Mareczko zal de heuvels wel overleven denk ik, maar het is wel zo dat deze rit een stuk zwaarder is dan gisteren. Ook door de wind. Hij zal zeker minder energie hebben aan de finish. Ook is de aankomst erg technisch en dat zal normaa gesproken lastig worden voor hem. Maar mocht hij er bij zitten na de laatste bocht, maakt hij zeker kans om te winnen.
Oersaaie etappe natuurlijk, maar voor mij wel leuk om te zien. Heb hier in 1979 een half jaar rondgezworven, in een moshave in de Negev meloenen geplukt, en in Eilat gewerkt. De renners hebben geluk dat het wat bewolkt is, want in de volle zon is het echt niet te harden.
Ik schat zo'n 250 punten vandaag, als er geen valpartijen zijn.
'@kielabokki
Ben ik niet met je eens. Bronnen als de Twitter van Trek en het interview met Didier (die al eerder zijn gepost hier) zeggen toch dat Boy gisteren in eerste instantie hun man was en Didier zei dat Boy de man voor de sprints was. Hij zal zich wel niet oké voelen vermoed ik. Ik hou er wel vertrouwen in.
Goncalves leek al bij Caja rural op een soort mini-valverde: hij kon alles.
Maar dat hij hier mee zou sprinten, dat heb ik hem enkel nog in de vuelta zien doen.
BvP gaat bij mij echt op de zwarte lijst, kost me nu al 44 punten. En die Pedersen die zijn tijdrit dan verprutst en nu maar gaat sprinten, hier kan je toch niks mee? Denk dat BvP dus gewoon een nette top 10 op de etna gaat rijden.
Wel fijn dat je op sommige mensen wel kan bouwen. Viviani als kopman + 2 teamgenootjes mee, Belletti die zich weer een top 10 in prutst, Dumoulin die ook netjes in de top 20 eindigde. Debusschere die zich herpakt. Alleen Venturini is zoek?
11 tm 20 trouwens: Sbaragli, Guardini/Simion, Mohoric?, V Asbroeck, 2 van michelton scott (Yates en ?), Dumoulin, Kuznetsov, Drucker volgens mij
Conclusie na etappe 2 en 3:
Beste 500K sprinters: Van Poppel B. & Simion
Beste 1000K sprinters: Belletti & Planckaert
Helaas Simion laatste dag eruit gegooid, Belletti en Planckaert zo goed als nooit overwogen ten opzichte van Roelandts, Debusschere en Venturini. De laatste twee hebben dan ook al beide een mooie top 6 laten zien.
Voorspelling die ik gister gemaakt had:
1. Viviani
2. Bennett
3. Bonifazio
4. Mareczko
5. Debusschere
Twee goed, Debusschere en Bennett zat ik plekje naast en Bonifazio een off-day?
Nu mooi een rustdag om uit 13 namen te kiezen voor etappe 4, waar ik sowieso de verkeerde op de bank ga laten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.