Klassiekerspel Scorito

1 2 ... 86 ... 110 111
wesley1983

'@Treenert: klopt, had ik ook in gedachten dat het mss zijn doorbraak ging zijn, maar als ploeggenoot van GVA is dit moeilijk natuurlijk, mss dat Kung wel de finale mag rijden woensdag daar GVA aangeeft vooral de wedstrijd veilig wil doorkomen.
@Pietje: eens over Démare die tussen plaats 5-10 kan rijden in PR als het wat samentroept op het einde. Over Colbrelli in AGR, ze zullen wss dezelfde tactiek hebben als vorig jaar waar ze enkele renners kunnen meesturen in de aanval (Izagirre verleden jaar), zal vooral te zien zijn hoeveel aanvallers er weg zijn hoe hoog Colbrelli zal eindigen. 2 jaar geleden was dit 3e en vorig jaar 9e, rijd eigenlijk dezelfde race als Matthews daar.

Laatst gewijzigd
Rutgerca

Maar wie gaat wel voor DDV? Is het niet te zwaar voor Groenewegen, gezien de regen?

wesley1983

Denk dat vooral Quickstep terug ijzersterk zal zijn!
Voorlopig heb ik 1.Theuns 2.Naesen 3.Kung staan. 2 en 3 kunnen nog veranderen (Benoot/Stuyven mss) maar ik wil wel volop voor de gok gaan met Theuns als eerste kopman.
Edit: jammer dat ik WVA niet heb want zie hem ook wel hoog eindigen in DDV.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Gaviria noem ik geen flop: dat was gewoon een goede keuze die slecht uit pakt.
Achteraf heb ik wat te veel gespeculeerd op "goedkope" renners die wel potentie hebben, maar allemaal toch tegenvallen: Felline, Durbridge, Lutsenko, Keukeleire, EBH, Ulissi. Iets te veel van het goede.

Jori

ja ik zag de koopjes 1 rij lager, maar daar bleek ik ook geen gelukkige hand te hebben (ploegmaten van Greg via Schär, Drücker en Oss, Lutsenko, De buyst.
Pech met Gaviria en denk ook wel met Enger. Een relatief koopje in mijn ogen voor de scheldeprijs die via Kuurne, MSR en DDV ook nog kans op punten had, maar dat zullen we nooit weten door dat virus wat hij net opliep voor Kuurne, nu uberhaupt hopen dat hij genoeg hersteld is om te sprinten in de Scheldeprijs.

Gek genoeg neig ik wel naar een gokje met Lutsenko voor DDV, ook omdat ik niet verwacht dat de toppers echte koers gaan maken met de Ronde voor de deur

Pietje Precies

Oei, wat een interessante ontwikkeling.

Ik (en volgens mij velen) verwachtte dat Viviani de Scheldeprijs ging rijden, maar dit lijkt niet door te gaan. In het artikel op hun eigen website over Dwars door Vlaanderen staat de volgende zin: "where Elia Viviani, the most successful sprinter of this year so far, will conclude the first part of his season."

In dit artikel (http://www.velonews.com/2018/03/news/road/viviani-disappointing-loss-career_461003) wordt afgesloten met "No more tears from Viviani. He’ll race Wednesday at Dwars door Vlaanderen, but surprisingly will not start at Scheldeprijs on April 4."

En inmiddels heeft cyclingfever hem van de startlijst afgehaald!

Laatst gewijzigd
Jori

Vreemd, stond op de voorlopige startlijst zelfs met nummer 1, gaan ze dan al Hodeg/Hodge doorschuiven? Vind het zelf iig totaal niet erg, grotere kans voor mijn sprinters en veel punten voor anderen dus niet

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Jakobsen zou ook kunnen. En anders de koers hard maken en proberen te bewerkstelligen waar de organisatie op hoopt: waaiers!

