Mijn goedkoop troefje om te gebruiken in de proloog in mijn voorlopig team is dus ook al genoemd. Dank u, lol!
Van O’ Connor verwacht ik eigenlijk niks, is zijn eerste grote ronde dus ik verwacht dat hij eerst eens meedoet om ervaring op te doen, van het pittige Italiaantje verwacht ik persoonlijk meer, is al het derde jaar dat hij start dus het zou zomaar zijn doorbraak kunnen zijn.
Eens met Starlynk dat 500k sprinters > 500k klimmers. In de tour van 2016 waren dat Enger (3e en nog wat keren top 10), McLay (dito) en Laporte (twee keer top 5, maar werd sprintkopman door uitvallen Bouhanni). Met die drie renners (en nog wat usual suspects) pakje je behoorlijk wat punten in de sprintetappes maar had je ook genoeg geld over om de klassementtoppers te nemen.
'@nasibal: oh ja, Kudus, ook nog zo'n mooi voorbeeld van die 500k klimmer die altijd een koopje lijkt, maar het nooit is.
En vanaf Vuelta 2014 kan ik terugkijken voor de prijzen, daarvoor helaas niet, maar idd Landa 2015 was 750k, Jungels 2016 was 1m.. Gebroeders Yates waren in tour 2015 allebei 750k (en niet interessant voor Scorito, want: aanvallers)..
Qua sprinters heb je er inderdaad wel een aantal voor 500k die interessant waren als teamvulling, maar dat is dan meer, zoals Poeksel ook zegt, om budget vrij te maken om er voor te zorgen dat je meer klassementsmannen kunt pakken en een grotere kans hebt om de top 5 uit het klassement te hebben.
Zoals Starlynk al aangeeft, de "goedkopere" sprinters zijn handig als teamvulling om budget voor de grote kanonnen vrij te maken. Ik probeer deze ronde 2 "goedkopere" sprinters te hebben, en 2 duurdere (E.V. en S.B die ik er nu heb ingeklikt)
Verder breek ik al dagen mijn hoofd over B.H. Die staat voor 750K erin en in bepaalde etappes zal er vast voor hem gereden worden, maar ik ben bang dat goedkoop duurkoop gaat worden.
Als Quintana in Tour 2013 500k was, dan was dat wel echt een blunder van Scorito.. Coquard 500k moet dan Tour 2014 zijn geweest... Dat zou ze nu ook niet meer gebeuren, als je ziet wat voor resultaten die voor die tour al had gereden... Als een renner dat nu zou doen, dan zou ie zeker 750k, waarschijnlijk 1m zijn.
Vind het op zich wel leuk dat ze daar van geleerd hebben. Gratis punten weggeven aan mensen die procyclingstats.com kunnen openklikken ben ik niet zo'n fan van :p
5/7 etappes in de Tirreno top 20, 4e in het eindklassement en witte trui.. 4e in Amstel, 5e in Waalse Pijl... Wat zullen we er eens voor prijsje op plakken? 500k!
Ik vermoed dat hun algoritme toen puur naar de resultaten in grote rondes tot dan toe keek ipv ook naar andere resultaten. Zoals gezegd, blij dat ze dat veranderd hebben ;)
'@Jimkro Kan idd ook dat hij toen 1 miljoen was, durf ik niet te zeggen. Niemand van ons volgde toen echt intensief het wielrennen dus we kende Quintana allemaal nog niet haha.
@Starlynk Was Coquard zn eerste grote ronde, was daarvoor vooral actief als baanwielrenner. Moet idd ook een Tour geweest zijn omdat dat de enige ronde was die we toen speelde op Scorito.
O'Connor is geen sprinter. Als hij het goed gaat doen dan zal dat in de bergetappes zijn.
Marc Soler is nu ook toegevoegd aan de startlijst. Zou hij voor een klassement gaan? Als dat zo is dan zijn de "zekere" punten voor het jongerenklassement van M.A. Lopèz niet zo zeker meer.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.