Scorito Giro 2018

1 2 ... 124 ... 187 188
Gesloten
Pietje Precies

Hermans is inderdaad van plan om expres tijd te verliezen. Visconti en Gesink vermoedelijk ook. Lutsenko had een flinke inspanning gedaan om Lopez goed in positie te brengen/houden. Poels had inderdaad pech en kreeg vervolgens een wiel van Elissonde.

Papa Bart

Gezocht en gevonden als sprint opvullertje: kuznetsov.
Schoonheidsfoutjes waren het niet opstellen van Pedersen, en ik had Roche op moeten stellen ipv Oomen ivm teampunten. Desondanks +/- 800 plekken gestegen.

Voor vandaag die correcties doorvoeren. En dan in Sicilië de wedstrijd pas echt beginnen

Connotador

Zijn er hier meer leden die Wellens enige kans geven op een redelijk klassement deze Giro?

Ik acht top 10-15 à la Jungels 2016 niet per se ondenkbaar. Verschillende renners en kwaliteiten, maar bij Jungels kwam het toen ook vrij onverwacht.

Rutgerca

Hoe hebben we opeens 329 pagina's?

nasibal

Connotador

Met de kwaliteiten van Wellens moet het hem misschien lukken, maar hij heeft zelf in het verleden meermaals aangegeven het niet interessant te vinden.

TychoCycling

'@Connotador, ja zeker. als hij net zo goed is als in de ruta del sol en parijs nice, is er zeker een kans dat hij bij de 15 beste behoord.

foqu1ta

Wat betreft die paginas. Er staan nu 15 berichten op 1 pagina ipv de 25 die we eerst hadden. Dus ik denk daardoor

fringale

MAL gaat nog ferm uit zijn pijp mogen komen want heb hem (samen met Würtz) erin gefietst ten nadele van Yates en Mareczko.

Boy Van Poppel is nu al wat we een "dark cow" kunnen noemen. Iemand die je punten kost als je hem opstelt. Vandaag maar weer inwisselen voor Pedersen en dan maar hopen dat die andere Van Poppel zijn benen terugvindt...en dat Katucha met de ganse ploeg weer voor de sprint mag gaan.

Jori

BvP is gewoon een compleet raadsel:
hij keek uit naar de sprints, zijn pa verwachtte wel een podiumpje in een etappe.
Op de racedag bevestigde Didier dat ze voor Boy reden en gaf Trek-Segafredo iets later het ook zelf aan op de twitter. Vervolgens lees je enkel dat Boy toch de lead-out deed, dat Mads Pedersen zich neit zo goed voelde en het wiel verloor en daarom 11e eindigde.

Dus Boy heeft zelf bepaald dat Mads moest gaan sprinten, maar waarom? wat zware benen na een boel mislukte koersen? Overvallen door de hitte? Ziek? Gebrek aan zelfvertrouwen? Enige feit lijkt dus dat het niks mechanisch is, als Boy de leadout doet....

Vandaag dus een bijzonder technische finish met een vreemde bocht op het einde, dus ideaal voor mensen die zich goed kunnen positioneren. Ergo, BvP zou nu nog meer dan gister de logische man zijn om te sprinten. Maar er is niks over te vinden, ik hoop op een pre-race interview met 1 vd trek-segafredo rijders, maar lijkt alsof er complete radiostilte is, ik kan niks via google vinden in de afgelopen 24 uur over Boy, Mads of Trek Segafredo. Alsof er bewust radiostilte is....

Laatst gewijzigd
Matthijs603

Nog een keer over Haig: die is flink gevallen in de proloog. Zie eerste filmpje Michelton-Scott deze Giro; die zit onder de schaafwonden. Zal voor een klassement niets worden, maar kan in week 2/3 mogelijk nog interessant zijn in ontsnappingen.

