Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 84 ... 110 111
wesley1983

'@Pietje: is exact wat ik wil zeggen, in eerdere post zei ik ''als je ziet dat Naesen naar plek 6 sprint dan kon Sep dit ook''.
Edit: vergelijkbare situatie overigens bij Mitchelton Scott waar ze wel de meest ervarene in zo'n koers (Trentin) laten meesprinten voor de Worldtourpunten.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Die vergelijking gaat mij wat scheef. Vanmarcke heeft wel een sterkere late aanval in de benen dan Mezgec of Trentin. En vervolgens is een Trentin in de sprint wel rapper dan Vanmarcke.

Met Mezgec en Trentin in de finale vind ik het logisch dat Mezgec zich opoffert om gaten dicht te rijden & een lead-out doet voor Trentin. Vervolgens is die rap genoeg om in dit veld op plek 4-8 te eindigen. En op een hele goede dag misschien wel beter.

Ik had overigens qua Scorito ook graag gezien dat Vanmarcke gewoon zelf gesprint had ;) Tegelijkertijd als kijker had ik graag meer aanvallen in de laatste 20km gezien en kan ik zo'n late alles of niets poging van Vanmarcke waarderen. Als iedereen voor 7e plekken gaat koersen, wordt het er niet leuker op. Ik denk trouwens dat Naesen wel iets rapper is dan Vanmarcke, maar zal weinig schelen.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Pietje: Ik was bezig hier een heel verhaal te vertellen terug maar ik zie het nut er niet van in dus alles backspace! Je doet je naam alle eer aan en er valt weinig te discussieren met jou omdat je altijd gelijk wil hebben. Awel je hebt gelijk, als je daarmee tevreden bent! Einde discussie!
Edit: leer eens accepteren dat andere mensen ook een mening hebben!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Hahahaha, Wesley. Daar ben ik het mee eens! Ik ga ook niet meer in discussie met PP.
Hij heeft een interessante kijk op dingen en vaak zeer zinnige posts, maar in discussie gaan doe ik niet.
Discussieren kun je alleen maar met iemand die open staat voor de mening van een ander en daar over nadenkt ipv direct “ja, maar” wat gewoon hetzelfde betekent als “nee, want”.

wesley1983

Denk dat Mitchelton Scott en Trentin in vorige races vooral geleert hebben uit hun fouten dat het een risico is om aan te vallen.

Pietje Precies

Excuses Wesley, dat is nooit de bedoeling geweest en ik zal er meer op letten ;)

Hoe ik het zie ben je gewoon gefrustreerd dat je kopman een alles of niets aanval verkoos over een 8e plek. En dat is zeker begrijpelijk, want dat kost je veel punten. Ik zit met van Avermaet als 2e kopman in hetzelfde schuitje en had ook liever gezien dat ie zich vol op de sprint had gefocust in plaats van die late halve aanval. Maar, ja, dat is tegelijkertijd ook het risico wat we beide nemen door hen als kopman te selecteren in deze koers.

Tegelijkertijd moet je denk ik ook inzien dat zo'n 8e plek een renner als Vanmarcke of van Avermaet weinig boeit en hij liever die alles of niets poging onderneemt. Zeker als er nog een ploeggenootje meezit die aardig kan sprinten. Vervolgens vind ik het verwijt aan Modolo op basis van het interview met Sep op Sporza niet fair. Daaruit bleek dat Sep gewoon zijn eigen gang mocht gaan, wat ie vervolgens ook deed.

Trentin vind ik tot nu toe vrij frustrerend. Is misschien wel de renner waarbij ik het verschil tussen hoe goed hij lijkt te zijn en vervolgens zijn klasseringen het grootste vind. Iets behoudender koersen lijkt mij ook verstandig.

Van jou vind ik het geen fair verwijt Ab. Ik heb jou zelden van mening zien veranderen, hoe sterk de argumenten van de tegenpartij ook waren. Maar goed, bedankt voor het compliment.

Laatst gewijzigd
Karsten

Ruim 300 plekken gestegen naar 332, een verrassend goeie dag aangezien ik GvA, Démare en Trentin als kopmannen had. Gelukkig wel de nodige mannen in de top 10. Zo'n uitslag geeft de burger moed.

wesley1983

'@Pietje: klopt allemaal wat je zegt en excuses aanvaard. Vind het gewoon een foute zet van de ploegleiding om een renner (Modolo) die betrokken was bij een valpartij en moest achtervolgen om er terug bij te zijn (niet fit genoeg om mee te sprinten) de voorkeur te geven om mee te sprinten voor de worldtourpunten boven een gerenommeerd renner (Vanmarcke) die al eerder bewezen heeft in GW om een resultaat te rijden, zij het in de aanval maar ook al in de sprint van een uitgedund groepje zoals vandaag. Renners kunnen daar absoluut niks aan doen want zij moeten tenslotte luisteren naar de ploegleiders.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Pietje
Ik verwijt het je niet.
Lees graag je bijdragen en je hebt een uitgesproken eigen mening. Die heb ik ook en net als jij verander ik alleen als iemand mij overtuigd.
Ik respecteer de mening van een ander overigens wel en pretendeer niet dat de mijne de juiste is.

Het is alleen de mijne. Als wij met elkaar in discussie gaan is het een herhaling van zetten omdat je m.i. het niet op je in laat werken maar direct nogmaals je mening verkondigd.

Zo komt het bij mij over in ieder geval.
Maar een verwijt is het zeker niet.

Pietje Precies

Helemaal mee eens Wesley!

