Gaviria is toch wel botte pech. Die zou de Viviani-punten van GW hebben gehaald en ook in MSR dik in de punten hebben gereden als hij zijn hand niet had gebroken. En ook nog ploeggenootpunten want hij zou nog vaker hebben meegedaan (E3).
EBH is wel echt een misser. Die stelt ernstig teleur. Vorig jaar had ik Valgren en Demare; die zijn dit jaar helaas gesneuveld....
Ik wil Kittel wel hebben voor Devenyns en Küng (wat valt die mij tegen zeg), ruil ik met alle plezier en met een grote strik erom, in voor v. Aert.
Een boel rappe mannen bij Trek op de startlijst voor DDV, maar wie gaat zich voor wie opofferen, kortom wie is daar de laatste in het treintje?
Mijn tussen conclusie is dat ik vooral ongelofelijk de mist ingegaan ben met het niet kiezen van Demare. En überhaupt te weinig sprinters heb meegenomen. Waarschijnlijk heb ik mijzelf toch te veel laten beïnvloeden door vorig jaar, toen ik zowel Demare als Gaviria zonder succes in mijn team had. Mijn enige hoop op een degelijk resultaat zit in mijn heuvelteam met oa. Valverde, Alaphilippe en Kwiatkowski. Maar die moeten het ook nog maar waar gaan maken
Ik vind Sagan voor zijn prijskaartje nog niet echt top eerlijk gezegd. In mijn model loopt ie in ieder geval achter op schema (al geldt dat voor de meeste toppers) en staat bij Scorito op plek-5 van meest gepakte punten.
Gaviria, van Avermaet, Lutsenko en Nizzolo zijn bij mij echt flop tot nu toe. Vanmarcke en Oss karig. Alaphilippe twijfelachtig. Van Avermaet helemaal naar als je nog meeneemt dat hij tweemaal als 1e kopman buiten de punten reed. Dat zou Vanmarcke iets minder karig maken.
Démare is echt gruwelijk voor zijn prijskaartje. Helemaal als je kopmanschap meeneemt (2e en 3e als tweede kopman & 3e als derde kopman). Stuyven en Colbrelli top. Al heb ik Stuyven wel eenmaal vervelend als 1e kopman gehad, maar dat mag ik niet te zwaar meenemen, want dat is natuurlijk eigen keuze. Verder een hoop renners die redelijkerwijs naar verwachting/prijskaartje presteren. Sommige iets eronder, sommige iets erboven.
De 1e kopman is tot nu toe vaak waardeloos uitgepakt. Gelukkig heb je bij dit spel ook een 2e en 3e kopman:
1e kopman: 50e, 38e, 34e, 6e, 26e, 1e
2e kopman: 3e, 2e, 8e, 3e, 3e, 14e
3e kopman: 4e, 3e, 41e, 8e, 7e, 3e
Vermoedelijk had ik vooral graag Valverde er extra bij gehad. Verder waren een Van Aert, Valgren, Nibali, Burghardt, Debusschere (vermoedelijk), Viviani (mogelijk na Scheldeprijs), Laporte, etc, lekker geweest.
Sta trouwens 45e - 99.5%. Maar ik heb voor de Scheldeprijs en het Ardense drieluik denk ik wel een mindere bezetting dan vele anderen. Zie mezelf wel wat gaan zakken. Wordt voor mij vooral hopen dat Valverde een keer laat in de finale lek rijdt :p
'@Pietje: ik heb Valverde ook niet omdat op het keuzemoment nog helemaal niet duidelijk was dat hij zoveel koersen zou rijden. Kwam op dat moment ook nog bij dat er nog onduidelijkheid was over zijn vorm. Neemt niet weg dat hij van mij ALLES maar dan ook ALLES mag winnen, géén lekke banden dus. Fuck mijn klassering dan maar!!!
Haha, ja enerzijds heb ik ook veel bewondering voor Valverde. Anderzijds vind ik het wat moeizaam te geloven dat iemand op zijn 37e alles en iedereen in iedere koers declasseert. Helemaal na zo'n zware val vorig jaar.
Bij mij kwam Alaphilippe er in het model iets mooier uit dan Valverde, maar zoals een tijdje terug al bediscussieert had je denk ik het beste beide kunnen hebben. Kan een dure misser worden!
Mijn grootste flop is natuurlijk ook Gaviria. Als je ziet dat ik lange tijd Démare-Valgren had in plaats van Gaviria-De Buyst is dit een enorme misser geweest. Was nog de enigste combinatie waar ik sterk over twijfelde op het laatste nadat ik vond dat mijn team er stond anders. Nu sta ik net buiten de top 1000, anders was het een veel hogere notering geweest.
Voorlopige flops zijn Theuns en De Buyst alhoewel ik wel nog wat verwacht van vooral Theuns nu Matthews zich richt op de heuvelkassiekers en mss De Buyst (staat kopman voor de scheldeprijs voor Lotto).
GVA, Vanmarcke en Trentin, de punten die zij tot nog toe behaald hebben liggen voorlopig wel redelijk onder de verwachting als je ziet hoeveel ze waard waren.
Kung kan ik niet echt bij de flops rekenen want heeft bij mij al 74 punten (10e en 16e plaats al) en dit zal wss nog oplopen als GVA top 3 rijd in RVV en PR, dus gaat zijn miljoentje wel uitbetaald geraken.
Qua kopmanpunten van de 18 keer (6 keer 3 kopmannen) 7 keer een renner buiten de top 20 gefinisht, maar wel Sagan en Benoot eerste kopman toen ze wonnen.
Voor de scheldeprijs wordt het de schade beperken met alleen Groenewegen en De Buyst op de voorlopige startlijst.
Voor de heuvelklassiekers heb ik Alaphilippe, Teuns, Woods, Molard in de wachtkamer en ook Benoot en Matthews rijden ze nog, daar dus ook niet echt sterk maar toch redelijk waar er velen maar 3-4 renners zullen hebben.
Verder verwacht ik dat de teams met Démare en Colbrelli na GW niet veel punten meer gaan oogsten met deze renners en wat gaan zakken op de ranglijst.
Van Avermaet: Voordat hij zondag aan de start staat van de Ronde van Vlaanderen, rijdt hij woensdag eerst nog Dwars door Vlaanderen. “Ik hoop dat ik de wedstrijd veilig doorkom. Dat is het voornaamste,” geeft hij aan. “Deze wedstrijden vragen veel van het hoofd en je moet op de fiets blijven. Er zijn veel valpartijen de laatste tijd. Het zou mooi zijn wanneer ik zondag met dezelfde vorm kan starten.”
Die gaat zijn neus woensdag nie aant venster steken zeker?
@Wesley1983: Küng gaat idd zijn puntjes wel pakken maar ik had hem genomen als een beetje 'dark-horse'. Zou m.i. zomaar de nieuwe Spartacus kunnen worden en ik had hem eigenlijk dit jaar al meer verwacht. Daarom de teleurstelling, temeer omdat veel hem niet hebben. Kan natuurlijk ook iets zeggen over mijn wielerintelligentie ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.