Scorito Giro 2018

1 2 ... 126 ... 187 188
Gesloten
Connotador

'@Edd1e

Beletti was 1 miljoen, Gavazzi was 0.75.

@WCEendt

Simion scoort omdat er iets met Guardini is (gelost/verdwaald/ziek?). Op een andere manier kan ik zijn meesprinten niet uitleggen. Beetje het BvP en Pedersen verhaal ;)
Voelt voor mij eerder als speculeren dan vooraf een goede keuze.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Inderdaad bijzonder dat sommige GC-renners zo gematst zijn. En voor wie er twijfelde door alle zandstrooiing: Woods gaat 'gewoon' voor het algemeen klassement :)

Laatst gewijzigd
Rutgerca

Simion zou sowieso sprinten, dat was aangekondigd door de ploeg. Zou geen leadout worden, maar een tweede sprinter

Connotador

'@Rutgerca

Heb je een bron?

WCEendT

'@Connotador
Rutgerca heeft 100% gelijk, kijk alleen al naar de giro 2016 waar hij precies hetzelfde deed achter toen der tijd Ruffoni (die wel gewoon top 5 sprinten).

@imbatido
Conclusie na etappe 2 en 3, deze kan natuurlijk na etappe 12 en 13 weer anders zijn hé.

Denk zelf ook dat Venturini en Debusschere de betere gaan zijn, zeker omdat ik die met enige vorm van zekerheid zie sprinten in o.a. etappe 12 en 13 en dat o.a. Belletti niet zie doen.

Laatst gewijzigd
Michael Joziasse

Vandaag ook lekker punten binnengehaald met Mohoric, gegokt op hem als 9de plaats in mijn team van vandaag (zat er gisteren ook al goed van voren bij) Tevreden met 297 punten

Connotador

'@WCeendT

Dat Simion dat twee jaar geleden deed met een andere sprint(kopman) zegt me niet zo heel veel. Daarbij was Ruffoni er in die 17e etappe er niet meer bij. Enkel voor rit 2 en 3 valt er iets over te zeggen.

Selig/Richeze als lead out scoort natuurlijk ook wel eens. Ik ben vooral benieuwd naar het statement van de ploeg? Ik heb het dan (helaas) gemist.

Rutgerca

'@WCeendT Precies, dankjewel

Matthijs603

Dat Simion zou sprinten stond in het Wielerflitsartikel over de aankoniging van de selectie van Bardiani.

O.a. Ciccone en Carthy verliezen vandaag 5 minuten.

Rutgerca

Kon Ciccone het niet meer of plant hij een aanval?

Jori

'@WCEendT: Ik zei niks over je conclusies hoor, al ben ik het grondig oneens met je klassificatie van BvP als beste 500.000 sprinter :p

Etappe 12 lijkt me echt een moeilijke en zeker omdat paar ploegen die klim willen gebruiken om alle sprinters er af te gooien, etappe 13 hoop ik wel dat Belletti kan overleven :p Maar eens dat Venturini en Debusschere het meest zeker leken qua 1 miljoen sprinters.

Connotador

'@Matthijs603 @rutgerca @wceendt

Daar staat slechts "die een rol in de sprints kunnen spelen". Selig speelt ook een rol in de sprinttrein van Bennett als lead out.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat veel mindere aanwijzingen dan bij bijvoorbeeld Trek. Mocht er toch nog een andere bron komen, neem ik heel snel al mijn woorden terug en ga ik 5 minuten in de hoek staan ;)

Laatst gewijzigd
laupie

Ciccone expres tijd verloren vandaag?

Papa Bart

Op naar Sicilië. Heerlijk, twee etappes die denk ik voor de aanvallers zullen zijn, want de AK mannen zullen wel willen sparen voor de Etna. Vanaf vandaag tot aan Rome staan twee keuzes eigenlijk al vast: Oomen en MAL. Dit aangevuld met een paar AK mannen, maar toch een plek of 4 puur gokmateriaal. Mooi!

sprintgeit

Wat betreft Ciccone, ik denk niet dat hij klassementsambities heeft. Kan wel zijn dat de val vooraf wat invloed heeft gehad op zijn gestel. Hij zal in de ronde moeten groeien is mijn inschatting.

Jori

'@connotador: Maar hij is geen lead-out of voorbereider. Dat kan je via etappes natuurlijk zo even terugkijken, dus hij ging sprinten. Echter doet hij het beter dan verwacht in mijn ogen en had ik zelf hogere verwachtingen van trek.

Rutgerca

http://www.bardianicsf.com/en/news/il-greenteam-per-il-giro-ditalia/ Zou dit al duidelijker vinden @connotador

nasibal

Kijk die goncalves lekker gaan.

Connotador

'@Jori

Niet een lead out? Dit artikel suggereert van wel: http://www.bardianicsf.com/en/news/guardini-sfreccia-ancora-a-langkawi/

"Guardini placed second in stage four and fourth in the sixth. Paolo Simion, perfect lead out man and sprinter, placed third in stage two as well as sixth in stage six and seven."

Als Guardini überhaupt niet bij de sprint betrokken is gisteren en vandaag om uiteenlopende redenen is het uiteraard dat Simion, in zijn afwezigheid, de sprinter van het team is (omdat hij uiteraard ook kan sprinten als lead out).

@Rutgerca

Daar staat "will look to the fast stages" ;) Lijkt me hetzelfde als bij wielerflits

Matthijs603

Blijkbaar zijn de artikelen voor meerdere interpretaties vatbaar. Ik zou het in elk geval erg vreemd vinden als Bora had gezegd dat 'Bennett en Selig' een rol in de sprint kunnen spelen. Of QuickStep 'Viviani, Sabatini, Morkov, Stybar en Schachmann 5 man voor de sprint'. Twee man een rol in de sprint interpreteer ik dus als twee man voor eigen kans.

Connotador

En we hebben antwoord!

@Pietje, hoe krijg jij tweets zo fancy in een scherm?

@Connotador
1 uur1 uur geleden
Meer
@TrekSegafredo Why is "designated man" Boy van Poppel changed by Mads Pedersen in the sprints?
@TrekSegafredo
Als antwoord op @Connotador
Boy is much better at leading out - that's his expertise - and Mads is a decent sprinter. With his youth it is good to help him gain experience in these fast finishes. Boy may get his chances later in the Giro - it's about who is feeling good on the day too.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Woods, Chaves en Yates zaten er meer dan prima bij, dat biedt perspectief

Pietje Precies

https://twitter.com/TrekSegafredo/status/993152794721996805

Nadat je de tweet hebt aangeklikt, klik je rechtsboven naast 'volgen' op 'meer'. Vervolgens op 'Tweet-URL kopiëren' ;)

Blijkbaar doe je bij Trek al een goede 'lead-out' als je er voor weet te zorgen dat je sprinter met nog 3km te gaan bij de beste 20 zit :p

Laatst gewijzigd
kielabokki

En dat is ook precies wat het is, Boy is gewoon een echte LO-man. Die kunnen sprinten als het moet, maar die zal nooit meer iets anders worden dan dat. Pedersen daarentegen de coming man. Logisch.

JapieJapo

Nu met Viviani in het paars plus ritoverwinningen plus Schachmann in het wit had ik een derde QuickStepper MOETEN hebben vind ik...

1 2 ... 126 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.