Scorito Giro 2018

1 2 ... 123 ... 187 188
Gesloten
Connotador

'@pietje en @wesley

Mooi om te zien dat ik juist de combinatie van jullie heb met B van Poppel én Roelandts.

Hoopte dat ze beiden sowieso designated zouden zijn, toch wat vliegminuten gemaakt op het wereldwijde web om achter die rolverdeling te komen. Al lijkt het bij Boy dan ook op een licht gebrek aan zelfvertrouwen of gun factor richting Pedersen (of durfde hij niet zijn broertje te declasseren vandaag...?).

Laatst gewijzigd
Wimbo

Gisteren viel nog mee, 200 punt.
Sprintteam te mager, denk ik.
D.v P mag wat harder trappen, Guardini??
Had gehoopt op roze van Campie.
Morgen Roelandts aan de beurt?
Anders dinsdag maar los.😁

Jori

Jemig, wat is de site een teringbende geworden door de update, zelfs inloggen via mijn gebruikelijke browser Chrome werkt niet meer, nu gestrand met internet explorer wil ik wat posten..... Dan dacht je letterlijk dat BvP het ergste was wat je deze ronde kon gebeuren.

On topic: En dus over Boy gesproken, wat een grappenmaker. Eerst ons wijs maken dat hij ging sprinten om vervolgens toch buiten de top 100 te rijden....
Viviani gelukkig wel betrouwbaar, dus dat tikte extra lekker aan met ook nog 2 ploegmaten. Venturini vond ik vooraf het koopje onder de sprinters, als je ziet hoe hij zich ontwikkelt, welke uitslagen hij al reed en in ogenschouw neemt dat hij nog zo licht is en uit de cyclocross komt, dus van een klimmetje tussendoor ook niet vies is. Belletti als pure filler mag van mij ook dit soort uitslagen blijven rijden.
Debusschere was ik al bang voor, toen op 2km van de streep zijn beoogde lead-out een solo wou maken, dan voelde die zich duidelijk slecht...

Voor morgen dus 2 plekken voor 3 twijfelgevallen: Pedersen, Boy en Debusschere

Al met al niet ontevreden met 263 punten met 6 sprinters + 2 quick step tijdrijders en Dumoulin en een totaal budget uitgegeven van 10 miljoen aan sprinters en dus 1.5 aan tijdrijdersvulling.

Roelandts gaf aan trouwens dat hij niet meer had geracet sinds Parijs-Roubaix, dus dat hij de eerste dagen even ging kijken hoe het ging. Verwacht hem dus pas in Italië weer en dan zal het stuivertje wisselen worden met Drücker, al verwacht ik wel dat het een verzwaard stuivertje is in het voordeel van Roelandts

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Connotador: Roelandts zag ook de fun er niet meer in als hij zag dat zijn schoonbroer Debusschere niet meesprintte :-)

Wimbo

Moet nog veel leren.
Man man wat een f**k start.
Dacht me aardig ingelezen te hebben, pcs, wf en zeker hier op dit forum.
Feit: een aantal hier op dit forum hebben de kennis, lol en de drang om tot diep in de nacht, op het werk, bezig te zijn met 3 grote wielerronde's!
Hoed af!
Heb dit zelf ook gedaan vwb nacht en werk, stukje kennis ontbreekt nog.

Connotador

'@wesley

Top! Nu weten we hoe het zit. Dank!

@Wimbo

Neem er maar je hoed voor af, mijn vriendin verklaart me voor gek als ik ervoor kies om van donderdag op vrijdag (toevallig vrij) maar drie uur te slapen om alles in orde te maken.

EDIT: dat ik die überhaupt nog hebt, bedenk ik me nu...

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Wimbo
Veel mensen die nu onderaan staan hebben een zeer mager sprint team en gewoon 7/8/9 top klimmers, eerste echte conclusies kunnen pas na de Etna etappe gemaakt worden.

BarryE1

Niemand een idee wat er met debusschere gebeurd is?

Connotador

'@Barrye1

Moest 6km voor de finish van fiets wisselen.

Wimbo

'@Connotador: Ik ben al jaren en jaren getrouwd, vrouwlief geeft niks om sport, ik ben een soort zombie wat sport betreft.
Gaat (kan) prima samen haha.
@WCEendT: Je stelt me gerust, geen sarcasme😉
Op naar etappe 6!