Starlynk

Blegh :p

Pietje Precies

Met vandaag het bericht dat Asgreen zal debuteren in de Scheldeprijs lijkt het mij wel zeker dat hij Viviani's plekje inneemt.

bakfiets

Ik heb geen idee wie captain te maken morgen. Dus ik neem de gok dat de grote namen zich morgen sparen en dat mannen als stuyven etc. wel voor hun kans willen rijden. 1. Stuyven. 2 theuns. 3. Lampaert. Bovendien is het 180. Dat moeten de meeste renners wel aankunnen lijkt mij.

JimKro

Viviani zal zich na morgen gaan richten op de Giro. Mooi nieuws voor Scorito! Ik heb hem overigens lang in mijn team gehad, maar toch voor alleen Groenewegen gekozen vanwege te weinig zekerheid dat hij de Schelde zou rijden en de concurrentie van Gaviria.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Lees overal dat dit een makkelijker parcours is dan voorgaande edities. Nu zit ik even e.e.a. vluchtig te bekijken maar volgens mij hebben ze dit jaar meer hoogtemeters over een kortere afstand. Maakte de intensiteit vermoedelijk alleen maar hoger. Hoewel de finale grotendeels hetzelfde is, verwacht ik dat het gewoon wat eerder begint. Maar goed, de renners maken de koers en het gaat ook afhangen met welke intentie renners gaan koersen.

Karperdrol

Hoe zien jullie de kansen van Groenewegen en MNC of zien we de grote namen toch weer van voor?

Het is niet al te best weer morgen...

ditisdavid

Anderzijds liggen er op de meeste heuvels morgen geen kasseien en zijn ze sowieso makkelijker. Parcours is zeker niet moeilijker dan vorig jaar en toen was Groenewegen gewoon vijfde...

hupske

Maar de regen maakt de rit natuurlijk heel anders. Maar anderszijds heeft Groenewegen zondag op gegeven moment de benen wel wat stil gehouden.
Ik durf hem iig niet weer kopman te maken.

1. GVA 2.Stuyven 3. Naesen

Alleen door bovenstaand bericht vraag ik mij weer af of het handig is om GVA al eerste kopman te zetten. Als het weer een eindsprint wordt gaat hij daar ook niet bij mee doen. Heeft iedere keer nog laten lopen dan.

Jasperdewaal11

Ik heb nu 1) Viviani 2) Stuyven 3) GvA maar twijfel nog of ik Naesen / Benoot er nog in fiets aangezien het slechter weer wordt. En Greg zegt dat hij "de race goed wil doorkomen".

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Bij mij nu: 1. Viviani. Zijn laatste koers voor de Giro dus hij hoeft de benen niet te sparen en zal na zijn jankbeurt gebrand zijn op een goede klassering.
2. Stuyven. Die zal zich realiseren (hoop ik) dat hij tekort komt voor de overwinning in RvV en PR en dus hopelijk pakken wat hij pakken kan en DdV behoort wel tot de mogelijkheden.
3. Groenewegen. Rijdt prima onder zware omstandigheden. Mocht hij kunnen volgen is hij natuurlijk de snelste in de sprint.

Ga er vanuit dat de echte kleppers zich een beetje sparen voor de Ronde en als er types wegrijden a la Lampaert en Lutsenko kunnen dat er zoveel zijn....

Matt89

Ik durf Van Avermaet geen kopman te maken omdat (1) het slecht weer wordt en (2) hij vooral de race wil doorkomen en daardoor niet alles op alles zal zetten. Ik ga voor Stuyven, Bennoot en Naesen. Ik verwacht dat zij wel graag een overwinning willen meepakken en daarnaast; mocht er een elitegroepje wegrijden dan zullen zij er ook bij zijn..

Het scenario van een grote groepssprint moet ik niet aan denken en ik ga daar eigenlijk ook niet van uit. Het wordt slecht weer en verwacht dat de (met alle respect) mindere goden er een zware koers van willen maken. Dan gaat Groenewegen daar niet meer bij zitten. Hij zit natuurlijk al met de Scheldeprijs in zijn hoofd:)

Laatst gewijzigd
El Mel

1. Stuyven: Oogt erg solide en kan zowel mee in de aanval als vooraan eindigen in de sprint. Kans dat hij top-10 pakt acht ik vrij groot.
2. Naesen: Goed in vorm, kan in een aanval mee en sprint ook mee als hij niet meer kan winnen (GW: 6e plek)
3. Groenewegen: De koers is makkelijker (ondanks regen), Dylan is beter geworden en hij was vorig jaar al 5e. Wat mij betreft wel de gok waard.

