Jaja mensen met 963 punten gestegen naar plek 4 van heel scorito.
Wat is er met Sagan? Heel blij dat ik hem niet heb. Nu Sagan niet zo in vorm lijkt zie ik minder snel een groepje voor blijven met Gent Wevelgem. Ik ga zondag waarschijnlijk vol voor de sprint met 1. Groenewegen 2. Demare en 3. Cort.
Best een lekkere dag met Terpstra, van Avermaet, Benoot, Stuyven, Vanmarcke, Trentin en Roelandts. Jammer dat die laatste twee (normaal de rapsten van die groep) zo laag eindigden. En door Sagan als 1e kopman helaas toch 53 plekken gedaald.
Maar goed, fantastische koers van Quick-Step! Het werk wat Declerq, Keisse en Lampaert verricht hebben is echt buitengewoon. Vervolgens zeer knap afgemaakt door Terpstra (live nog op het juist moment op weten te wedden @7 :)) en zeer fraai afstopwerk van Stybar en met name Gilbert. Terpstra staat aardig bij ze in het krijt, maar gelukkig is ie vrij egoïstisch en zal ie zich daar weinig van aantrekken!
Wel bijzonder vreemd hoe praktisch alle anderen op rare momenten hebben aangevallen, hoe knechten maf/niet gebruikt werden, etc. We zouden nog weleens wat verrassende winnaars kunnen gaan krijgen nu de onderlinge verschillen zeer klein lijken te zijn!
Om maar eens een voorbeeld te geven hoe belangrijk de kopmannen zijn. In mijn vriendenpoule heeft de dagwinnaar meer punten dan mij met amper 6 man in de top20 en GVA, Gilbert en Naesen als kopmannen. Daarentegen had ik 9 man in de top 20 maar wel met Sagan als kopman. Vandaag hebben de mensen met Gilbert gelijk maar zondag kan het zomaar andersom zijn. Was niet te voorspellen dat Sagan niet in de punten ging rijden dus ik verwijt mezelf niks.
Zie er hier veel voor Démare en Matthews gaan, maar als de echte flandriens terug een harde koers gaan maken bestaat de kans dat ze hooguit gaan sprinten voor een ereplaats. En bij Sunweb start de uitgeruste Theuns dus is het helemaal nie zeker dat ze Matthews uitspelen op het einde. Toch gisteren heel de koers moeten harkelen om erbij te blijven en alsnog sprintje gewonnen van het achtervolgend groepje. Groenewegen heb ik al helemaal mijn bedenkingen over!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.