logischer is om renner A over renner B te verkiezen. Vervolgens is het natuurlijk afwachten of dat ook deze keer zo uitkomt, maar op de lange termijn zal je het dan vaker bij het juiste eind hebben.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Pietje Precies, Ab Normaal; volgens mij zeggen jullie hetzelfde maar dan in andere bewoording. Althans zo lees ik het, klassiekers zijn immers momentopnames.

Als ik echt geen andere keuzes zou hebben zou ik Kristoff overwegen 3e kopman te maken want is hij wel voldoende hersteld? Als je van zulke onverklaarbare totale offdagen hebt begin ik te twijfelen. Voor mij (heb het zelf ook) zou het dus Sagan, Kwiat, Viviani zijn. En dan nog kiezen wie 1,2 en 3.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Kwiat zou ook in beide scenario's (aanval + sprint) voor een hoge klassering kunnen gaan natuurlijk, met Viviani en Kristoff heb je alleen de sprintoptie

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Pietje
Nee, dat is geen dom geluk, maar ik denk dat de heren Demare, Kristoff, Sagan, Kwiatkowski enz. allemaal bewezen hebben dat ze er bij kunnen zitten.
Hoe het koersverloop is blijft altijd gissen. tuurlijk kun je van te voren inschatten dat de kans heel erg groot is dat Sagan niet naar de streep rijdt zonder iets te proberen.
En het is ook niet moeilijk te voorspellen dat Kristoff, Viviani en Demare in eerste instantie niet mee kunnen.
Net zoals het ook niet moeilijk in te schatten is dat Gilbert het niet moet hebben van met een grote groep sprinters naar de streep rijden.

Maar als Sagan, Gilbert en Kwiat op de Poggio vertrekken is het absoluut NIET in te schatten of Sagan weer volle bak rijdt met Kwiat in zijn wiel of dat ie a la Terpstra denkt: zoek jij het ff lekker uit.
Hoe dat dan uiteindelijk uitpakt, dat is geluk.

Starlynk

'@harstikkebedankt: eens dat Kwiat ook in een sprint voor een hoge klassering zou kunnen gaan, maar de kans dat ie de sprint wint is niet zo groot natuurlijk, dus ik kan me niet voorstellen dat hij daar op wacht.. Dus m.i. zal hij sowieso in de aanval gaan, en de vraag is dan of hij ook nog mee gaat sprinten als de vlucht wordt terug gepakt of dat hij dan laat lopen... Sagan sprint sowieso ook mee, ook al zat ie in de vlucht en wordt hij teruggepakt... Kristoff en Viviani hebben allebei al vaak genoeg laten zien dat ze ook voor de 4e plek sprinten.. Maar zitten ze er allebei bij om te sprinten voor de 4e plek? En wat als ze niet sprinten voor de 4e plek, maar voor de 13e plek? Keuzes, keuzes :p

Pietje Precies

Ja, deels wel Treenert. Echter ben ik ervan overtuigd dat een X deel valt te beredeneren, te beargumenteren, een kans op valt te plakken, etc. Misschien niet door jou, of door mij, of door Klaasje, maar 'the wisdom of the crowd' komt een heel eind.

En natuurlijk gaat de werkelijkheid anders zijn, maar je kan in ieder geval proberen om een zo goed mogelijke schatting te maken. Als je keuzes dan goed/slecht uitvallen is dat altijd voor een X deel kennis en voor een X deel geluk/pech. Vervolgens kunnen we debatteren hoe die verhouding is, maar ik vind het te makkelijk om (bijna) alles maar in de categorie 'geluk' te dumpen.

Die menigte vindt dat Sagan verreweg de grootste winstkans heeft (en plakt daar een absoluut getal van zo'n 27 a 28% op), op gepaste afstand gevolgd door de categorie Kwiat/Viviani/Démare/Kristoff, etc. Die menigte vindt ook dat Sagan de grootste kans op een top-3 plek heeft, een stuk groter dan Démare, nog veel groter dan van Avermaet etc.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Pietje De grootste kans op top-3 wel maar grootste winstkans m.i. niet. Dan moet je, gezien het verleden, toch op zoek naar een rassprinter die 300 km en wat pukkeltjes goed weet te verteren en kom je uit bij Demare, Viviani en Kristoff (als die fit is). Sagan gaat daar niet op wachten en verspeelt daarmee ms zelfs wel zijn podiumplek, wat het hem trouwens ook niet zal interesseren. Wel gaat hij kort eindigen wat sowieso de nodige punten gaat opleveren zodat 'iedereen' ( ;) ) hem kiest.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Treenert: Pietje bedoelt met de "menigte" de bookmakers ;) Die geven Sagan idd veruit de grootste winstkans

Pietje Precies

Tja, zijn die mannen echt rapper dan Sagan (na 290km koers) ?

Démare werd er door Groenewegen toch aardig opgelegd in Kuurne en Parijs-Nice. Kristoff ook in Parijs-Nice, werd bijv. 7e in die etappe die Dylan won. Sagan had in de Tirreno misschien wat minder concurrentie, maar kwam in de laatste etappe na een ontzettend lastige finale voor hem (door die val van Gaviria) toch nog verdomd dichtbij.

Ik vind Sagan zijn sprintsnelheid in ieder geval regelmatig onderschat worden + heb het idee dat Démare wat snelheid heeft ingeleverd in ruil voor meer inhoud. Viviani lijkt mij wel rapper, maar geldt dat ook nog na 290km koers...?

Verder is de grootste winkans voor Sagan een gecombineerde kans van late aanval en massasprint. Misschien komt wel 20% van die 27/28% via een late aanval.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@ Starlynk: Dat is ook wel logisch dat ze dat doen maar dat maakt mijn verhaal niet anders. Kun je ook wedden dat Sagan niet wint?

@ Pietje: nee, ik ben het totaal met je eens, hij is mijn immer koersmakende held maar doordat hij niet gaat wachten op die sprint wint hij die sprint na een ontsnapping niet meer vrees ik.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Zeker, op betfair exchange kan je bijvoorbeeld Sagan layen (zeggen dat ie niet wint) voor quotering 3.65. Zodoende hoef je niet eens zelf te kiezen wie er dan wel gaat winnen.

Daarmee geef jij als het ware een andere speler de quotering 3.65 en neem jij zelf als het ware de rol van bookmaker op je. Moet je dus wel mee uitkijken dat je een niet te groot bedrag bij je laat inzetten.

1 2 ... 70 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.