Treenert

Blij dat ik geen v.Poppel in mijn team heb. De enige v.Poppel die er bij mij nog in zou komen is JP.

kevinraar

gisteren 5 van mij 7 sprinters in de top 15 233 punten is niet verkeert

fringale

Twitter Trek bevestigt toch wat we zagen, Boy in dienst van Mads

Jori

'@fringale : "knocking elbows at the front with 8kms to go. @BVP88 will be our designated fastman for today. " vd twitter van trek :p

Dupoepin

Wanneer een renner gelijk komt in punten (puntentrui of bergtrui) dan verdiend de laatste renner die de punten heeft behaald de trui.

wesley1983

'@Jori: snap er ook niks van, doe je dan die wissel in de rekenschap dat BVP zou sprinten, waar je uit meerdere interviews/twitterberichtjes kon afleiden. Dacht met Pedersen enkel tijdritpunten te hebben en moeilijk in te schatten wanneer op te stellen wanneer hij een eindschot zou plaatsen om te winnen. Waarom er verandert is van tactiek zou ik ook graag willen weten, de mensen met Pedersen hebben wel geluk en een flinke bonus nu!

Jori

'@wesley1983: dat is dus ergens in de race verandert, door BvP zelf.
Nja, ik ben vandaag nog een keer voor BvP gegaan, omdat ik nergens iets heb kunnen lezen dat ze het definitief anders gingen doen. Maar ik baal er wel zeker. Overigens heb ik ook Pedersen en kan ik prima leven met een wissel, maar communiceer dat dan ook ff met mij :p

Go Frapporti, geef mij maar 3 extra punten via Belletti :p

Laatst gewijzigd
Rutgerca

Helemaal blij met Pedersen, hoop hem vandaag ook in de sprint te zien

fringale

'@Jori : ik zag toch vooral in die laatste 8 km, Pedersen in het wiel van Boy, en dat leid ik ook af uit te tweets...

"Boy did an amazing job in the last 20kms and I didn't have to do one meter in the wind. I lost his wheel in one of the last corners with 2kms to go and after that it was just finding a good wheel and fighting to the end." - @Mads__Pedersen

"...But with the work Boy (@BVP88) is doing, we can only be better."

Snap wel niet waarom ik ze gewoon niet allebei heb opgesteld...die 8 puntjes van Dumoulin zijn me minder waard dan nu 6 uur zitten tandenknarsen, en wie weet me nadien weer voor het hoofd stoten.

Dat je per etappe een selectie maakt, zorgt voor diversiteit, maar wat een zegen zou het zijn voor mijn spelplezier als de bankzitters toch nog de helft van hun punten kregen.

Treenert

Die gaan gewoon wéér voor Pedersen rijden verwacht ik.

Ik zit zojuist nog even de finish van gister terug te kijken maar wat is v. Emden, t.o.v. andere leadouts, daar 'traag' of niet?

JimKro

Ja, maar als je ze alle twee opstelt behaalt één van de twee zeer waarschijnlijk nul punten. Dan gebruik je twee plaatsen in je selectie om vervolgens zo'n 20 punten te halen.

Rutgerca

Verwachten jullie dat Mareczko vandaag de heuveltjes overleeft? (Ik heb hem niet, vraag het me gewoon af)

Jori

http://www.lequotidien.lu/sports/cyclisme-laurent-didier-frais-et-determine-pour-son-cinquieme-giro/

Staat vol dat Boy de sprinter is. Tenzij er dus wat mis met hem is, maar daar laten ze niks over uit :(

wesley1983

BVP heeft voor de Giro de lead-outs verzorgd voor Degenkolb en Nizzolo. Verleden jaar een paar keer zelf gesprint en redelijk zelfs waaruit ik kon opmaken uit interviews en twitter dat hij zonder zijn 2 kopmannen nu zelf ging sprinten. Blijkt dat hij volgens mij zich zelf wel kan vinden in het eerdere lead-out werk dat hij deed voor Degenkolb/Nizzolo en de jonge Pedersen wel een kans wil geven. Nu zit ik wel met een waarschijnlijke 0-puntenpakker in mijn team.

Jori

"Jurgen Roelandts vervult zijn rol als waterdrager. Hij geeft al zijn ploegmaats die vooraan het peloton het werk opknappen van een bidon fris water." wordt dus ws weer Drucker

1 2 ... 124 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.