Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 83 ... 110 111
timothyvana

Hier Demare, Sagan, Trentin.
Gva, stuyven, matthews, groenewegen, Cort, EBH, Küng, Naesen, Oss, stybar en edmondson voor de overige punten.

Ik heb alle 7 meest gekozen kopmannen, maar zal wel net weer de verkeerde hebben gekozen 😉

wesley1983

Ik heb de gok genomen en het vertrouwen in Vanmarcke gehouden en hem zoals vooraf bekeken kopman gelaten voor deze koers. In het verleden al laten zien (tal van ereplaatsen in GW) en zelf aangegeven dat hij beter is in GW dan in de E3. Toch wel ferm doorgereden na zijn val in de E3 dus de conditie is goed al valt het altijd bang afwachten of hij gaat kunnen uitrijden. Sagan, Sep en bling als kopmannen.

Cerebral36

Na veel twijfelen toch maar voor Gva - Trentin - Stuyven gegaan in plaats van Groenewegen - Viviani - GvA.

Kijkende naar het zonnetje en de weinige wind begin ik echter te vrezen dat ik dat wellicht beter niet had kunnen doen haha. Kom op Kemmelberg, help even mee :)

WCEendT

Last minute switch ik Matthews toch naar Colbrelli, lost Colbrelli op 68 km van het eind...

wesley1983

'@wceendt: colbrelli last van bronchitis zeggen ze juist op sporza...

arviidd

Modolo voor de 2de keer kopman en valt voor de 2de keer. Helaas.

Cerebral36

Las dat Kung en Stybar er ook bij lagen...Hopelijk kunnen ze verder anders door die 2 ook een streep voor eventuele punten.
Edit: Stybar en Modolo sluiten weer aan.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Hahahahahahahahahaha. Sagan voor de eerst keer niet als kopman gekozen

JimKro

Jammer dat Greg niet meesprint...

Nu zit ik alsnog met een kopman zonder punten.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Heel blij dat ik vertrouwen in Sagan heb gehouden, dat zijn fijne punten. Voor de rest weinig gescoord vrees ik...

Kpenty

1 kopman erbij en dat is Demare en ook nog mijn 2e. Gegokt op de sprint en verloren. Hopen dat de schade meevalt

WCEendT

8 man van de top 10 in mijn team, weer totaal verkeerde kopmannen gekozen. Begint het verhaal van het voorjaar te worden voor mij.

Lowland

Ik helaas ook Sagan geen kopman gemaakt. Onvoorspelbaar spelletje, wel leuk. Nu we er toch voor betalen zou het aardig zijn als er een tweede klassement wordt bijgehouden zonder kopmanfactor; benieuwd naar de verschillen.

WCEendT

'@Lowland
Inderdaad kopman factor is in ieder geval iets dat mijn poule volledig verkl**t...

klumper

Sagan, Demare en Trentin kopmannen vandaag, verder Naesen, Stybar en Stuyven in top 10.

Prima dagje zo, was na vrijdag ook hard nodig.

vasnd

Sagan redt de meubelen. Balen van Groenewegen maar dat was natuurlijk ook een alles of niets gok op plek 3.

Jori

Hier voor het eerst dankbaar met mijn kopmannen! Sagan 1, demare 2 en dan Stuyven 3 (beste geval was trentin geweest, minuscuul verschil dus EDIT: Naesen op plek 6 over hoofd gezien, maar nog steeds). Direct ook van ca plek 900 naar plek 300 geschoten, zal nog wel dalen als plek 11 tm 20 komt met mensen die daarin kopmannen en renners hebben.

Maar is toch ook genieten zo'n V Aert (heb hem enkel helaas niet).

Laatst gewijzigd
Flowtosti

Kopmanfactor is toch wel belangrijk voor dit spel anders scoren we allemaal hetzelfde met nagenoeg dezelfde teams. Blijkbaar zijn er toch telkens mensen die het koersverloop beter kunnen inschatten dan ik. Was afgelopen tijd wel eens met de stelling dat het te veel om de kopmannen zou gaan, maar bekijk het nu anders. Zonder kopmanregel zou het na het puzzelen vooraf toch tamelijk saai worden.