Rutger98

Voor degenen die met Haig hoopten een goede kanshebber op de witte trui te hebben, is het niet zo goed nieuws dat hij weer als zowat bijna laatste is geeindigd, op 1:05...

elstupidoloco

Ik bespeur hier en daar dat er na 1 sprint al conclusies getrokken worden voor de andere sprints. Vooraf waren alle Italiaanse sprinters (mug viviani) net als Italiaanse auto’s: retesnel maar mega onbetrouwbaar. Marezcko, bonfazio, Modolo (guardini) gaan echt niet iedere keer top 5 rijden. En mochten ze dit wel doen, dan verkeren ze in een vorm die in de afgelopen 3 jaar niet gehad hebben. Vgm kan iedereen met DvP, boy, debusschere en roelandts rustig gaan slapen vannacht. Het komt goed 😜

sprintgeit

Ach je kan die sprint ook niet helemaal inschatten, en de meeste mensen die gegokt hebben op de 1 mln sprinters hebben ook weer wat over in de bergen natuurlijk. Milaan is nog ver

Wimbo

'@Connotador: El Pistolero een fan van je?

maurice_14

Weer mooie discussies. We gaan het zien. Mooi dat Viviani hier zijn favorietenrol pakt. Nu maar kijken wat er morgen gebeurt. Forza Roma!

Pietje Precies

Nah, er vallen al wel wat dingen te observeren en misschien zelfs concluderen.

Zo was de lead-out van Lotto-Jumbo veel te vroeg, kiest van Poppel vervolgens wijs voor het wiel van Modolo en moet ie rechtsom gaan op het moment dat die lead-out van EF afgeeft.

Hier kiest ie toch raar om naar links te gaan en komt ie goed weg dat Modolo daar nog niet hard ging, die afgevende lead-out redelijk snelheid behield en Belletti coulant was. Vervolgens zet Modolo aan en is het gelijk al te veel voor van Poppel. Terwijl Modolo op zijn beurt Bennett bij lange na niet kon volgen. Die eigenlijk best wel rap was, maar flink zat te slapen.

En zo zijn er nog best wat dingen uit die sprint te halen. Zoals dat Pedersen van bizar ver moest komen en er nog ontzettend veel inhaalt op doorzettingsvermogen, Mareczko van indrukwekkend ver aangaat, Viviani alert reageert en hier Bonifazio mee hindert, die op zijn beurt Venturini weer hindert. Die knap het wiel van Viviani te pakken had en nog een best knappe sprint rijdt, terwijl ie ook nog licht door Belletti werd gehinderd (door Danny van Poppel), Guardini die nergens te bekennen was, etc ;)

BarryE1

'@Connotador thanks, was al bang dat ik zelf moest gaan zoeken ;)

elstupidoloco

'@pietje

Mooie observatie van vandaag ja! Mogelijk gaan we mogelijk ook een soortgelijke uitslag zien, maar ik geloof niet dat dit een blauwdruk is voor alle sprints. Viviani en bennett zijn lekker constant, maar de overige namen zijn niet voor niets b-, c-, en d-sprinters

Pietje Precies

Nee zeker, morgen ook erg technisch dus positioneren wordt zeker zo belangrijk als topsnelheid.

Plus een veel langere en warmere etappe. En wellicht gaat de wind een rol spelen...

WCEendT

Opeens 328 pagina's of ben ik de tel kwijt?

Connotador

'@Wimbo

Ja fan van Contador en via die weg een semi-leuk knipoogje naar mijn voornaam.

@Barrye1

No biggie ;)

Wimbo

'@Elstupidoloco: Vroeger zei men, Alfa's roesten al op de folder!Haha.
Dit gegeven heeft zich doorgezet naar de fiets, of beter gezegd naar de persoon die erop zit.
Bedankt, we houden hoop.

wesley1983

Heb eigenlijk nog een vraagje waar ik het antwoord niet op weet. Stel dat renner X morgen de 3 punten pakt op het klimmetje van 4e categorie en Barbin is niet mee in de aanval dus geen punten. Is de bergtrui dan voor renner X of Barbin? Iemand?

hartstikkebedankt

Tja die Danny van P mag wel wat harder gaan fietsen

Toch een nette 131e plek voor zijn broer ook, als allerlaatste van het peloton, vooralsnog aardig blij dat ik Pedersen boven hem heb verkozen

Vraagje aan jullie, hoezo heeft Poels 40 seconden vertraging opgelopen?

Daguitslag wijst op snode plannen van o.a. Ben Hermans, Visconti, Gesink, Lutsenko, Haig (?) voor de eerste bergetappe

Platje

Poels had pech op ong 5 km van de streep

1 2 ... 123 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.