Treenert

Nog géén scenario mét Valverde gelezen hier voor morgen. Waar hij start, rijdt hij podium momenteel.
Training voor de Tour?

Edit: Als hij zich morgen even, een kilometertje of 10 wil testen, rijdt hij de boel al op een hoop. Ik heb hem niet maar het zou mij niet verbazen. Verwacht een bijzondere wedstrijd morgen. Ik geloof er bijv. ook geen zak van dat GVA morgen niet gaat koersen na de 'belabberde' resultaten van dit jaar, kan hij zich helemaal niet veroorloven lijkt mij. Welke garantie heeft hij zondag?
Conclusie: ik denk dat Valverde mijn 3e kopman zou zijn geworden. (Om nog maar eens wat onrust te zaaien hier)

Laatst gewijzigd
BarryE1

13 man aan de start, wat me eigenlijk (te) veel opties geeft voor kopmanschap: Stuyven, Naesen, Benoot, GvA, Roelandts, Modolo, Cort, Kung, Valverde, EBH, Nizzolo, De Buyst, Ackermann.

GvA en Valverde hebben wel een beetje dezelfde teksten. Niet echt ambitie, willen wel mee de koers maken maar als het regent toch geen risico nemen. Ga het maar gewoon als bonuspunten beschouwen als ze een resultaat rijden, maar met het oog op het kopmanschap kan ik er helaas niet op inspelen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180326_03432068

Stuyven lijkt me een redelijke zekerheid voor punten, in meerdere scenario's, een scenario met pech/valpartijen daargelaten. Daarnaast heb ik voor deze koers eigenlijk Roelandts wel een beetje meegenomen om hier kopman te maken. Laatste plaats twijfel ik heel erg over, daar durf ik niemand uit te sluiten. Neig nu naar Modolo gezien zijn optreden in Gent-Wevelgem, waar hij zelfs 2 keer viel en er toch bij zat. Andere kanshebbers Naesen/Benoot/Cort.

Karsten

Stuyven, Benoot en Naesen. In die volgorde moeten ze het voor mij gaan waarmaken morgen. 11 man in koers, prima.

Valverde vind ik (wellicht gevoelsmatig) toch een iets te grote gok. Van Avermaet durf ik na zijn uitspraken over "veilig doorkomen" niet meer aan.

Laat maar komen!

wesley1983

'@Ab normaal: Hoezo zal Stuyven zich realiseren dat hij te kort komt voor RVV en PR? In de vorm dat hij verkeert behoor je juist tussen de favorieten, als je goed rijdt in de E3 kan je ook RVV aan en vorig jaar nog 4e in PR. Wel grappig dat je hoop ik tussen haakjes plaatst :-)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Wesley
Stuyven is een prima renner, maar gaat het in de belangrijkste twee koersen niet winnen van Sagan, GvA en het QS blok.
Hij kan zonder ploegmaats niets uitrichten tegen de tactiek van QS en zal moeten hopen dat anderen de gaten dichtrijden. Als dat gebeurd ben ik er van overtuigd dat Sagan en Gva beter zijn en dat hij samen met Vanmarcke en Naesen iets anders moet bedenken.
Ik kan me gewoon geen enkel scenario bedenken waarin hij wint.

Hij is weer net te sterk om te laten wegrijden, dus dat zal ook niet gebeuren.
Gaat zeker hoge ogen gooien, maar gaat gewoon niet winnen.

Ja, hoop ik, omdat ik vind dat een renner als Stuyven wel een mooie klassiekerzege verdient en DDV is best een mooie om te winnen.

1 2 ... 86 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.