Pietje Precies

Zeker Flowtosti! Die kopmannen geven absoluut een extra tof element & zorgen ervoor dat we hier blijven discussiëren, analyseren, etc. Nu is het voor iedere koers weer proberen te schatten hoe de koers zich gaat ontpoppen, wie vervolgens de grootste winkans heeft, wie de grootste kans op top-5 / top-10 heeft, etc. Dat is over 13 koersen gezien grotendeels skill en natuurlijk ook deels geluk.

Dat moeten ze dus ook zeker niet uit het spel halen. Het probleem is echter dat x3 en x2.5 te bepalend zijn. Als het gewoon x2.5, x2, x1.5 was geweest had al een hoop gescheeld. En misschien is x2, x1.75, x1.5 nog beter.

Voor mij vandaag trouwens weer een lekkere dag!

Laatst gewijzigd
wesley1983

Jammer dat Modolo niet eerlijk was tegen Sep dat hij niet zo goed meer zat, kost mij een hoop kopmanpunten. Als je ziet dat Naesen naar plek 6 sprint, dit kon Sep ook.

Laatst gewijzigd
timothyvana

Weet iemand waarom het zo verschrikkelijk lang duurt voordat de uitslag van top20 / rest uitslag bekend is? Bij de grote rondes is dit veel sneller bekend.

Cerebral36

'@tim Geen flauw idee. Top 20 is ook al gewoon bekend. Normaal komt het toch vrij snel daarna, maar dit spel duurt het wel absurd lang elke ronde.

Pietje Precies

Sep gaf voor de camera aan dat Modolo de instructie had om het wiel van Viviani te volgen en hij zelf geen lead-out hoefde te doen. Denk dus ook niet dat ie anders had gekoerst had als Modolo niet in die groep had gezeten. Modolo had nu ook nog eerder hinder van hem (hoge tempo terwijl Modolo nog niet goed zat & daarna uitzakken aan zijn kant) dan profijt. Balen dat ie net buiten de top-10 eindigt :(

Vind dat ook maar ontzettend irritant Timothy. Moet toch super makkelijk en snel kunnen zou je denken.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Pietje: ben zeker van wel dat Sep ging meesprinten zonder Modolo in de groep, eerdere jaren al bewezen resultaat te kunnen rijden in GW (2e, 6e en 4e). Door deze resultaten eerder had ik hem gekozen als kopman!
Edit: elk zijn mening uiteraard (jij hebt wss Modolo in je ploeg) maar volgens mij hebben ze de verkeerde keuze gemaakt in die ploeg. Modolo betrokken geweest bij een valpartij en dan laten ze hem meesprinten terwijl Sep toch rapper is en veel meer ervaring heeft na een harde koers van 250 km.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik begrijp je eerste zin niet echt en vond Vanmarcke kopman geen gekke keuze hoor. Wel riskant na zijn valpartij in de E3.

Ik vind het in ieder geval logisch dat Sep voor de aanval koos en Modolo voor de sprint. In deze groep was immers een 6e-10e plek echt wel het maximaal haalbare voor Vanmarcke in een sprint. Dus dat zou je puur voor de WorldTour punten doen in plaats van voor de winst te koersen. Had een van Avermaet voor mijn Scorito wel mogen doen, dit was een vrij kansloze aanval.

Alleen zoals Sep ook al zei ben je in je eentje kansloos in een aanval en lukte het hem niet om met iemand een goed bondje te sluiten. Waarschijnlijk was dat ook kansloos geweest, gezien Quick-Step de kaart Viviani trok en het tempo vrijwel continu hoog bleef.

Misschien dat Sep genoegen had genomen met plek 6 tot 10 als Modolo er niet bij had gezeten, dus daar heb je vooral pech mee denk ik. Hij maakt wel een sterke indruk voor de nog komende koersen!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 83 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.