Jullie hebben het nog makkelijk heb ik het gevoel.... Allejezus wat een keuzestress. Nu Woods(c), Dumoulin, MAL, Pinot, Yates, Pozzo, Konrad, Ulissi en Wellens erin staan. Op de bank nog Chaves, Formolo, Oomen, Ciccone en Schachmann. Ik denk dat ik het hier nu bij houdt maar ik weet het echt niet meer.
Na 3 etappes is het nog niet heel relevant, maar wel leuk: Wat is het best mogelijke team tot nu toe?
Ik ga proberen na elke etappe een update te plaatsen.
VIVIANI Elia
DUMOULIN Tom
DENNIS Rohan
CAMPENAERTS Victor
GONÇALVES José
MARECZKO Jakub
BENNETT Sam
MODOLO Sacha
DOWSETT Alex
SCHACHMANN Maximilian
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA P.
YATES Simon Philip
MARTIN Tony
BONIFAZIO Niccolò
BELLETTI Manuel
VAN POPPEL Danny
VENTURINI Clement
DRUCKER Jean-Pierre
DEBUSSCHERE Jens
PLANCKAERT Baptiste
Terechte vragen of het wel 'gokjes' zijn. Ik verwacht echter dat alle klassementskopmannen hier zonder pech of tegenslag gewoon in de punten kunnen rijden (mits geen kopgroep). De 'gok' is dan dus vervolgens of jongens als Oomen en Schachmann voorin die punten gaan rijden. Voor hetzelfde geld laten ze halverwege lopen en dan kan je beter een Bennett hebben die 12e wordt.
Terechte opmerking, Roche kan je hier prima opstellen. Ik heb daar ook nog lang over getwijfeld, hij zal hier in ieder geval niet laten lopen en heeft in het verleden bewezen dit te kunnen. Toch kan ik maar 9 man opstellen en hij valt daar net buiten als ik voor Oomen en Schachmann wil gaan. Tenslotte geloof ik dat AK-renners die echt scherp zijn ook in vlakke etappes gewoon minimaal top 40 eindigen, gewoon omdat ze voorin zitten. Roche eindigt nu al 2 keer buiten de top 80 zelfs. Dat baart me een beetje zorgen.
Overigens heb ik mee omdat het zo'n typische renner is welke, wanneer hij er doorheen zakt, de rest van de ronde in enkele vluchten terug te vinden zal zijn.
Aangezien dit pas rit vier is had je op voorhand kunnen uittekenen wie je opstelt. Praktisch weten we namelijk nog niks nieuws ten opzichte van voor de ronde. We hebben een tijdrit gehad en twee sprints, maar weten nog niet hoe de verhoudingen precies liggen. En er is weinig gebeurd wat invloed kan hebben op de tactiek van ploegen. Eigenlijk had je van te voren dus al kunnen invullen wie je hier op gaat stellen. En als je dan tot zes goede bankzitters komt dan heb je mogelijk een verkeerde indeling van je team gemaakt.
Mijn grootste twijfel is vooral ontstaan door het rijden van Schachmann. Viviani zal zijn trui wel behouden, dus dat is 6 punten. Maar als het écht een harde koers wordt, dus de hele dag oorlog, dan weet ik niet of hij wel een uitslag rijdt en zijn witte trui kan behouden. En zelfs als het een normale rit wordt moet ik nog zien of hij meekan op dit niveau. Maar dan is het wel minstens 12 punten. Voorlopig hier dus ook George Bennett op de bank, al twijfel ik ook over Pozzovivo. Maar die zullen er ongetwijfeld bij gaan zitten. En dan heb ik ook nog Oomen op de bank, die morgen ook een goede score kan halen als alles zijn en Sunwebs kant op valt.
Tja Wellens en Ulissi (heb ze allebei) zijn eigenlijk alleen interessant als kopman als er achter hen/hem ook nog een stuk of wat niet-AK-renners eindigt. Renners die massaal niet gekozen zijn en/of voor morgen niet verwacht werden. Zij vormen dus een behoorlijke gok t.o.v. de AK-mannen die kort achter een mogelijk(e) kopgroep(je) voor vuurwerk gaan zorgen of zelfs onderling voor de winst zullen strijden.
Vandaag verwacht ik toch dat de klassementsmannen het gaan doen.
Zelf twijfel ik nog tussen MAL & LL.
Vooraf had ik hier LL ingevuld, maar ik denk dat die orders krijgt om voor MAL rijden.
Zeker omdat vandaag de eerste test word voor MAL na de val van vrijdag.
Vandaag toch voor de (verwachte) meest zekere opstelling, risico voor mij te groot om een aanvaller als kopmannen selecteren.
Na vandaag weten we meer de verhoudingen in het peleton.
2 van G Bennett, Sanchez, Oomen of Brambilla?
Wat een lastige etappe zeg. Normaal zou ik Bennett en Sanchez doen, maar denk dat Oomen gooi kan doen naar het wit morgen en als Dumoulin ook nog roze pakt hoeft hij niet veel etappepunten meer te pakken om het waarschijnlijk beter doen dan de anderen. Daarnaast gaat Brambilla voor een klassement en is heel explosief dus verwacht ik ook wel wat van. Lastig lastig lastig
Ik verwacht LL ook in dienst van...maar dan Bilbao die volgens mij veel kans maakt op rit en roos. Denk ook dat klassementsmannen naar elkaar blijven kijken als Pelle vertrekt. Daarom naast Bilbao ook LL en MAL bij mij in de ploeg, maar toch Woods kapitein, de 2 paarden weet je wel. Nog 1 plekje dus voor hetzij Dennis, hetzij Ciccone...spaar Carapaz (en Grosschartner, ook al bewees die in de tijdrit een hoog vormpeil te hebben ) voor later.
Toch een beetje verkeken op mijn team, 14 man die top 20 kunnen eindigen. Dit gaat vanmiddag een hoop frustratie opleveren vrees ik. Wil nog wel graag Schachmann erin fietsen, maar voor wie?
Dumoulin
López
Aru
Pinot
Chaves
Woods (c)
Dennis
Wellens
Betancur
Pozzovivo
Oomen
Ciccone
O'Connor
Schachmann
@Wouter Ciccone was net gevallen voor de ronde en zal zich dus waarschijnlijk richten op de laatste paar weken. Net iets te groot risico om hem vandaag mee te nemen denk ik.
'@Starlynk/Dumoulist: Ja ik denk het ook. Een etappe van aanstaande donderdag zal hij wellicht wel hebben omcirkeld.
Persoonlijk heb ik geen Schachmann, maar toch vind ik hem best de revelatie van het huidige seizoen. Beetje Allaphilippe achtig.
Schachmann draagt het Wit en krijgt punten vanuit Viviani, dus waarom hem niet overwegen?
Eens Imbatido.
Tegelijkertijd is dit een vaak terugkerend dilemma zo vroeg in de ronde op een aankomst die punchers (vermoedelijk) ook aankunnen. Ik denk zelfs dat als je vandaag niet 11 of 12 serieuze opties hebt, het een lastige ronde voor je gaat worden. En je is hier in algemene zin gesproken.
Ik heb voor vandaag een zeer sterke equipe en hoop dus erg goed te gaan scoren! En dan heb ik eigenlijk nog 5 andere oké tot goede opties + Viviani op de bank :p
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.