Ik weet alleen niet goed genoeg hoe belangrijk die World Tour punten nou echt voor de ploegen zijn. Geen idee eigenlijk of dat promotie/degradatie systeem nu al fatsoenlijk van de grond is gekomen én echt gaat werken met ieder jaar wel één of twee ploegen die ophouden te bestaan.

Al zijn er misschien nog wel meer zaken verbonden aan je plekkie op de ranking dan enkel promotie/degradatie.

Hm, ja we vallen beide denk ik iets te vaak in herhaling Ab wat betreft kopmannen/bonusduels, etc. Gaan we het denk ik nooit eens over worden, hoe maf ik dat ook vind :p

Laatst gewijzigd
wesley1983

Woensdag Dwars door Vlaanderen. Geen Démare, Sagan, Matthews en Trentin in vergelijking met vandaag. Maar de belangrijkste vraag is gaan de overige toppers deze koers wel serieus nemen met zondag RVV op het programma. Denk dat ik maar eens op een verrassing gok als eerste kopman, heb al een naam in mijn hoofd :-)

JimKro

Geen Demare woensdag?! Godzijdank, kan ik misschien eindelijk eens scoren. Alles op Valverde uiteraard.

Laatst gewijzigd
bakfiets

De kopmannen maken het verschil idd tussen een topklassering en een mindere klassering. Vandaag zat ik met demare en sagan goed en 300 plaatsen gestegen. Ik had eerst groenewegen als 1e captain. Met een beetje geluk die niet geselecteerd als captain.

Voor as woensdag heb ik iig de winnaar van vorig jaar en die is in goede doen.

Treenert

Gaan we nu klef lopen doen hier ................. ?

Jasperdewaal11

500 plekken gestegen naar 279. En dat terwijl ik Sagan en Viviani niet eens kopman had. Nou hopen dat ik deze plaats nog wat kan verbeteren. Aardig klassiekerspel debuutje zo :)

Starlynk

Met Sagan als 1e kopman houd ik de schade nog enigszins beperkt.. Kristoff was de laatste keer kopman gisteren. Gegokt en verloren.. zul je zien dat ie RVV wint, maar niet als mijn kopman :p Genoeg alternatieven!

Voor woensdag heb ik Debusschere genomen en hij stelde me gisteren al niet teleur, dus woensdag 1e kopman! Volgens mij de enige renner die echt een doel van DDV heeft gemaakt.. De andere 2 kopmannen wordt nog even puzzelen maar heb nu Benoot en de altijd scorende Stuyven staan.

Al met al blijft het aanmodderen in Team Starlynk, maar met Viviani, Groenewegen en Halvorsen voor de Scheldeprijs + Valverde, Kwiatkowski, Henao, Albasini en Mollema (!) voor de heuvelklassiekers hoop ik daar toch de inhaalslag te maken op de mensen die bijna alleen renners voor het Vlaamse werk hebben (zoals de huidige nummer 1).

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@ Starlynk je hebt gelijk veel mensen uit de top nu hebben maar weinig tot geen mensen voor de heuvelklassiekers hoopvolle vooruitzichten!

Elpiedro

lekker hoor, nu nr 6 in de WF poule :) De weg naar de top is ingeslagen

elstupidoloco

'@starlynk,

Met uitzondering van henao heb ik dezelfde namen voor de Waalse klassiekers + landa.

Ook Kristoff gepakt, maar ik neig er naar om hem toch 3e kopman te maken. Op de een of andere manier presteert hij in de RVV toch altijd iets beter

Bazing

Huidige 316e plek met Viviani Groenewegen (Demare) voor de scheldeprijs en Valverde D. Martin Kwiatkowski en Landa voor de Waalse klassiekers moet er een goede klassering inzitten.

Treenert

Mikel Landa (Movistar) en Romain Bardet hebben hun deelname aan de semiklassieker Dwars door Vlaanderen op 28 maart bevestigd. Ze willen zich zo voorbereiden op de negende rit in de komende Ronde van Frankrijk waar de renners 22 kilometer kasseien voorgeschoteld krijgen. De Bask geeft zo ook een duidelijk signaal aan ploegmaat Nairo Quintana dat hij de Tour serieus neemt en niet naar daar wil trekken als knecht.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Het is weer maandag, mooi moment om even een tussenbalans op te maken. Wat zijn de mee en tegenvallers binnen jullie selectie en welke mutatie had je door willen voeren met de kennis van nu?
Grootste tegenvaller(s) binnen de selectie tot nu toe: Dylan van Baarle (en Edvald Boasson Hagen)
Grootste meevaller(s) binnen de selectie tot nu toe: Valverde (deelname SB voor 70 x 2,5 punten)
Mutatie, wel binnen budget: EBH 1 op 1 ruilen voor Viviani.

Stuff

Sta nu 565e.

Top:
-Demare
-Benoot
-Stuyven

Flop:
-Gaviria
-Felline

Graag gewild:
-Wat meer QuickStep. Naast Gaviria alleen Alaphilippe in mijn selectie.
-Sagan
-Valverde (als ik op voorhand eens wist dat hij wat extra koersen ging rijden, was het wat makkelijker geweest)

Laatst gewijzigd
El Mel

Sta nu 425e, 95,7%.

Top:
Sagan, Demare, Stuyven

Flop:
EBH, Lutsenko

Graag gewild:
Van Aert, Valverde

Heb voor Schelde wel Groenewegen, Cavendish, Cort en in de bergjes D.Martin, Kwiat, Matthews, Colbrelli, Kragh (gokje)

Kijken wat er gebeurd, het is iig weer een leuk spel!

elstupidoloco

'@el mel

Cort rijdt de Scheldeprijs niet. Astana neemt minali mee.

Van Aert is tot dusver idd een prachtige gok om te hebben

1 2 ... 84 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.